Groep 0/1
zondag 5 januari 2020 om 18:59
Ik vind t zo erg dat ik haar niet zelf kan brengen morgen... Mijn man gaat mee hoor, dus dat is ook helemaal prima, maar baal er toch van. Ik moet om 9u in het ziekenhuis zijn en zij moet om 09:30 op school zijn.
Ik hoop heel erg dat ik vlot klaar ben, dan race ik als een gek naar huis en kan ik toch mee. Voelt echt alsof ik een mijlpaal mis anders.
Ik hoop heel erg dat ik vlot klaar ben, dan race ik als een gek naar huis en kan ik toch mee. Voelt echt alsof ik een mijlpaal mis anders.
zondag 5 januari 2020 om 19:13
Mijn dochter was bij de 2de wendag enorm aan het huilen omdat ze niet naar school wou. De juf lostte het goed op, maar ze bleef huilen op het moment dat ik wegging. Wat erg vond ik dat zeg, dus ik hoop dat het morgen beter gaat bij jullie! Overigens belde de juf na een uurtje dat ze al snel weer lekker was gaan spelen, dus duurde gelukkig maar heel kort.RavenclawLady schreef: ↑05-01-2020 17:54Dochter krijgt woensdag op haar verjaardag een nieuwe K3 tas.
Voor nu gaat haar "echte backpack" mee. Van Dora.
Waar ze steeds naar school wilde is nu het: maar ik wil morgen niet naar school...begonnen.
We gaan het zien. Ik denk dat ze heel goed aanvoelt dat wij het ook spannend vinden. Hoop vooral dat ze niet huilt als we weg gaan.
zondag 5 januari 2020 om 19:14
Oh ja, dat snap ik inderdaad wel! Hopelijk gaat het je toch nog lukken erbij te zijn! Bijzondere tijd trouwens 09:30, is dat altijd zo?Redballoon schreef: ↑05-01-2020 18:59Ik vind t zo erg dat ik haar niet zelf kan brengen morgen... Mijn man gaat mee hoor, dus dat is ook helemaal prima, maar baal er toch van. Ik moet om 9u in het ziekenhuis zijn en zij moet om 09:30 op school zijn.
zondag 5 januari 2020 om 21:43
Nee, komt omdat ze vanaf maandag gaat wennen. Ze gaat dan 10 ochtenden naar school. En de aanvangsgroep start ook pas morgen dus de kinderen die volledig starten beginnen gewoon om 08:30 en de kinderen die alleen de ochtenden komen om 09:30. Waarom dat is weet ik niet...Chica-1983 schreef: ↑05-01-2020 19:14Oh ja, dat snap ik inderdaad wel! Hopelijk gaat het je toch nog lukken erbij te zijn! Bijzondere tijd trouwens 09:30, is dat altijd zo?

maandag 6 januari 2020 om 08:59
Fijn dat het goed ging!Chica-1983 schreef: ↑06-01-2020 08:58En hoe ging het vanochtend met alle eerste schooldagen?
Hier ging het wegbrengen goed deze keer, ze had er zin in en geen tranen!
Ben ook benieuwd hoe het is gegaan vandaag voor degenen die vandaag beginnen!

maandag 6 januari 2020 om 09:43

maandag 6 januari 2020 om 10:01
Leuk om mee te kunnen schrijven hier! Dochter gaat sinds begin december naar school, halve dagen. Zou eigenlijk vanaf vandaag hele dagen gaan, maar is helaas ziek, zo sneu! Morgen kan ze gelukkig wel waarschijnlijk, maar ik had er zelf behoorlijk behoefte aan en zelf is ze ook een tikje sip dat ze niet kan gaan. Duimen dat ze morgen beter is

maandag 6 januari 2020 om 10:16
Hier ging het super. Ze had er zin aan. Ze zag wel dat ze heel zenuwachtig was maar haar konijn mocht mee.
Ze ging meteen in de kring zitten en heeft niet gehuild.
Juf belde net dat het heel goed gaat en dat ze erg aan het genieten is.
Red balloon wat fijn dat je op tijd was en mee kon.
Ze ging meteen in de kring zitten en heeft niet gehuild.
Juf belde net dat het heel goed gaat en dat ze erg aan het genieten is.
Red balloon wat fijn dat je op tijd was en mee kon.

-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
maandag 6 januari 2020 om 17:17
Wat fijn dat t zo goed ging met de starters van vandaag!
Is het heel ongebruikelijk / onwenselijk om je net 4 jarige meteen op de eerste dag ook naar de bso te laten gaan na school? Mijn kleuter moet precies op mijn werkdagen beginnen met school en zou dan net als op kdv (zelfde gebouw) van 8.30 tot 17 uur daar zijn. Alleen dan school van 8.30 tot 14 en bso van 14 tot 17 uur... Zelf wegbrengen is geen probleem, maar extra middagen vrij nemen, is wel een beetje onhandig zeg maar... Mijn man denkt dat t prima kan, omdat de kdv dagen nu even lang zijn, maar ik begin nu toch wat te twijfelen...
Is het heel ongebruikelijk / onwenselijk om je net 4 jarige meteen op de eerste dag ook naar de bso te laten gaan na school? Mijn kleuter moet precies op mijn werkdagen beginnen met school en zou dan net als op kdv (zelfde gebouw) van 8.30 tot 17 uur daar zijn. Alleen dan school van 8.30 tot 14 en bso van 14 tot 17 uur... Zelf wegbrengen is geen probleem, maar extra middagen vrij nemen, is wel een beetje onhandig zeg maar... Mijn man denkt dat t prima kan, omdat de kdv dagen nu even lang zijn, maar ik begin nu toch wat te twijfelen...

maandag 6 januari 2020 om 22:08
Ik zou dat nog best wel heftig vinden, eigenlijk. Wij kiezen voor de BSO vanaf een maand na de start ongeveer. Dan is ze hopelijk goed gewend en kan er misschien nog wat bij. Ik zie dat dochter het toch allemaal wel erg groots vindt.happyapple schreef: ↑06-01-2020 17:17Wat fijn dat t zo goed ging met de starters van vandaag!
maandag 6 januari 2020 om 22:16
Ik zou het ook niet doen. School is toch weer wat spannender en indrukwekkender dan alleen kdv. Bso groep is denk ik ook nieuwe groep en andere leidsters?
Ik zou kijken of je iig de eerste week halve dagen kan werken en dan na een week school als ze wat gewend is bso erbij.
Maar wat niet kan met je werk kan niet. Je kan jezelf nou eenmaal niet in tweeën splitten.
Ik zou kijken of je iig de eerste week halve dagen kan werken en dan na een week school als ze wat gewend is bso erbij.
Maar wat niet kan met je werk kan niet. Je kan jezelf nou eenmaal niet in tweeën splitten.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
maandag 6 januari 2020 om 22:27
Zoon begint na een kennismaking woensdag met wennen. Ik heb de dagstructuur voor hem uitgetekend zodat hij weet wat een gaat gebeuren (en dat ik dus weg ga...).
Vanaf 4 jaar gaat hij 4 dagen, evt 2 halve en 2 hele. Ik vind 5 dagen veel te veel en ook niet nodig, dus de woensdag hou ik hem thuis.
De eerste periode (denk 4-5 maanden) ook geen bso, ik neem een middag vrij en die uren compenseer ik elders in de week, en mijn moeder haalt een extra middag op.
Ik ben ontzettend benieuwd hoe zoon het gaat vinden op school.
Vanaf 4 jaar gaat hij 4 dagen, evt 2 halve en 2 hele. Ik vind 5 dagen veel te veel en ook niet nodig, dus de woensdag hou ik hem thuis.
De eerste periode (denk 4-5 maanden) ook geen bso, ik neem een middag vrij en die uren compenseer ik elders in de week, en mijn moeder haalt een extra middag op.
Ik ben ontzettend benieuwd hoe zoon het gaat vinden op school.
•
maandag 6 januari 2020 om 22:35
Ja ik vind t lastig...
Een maand niet naar de bso is qua werk sowieso geen optie... Ik kan mijn uren ook niet inhalen op een andere dag, want dan heb ik s ochtends de jongste thuis en s middags tijdens de middagslaap is de oudste dan net weer thuis van school...
Er is wel een kans dat er een paar bso leidsters al bekend zijn, want er staan een paar leidsters s ochtends op de peutergroep en s middags op de bso. Maar ik weet nog niet wie op welke stamgroep staat en waar kleuter ingedeeld wordt. En na 1 week school is het al vakantie en moet kleuter zeker 1 dag naar de vakantie bso... Ik weet echt niet goed wat wijsheid is (en wat er evt mogelijk is op mijn werk)...
Een maand niet naar de bso is qua werk sowieso geen optie... Ik kan mijn uren ook niet inhalen op een andere dag, want dan heb ik s ochtends de jongste thuis en s middags tijdens de middagslaap is de oudste dan net weer thuis van school...
Er is wel een kans dat er een paar bso leidsters al bekend zijn, want er staan een paar leidsters s ochtends op de peutergroep en s middags op de bso. Maar ik weet nog niet wie op welke stamgroep staat en waar kleuter ingedeeld wordt. En na 1 week school is het al vakantie en moet kleuter zeker 1 dag naar de vakantie bso... Ik weet echt niet goed wat wijsheid is (en wat er evt mogelijk is op mijn werk)...
maandag 6 januari 2020 om 23:59
dinsdag 7 januari 2020 om 06:15
Mijn ouderschapsverlof is al op en man heeft geen ouderschapsverlof als zelfstandige. Hij kan uiteraard wel zijn eigen tijd indelen, maar qua werkdruk ook niet veel extra middagen vrij nemen. De eerste dag kan het vast wel (maar hij vindt het dus niet nodig...)
dinsdag 7 januari 2020 om 06:29
Gaat hij/zij ook apart wennen op de bso? Mijn dochter gaat eerst 2 uurtjes wennen op mijn vrije dag (van 15-17 uur) zodat het niet meteen helemaal nieuw is als ze er na school heen moet. En dan heeft ze in ieder geval de leidsters een keer gezien.happyapple schreef: ↑06-01-2020 17:17Wat fijn dat t zo goed ging met de starters van vandaag!
dinsdag 7 januari 2020 om 06:49
De tijden is ze gewend, zelfde gebouw, dus gewoon proberen. Het is niet anders.happyapple schreef: ↑06-01-2020 17:17Wat fijn dat t zo goed ging met de starters van vandaag!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 7 januari 2020 om 06:54
Er zijn genoeg kinderen die de eerste dag meteen vso hebben, school en dan bso. Het ligt eraan wat je kunt regelen. Gisteren heb ik Violet zelf opgehaald, vandaag gaat ze gewoon naar de bso. Ze zit dan van 8.30 tot 15.30 op school en daarna bso tot ongeveer 18.15. Ze is ook 3 dagen kdv gewend, dus ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Ze heeft het trouwens erg leuk gevonden op school. Ze had ook een sticker gekregen. Het overblijven had wel indruk gemaakt. Er is maar 1 ander kindje uit haar klas die overblijft + ze moest naar een andere groep om te eten. Ze heeft er zin in om vandaag weer te gaan.
Ze heeft het trouwens erg leuk gevonden op school. Ze had ook een sticker gekregen. Het overblijven had wel indruk gemaakt. Er is maar 1 ander kindje uit haar klas die overblijft + ze moest naar een andere groep om te eten. Ze heeft er zin in om vandaag weer te gaan.
dinsdag 7 januari 2020 om 07:10
Ik heb de eerste 3 dagen school vrij genomen, zodat ze dan nog niet hoeft. Maar vanaf as donderdag start ze wel op de bso, 3 dagen per week en nog 1 middag oma. Het leek mij juist ook handig dat ze direct aan dit ritme went, ipv na een paar weken weer te moeten schakelen naar een ander ritme. Plus, op m'n werk zijn de mogelijkheden ook maar beperkt en mijn vrije dagen zal ik ook de rest van het jaar hard nodig hebben om vakanties, studiedagen etc. op te vangen. Als ze het niet trekt dan ga ik het anders regelen (oma extra vragen, familie en vrienden die wel willen bijspringen, evt thuis houden op m'n parttime dag). Maar ze begint dus 'gewoon' in het school+bso ritme.happyapple schreef: ↑06-01-2020 17:17Wat fijn dat t zo goed ging met de starters van vandaag!
dinsdag 7 januari 2020 om 07:13
Als het niet anders kan dan moet het maar toch. Er zal ook gewerkt moeten worden anders geen brood op de plank.
@han. 3 dagen tot 18.15? Werken jullie tot laat of ver? Want dat vind ik persoonlijk dan wel weer heel erg lang. Tegen 19.00 waarschijnlijk weer in bed. Zie je haar niet eens eigenlijk. Vind je dat niet zwaar?
@han. 3 dagen tot 18.15? Werken jullie tot laat of ver? Want dat vind ik persoonlijk dan wel weer heel erg lang. Tegen 19.00 waarschijnlijk weer in bed. Zie je haar niet eens eigenlijk. Vind je dat niet zwaar?
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw