Groep 0/1

dinsdag 7 januari 2020 om 20:58
Serieus? Vrije school hier in de omgeving is wel wat anders. Het eerste jaar gaan de kinderen daar 4 ochtenden per week naar school.
Op school van mijn kind wordt in een maand toegewerkt naar een volledige schoolweek. Ze heeft dan wel wo en vrij de middag vrij. Hoe is dat bij jullie?
dinsdag 7 januari 2020 om 21:12
Op vrije school van dochter is het 4 dagen van 8.20 uur tot 12.50 uur. Nu in het begin tot wij willen 4 dagen.noctua schreef: ↑07-01-2020 20:58Serieus? Vrije school hier in de omgeving is wel wat anders. Het eerste jaar gaan de kinderen daar 4 ochtenden per week naar school.
Op school van mijn kind wordt in een maand toegewerkt naar een volledige schoolweek. Ze heeft dan wel wo en vrij de middag vrij. Hoe is dat bij jullie?
Vanaf groep 2 4 dagen tot 12.50 uur en 1 dag tot 14.30. In groep 4 2 dagen tot 14.30 en 3 dagen tot 12.50.
Daarna 4 dagen 14.30 en de woensdag tot 12.50 uur.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
dinsdag 7 januari 2020 om 21:13
dinsdag 7 januari 2020 om 21:21
Ze eet op school beter dan thuis haha. Bijna alles wat ik mee geef gaat op. ( tot nu toe: 1 kleine appel, mini tomaatjes en 1,5 boterham) na schooltijd om 13.25 eet ze thuis nog een boterham. Zoveel eet ze thuis nooit.
Drinken is altijd al drama geweest, daarom baal ik ook beetje van die thee discussie. Maar goed dat weet juf allemaal nog niet. Binnenkort ( dacht met 3 weken ergens) hebben we een gesprek zonder kind met de juf. Dat is standaard. Kunnen we bespreken waar we tegen aan lopen en zij wat haar op valt.
Krijgen jullie ook zo'n gesprek?
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw

dinsdag 7 januari 2020 om 21:35
Volgens mij hier niet. Wel zijn in november en maart altijd oudergesprekken en eventueel nog in juni/juli. En als je zelf een gesprek zou willen kan dat natuurlijk altijd ingepland worden als je het aangeeft.RavenclawLady schreef: ↑07-01-2020 21:21Ze eet op school beter dan thuis haha. Bijna alles wat ik mee geef gaat op. ( tot nu toe: 1 kleine appel, mini tomaatjes en 1,5 boterham) na schooltijd om 13.25 eet ze thuis nog een boterham. Zoveel eet ze thuis nooit.
Drinken is altijd al drama geweest, daarom baal ik ook beetje van die thee discussie. Maar goed dat weet juf allemaal nog niet. Binnenkort ( dacht met 3 weken ergens) hebben we een gesprek zonder kind met de juf. Dat is standaard. Kunnen we bespreken waar we tegen aan lopen en zij wat haar op valt.
Krijgen jullie ook zo'n gesprek?
dinsdag 7 januari 2020 om 21:47
Ik merk ook dat ik moeite heb met los laten. Dat de juf geen tijd heeft bij het ophalen om even bij te praten. Snap ik hoor, er zitten 21 kids in de klas anders kan juf een uur later pas weg en ze heeft nog meer te doen. Maar dochter verteld nog niet heel veel zelf dus lastig om dan te weten hoe het nou gegaan is.
Maar dit is een leer process voor mij. Ik weet waar het weg komt. IK heb op dit moment een depressie en ben overspannen. Ik sta op de wachtlijst voor ggz, al sinds september en kan 30 maart eindelijk terecht. Het ligt echt aan mij. Daarnaast heb ik een PND gehad.
Wel fijn om dan een forum als dit te hebben voor mijn gemopper haha. Ik kan nl best van muggen nu olifanten maken. Vriend laat me dat ook tegen hem doen en daarna maakt hij van de olifant weer een mug. Heel fijn.
Maar dit is een leer process voor mij. Ik weet waar het weg komt. IK heb op dit moment een depressie en ben overspannen. Ik sta op de wachtlijst voor ggz, al sinds september en kan 30 maart eindelijk terecht. Het ligt echt aan mij. Daarnaast heb ik een PND gehad.
Wel fijn om dan een forum als dit te hebben voor mijn gemopper haha. Ik kan nl best van muggen nu olifanten maken. Vriend laat me dat ook tegen hem doen en daarna maakt hij van de olifant weer een mug. Heel fijn.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
dinsdag 7 januari 2020 om 21:49
Ja dat hebben we hier ook in maart en november. We kunnen idd ook altijd een gesprek aan vragen. Voor korte dingen mag je ook een briefje doen.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
dinsdag 7 januari 2020 om 22:07
Oh wat ingewikkeld.. dan betaal je je toch blauw aan bso? Als we zo’n rooster hadden gekregen hadden we voor een andere school gekozen. Het moet wel haalbaar blijven.RavenclawLady schreef: ↑07-01-2020 21:12Op vrije school van dochter is het 4 dagen van 8.20 uur tot 12.50 uur. Nu in het begin tot wij willen 4 dagen.
Vanaf groep 2 4 dagen tot 12.50 uur en 1 dag tot 14.30. In groep 4 2 dagen tot 14.30 en 3 dagen tot 12.50.
Daarna 4 dagen 14.30 en de woensdag tot 12.50 uur.
Bij ons gewoon 4 gelijke dagen en een ochtend.
dinsdag 7 januari 2020 om 22:12
Eten doet ze erg goed, beter dan thuis! Drinken ook nog wat weinig. Zorg ik dat ze voor en na school wat meer drinkt en de appel en komkommer die ze wel op had op school bevat ook vocht natuurlijk. Zou me er niet direct zorgen over maken.
dinsdag 7 januari 2020 om 22:40
Ik ben gastouder en heb nog een eigen bedrijf en werk thuis dus ik kan haar elke dag ophalen. Dat scheelt gelukkig gigantisch idd in de bso kosten. Wel zijn er twee bso's die een speciale regeling hebben voor ouders die van deze school gebruik maken. Wat dit precies inhoudt weet ik niet.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
woensdag 8 januari 2020 om 14:47
Dochter ligt heerlijk te slapen in bed. Blijkbaar is het toch een beetje veel allemaal.
Qua drinken: vandaag was haar fles leeg, dus dat gaat wel goed komen.
Dochter vertelt redelijk wat er gebeurt. Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen. Maar het is wel een omschakeling in vergelijking met het kdv
Qua drinken: vandaag was haar fles leeg, dus dat gaat wel goed komen.
Dochter vertelt redelijk wat er gebeurt. Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen. Maar het is wel een omschakeling in vergelijking met het kdv

woensdag 8 januari 2020 om 20:18
woensdag 8 januari 2020 om 20:20
Lijkt me met een tweede wel makkelijker allemaal. Je bent dan zelf al meer gewend aan alle routines op school en de jongste is er ook al vaak geweest waarschijnlijk met halen en brengen broer/zus.
woensdag 8 januari 2020 om 20:22
De thee zit dochter blijkbaar best dwars. Vandaag dagje geen school. Ik ben er niet meer over begonnen. Met naar bed brengen ging ze huilen.
"Ik wil niet morgen naar school! Ik wil geen thee. Dat lust ik niet"
Vind zielig dat ze er mee zit.
Ik heb dr gezegd dat morgen maar gewoon slokje moet proberen omdat ze dat beloofd heeft aan juf en als ze het echt niet lekker vind gewoon moet zeggen en om water moet vragen.
Als juf dan nog moeilijk doet ga ik in gesprek. Wacht deze week even af. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een kind om zoiets onbenulligs niet meer wil.
Ik heb dr gezegd dat morgen maar gewoon slokje moet proberen omdat ze dat beloofd heeft aan juf en als ze het echt niet lekker vind gewoon moet zeggen en om water moet vragen.
Als juf dan nog moeilijk doet ga ik in gesprek. Wacht deze week even af. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een kind om zoiets onbenulligs niet meer wil.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw

woensdag 8 januari 2020 om 20:28
Ach, wat sneu...Chica-1983 schreef: ↑08-01-2020 20:18Dochter had vandaag in dr broek geplast op school. Nou heeft ze nooit ongelukjes , dus ik vond het een beetje raar. Tot ik me realiseerde dat ik haar, zonder erover na te denken, nou net die ene broek had aangedaan waarvan ze de knoop niet goed zelf open krijgt![]()

woensdag 8 januari 2020 om 20:32
Ja, hij kent de weg binnen de school al een beetje (de kleuterlokalen tenminste en ook de hal bij de kleuteringang) al best goed en hij heeft er volgens mij ook veel zin in. Ook voor ons is het niet allemaal meer zó nieuw maar wel een andere fase.Chica-1983 schreef: ↑08-01-2020 20:20Lijkt me met een tweede wel makkelijker allemaal. Je bent dan zelf al meer gewend aan alle routines op school en de jongste is er ook al vaak geweest waarschijnlijk met halen en brengen broer/zus.
woensdag 8 januari 2020 om 20:33
Ach gosh...Chica-1983 schreef: ↑08-01-2020 20:18Dochter had vandaag in dr broek geplast op school. Nou heeft ze nooit ongelukjes , dus ik vond het een beetje raar. Tot ik me realiseerde dat ik haar, zonder erover na te denken, nou net die ene broek had aangedaan waarvan ze de knoop niet goed zelf open krijgt![]()
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
woensdag 8 januari 2020 om 20:34
Nog niks gehoord. Ik weet wel dat ze de vorige keren wel mee deden.Chica-1983 schreef: ↑08-01-2020 20:21Vandaag e-mail gehad trouwens over de stakingen op 30 en 31 januari. Zijn jullie scholen voornemens om ook mee te doen?
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw

woensdag 8 januari 2020 om 20:40
Ik vind het echt idioot dat je kind niet gewoon water mag... Wat is de reden? Gewoon omdat het de afspraak is dat iedereen thee drinkt?RavenclawLady schreef: ↑08-01-2020 20:22De thee zit dochter blijkbaar best dwars. Vandaag dagje geen school. Ik ben er niet meer over begonnen. Met naar bed brengen ging ze huilen.
woensdag 8 januari 2020 om 20:51
Ja daar komt het wel op neer. Juf zei: drinken ze hier allemaal.
Tja ik denk dan: ze vraagt niet om cola ofzo als alternatief. Ze vraagt om water.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
woensdag 8 januari 2020 om 21:03
Nou inderdaad zeg. Water is toch prima?RavenclawLady schreef: ↑08-01-2020 20:51Ja daar komt het wel op neer. Juf zei: drinken ze hier allemaal.
Tja ik denk dan: ze vraagt niet om cola ofzo als alternatief. Ze vraagt om water.

woensdag 8 januari 2020 om 21:21
En nu maakt de juf er eigenlijk een groot ding van en is de kans groot dat die thee je kind helemaal gaat tegenstaan en koppelt aan een heel naar moment. En geuren/smaken zijn zó herinnering-gevoelig! Terwijl als je kind in haar waarde wordt gelaten en water mag drinken de kans groot is dat ze het koppelt aan een gezellig pauzemoment en op den duur evt ook thee zou willen proeven.RavenclawLady schreef: ↑08-01-2020 20:51Ja daar komt het wel op neer. Juf zei: drinken ze hier allemaal.
Nu wordt het erg beladen en vind ik erg onhandig van de leerkracht. Alléén vanwege haar idee over een gezellig theekransje...