Hallo kleine vriend.

21-10-2012 23:18 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorige week ligt mijn stief-dochter in het ziekenhuis. Omdat ze met 29 weken weeën heeft gekregen. Vannacht is haar zoon doormiddel van een keizersnede geboren.



Ze hebben een keizersnede gedaan omdat het een te zware bevalling werd. Waardoor de baby in gevaar zou kunnen komen. Na de geboorte haalde hij geen adem , dus hebben ze hem meteen aan de beademing apparatuur gelegd. En ze koelen zijn ledematen om meer bloed naar zijn hersenen te laten gaan.
quote:gypsygirl-1 schreef op 24 oktober 2012 @ 11:29:

Ik vind het om eerlijk te zijn allemaal steeds ongeloofwaardiger worden.



Ik durfde het al niet te zeggen, enorme ká als ik kan zijn.

Ik hoop dat ik het mis heb want ik kén iemand die ook totaal voor haar stiefkind is gegaan en pa de kuierlatten nam en kind van 13 ook geen moeder meer had (niet dood maar ooit met de noorderzon vertrokken toen het schaap 8 weken oud, nimmer meer wat laten horen) was dus kind uiteindelijk door beide ouders verlaten maar wél met een stiefmams voor wie het gevoelsmatig háár kind is) dus ik dúrfde het niet te denken omdat ik weet dat het wel kán.

Maar enerzijds heb ik hoop dat een tienermeid die steun mag krijgen maar het verhaal wordt nu wel een beetje Soap-achtig naar mijn idee

Maar als ik het mis heb dan heb ik wel enorm respect voor perfecte stiefmams.

Maar ik twijfel eerlijk gezegd dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nog niets echt heel raars: het verhaal van de tienerzwangerschap en de boze koppige ouder is niet heel uitzonderlijk. Net als een vroeggeboorte en bijbehorende complicaties.



Maar goed, het was wachten op de eerste twijfelaars
Alle reacties Link kopieren
Nee maar dan die nieuwe verloofde en de trouwma.

Ik weet het niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfelde ook maar durfde het ook niet te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Nou dapper hoor, dat jullie het nu allemaal wel durven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 24 oktober 2012 @ 19:32:

Nou dapper hoor, dat jullie het nu allemaal wel durven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 24 oktober 2012 @ 19:32:

Nou dapper hoor, dat jullie het nu allemaal wel durven.Is maaaanden geleden al gezegd hoor. Bij vorige ( wat ongeloofwaardige feiten in) topics
Alle reacties Link kopieren
Nou Cha, de helden hier durven zich te laten horen! Stoer hè?

Weet je wat ik stoer vind? Jullie! En dan met stip op 1: jullie kleine, vechtende ventje!

Gefeliciteerd. Hou vertrouwen in hem, dat zal niet altijd makkelijk zijn maar wel hard nodig!



Dikke kus,

Biekoe
quote:Frizzy schreef op 24 oktober 2012 @ 19:32:

Nou dapper hoor, dat jullie het nu allemaal wel durven.Ja, dit is internet, dus je kunt je van elke forummer in elk topic afvragen of het wel echt is, daar hoef je geen Einstein voor te zijn. Overigens geloof ik dit verhaal wel, en waarom? tja dit verzin je niet denk ik dan en de medisch info klopt precies. En omdat je hier overal wel aan kunt twijfelen besluit ik meestal het meeste te geloven (behalve iets wat overduidelijk trol is, zoals: ik neuk mijn schoonmoeder oid).
Alle reacties Link kopieren
In het vorige topic klopten ook sommige feiten niet en het verhaal wordt echt steeds ongeloofwaardiger.

Een voogd die een ziekenhuis wordt uitgezet en dan in de auto de nacht doorbrengt ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat het verhaal wel of niet waar is hoor, maar om hier nu over elkaar heen te buitelen met dat je het nu durft te zeggen 'omdat een ander het ook zegt'. Nou nou.
Alle reacties Link kopieren
quote:gypsygirl-1 schreef op 24 oktober 2012 @ 11:29:

Ik vind het om eerlijk te zijn allemaal steeds ongeloofwaardiger worden. Ja, ik dus ook. Vond dat al in het topic toen het nog alleen maar ging over de zwangere dochter, rare vader en taferelen die er allemaal bij kwamen kijken. Maar het wordt alsmaar bizarder.
Alle reacties Link kopieren
quote:nettel schreef op 24 oktober 2012 @ 19:16:



Maar goed, het was wachten op de eerste twijfelaars Nou, ik ben nog best goed gelovig hoor en trap vol in andermans (zielige) verhalen als hier al tien pagina's lang troll geroepen wordt. Maar ik vind het alles bij elkaar echt goede tijden slechte tijden worden. Kan bijna niet meer geloven dat dit echt is.
quote:VotesforLeo schreef op 24 oktober 2012 @ 19:36:

[...]



Is maaaanden geleden al gezegd hoor. Bij vorige ( wat ongeloofwaardige feiten in) topicsKlopt in haar allereerste topic al.
Alle reacties Link kopieren
Zoals het nu lijkt mag dochter morgen naar huis!

Wel met de belofte dat ze thuis ook rustig aan doet.
Alle reacties Link kopieren
fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, cha. Hoe is t met het kleine vechtertje?
Alle reacties Link kopieren
quote:cha009 schreef op 25 oktober 2012 @ 10:16:

Zoals het nu lijkt mag dochter morgen naar huis!

Wel met de belofte dat ze thuis ook rustig aan doet.Krijgt ze wel nog een kraam?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 25 oktober 2012 @ 12:33:

[...]





Krijgt ze wel nog een kraam?Heeft ze waarschijnlijk nog recht op, ookal ligt de kleine voorlopig in het ZH. Even de zorgverzekering bellen. Kan toch al snel nog eendag of 3 a4 zijn. Altijd lekker! Even tussen de ZH bezoekjes je nog kraamvrouw voelen en vertroeteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Koelen, een soort plastic over armen en benen???

Volgens mij verzint to de hele boel bij elkaar.



Al die te vroeg geboren kindjes liggen in de couveuse om dat ze zich zelf niet warm kunnnen houden.



Mijn zoontje is ook geboren met 29 weken en in al die maanden dat mijn zoontje in het ziekenhuis lag. Nog nooit zoiets gezien.



En dan al die ellende er om heen. Ja sommige mensen maken meer ellende mee dan je je voor kan stellen maar dit is allemaal net te toevallig.
Was ook mijn gedachte, Sugarmiss. Artsen die een keizersnee uitvoeren met 29 weken vanwege oververmoeidheid? Toen ik lichamelijke uitputtingsverschijnselen had met 29 weken (heel eng, we dachten dat ik dood ging) en we sméékten om een keizersnee, kreeg ik alleen maar ontzettend op mijn donder van de artsen. Of ik wel wist wat voor ernstige handicaps mijn kind eraan over kon houden? Artsen die zeggen te denken dat het helemaal goed komt bij een prematuur van 29 weken dat zuurstoftekort heeft gehad bij de geboorte? Zelfs bij mijn prematuur van 31 weken die een Apgarscore van 9 had, waren ze niet zo optimistisch.



Bij mij gingen de wenkbrauwen wel omhoog dus, toen ik die dingen las. Vraag me ook af waar bijvoorbeeld Vosje78 het op baseert dat de medische info precies klopt, want het strookt volstrekt niet met mijn ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Ze is toch De 21 bevallen met een keizersnede. Dat betekend toch 5 dagen in het ziekenhuis? En je wil zelf toch niet weg, als je kind daar is, dan blijf je toch, meestal mag dat nog wel een poosje
Jessicaca, dat komt dan wel weer overeen met mijn ervaring. Als er geen medische reden is om de moeder in het ziekenhuis te houden, gaat de moeder gewoon na 5 (of 4 of 3) dagen naar huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:jessicaca schreef op 25 oktober 2012 @ 14:01:

Ze is toch De 21 bevallen met een keizersnede. Dat betekend toch 5 dagen in het ziekenhuis? En je wil zelf toch niet weg, als je kind daar is, dan blijf je toch, meestal mag dat nog wel een poosjeNou beide keren stond ik mooi na 5 dagen weer buiten het ziekenhuis, zonder mijn kind. Dag van bevallen telt als dag 1, en dat is best zuur als dat pas 's avonds laat is.. Maar je mag echt niet blijven hoor! Geef je geen BV kan je na 3 dagen weg. (als je geen keizersnede hebt gehad)
Alle reacties Link kopieren
Volgens deze link doen ze inderdaad een soort koelen.





Nieuw: koelen van baby’s om zuurstofschade aan de hersenen te beperken



Onderzoek bij proefdieren heeft aangetoond dat, na een moeizame geboorte en reanimatie, er een periode van ongeveer zes uur is om te starten met een behandeling om zenuwcellen in de hersenen te beschermen of te laten herstellen. Dit is enigszins te vergelijken met de zwelling van een verstuikte enkel die pas na een aantal uren ontstaat. Eén van de eerste methodes die wordt toegepast na zuurstofgebrek, is koeling. Al eerder was bekend, dat diepgekoelde drenkelingen soms overleefden zonder hersenschade. Ook jonge kinderen die een openhartoperatie ondergaan, waarbij het hart soms enige tijd stilstaat, worden gekoeld. Deze ingreep kan verricht worden zonder dat er hersenbeschadiging optreedt. Inmiddels is bij honderden pasgeborenen in internationale studies het effect van koelen onderzocht.



Het percentage kinderen dat te maken krijgt met een ongunstige afloop (overlijden of ernstige handicaps) daalde in deze studies van rond de 65 procent naar zo’n 45 procent. Dat blijft een hoog aantal, maar in ieder geval kunnen we nu meer kinderen een kans geven op een betere toekomst. De koeling moet echter zo snel mogelijk na de geboorte gestart worden.





Om voor koeling in aanmerking te komen moet er aan een aantal criteria voldaan worden. Zo moet het kind geboren zijn na een zwangerschapsduur van tenminste 36 weken (bij prematuur geboren kinderen zou koeling schadelijk kunnen zijn). Het minimumgewicht is circa 1800 gram. Verder moet er een duidelijk teken zijn van zuurstofgebrek en moet de baby na de geboorte gereanimeerd zijn. Tenslotte moeten er tekenen zijn van beginnende hersenschade. Hiervoor zijn puntenscores ontwikkeld om dit ook in locale ziekenhuizen vast te kunnen leggen.



Wanneer een baby aan deze voorwaarden voldoet, wordt hij opgehaald door een transportteam, met een ambulance met transportcouveuse van één van de tien NICU’s. Tijdens transport is een neonatoloog of kinderarts aanwezig. Vaak wordt tijdens transport al met de koeling gestart door de verwarming van de couveuse uit te zetten.



http://www.couveuseouders.nl/index/1125

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven