Hallo kleine vriend.

21-10-2012 23:18 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorige week ligt mijn stief-dochter in het ziekenhuis. Omdat ze met 29 weken weeën heeft gekregen. Vannacht is haar zoon doormiddel van een keizersnede geboren.



Ze hebben een keizersnede gedaan omdat het een te zware bevalling werd. Waardoor de baby in gevaar zou kunnen komen. Na de geboorte haalde hij geen adem , dus hebben ze hem meteen aan de beademing apparatuur gelegd. En ze koelen zijn ledematen om meer bloed naar zijn hersenen te laten gaan.
Nettel, zeg maar precies de staat waarin ik ook was na mijn bevalling? Helemaal waar. Ik wist niets van ophoging van medicatie of juist afbouwen ervan, ik wist niet hoeveel zuurstof ze precies kreeg, ik wist niet welk lijntje op de monitor waar nou precies voor stond, etc. Dat soort details wist mijn man wel, maar bij mij bleef dat allemaal niet hangen. Maar de basale dingen (kind krijgt zuurstof, ligt in de couveuse voor warmte, ligt aan de monitor voor hartslag en zuurstof), dat is andere koek. Dat zijn dingen die de verpleging dagelijks met je doorspreekt, zelfs al wil je er niet naar luisteren, zeg maar.



Bovendien is TO niet de moeder, dus zij is niet oververmoeid, net bevallen en hormonaal verward.
quote:vosje78 schreef op 25 oktober 2012 @ 16:46:

[...]





Dat is waar. Daarom had ik het zelf een beetje geïnterpreteerd. Ze schreef namelijk ook dat het met de baby niet goed ging en een slecht CTG bij niet vorderende baring kan een prima indicatie zijn en 'oververmoeidheid' had ik geinterpreteerd als 'tijdens de bevalling uitgeput en daardoor niet goed kunnen persen. Dat is inderdaad heel wat anders dan niet aan het bevallen zijn maar gewoon heel moe zijn van het zwanger zijn en dan een KS doen, dat gebeurd inderdaad niet. Dat zou ook kolder zijn.

Ik denk dat ik het heel erg lees als: TO is moe en in de war en klokken en klepels enzo.

Overigens kan het ook net zo goed niet waar zijn, hoor. Als we het er zo over hebben besef ik me ook dat wat TO letterlijk schrijft (ks ivm oververmoeidheid) inderdaad niet klopt en omdat het niet kan (echt helemaal volstrekt onmogelijk is). Puzzel ik het dan kloppend. Dat kan ook nog steeds best dat ze het gewoon vaag opschrijft, tja, zeg het maar, dit is internet, alles kan.Dat een zo'n dingetje niet klopt, daar kan ik bij. Maar er kloppen wel meer dingetjes niet en zelfs met interpretatie kan ik dan van "koelen" niet opeens "verwarmen" maken. En van "in slaap houden" niet "wakker en alert houden zodat hij blijft ademen en zijn hartslag kan blijven herstellen". En van "29 weken" (en daarmee hooguit iets meer dan een kilo) kan ik ook al niet maken "minimaal 36 weken, 1800 gram en daardoor geschikt voor de behandeling met koeling". Er zitten grenzen aan wat ik in mijn hoofd door interpretatie kloppend kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet als dit nep is heeft ze gewoon wel een aantal maanden goed haar best gedaan om de spanning op te bouwen zegmaar.. Wat betreft stress in het ziekenhuis, verschilt per persoon denk ik?!



Maar ik kan niet aan de andere kant van de computer kijken.

Niemand trouwens...
quote:nettel schreef op 25 oktober 2012 @ 17:00:

Ik weet het niet als dit nep is heeft ze gewoon wel een aantal maanden goed haar best gedaan om de spanning op te bouwen zegmaar.. Wat betreft stress in het ziekenhuis, verschilt per persoon denk ik?!



Dat klopt, alle andere moeders die ik in die periode ontmoet heb, wisten er méér vanaf dan ik. Dat was zeg maar juist mijn hele punt.
Alle reacties Link kopieren
quote:vosje78 schreef op 25 oktober 2012 @ 16:20:

[...]

@qwertu ingepakt in plastic gebeurd volgens mij wel, koelen heb ik over heen gelezen denk ik (miscchien koeveuse gelezen??) en een kz voor over vermoeiheid? Ik dacht dat ze premature weeën had en dat de bevalling al helemaal bezig was en dat ze ivm niet vorderende baring een ks hebben gedaan, zo had ik het gelezen althans.

Maar misschien wat uitleg cha?



Zie haar OP:



quote:cha009 schreef op 21 oktober 2012 @ 23:18:

Ze hebben een keizersnede gedaan omdat het een te zware bevalling werd. Waardoor de baby in gevaar zou kunnen komen.

Na de geboorte haalde hij geen adem , dus hebben ze hem meteen aan de beademing apparatuur gelegd. En ze koelen zijn ledematen om meer bloed naar zijn hersenen te laten gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Maar vergeten jullie niet dat cha geen Nederlandse is? Dus het kan ook dat ze de info verkeerd doorgeeft ivm een taal barrière.
Alle reacties Link kopieren
Ze zorgen echt wel dat je de info snapt.



Op een nicu afdeling heeft de verpleegkundige maar de zorg over 1 a 2 hooguit 3 couveuses en is dus altijd beschikbaar voor vragen.



Heel anders dus dan op een "gewone" afdeling waar een verpleegkundige weinig tijd heeft om vragen te beantwoorden en waar je eerst op zoek moet naar een verpleegkundige.
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_Acy schreef op 25 oktober 2012 @ 17:14:

Maar vergeten jullie niet dat cha geen Nederlandse is? Dus het kan ook dat ze de info verkeerd doorgeeft ivm een taal barrière.Dat blijkt niet uit haar 253 berichten, die zijn (als ik er zo even doorheen scrol) zonder noemenswaardige kromme zinnen of taalfouten. Iets wat je van een niet-nederlandse bijvoorbeeld zou kunnen verwachten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voorde uitleg, sugarmiss. Ik heb er geen ervaring mee.



Maar geven ze die info niet direkt aan de moeder? Dus niet perse aan (stief)ouders?
Alle reacties Link kopieren
Dat is wat ze zelf schreef in een van eerste topics, hiem.
quote:missy_Acy schreef op 25 oktober 2012 @ 17:22:





Maar geven ze die info niet direkt aan de moeder? Dus niet perse aan (stief)ouders?Jammer dat je geen info uit andere topics van TO mag plaatsen.
MbP lijkt mij niet aan de orde. Bij deze aandoening doen moeders hun kinderen geweld aan om zodoende aandacht te krijgen. Zelfs al zou dit verhaal verzonnen zijn, dan is er nog geen sprake van dat TO haar (stief)(klein)kind iets aangedaan zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wel een link naar t topic, bankje. Geen quotes.
Alle reacties Link kopieren
Op de nicu afdeling waar mijn kind lag mochten alleen ander bezoek komen dan de ouders van de baby als 1 van de ouders aanwezig was en maximaal 3 personen per keer inclusief ouders. Dus er wordt denk ik inderdaad geen info gegeven aan andere personen dan de ouders. Maar wij mochten er wel de hele dag bij dus als cha samen met stiefdochter gaat kan ze alle info krijgen die ze wil.
Mijn ervaring is hetzelfde als die van Sugarmiss. En ik was dus doodziek, uitgeput en hormonaal totaal van de kaart. Ze zorgen echt wel dat je dat soort basale dingen weet. En als je het je bezoek verkeerd uitlegt (koelen in plaats van warm houden bijvoorbeeld), dan staan ze dichtbij genoeg om je te verbeteren en om het je opnieuw uit te leggen (wat mij dus ook wel is gebeurd, omdat alles dus langs mij heen ging).
Oh, als mijn ouders bijvoorbeeld vragen stelden, dan kregen ze daar gewoon antwoord op van de verpleging.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij een ellendige periode, qwerttuen sugarmiss. Kan het me niet voorstellen hoe dat moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd!



Vreselijk dat je nu zo'n zorgen hebt, veel sterkte! en hopelijk komt het snel goed met hem.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Het is niet alleen dit topic van cha het zijn alle topics bij elkaar die maken dat ik denk dat cha een hele grote dikke duim heeft.

Het pinpas topic is ook zo'n pareltje.
Precies hoe je het al noemt, Miss_Acy: ellendig. Met in ons geval nog best een lange nasleep door een PPD. Maar gelukkig is dat achter de rug nu.



@Gypsiegirl, een pareltje inderdaad, een ander woord heb ik er ook niet voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of cha nog wat vragen gaat beantwoorden...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook...
quote:mali30 schreef op 25 oktober 2012 @ 20:20:

Ik ben benieuwd of cha nog wat vragen gaat beantwoorden...



Ik denk dat cha gewoon over de kritische reacties heen leest en verder gaat met deze soap of dat ze over een paar weken weer een nieuw topic opent met een fantasieverhaal.

Ik kan wel zo ongeveer voorspellen wat het vervolg van dìt verhaal is maar ik laat het liever aan cha over.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 25 oktober 2012 @ 20:20:

Ik ben benieuwd of cha nog wat vragen gaat beantwoorden...Er zijn al eerder al-dan-niet kritische vragen gesteld, maar soms zijn mensen oostindisch blind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:gypsygirl-1 schreef op 25 oktober 2012 @ 20:43:

[...]





Ik denk dat cha gewoon over de kritische reacties heen leest en verder gaat met deze soap of dat ze over een paar weken weer een nieuw topic opent met een fantasieverhaal.

Ik kan wel zo ongeveer voorspellen wat het vervolg van dìt verhaal is maar ik laat het liever aan cha over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven