handige papa... not....!?

19-07-2009 15:31 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, we hebben een super lief mooi zoontje van ruim 8 maanden, hij doet het echt geweldig, hij is in al die tijd 1 nachtje ziek geweest, koorts, nog nooit een nat bed, slaapt goed door, iha van ca 8 tot 8... heeft nu 3 tandjes zonder enig probleem... het lijkt niet beter te kunnen... ben ook superblij met hem! zwangerschap was moeilijke periode, was eerst een tweeling, bleef er 1 van over na een week of 10, en onze kleine is bijna een maand te vroeg gekomen, mama heeft bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen met uiteindelijk een zwangerschapsvergiftiging waarna ze 'm direct zijn gaan halen met een keizersnede toen het wat onbeheersbaar leek te worden... dus je begrijpt dat nu onze kleine het zo goed doet, zijn we daar superblij mee!

maar goed, ik ben niet de handigste papa, hoewel ik denk dat het altijd erger kan... mijn vriendin werkt in de zorg met kinderen, ook jonge kinderen, dus die heeft bepaalde routines 'ingebakken' zal ik maar zeggen... een beetje achtergrond van handige papa... ben op zich altijd positief ingesteld, hulpzaam, maar ook wel eens lui. doe graag de dingen als het mij uitkomt, kan dus betekenen dat er wel eens wat blijft liggen, maar als het op die kleine aankomt, probeer ik dingen niet te laten liggen....verder is mijn geheugen niet mijn sterkste punt, dus vergeet af en toe dingen en ik heb niet altijd in 1 of 2 keer door wat er allemaal moet gebeuren met zo'n kleine... dus alle dingen die bij de verzorging van een kleine komt kijken, zitten bij mij niet allemaal zo snel in m'n systeem... ik doe m'n best, maar ja, niet altijd naar alle tevredenheid van mama... dus als mama een keer aangeeft, 'het is wel handig als je z'n mouwen opstroopt als je 'm een hapje geeft'...en ik doe dat de volgende keer niet.. is mama nog wel bereid het nog een keer te vertellen... 3e keer ook nog wel.. daarna wordt het vermoeiend voor mama, en ook ik baal weer dat ik er niet aan gedacht heb... goed, zo gaat het met meerdere dingen, en sommige dingen doe ik beter dan andere dingen...

nu hadden we het gisteravond laat nog over een 2e kindje, en waren er uit dat we maar niet te lang moeten wachten daar mee, we zijn allebei voorbij de 35...

gisteravond ging onze kleine om 8u naar bed, we hebben tot ca. 1 uur nog tv zitten kijken,

vanochtend werd onze kanjer om half 9 wakker, ik ben flesje gaan halen, mama heeft 'm een schone luier aangedaan, en lekker met z'n 3-en op bed ga ik 'm een flesje geven... maar wat bleek op het moment dat ik mn kleine in mn armen leg... ik ben een slab vergeten, en ook nog een doekje.. niet handig... mama was hier niet over te speken.. dat ik na tuim 8 maanden nog een slab en een doek vergeet.... hoe moet dat dan als we er nog een willen? de stemming werd er niet best op... ik ben er nogal 'makkelijk' aangezien onze doerak prima een fles drinkt en weinig morst... dus als ie een keer morst denk ik.. 'pech'... maar ja mama vind dat egoistich, want ik gooi mn t-shirt toch wel in de was, en kleine moet een schone romper aan... ik moet meer aan hem denken...

niet handig dus, maar ik denk, sja, waar hebben we het over, het ging goed, en als het fout was gegaan, had ik de boel op moeten ruimen...niet fijn, maar de wereld vergaat niet... mama liet nogmaals duidelijk blijken dat ze het echt niet kon begrijpen dat ik na 8 maanden er niet aan gedacht had een slab mee te nemen... ik vertel 'r dat ik dat ook niet tof vind en dat ik het liever goed had gedaan, maar helaas een keer is het niet gelukt...

goed ik hoop dat de strekking van dit verhaal duidelijk is, en wat ik graag wil lezen zijn ervaringen, ook van 'handige' vaders, tips hoe dit te voorkomen, meningen over of ik nou echt zo handig ben of niet, of mama wat te perfectionistisch is(dat denk dan)... of papa wat te 'makkelijk- lakoniek' is... mama is natuurlijk bang dat ik met belangrijkere dingen dan een slab ook te makkelijk zou kunnen zijn.. dat begrijp ik ook wel, maar ik krijg dan het gevoel dat mama me niet vertrouwt...

miscchien is het wat moeilijk een mening te geven over iemand adhv dit stukje tekst, maar geef wat feedback als je wilt, beter iets dan niets, dan kan ik kijken of ik er wat mee kan doen...

alvast bedankt,

gr.

123
En Q, ik ben het met Elska eens dat het effectiever is om gewoon te vragen of manlief even dochter wil verschonen of eten te geven. Mannen willen over het algemeen gewoon duidelijke verzoeken en snappen verwijtende hints niet zo goed .
Inderdaad gewoon vragen! De rollen zijn hier ook wel eens anders geweest, dus wellicht is er hier wat meer sprake van wederzijds begrip. Een werkdag is net zo intensief als de hele dag zorgen voor huishouden en kinderen.

Het fijne van een werkdag is, dat ie op een gegeven moment klaar is!

Mijn man zegt op zo'n moment ; 'lief, wil jij de baby ff verschonen/hapje geven want ik heb er ff geen zin in'

Prima, dan doe ik dat!

Als man zegt; 'de baby heeft gepoept!'

Dan zeg ik: 'ja, dat doen ze nou eenmaal..."

En vervolgens doe ik dus nog ff niks!
Ma moet wat meer relaxen en pa zijn oogjes wat vaker op 'kindmodus' instellen. Beetje vies is dus niet erg, maar eeuwig wachten met bijv. eten geven en badderen is wel rete-irritant als kind dan overmoe is en pa op dat moment de boel lekker aan ma overlaat omdat hij weg moet.

Mijn vriend zit af en toe ook teveel in zijn eigen modus. Resultaat dat mijn zoontje zich een ongeluk schrikt omdat pa dingen met een snelheid doet die zoon niet snapt. Sommige grapjes zijn niet voor baby's. Nou ja, als hij het geblèr dan ook weer weet te sussen is het prima!
@floor72 juist! zouden meer stellen moeten doen: rollen omdraaien en ook elkaar direct aangeven wat ze willen ipv indirect gemiep.
Duidelijkheid voor alles en loslaten. Ik tref als ik thuiskom met enige regelmaat de baby aan met een roze t-shirt en een oranje, blauwe of paarse broek.

Mijn God, ik heb wel wat beters te doen als me daar druk over te maken. Ze lacht, ze is blij, ze heeft een leuke dag gehad en eten en drinken gehad. Mooi toch?
Ik vind dat mama niet zo moet zeuren/miepen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vind ik ook Nouschi!

Net wat ik eerder zei; In mijn situatie is de boel ff omgedraaid. Ik ben hier (nu) de (noodgedwongen) kostwinner en ik werk me een slag in de rondte om de boel financieel draaiend te houden. En we willen ook op vakantie....

Ik moet er niet aan denken dat m'n man als ik thuis ben, en dus ook daar m'n steentje nog even wil bijdragen, begint te zeiken over een slabber of een doekje!

Dan ga ik uit m'n plaat hoor!
quote:floor72 schreef op 19 juli 2009 @ 22:13:

Vind ik ook Nouschi!

Net wat ik eerder zei; In mijn situatie is de boel ff omgedraaid. Ik ben hier (nu) de (noodgedwongen) kostwinner en ik werk me een slag in de rondte om de boel financieel draaiend te houden. En we willen ook op vakantie....

Ik moet er niet aan denken dat m'n man als ik thuis ben, en dus ook daar m'n steentje nog even wil bijdragen, begint te zeiken over een slabber of een doekje!

Dan ga ik uit m'n plaat hoor!Precies, waar gaaaat het over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Controledrang, dat is het!
Wat maakt het nou uit dat je de slab vergeet? Dan was je dat shirt weer. Als je de belangrijke dingen maar niet vergeet, zoals eten geven. Ik kan me over zulke dingen niet druk maken, ook niet als hij kleding aan heeft die ik niet zou kiezen. Lekker belangrijk. Ik kan me niet voorstellen dat je vrouw dit zou tegen houden om een tweede te willen. Ok, je bent wat laconiek, zijn vaak wel de leukste vaders als ze willen spelen/ stoeien of kledderen met water en zand. Ik hoop dat je vrouw alles wat los kan laten en je lekker laat gaan. Alleen niet vergeten je kind eten te geven en schonen luiers , maar vooral niet vergeten het heel veel liefde te geven, dan kan er weinig mis gaan!!
Wat een zeikwijf, de moeder van jouw kind.
Kan je vrouw niet alle kleertjes/slabbers/rompertjes klaarleggen met een schema erbij ?

Moppekind is nu 6,5 jaar, en als ik 's morgens niet alle kleertjes klaar heb liggen dan loopt hij voor joker op school omdat papa geen combinaties weet te maken.

Maar voor de rest doet hij het prima als papa, is punctueler dan ik etc.
Je gaat toch geen schema's maken voor je man wat betreft kleertjes etc??

Zegt zoon zelf nog niet wat ie aan wil?
Ik doe dat niet hoor! Daar heb ik helemaal geen tijd voor!
quote:moppetoet schreef op 19 juli 2009 @ 22:41:

Kan je vrouw niet alle kleertjes/slabbers/rompertjes klaarleggen met een schema erbij ?

Moppekind is nu 6,5 jaar, en als ik 's morgens niet alle kleertjes klaar heb liggen dan loopt hij voor joker op school omdat papa geen combinaties weet te maken.

Maar voor de rest doet hij het prima als papa, is punctueler dan ik etc.

Ben jij dat zeikwijf?

Mijn hemel, dit meen je toch niet?

Wat maakt het nou uit dat pa geen combi's kan maken? Mag je kind trouwens niet zelf bedenken wat het aantrekt? Of zijn de combi's dan ook verkeerd? En maakt het voor jou nog uit of de 'verkeerde combi's' door vader of door kind komen?

Ik denk als mijn partner dit zou doen (alles klaarleggen plus schema), er vrij snel een koude oorlog hier zou aanbreken. En vice versa. Hij ziet me al aankomen. Zo beschouw je je partner toch niet als gelijkwaardig???
Pffff, als ik me daar al druk over moet maken.
quote:floor72 schreef op 19 juli 2009 @ 22:55:

Ik doe dat niet hoor! Daar heb ik helemaal geen tijd voor!En ik zou er geen zin in hebben ook!
Ik kan me niet voorstellen dat iemand moeilijk kan gaan doen over mouwtjes omhoog doen of een slab gebruiken met het geven van een fles.

Zoals iemand al eerder schreef, kindjes worden nu eenmaal vies, hoort erbij. Kan je jezelf wel druk over lopen maken, maar daar word het alleen maar vervelender van.

Iedereen doet dingen nu eenmaal anders, zolang als dat jullie zoontje er geen last van heeft vraag ik me werkelijk waar af waar ze moeilijk over doet.

Mijn man doet dingen ook anders dan mij, soms hebben ze de meest rare combi's aan qua kleding. En oudste heeft ook niet altijd haar haar netjes zitten als man het moet doen. Kan ik me werkelijk niet druk over maken.

De kinderen zijn tevreden en blij, het belangrijkste krijgen ze en dat is liefde (en eten, drinken en hun slaap).
Vind het zo apart dat moeders zich zo druk maken om zogenaamde rare en foute combi's. Hoe kan iets fout zijn als degene die het aangetrokken heeft, het leuk vindt?
Praat met je vrouw/vriendin. Geef aan dat je je best doet, maar dat je vindt dat ze meer vertrouwen in jouw capaciteiten als vader moet hebben.
Ik wilde nog iets heel zinnigs zeggen. Te beginnen met het benoemen van je vrouw als mama (!!). Maar alle zinnige dingen zijn al gezegd. Met als meest recente de post van Traincha.
Houdt als vader gewoon voet bij stuk! Graag of helemaal niet!

Ik snap er ook niks van waarom moeders, vaders van alles willen opleggen.

Ik heb er dan toevallig geen tijd voor en geen zin in, maar buiten dat snap ik het ook niet.

Zolang het kind nog lacht, heeft het best een lollig leven.

Er zijn ergere dingen hoor als één rompertje meer of minder bij de was!
Papa123, ik heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht al gevraagd, maar is je vrouw fulltime thuis of werkt ze ook?

Ik moet eerlijk toegeven dat toen ik nog met verlof was, dat ik ook zo'n zeikerd was. Inderdaad zoiets achterlijks als een slab vergeten kon me al helemaal over de zeik krijgen.

Vent is op een gegeven moment ontzettend kwaad op me geworden en na een mini-oorlog moest ik toegeven dat ja, hij deed bepaalde dingen anders dan ik, maar dat betekent nog niet dat het fout was. Klinkt dom, maar het was een echte eye-opener voor me. Achteraf gezien was ik gewoon zo vreselijk jaloers dat Vent gewoon lekker kon gaan werken, terwijl ik alleen maar moeder en huisvrouw was.

En toen ik eenmaal weer aan het werk ging, begon ik ook mezelf weer wat te vinden, voelde ik me weer gelijk aan Vent.

Nu doen we nog steeds dingen anders - bijvoorbeeld de kledingcombinaties - maar dat maakt niet uit, we hebben allebei onze eigen kwaliteiten.

Misschien is ze gefrustreerd van het thuiszitten? Misschien moet jij duidelijker maken dat je niet echt een lapzwans bent?
Ja maar Floor als papa een hele dag thuis is zijn dat toch al gauw 6 rompertjes en slabbetjes, vergeet dat niet.
Hij doet de was nouschi... dus het is zijn probleem!

En ik zei al, we hebben allebei in 'de rol' gezeten, dus snappen elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven