help? kind en dieren.

10-08-2012 13:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi

ik heb hier een nest van 3 kittens zitten van 6 weken oud.

en ik heb een kindje van 2 jaar oud

maar nu is het probleem hij kan die kittens niet met rust laten.

ze worden in huis groot gebracht dus ik kan ze moeilijk in de schuur gaan zetten he.

maar kan er mij iemand raad geven hoe ik een kind van 2 uitleg dat het geen speelgoed is en dat hij voorzichtig moet zijn

we hebben alles al geprobeert en niets helpt

straffen wat is dat

hij doet het gewoon weer 5 min later
Hoe straf je dan?
De kittens in een aparte kamer houden? Het is nog maar een paar weken voor je ze kunt plaatsen. Je moet dan wel regelmatig aandacht aan de kittens besteden, anders worden ze schuw.
ze leren 't wel af zodra ze 'n keer 'n goeie haal van zo'n kattenpoot in hun gezicht krijgen
quote:bibliotheek schreef op 10 augustus 2012 @ 13:39:

De kittens in een aparte kamer houden? Het is nog maar een paar weken voor je ze kunt plaatsen. Je moet dan wel regelmatig aandacht aan de kittens besteden, anders worden ze schuw.

Nog maar een paar weken?

Nog een week of 6 hoor.
quote:elninjoo schreef op 10 augustus 2012 @ 13:47:

ze leren 't wel af zodra ze 'n keer 'n goeie haal van zo'n kattenpoot in hun gezicht krijgenZo heb ik het geleerd. Heeft me wel mijn oog gekost
Katten inderdaad in een andere kamer en/of je kind consequent bij ze weghouden. Blijven herhalen en ja, bij een kind van 2, ben je dan de hele dag bezig.

En dan 2 momenten op de dag 10 min met de kittens bezig zijn samen met je kind. Dus kind op schoot, kat op schoot, zijn handje vasthouden en samen aaien.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Houd jouw kind gewoon apart van de dieren, dus zet de kittens in een ruime ren met een hekje in de woonkamer als je niet de ruimte hebt en wees consequent met jouw peuter dat hij / zij eraf moet blijven.
Tja, op de leeftijd van 2 jaar ben jij nog hun geweten. Zodra je wegbent zijn ze het verbod weer vergeten.

Kwestie van herhalen, herhalen en daarna weghalen uit de situatie.
quote:fru1t3lla schreef op 10 augustus 2012 @ 13:48:

[...]

Zo heb ik het geleerd. Heeft me wel mijn oog gekost
Blijven uitleggen? En zoals EN zegt, hij leert het vast wel af na een haal.
quote:vlindervrij12345 schreef op 10 augustus 2012 @ 13:50:

[...]

Rechteroog is gedeeltelijk blind dankzij minoes die uithaalde . Gelukkig valt het niet op en draait het oog nog gewoon mee, ik kan alleen niet scheel kijken met beiden ogen want dan draait mijn rechteroog gewoon weg terwijl mijn linkeroog wel naar het puntje van mijn neus kijkt. Best wel grappig om te zien
Nee blijven zeggen!

(tegen de peuter dan hè)

En anders....dan maar hardleers!

Zo heb ik de harde weg geleerd dat verwarmingen echt heet zijn!

Was eens maar nooit meer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Plantenspuit

Schijnt bij dieren ook te werken, dus waarom niet bij kinderen
quote:Yraatje schreef op 10 augustus 2012 @ 13:47:

[...]

Nog maar een paar weken?

Nog een week of 6 hoor.Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een htk-nestje was en ik wilde de discussie over twaalf (of liever veertien) weken niet aan gaan.
2 jaar is een mooie leeftijd om de time-out te introduceren.

Werkt bij ons prima,vervelend, niet luisteren, op de stoel. Nou hebben wij een best lief kind. Als ze een keer vervelend is, zeggen we 'Wil je op de stoel?'. En het is klaar.
quote:bibliotheek schreef op 10 augustus 2012 @ 13:39:

De kittens in een aparte kamer houden? Of de peuter natuurlijk, die heeft vast een eigen kamer
Natuurlijk kan je tegen een kind zeggen dat hij iets niet mag. Volhouden. Nee is nee.
Ik zat ook al te denken aan de plantenspuit

Een flinke haal kreeg/krijgt dochterlief hier ook regelmatig. Eigen schuld, want ze weet dat ze de 2 katten niet mag pesten.

Nadat ze weer eens een haal heeft gehad, is ze ook weer een hele tijd lief.

Dochter is inmiddels 4,5, wel een stuk liever voor de katten, maar soms nog steeds niet dus.
Wij hebben de kinderen altijd geleerd dat de katten ook gevoel hebben en pijn kunnen hebben. Dat is altijd voldoende geweest.
quote:fru1t3lla schreef op 10 augustus 2012 @ 13:48:

[...]

Zo heb ik het geleerd. Heeft me wel mijn oog gekost dus: zet je kind een veiligheidsbril op en verder gewoon zn gang laten gaan..komt ie er vanzelf achter dat kattennagels scherp zijn.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven