Help slecht etende peuter
maandag 18 maart 2019 om 13:05
Vast het zoveelste topic, maar ben een beetje wanhopig. Peuter (net 2 jaar)eet de laatste maanden slecht warm eten, wat voorheen juist favoriet was.
De enige manier om hem te laten is
flink afleiden met een boekje maar het liefste met een filmpje.
Merk aan mezelf dat ik het eetmoment steeds vervelender vind, en eigenlijk ook helemaal geen filmpjes wil laten zien, maar man geeft vaker toe, zodat die toch iets binnen krijgt. Iemand tips hoe het eten weer voor beide leuker wordt? Ik weet dat alles een fase maar na maanden is het nu toch echt niet meer leuk.
De enige manier om hem te laten is
flink afleiden met een boekje maar het liefste met een filmpje.
Merk aan mezelf dat ik het eetmoment steeds vervelender vind, en eigenlijk ook helemaal geen filmpjes wil laten zien, maar man geeft vaker toe, zodat die toch iets binnen krijgt. Iemand tips hoe het eten weer voor beide leuker wordt? Ik weet dat alles een fase maar na maanden is het nu toch echt niet meer leuk.
donderdag 21 maart 2019 om 20:41
Hier gaat het sinds kort beter. Groente is nog steeds dramatisch. Groentesmoothie is wel favoriet. Ik gooi er in de ochtend dus altijd een smoothie in (op school gewoon in de doppler om 10 uur). Verder zijn paprika, komkommer etc ook te doen. Dus dat bied ik vaak in de middag aan. Wat er dan in de avond nog "extra" naar binnen gaat, is mooi meegenomen.
Ook krijgt bijna kleuter dochter 2 dagen per week nog Olvarit. Dat gaat er wel in als pap. Wij eten dan iets wat peuter/bijna kleuter echt niet lust.
Oja en 2/3 keer per week een vitamine tabletje voor kids....
Vast niet zoals "het moet volgens het boekje, maar over eten en slapen ga ik de strijd niet meer aan
Ook krijgt bijna kleuter dochter 2 dagen per week nog Olvarit. Dat gaat er wel in als pap. Wij eten dan iets wat peuter/bijna kleuter echt niet lust.
Oja en 2/3 keer per week een vitamine tabletje voor kids....
Vast niet zoals "het moet volgens het boekje, maar over eten en slapen ga ik de strijd niet meer aan
donderdag 21 maart 2019 om 22:56
Het werkt hier heel simpel: je eet of je eet niet. Maar er komt geen ander eten op tafel. Ik maak me er ook niet druk om, zeg er niks van, praat niet over het eten en paai haar ook niet. Het is wat het is.
Om de dag kook ik iets wat peuter in theorie wel lust (tot ze besluit dat ze dat ineens niet meer lust). Eet ze een paar dagen echt heel slecht, dan eten we iets met avocado.
Om de dag kook ik iets wat peuter in theorie wel lust (tot ze besluit dat ze dat ineens niet meer lust). Eet ze een paar dagen echt heel slecht, dan eten we iets met avocado.
Hallo?!