Hersenschudding

02-05-2010 17:09 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is vanmiddag gevallen van een stoel. Hij had hoofpijn en is op bed gaan liggen. Toen ik hem een par uur later kwam halen met de auto, ware we nog geen 2 minuten onderweg en hij spuugt heel de boel onder. Thuis gelijk naar bed gegaan en na een half uurtje viel hij in slaap. Een paar vragen die in mij op komen: Elk uur wekken, maar waar moet je dan op letten? Zal ik hem laten slapen nu of zo wakker maken voor het eten? Wie heeft ervaring, of is elek hersenschudding totaal anders?
anoniem_103912 wijzigde dit bericht op 04-05-2010 11:27
Reden: privacy
% gewijzigd
Ik denk huisartsenpost bellen.
Wakker maken en kijken of hij helder is.

Verder weet ik het ook niet.

Beterschap voor je zoon!
Elk uur wekken (echt wakker maken, en een vraag stellen, waar hij duidelijk op moet antwoorden). Kijk of hij niet suf is.

Onze dochter had zeker 3 tot 4 dagen last van hoofdpijn, en thuisgebleven van school dus ik ben toen niet gaan werken.

En als je het niet vertrouwd altijd huisartsenpost bellen.
Ja, wakker maken en een paar dingen vragen om te kijken hoe hij reageert.
ik zou hem wakker maken en kijken of hij goed reageert. of hij niet suf is en bijv vragen of hij weet voor dag het is. eten is niet direct belangrijk als hij misselijk is, maar wel beetjes drinken aanbieden.

je kan de huisartsenpost bellen voor advies en als hij erg suf overkomt dan in elk geval bellen
Zou toch effe langs HAP gaan hoor...
Elk uur wekken, idd een vraag stellen om te kijken of je daar een goeie reactie op krijgt. Eventueel kracht in alle ledematen testen door te laten knijpen of wegduwen..

Als je het niet vertrouwt even langs de HAP idd.
tjonge, dit is toch geen vraag voor een forum.

GA NAAR DE DOKTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als hij verder goed reageert (niet buiten bewustzijn is geweest na de val) hoef je toch niet naar de huisartsenpost?

Je moet er wel op letten dat hij helder is als je hem (elk uur even) wakker maakt.

Verder maar even aanzien lijkt me.
Ik denk zelf ook niet direct aan de huisartsenpost, heb wel voor hetere vuren gestaan met die boys van mij haha en wat zouden ze bij de hap voor hem kunnen betekenen denken jullie dan??
Maar iedereen bedankt voor de tips natuurlijk, super dat jullie meedenken!
En waarom is dat dan, dat wakker maken en kijken of hij helder is, wat zou er kunnen gebeuren dan eventueel de komende uren? Net was hij in ieder geval nog helemaal bij, hij wist mij precies te vertellen hoeveel dagen hij nog vrij van school was :D
Jij stelt nu een diagnose en daarop ben je ook van plan te gaan handelen. Dat is niet verstandig. Bel eerst de HAP en overleg met hen, zij zijn opgeleid om diagnoses te stellen en wellicht willen zij hem toch wel even zien.
quote:nummerzoveel schreef op 02 mei 2010 @ 17:45:

Jij stelt nu een diagnose en daarop ben je ook van plan te gaan handelen. Dat is niet verstandig. Bel eerst de HAP en overleg met hen, zij zijn opgeleid om diagnoses te stellen en wellicht willen zij hem toch wel even zien.Ja, ik zou wel bellen als hij straks suf blijkt te zijn, niet meer helder reageren, maar nu de hap bellen, nee dat lijkt mij overbodig. Ik vond mezelf nu al een overspannen moeder om hier op Viva te gaan zitten tikken tijdens etenstijd ;)
Hersenbeschadigingen kunnen pas na enige tijd in hun volle omvang duidelijk worden. Daarom moeten mensen met vermoedelijk hersentrauma scherp in de gaten gehouden worden. Als ze niet helder meer reageren, dan kan er bijvoorbeeld sprake zijn van een bloeding of beknelling van bloedvaten. Beiden kunnen erg gevaarlijk zijn en ernstige gevolgen hebben.
Naar de HAP.

Ik dacht ook gewoon een hersenschudding toen mijn zoon gevallen was, en de huisarts in de eerste instantie ook, totdat zoonlief heel idioot ging doen ( heel erg braken en warrig) en hij binnen 20 minuten onder de scan lag

Je kunt niet in het hoofd van je kind kijken dus zekere voor het onzekere, ga naar de HAP

Wat ik bijvoorbeeld vreemd vind is uren na de val pas braken. Bij een hersenschudding volgt het braken vaak binnen een half uur na de val ( is mij vertelt)
Je moet echt naar de hap, zij kunnen dan bekijken of er geen druk onder zijn schedel vormt, daarom moet je hem ook wakker maken elk uur en een paar vraagjes stellen.

Als je ze belt dan weten ze (de hap) dat er wat aan de hand is, mocht het vannacht toch fout gaan hoef je ze niet meer een hele uitleg te geven en weten ze het verhaal. Ze zitten er niet voor niets, en zelfs al word je naar huis gestuurd met niets aan de hand, dan is het nog goed dat je gegaan bent.
quote:nummerzoveel schreef op 02 mei 2010 @ 17:48:

Hersenbeschadigingen kunnen pas na enige tijd in hun volle omvang duidelijk worden. Daarom moeten mensen met vermoedelijk hersentrauma scherp in de gaten gehouden worden. Als ze niet helder meer reageren, dan kan er bijvoorbeeld sprake zijn van een bloeding of beknelling van bloedvaten. Beiden kunnen erg gevaarlijk zijn en ernstige gevolgen hebben.

Bedankt voor de uitleg.

Jammer dat ik er ook niet bj was, mar hij is niet buiten bewust zijn geweest. En het was een val van een stoel, niet erg hoog, dus hoop dat het meevalt.

@dan geen suus

volgens hem had hij daarvoor ook een halve zak chips gegeten, dus daar kan de misselijkheid ook van komen?

Jouw zoontje braakte dus ook pas later?
Ik ga hem zo eerst maar even wakker maken, hij ligt nu ruim een uur te slapen...
To, toen mijn zoon viel was direct duidelijk dat het niet klopte. Hij huilde niet maar jammerde meer, en bleef maar vragen of hij al gegeten had en of hij gevallen was. Binnen ene kwartier zaten we bij de eerste hulp alwaar hij zijn avondmaaltijd naar buiten gooide. Vrij direct dus. Hij moest wel direct onder een scan omdat hij zo warrig was en uit het niets ging braken ( projectielbraken). Pas een uur na de scan werd hij helderder. Hij moest wel blijven omdat ze hem heel goed in de gaten wilden houden

Ik zou echt even gaan, en niet zelf dokteren
Hoe is het nu? Heeft hij al gegeten?

Je moet hem in elk geval de komende nacht om de 2 uur wakker maken. Dat wordt dus een doorwaakt nachtje..wel je wekker zetten!

Dit advies nemen sommige ouders te licht op, maar het is echt belangrijk. Het kan zijn dat er een bloeding in de hersenen ontstaat en daarom wordt dat advies gegeven.

Vraag hem even wat en wees er zeker van dat hij adequaat antwoord geeft.

Bij sufheid/ niet adequaat reageren/ niet alert zijn/ of aanhoudend braken: de HAP bellen.

Sterkte.

je mag hem natuurlijk paracetamol geven tegen de hoofdpijn maar dat had je misschien al wel gedaan.
Ik vond het wel raar dat hij in slaap viel, dat zal dan toch met de val te maken hebben? Of omdat hij het hele weekend druk is geweest. Meestal is hij wel wat moe dan, maar niet gelijk slapen.
En dat hij nu ook weer ligt te slapen en vanmiddag bij zijn vader ook al op bed heeft gelegen is ook een beetje gek
quote:nachtautomaatje schreef op 02 mei 2010 @ 17:57:

Ik vond het wel raar dat hij in slaap viel, dat zal dan toch met de val te maken hebben? Of omdat hij het hele weekend druk bij zijn vader is geweest. Meestal is hij wel wat moe dan, maar niet gelijk slapen.sufheid is echt een reden om even langs de HAP te gaan. Zie ook mijn eerdere post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven