Het Gouden Ei

18-07-2009 10:23 2957 berichten
Alle reacties Link kopieren
hier verder, zonder hubs, beebs, klusserij of wat dan ook!

1 oktober mega-tribune

Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto

Mexx25Okt.0830/07/09L.M.

Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!

Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!

Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08

17/09/09husk en momo strijken de eer op.

Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m

Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!

Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m

Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m

party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!

Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!

Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken

Yaya28Dec.0802/02/10

well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!

GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!

Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK

2:j - 7:m

Mariss27Nov.081 okt

Momo31Sept.081 okt

Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn

Erine25Dec.08

Mulan33Nov.08

Kath32Jan.091 okt

Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt

Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek

Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.

Stukje geschiedenis:

Deel 1

Deel 2

Deel 3
Duvel, hier ook nog geen bericht gehad wanneer er iemand langs komt op gesprek. Wordt nog leuk als ze de boel wil controleren alles staat ingepakt in de garage bij mn ouders.

Kreeg gister brief binnen voor mn zwangerschapscursus en die start 17 augustus en laatste keer is 21 september (2 dagen voor ik uitgerekend ben) dus lekker strak gepland.

Heb ook weer even foto’s van mn buik op hyves gezet

Becky veel plezier op vakantie!
Hahahaha Ik, die maandverbanden he....als je net bevallen bent heb je er zelfs 2 in!!!! Dat geloof je gewoon niet, maar je hebt ze nodig ook! Ik voelde me net Donald Duck met die dingen tussen mn benen!

Maar ach, ik heb weinig last gehad verder....las hier iets over totaalrupturen enz (van je doos tot je anus openscheuren) maar ik had gelukkig niet 1 hechting....niet uitgescheurd, ingeknipt of wat dan ook. Het meeste last heb ik gehad van een aambei, ter grootte van een walnoot. Dat verteld niemand he, dat je die krijgt....bereid je maar voor...dat kreng was de reden dat ik 5 niet heb kunnen zitten...en wat moest ik eraan doen...Otrivin erop spuiten, ja dat neusspul...zit je dus op de wc otrivin op je kont te spuiten en te plassen terwijl je lauw water over je doos giet (omdat je wel kleine wondjes hebt natuurlijk en dan brand plassen onwijs!)....dan voel je je wel ff lullig

Oh en ik, dat prikken valt echt heeeeel erg mee!!!

Ik ga even wat te eten regelen!
Duvel: hier ook nog geen bericht gehad van de kraamzorg hoor, neem idd aan dat ze wel even bellen van te voren..

Wat Fanatic zegt, zeiden ze tegen mij ook, dat ze zouden komen als ik in de 7e maand zou zijn..

Nou zover ben ik inmiddels al, en jij ben nog verder toch??

Dus dan zal het vast niet lang meer duren voordat we wat horen!

Riz: Echt waar joh, heb je dan 2 van die verbanden nodig?? Pffff Kan het me idd haast niet voorstellen!!

Moest wel ff lachen om de manier waarop je over je aambeien verhaal vertelde, wat een gedoe dan zeg! (is niet raar bedoeld hoor, want vervelend zal het zeker geweest zijn!!)

Ennuh... otrivin??? Nooit geweten dat dat daar goed voor was..

K zie het straks al helemaal gebeuren dat ik dat dan ook ga krijgen he, pfff....

Ik: ook al lekker aan het aftellen!
anoniem_76367 wijzigde dit bericht op 26-07-2009 21:38
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ben ik weer even. Helaas te laat om GW een hart onder de riem te steken en een fijne vakantie te wensen... Maar een dikke zwaai vanaf hier dan maar!

Party: gaat het een beetje?

Gek idee dat er komende maand al een een gouden baby geboren gaat worden! Bedacht me net dat ik anders ook in augustus zou zijn bevallen.

Ben vrijdag bij de acupunctuurman geweest. Was zweverig en ook weer niet. Best prettig eigenlijk, was de hele middag zen, haha. Tot ik tegen een uitparkerende auto aanklapte. Ging ze ook nog tegen me zeggen dat ik uit moest kijken. Hallo, ik rij twee meter achter je en jij gaat zo het parkeervak uit! Pijnlijke arm en het viel verder wel mee. Maar gisteren begon het al en vandaag is het niet te harden: spierpijn. Echt overal en echt zo extreem dat ik niet meer weet hoe ik moet staan, liggen en zitten. Pfff.

Verder geen verschijnselen van zwangerschap dan wel menstruatie. Maar ik blijf wel stiekem hopen dat die bloeding mijn innesteling was! Maakt het toch iets spannender dan anders. Nog een dag of drie/ vier geduld..
Oow hihi Husky eerruuug leuk zo’n pakket! Maar wel nuttig zullen we maar zeggen. De film hebben we niet meer gehaald, lekker gegeten en buiten gezeten.

Waarom is je maxi cosi niet standaard Fanatic??? Ikke ben benieuwd… Oooh lees het al, dat klinkt heel leuk zeg, ben benieuwd naar de foto’s.

Slaap je zo slecht Mexxie??? Wat vervelend.

Waarschijnlijk te laat, maar toch een hele fijne vakantie Becky, geniet er maar van.

Lief van je Duvel…

Ai Riz dat klinkt allemaal niet zo gezellig zeg.

Ai wat vervelend die aanrijding Poll, hopelijk kom je gauw weer in de zen mood. Waarvoor was de acupunctuur dan??? En duim heeel erg hard voor je hooor!!

Tot morgen allemaal, slaap lekker….
dan was het vast gezellig erine, als je de film maar hebt laten zitten!

becky ik ben te laat om je een fijne vakantie te wensen, sorry!

ja waarom dat kraampakket zo vroeg was geen idee, er zat ook een brief bij waarin stond dat ik me vast al aan het voorbereiden was op de bevalling en misschien al wel verlof had... nou dat duurt nog minstens 10 weken hoor! dus toch maar eens even nagekeken welke datum ik had doorgegeven, maar die klopt wel.

poll nou dat weer zeg met die auto. heb je vannacht wel goed kunnen slapen? moet je nou binnenkort weer terug naar die acupunctuur of was dat eenmalig?

riz, "door dat kreng heb ik 5 ... niet kunnen zitten" heb je dat woord weggelaten om ons niet te bang te maken? nu hoop ik dat je bedoelde 5 dagen, ben bang voor 5 weken maar je gaat niet vertellen dat het 5 maanden was he

heb woensdagochtend een afspraak met m'n baas om m'n uren weer te bespreken.

erine ik wens je alvast een heeeeele fijne dag morgen!!
erinetje! je laatste dag als vrijgezel is ingegaan! hoe voelt dat? druk om de laatste dingen voor morgen te regelen? gaan jullie nog op huwelijksreis trouwens?

riz en husk, mooie verhalen van jullie, kraamverbanden en aambeien. de geneugten van een zwangerschap/bevalling

poll, meissie toch. stomme auto. liep of fietste je?

justdeb, hoe is het bij jou??

maya, stoere foto's hoor!

rain, wij hebben gisteren ons toertje normandie bedacht. idee is om vanaf huis naar honfleur te gaan, daar 2 nachten blijven, en dingen in omgeving bekijken (oa de stijle rotsen en het tapijt van banjeux enzo), dan doorrijden via mont st michel naar le mans, daar 2 nachten blijven, zodat we 1 volle dag in le mans kunnen rondlopen. vervolgens weer omhoog richting parijs, daar ergens een hotel zoeken voor 2 nachten, zodat we vandaaruit versailles en giverny/vernon kunnen bezoeken. en vandaaruit weer terug naar huis. het honfleur hotel is al geboekt, le mans uitgezocht, alleen dat laatste daar zagen we even niet zo veel...

verder even niets (OT) te melden. ik ga nu werken. pols gaat weer íets beter.
Aiaiai, veuls te laat, maar goed beter laat dan nooit GW en Beck, fijne vakantie! Geniet er lekker van.

GW hopelijk niet teveel in de stress over de garnaal en Beck komt terug met een garnaal

Erine morgen ben je een getrouwde vrouw!!! Whoooeehhh spannend zeg. Als ik je niet meer 'spreek', een heeuulle fijne dag alvast. Lekker van genieten!! Ben erg benieuwd naar je jurk, dus foto's op hyves zijn zéér gewenst Oh, en wel voor vrijdag he, want dan ga ik op vakantie

Oohw Mexx, bijna zover, sjeeminee zeg... onwijs spannend. Kan me er (helaas) niets bij voorstellen maar ik voel nu al plaatsvervangende nervositeit, hahah.

Riz, klinkt verrie charming twee kilometer maandverband en een mega aambei, hahah!! Ik wou typen je moet er wat voor over hebben maar in jouw geval zijn die woorden niet bepaald gepast Hoe vind je het dat Lois een zusje krijgt trouwens, was dat ook je voorgevoel?

Was gister bij vriendinnetje met 4 maanden oude dochter skeetje! Ze heeft mn hele stepsjurkje onder ge-melk-kotst Vriend stond wel raar te kijken toen ik thuis kwam met witte vlekken op mn zwarte jurkje

Ga werken, baai zwaai!
Haaai Moom, was je misgelopen. fijn dat pols beter gaat. Wel in de gaten houden he! Is jouw werkplek wel arbotechnisch verantwoord??

ohw ja, ik heb ontopic ook nog iets te melden... ben zaterdag ongesteld geworden (nadat ik alweer enkele dagen licht bloedde) snap er geen REET van, midden in de Duphaston kuur, en dan ook nog eens een cyclus van 21 dagen. Terwijl ik juist dacht dat ik ná de kuur een bloeding zou krijgen... de kuur eindigt namelijk op dag 24 van mn cyclus. Als je dan daarna ongesteld wordt, heb je dus een mooie regelmatige cyclus...

Ik laat het maar, ga in augustus op vakantie, heb met vriend afgesproken dat we om de dag van bil gaan in de tent Wel lief, vriend zei gisteren toen we het erover hadden 'van mij mag het nu wel eens zover wezen' Terwijl hij steeds zoiets heeft van geen stress, het komt vanzelf.... was ik wel blij mee, misschien dat we dan nu wél verplicht gaan seksen (dat wil hij namelijk niet)

Oeh, ik ratel, stop maar gauw.

Ohw Poll, schrikken zeg!!
heej marriss, wat een kutzooi zeg. echt stom.. hoe kan dat nou he? in de vakantie even loslaten (en elke nacht, of pardon, ik maak het nog een graadje erger, om de nacht in de tent krikken) klinkt goed. en lief vriendje heddegij. hoop dat je er wat ontspanning in kunt vinden. zie je daarna wel weer verder (al is dat gewoon niet meer nodig natuurlijk).

arbotechnisch verantwoorde werkplek? tisdat?
Nou dat je stoel goed staat afgesteld, goeie hoogte enzo, dat je armen 'relaxed' liggen als je typt, beeldscherm op goede hoogte, dat soort ongein. Is wel heel belangrijk hoor, als je dagenlang op kantoor zit!!

Ik heb trouwens net de doktersassistente gesproken, en moet tussen 10u en 10.30u even weer bellen dan kan ze me doorverbinden met mn huisarts. Ga toch maar even overleggen...
Ik heb een redelijk gevoel van onmacht, maar wil wel het idee hebben dat ik iets doe. Iemand op een ander topic (over herhaalde miskramen) kwam met de tip om eens acupunctuur te proberen bij het zwanger raken/ blijven. Ik was mijn sceptische zelf, maar het was wel prettig. En ook fijn dat iemand eens snapt hoe vervelend het is i.p.v. een moeder die zegt:" ze ziet er prachtig uit met die buik, ik zou het erg op prijs stellen als je ook snel gaat kijken". Mensen hebben mij nog nooit gebeld om te vragen hoe het gaat, terwijl ze weten van alle narigheid en onderzoeken. Zo, dikke vinger, dat is eruit!

Ik ga maar eens langzaam aan werken...
Goed van je Marisss! Totaal geen verstand van de kuur die je had, maar erg vervelend dat het zo anders loopt dan je verwacht en hoopt! X voor jou!
Och Polleke meissie. Wat irritant he, als je denkt dat je vrienden hebt, maar dat ze er blijkbaar geen reet van begrijpen als jij in de put zit. En of het een bepaalde angst is, een gevoel van onzekerheid.... ik weet het niet. Ik snap niet hoe moeilijk het is om eens te bellen en te vragen hoe het nu met je gaat?! Ik herken het bijv. uit de periode toen mn moeder kanker had, bepaalde mensen die ik wel erg heb gesteund in rotperiodes, die gewoon noooit eens hebben gevraagd hoe het nou met haar (of met mij) ging. Super teleurstellend.

En wat een rottige opmerking van je moeder zeg... die snapt er blijkbaar ook niet zoveel van

En als jij je goed voelt bij de acupunctuur, prima toch? Zolang je er open voor staat zonder ál te hoge verwachtingen te hebben... fijn dat jij je er fjin bij voelt! Ik hoop echt dat je gauw zwanger wordt en 9 maanden later een gezond kindje in je armen mag sluiten, ik gun het je enorm.
Net huisarts gesproken. Tis inderdaad niet normaal dat ik nu ongesteld ben geworden, maar het kwam vaker voor zei hij. Het gaat nu om mijn vólgende cyclus, die zou regelmatig(er) moeten zijn. En na de volgende cyclus moet ik dan maar weer met hem overleggen.

En zo gaan de maanden voorbij...
ow, Mariss, wat klote zeg! Nu weet je nog niet waar je aan toe bent en je had wel de hoop dat het allemaal wat duidelijker werd met de dupheston. Hopen dat het volgende maand dan wel op regels is (of helemaal niet meer nodig na die gezellige vakantie )

Pol: klinkt goed die acupunctuur. Je moet natuurlijk geen wonderen verwachten, maar als het fijn voelt, gewoon mee doorgaan!

Naar zeg die aanrijding, was je zelf op de fiets of met de auto?

Ik begrijp dat mensen soms niet goed weten hoe ze met de ellende van een ander om moeten gaan, vind ik soms ook best lastig, maar het minste wat je kunt doen is toch even vragen hoe het met iemand gaat???!!! Ik vind het erg rot voor je dat je hierin weinig steun van anderen hebt gehad. Er is niets zo fijn, als je het moeilijk hebt, dan andere mensen die er voor je zijn en (proberen te) begrijpen wat je doormaakt.
Mariss, jeetje zeg wat ontzettend klote dat je tijdens de kuur ongesteld bent geworden. Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met die cyclus van jou. En inderdaad zo gaan de maanden voorbij en nee dat is echt helemaal niet leuk. Dikke knuffel voor jou!

Polleke, en lucht het een beetje op om er even over te "praten"? Is inderdaad niet leuk als mensen in je omgeving nooit eens vragen hoe het met je gaat. Zeker als ze er van weten natuurlijk. Sterkte met je spiertjes en ik duim gewoon voor een positieve test op de 30e!

Momo, dat klinkt goed hoor die vakantie! Komt helemaal goed. Is toch makkelijker een hotelletje te boeken geloof ik. Nou ja, nu wordt het Londen voor mij. Is ook leuk!

Riz, zelfs ik als niet zwanger wordt een beetje onpasselijk bij de gedachte aan kilometers verband en grote aambeiden. Is iets te veel informatie hihihihi. Nee hoor, het hoort er nu eenmaal bij geloof ik. En ik hoop dat ik het ook allemaal eens mee mag maken.

Erine, ik wil jou alleen maar een hele mooie trouwdag toewensen morgen! De weersberichten zien er goed uit dus moet vast en zeker helemaal goedkomen. Geniet er van en maak het de mooiste dag van je leven!!! Enne, misschien zijn jullie stiekem al wel met zijn drieen....

En ik, nou ik had afgelopen vrijdag mijn positieve ovutest. Goed ons best gedaan en nu zitten we dus weer in de "wachtdagen". En ik heb er weer geen goed gevoel over helaas. Waarom weet ik ook niet hoor. Ik vind het alleen wel ontzettend vervelend dat ik er nu alweer zo veel mee bezig ben. En dat ik dus alweer zo negatief gestemd ben nu. Sjesus, het leven is soms gewoon even zwaar klote. En dan zie ik het allemaal even niet meer zitten. Zwanger worden bedoel ik dan he?! Ik wil gewoon dat 10 mijn geluksgetal wordt. Ach, morgen zal het wel weer beter gaan....
Erine: alvast een superfijne dag morgen! Maak je nergens druk om, maar ga alleen maar genieten!

Rainbow: Londen is supergaaf! Wij zijn afgelopen 2 jaar 3 x geweest. Ik vind het een superstad. Fijn om te shoppen, de toerist uit te hangen, maar ook gewoon lekker op pleintjes te zitten. Ik ben geen stedentrip mens, omdat ik me snel onprettig voel in die grote massale steden, maar in Londen heb ik me geen moment onveilig gevoeld ofzo. Openbaar vervoer is goed geregeld (je moet een oyster nemen!). Ben je eerder in Londen geweest?

En wat betreft die depri bui: ik heb ook van die moodswings. Onze buur is net bevallen van een zoontje en die hoor ik af en toe huilen. Dan doet het me even pijn, omdat ik me afvraag of mij dat ook ooit gegund is. Maar we gaan ervoor hoor deze ronde. Jij het magische getal 10, ik 10 jaar samen met vriend, moet helemaal goedkomen!!!
Aaaah Annika, wat lief van je die bemoedigende woorden!

Ja, ben al eens eerder in Londen geweest maar da's tig jaar geleden. Dusse wat is een oyster? Is dat een metropas voor een paar dagen ofzo? En moet ik die van te voren regelen of gewoon daar kopen?
@mexx, zo te lezen ben je er al helemaal klaar voor...

@becky, veel plezier op vakantie en hopelijk komen jullie met zijn 3-en terug.

@duveltje, ja ik ben echt al aan het aftellen. Zojuist is eindelijk de commode bezorgd, dus die kunnen we vanavond in elkaar gaan zetten en dan hebben we echt zo goed als alles binnen. Ben ook al bezig geweest met de "vlucht"-koffer, hoewel het is nu nog een vluchtwasmand, en das natuurlijk niet zo heel handig meenemen.

Bij ons kwam de kraamzorg in week 32 voor de intake. En ze belde ong. 1 week van tevoren voor het maken van die afspraak.

@Erine, geniet van een mooie dag dinsdag...

@fanatic, spannend hoor dinsdag, zet je een fototje op de hyves als het af is?

@riz, ik lees het alweer je krijgt ook echt van tevoren alleen maar de roze wolk verhalen te horen.

@polleke, dat is balen van die botsing. Hoop dat je behalve wat spierpijn er verder niets aan over houdt.

@mariss, echt balen, dikke knuffel voor jou.

Ik heb een heel onrustige nacht achter de rug. Mijn buik was heel erg aan het rommellen, kindje bewoog heel veel en heel veel steken in mijn buik. En misselijk en veel moeten plassen. Vandaag is mijn buik nog steeds erg onrustig. Ik hou me dus vandaag maar heel rustig en hou het goed in de gaten. Morgen weer naar de verloskundige hopelijk kan zij een en ander voor me verklaren. Vind het wel een beetje eng, hoop niet dat het een voorteken is dat de baby zich zeer binnenkort gaat aandienen. Is me nog veels te vroeg met 33 weken.
Ik, kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt. Er is vast niet aan de hand. Mocht het kindje toch besluiten nu al te komen: ik ken 3 kindjes die met 33 weken zijn geboren. Klein natuurlijk bij de geboorte, maar nu, zonder problemen, uitgegroeid tot superkinderen! 33 weken schijnt een moment te zijn dat het kindje voor het laatste kan draaien (om alvast goed te liggen voor de bevalling). Dus dat is misschien wat jij nu voelt?

Rainbow: de oyster is een chipkaart die je kunt aanschaffen in Londen bij de (metro)stations. Je betaalt borg. Je kunt het op elk station makkelijk met je pinpas, creditkaart of contant geld opladen. En aan het eind van je vakantie, lever je hem weer in. Ideaal vond ik dat en geen gedoe met lossen kaartjes o.i.d.

Verder moet je geen rondritbus gaan nemen. Die zijn vrij duur, terwijl als je een gewone buslijn neemt, je net zoveel ziet, zelfde route langs allerlei toeristische plekken en veeeel goedkoper (ook met oyster betalen).
buslijn 9 of 15, vooral 15 neemt eigenlijk de zelfde route als de duurdere rondritbus
Ik, ook ik dacht net als annika gelijk aan het 'in positie draaien' van het kindje. vriendin van me had dat ook, dat ze er 1 of 2 dagen goed ziek van is geweest. nouja, vandaag rustig aan, en morgen even melden bij de VK.
Annika bedankt voor de tip! Dat moet ik dan maar even regelen daar dan. Klinkt inderdaad wel erg handig!
pas op dat je geen mexicaanse griep oploopt he, rain? schijnt echt nu een hele hevige outbreak in london te zijn. 12.000 nieuwe gevallen per dag! ach, heb je dat maar weer gehad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven