Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Hier peuter en zoontje van bijna 6 weken. Hier ook altijd een dekentje gebruikt over de slaapzak zoals Teckeltje ook al zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft nog wel een dekentje hoor maar ik ben dus juist bang dat dat te warm is (vanwege die tog) maar man denkt van niet.
Hier nooit deken over slaapzak gebruikt bij de oudste.

Weet iemand nog waar ze naar kijken bij huisbezoek cb? Wegen ze de baby dan ook?
Alle reacties Link kopieren
@aapje, hier namen ze alles van de geboorte nog eens door. En baby werd inderdaad gewogen.

@yellow Hier is het dekentje niet te warm. Je kunt natuurlijk in het nekje voelen of het te warm of te koud is.
Peuter was overigens bij ons een koukleumpje als baby.
1-Aapje schreef:
17-03-2019 14:58
Hier nooit deken over slaapzak gebruikt bij de oudste.

Weet iemand nog waar ze naar kijken bij huisbezoek cb? Wegen ze de baby dan ook?
Aan de telefoon bij maken v afspraak gaf mw. aan een weegschaal mee te nemen. Wanneer komen ze bij jou aapje? Bij mij vrijdag pas. Vind 't best spannend die groei maar gezien het feit dat alle luiers MEGA vol zijn en ze af en toe stikt in m'n melk denk ik dat 't wel snor zit.
Teckeltje88 schreef:
17-03-2019 15:31
Aan de telefoon bij maken v afspraak gaf mw. aan een weegschaal mee te nemen. Wanneer komen ze bij jou aapje? Bij mij vrijdag pas. Vind 't best spannend die groei maar gezien het feit dat alle luiers MEGA vol zijn en ze af en toe stikt in m'n melk denk ik dat 't wel snor zit.
Hier komen ze morgen om 1 uur. Hier ben ik benieuwd juist omdat zoon zo veel slaapt. Slaapt regelmatig 3 uur tussen voedingen, drinkt 10 minuten en slaapt weer verder. Ben dat niet gewend van de oudste.
Alle reacties Link kopieren
Yellow die van ons doet hetzelfde qua slapen hoor. Laatst was ik heel blij met een nacht van 21:45, 2:00 tot 6:30! Meestal is t 2 x nachtvoeden. Zoon slaapt in romper, lange mouwen shirt en lakentje met dekentje, dus zonder slaapzak. Ik zou t dus niet direct in te warm of te koud zoeken.
Cb gesprek bij ons thuis ging over hoe t ging met ons en baby en even wegen idd.

Hier een kleine overwinning, 40 cc uit de medela fles gedronken! Straks weer opnieuw aanbieden, hopelijk gaat dit werken.
Alle reacties Link kopieren
@ Roos; ja die fles (medela) bedoelde ik! Idd overwinning... keep up the good work roosbaby :cheer:

Bedankt voor de input; dan voel ik idd gewoon dr nekje :-)
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ik vond het top om hier mee te schrijven en mijn vragen kwijt te kunnen! Blijf op de achtergrond nog wel wat meelezen.
Maar zoon wordt over 3 weekjes 1 jaar en ik merk dat de echte "babyvragen " niet meer van toepassing zijn voor mij :) Voor nu nog even geen plannen voor een 2e op heel kort termijn maar wie weet wanneer ik weer mee kom praten hier.
Op naar het dreumes topic!

@teckel ik lees dat je 2e spruit is geboren! Gefeliciteerd!

@in bed, zoon wordt wel degelijk vaker wakker als het iets te koud wordt gedurende de nacht.
Nu slaapt hij in een pyjamaatje (shirtje en broekje) soms een korte mouw romper eronder maar meestal niet, en een wat dikkere slaapzak met lange mouwen en ligt tot zn middel onder een dekentje.
Dekentje heb ik eigenlijk alleen niet gedaan toen hij bewegelijker werd in bed en ik bang was dat hij eronder zou komen, maar later bleek toch dat het dan snachts te veel afkoelde op de kamer en werd hij wakker.

Toen hij kleiner was had ik vaak zo'n 1 delig pyjamaatje voor hem met een slaapzak. En we hebben die hele hete zomer gehad toen hij 4/5 maanden was, per toeval toen een heel dun slaapzakje ergens in een winkel gevonden en daar lag hij dan alleen in een luier in :P
Tralalalala
Wat smeren jullie op kapotte billen?
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
26-03-2019 22:38
Wat smeren jullie op kapotte billen?
Ik las heel even mee, maar heb echt dé tip: purelan van medela of gewoon pure lanoline van een ander merk. Werkt echt super goed! Extreem rode en open billen waarbij op t kdv werd gezegd dat het wel weken kon duren, waren hier in twee dagen weer mooi roze (en heb echt een kind met een hele gevoelige huid). Ik zweer hier nu echt bij.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het goed: zoontje is heel erg vrolijk en blij! Afgelopen 3 weken is hij alleen maar 100 gram gegroeid, van 5650 gram naar 5750, en hij is nu bijna 4 maanden. Wel 2 cm erbij in die periode, maar toch even schrikken dus omdat we juist het idee hadden dat hij heel goed en veel drinkt (borstvoeding). Toch nog vaker proberen aan te leggen dus, en heb ook aan de gastouder gevraagd of ze daar vaker (kleine) flesjes gekolfde melk aan wil bieden. Hopelijk gaat dat werken!

Verder heb ik 2 weken geleden een koperspiraal laten plaatsen, die afgelopen week bleek uitgezakt :(. Heb hem net laten verwijderen, en moet nu een paar weken wachten met een nieuwe plaatsen omdat ik in potentie weer zwanger kan zijn. Ik zit er best mee in mijn maag moet ik zeggen, al zal de kans vast nihil zijn.. Nog niet ongesteld geworden na m'n bevalling en geef volledig borstvoeding, maar toch. Afgelopen vrijdag seks gehad dus nog een week wachten tot ik überhaupt een vroege test kan doen.
Jee Bruschetta, kan mij voorstellen dat dat enorm schrikken is. Sterkte met wachten deze week.
Hopelijk gaat baby ook weer beter groeien!

Hier gaat 't goed. Baby is nu 5 weken en huilt over 't algemeen weinig. Ze wil veel bij me zijn en dat vind ik soms lastig icm de zorg voor onze zoon van 1,5. Inslapen gaat niet altijd vanzelf en altijd bij mij of papa. Wegleggen lukt soms. De nachten gaan overwegend goed en zitten meestal wel blokjes van 4 of 5u tussen. Dat is heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wil je een draagzak proberen, teckel? Dan kan ze bij je zijn terwijl je met oudste bezig bent
Ik heb een doek en een zak. Die gebruik ik idd op dagen dat ik alleen ben met baby en oudste. We gaan ook veel naar buiten en als ik dat goed time slaapt ze ook in de wagen. Das helemaal lekker, want dan heb ik echt de ruimte om met oudste te spelen.
Onze dochter is inmiddels 6 weken en we oefenen driftig met de fles maar het wil niet echt lukken geloof ik. Ik maak me er toch een beetje zorgen om, vriend vindt dat ik me aanstelt. Ik wil zo rond de 3 maanden gaan afbouwen zodat ik al ik met 4 maanden ga werken niet op werk hoef te kolven.
Hoe kunnen wij dochter helpen beter uit flesje te drinken? Tips zijn welkom. Vaak drinkt ze nu 20cc en dan is 't brullen. Eerder (2 wk terug) dronk ze wel een hele voeding (100cc)maar nu dus niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels alweer bijna 11 weken. Begin mei moet hij weer naar cb. Denk dat hij nu ongeveer 5600 weegt, 2 weken geleden zat hij op 4980 dus waarschijnlijk goed aan het aankomen.

Hoe is het bij jullie bruchetta?
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
20-04-2019 21:02
Onze dochter is inmiddels 6 weken en we oefenen driftig met de fles maar het wil niet echt lukken geloof ik. Ik maak me er toch een beetje zorgen om, vriend vindt dat ik me aanstelt. Ik wil zo rond de 3 maanden gaan afbouwen zodat ik al ik met 4 maanden ga werken niet op werk hoef te kolven.
Hoe kunnen wij dochter helpen beter uit flesje te drinken? Tips zijn welkom. Vaak drinkt ze nu 20cc en dan is 't brullen. Eerder (2 wk terug) dronk ze wel een hele voeding (100cc)maar nu dus niet meer...
Ander flesje? Andere speen?andere temperatuur vd melk? Jij volledig uit de buurt zodat ze je niet ruikt/hoort/ziet...ik heb er geen ervaring mee maar mss zit ze in een ander sprongetje en drinkt ze over 2wkj weer wel uit de fles oid dus gewoon blijven proberen? Ik roep maar wat he..
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen andere ouders van baby's ;) wij hebben een dochter van 8 maanden en sinds kort ben ik zo bang als ze gaat slapen. Ze draait op haar buik en ligt dan regelmatig met haar gezicht in het matras. We stoppen nu een lakentje heel strak in en dat helpt wel. Maar blijft tuurlijk niet de hele nacht goed zitten, ze wurmt zich omhoog en draait dan alsnog. Hebben jullie ervaring met zo'n band die om het matras gaat, de snoozzz slaapwikkel? Is dat iets dat je bij oudere babies nog veilig kan gaan gebruiken?
Of hebben jullie misschien andere tips om haar de hele nacht op haar rug te laten slapen?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n band lijkt me juist heel gevaarlijk, hoe moet ze dan terug omdraaien als ze op haar buik beland?

Kan ze niet zelf omrollen van buik naar rug inmiddels? Dan is buikligging geen verhoogd risico meer voor wiegendood toch? En gebruiken jullie al een slaapzakje?

@ hierboven: ons zoontje weigerde ook opeens de fles toen hij rond de 10 weken was, daarvoor ging het prima. Uiteindelijk bood hier de breastflow fles uitkomst. Er zijn allerlei flessen voor flesweigeraars. Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier nog een enorm pakket staan met allerlei soorten flessen, gekocht op marktplaats toen.
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
21-04-2019 09:06
Goeiemorgen andere ouders van baby's ;) wij hebben een dochter van 8 maanden en sinds kort ben ik zo bang als ze gaat slapen. Ze draait op haar buik en ligt dan regelmatig met haar gezicht in het matras. We stoppen nu een lakentje heel strak in en dat helpt wel. Maar blijft tuurlijk niet de hele nacht goed zitten, ze wurmt zich omhoog en draait dan alsnog. Hebben jullie ervaring met zo'n band die om het matras gaat, de snoozzz slaapwikkel? Is dat iets dat je bij oudere babies nog veilig kan gaan gebruiken?
Of hebben jullie misschien andere tips om haar de hele nacht op haar rug te laten slapen?
Ze is blijkbaar een buikslaper.. 😉
Ik zou zo'n band nu niet meer durven gebruiken, ze kan draaien en de kans dat ze zich vast draait is groter. Ik zou dan eerder kijken naar een aerosleep(kunnen ze doorademen) of angelcare (weet niet zeker of 't zo heet maar dan gaat er een alarm af als er geen ademhaling gevoeld wordt)
Alle reacties Link kopieren
Het is een soort broekje waardoor ze dus niet om kan rollen.
Die matrasjes enz geven geen zekerheid, maar schijnveiligheid.
Slaapzakje heeft ze aan, maar voorkomt het draaien niet.
Wiegendood blijft een risico tot 2 jaar, het wordt wel steeds kleiner nu ze sterker wordt. Maar op haar buik slapen en dan vooral met haar gezicht in het matras... vergroot het risico. Ik wil dus echt voorkomen dat ze op haar buik draait.
Alle reacties Link kopieren
Als ik kijk naar mijn oudste dan maakte ik me daar bij 8 maanden niet meer druk om. Hij kon toen al zelfstandig gaan staan dus ook zijn hoofd draaien.

Draait ze haar hoofd niet gewoon zelf?
Alle reacties Link kopieren
Mijne ging met 16 weken plots fles weigeren (wat spannend was omdat ze met 17 weken naar de opvang moest).
Ze heeft het toen weer geleerd middels de 123 speen.
-Janna- schreef:
21-04-2019 09:06
Goeiemorgen andere ouders van baby's ;) wij hebben een dochter van 8 maanden en sinds kort ben ik zo bang als ze gaat slapen. Ze draait op haar buik en ligt dan regelmatig met haar gezicht in het matras. We stoppen nu een lakentje heel strak in en dat helpt wel. Maar blijft tuurlijk niet de hele nacht goed zitten, ze wurmt zich omhoog en draait dan alsnog. Hebben jullie ervaring met zo'n band die om het matras gaat, de snoozzz slaapwikkel? Is dat iets dat je bij oudere babies nog veilig kan gaan gebruiken?
Of hebben jullie misschien andere tips om haar de hele nacht op haar rug te laten slapen?
Deze worden sterk afgeraden.
Onze baby slaapt al vanaf kraamweek op zijn buik. Wel in cosleeper trouwens. Als kind zelf kan draaien zou ik me al helemaal niet druk maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven