Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
18-10-2019 07:12
Maar als je om de 3 a 4 uur voedt, dan is 5 of 6 flessen toch heel normaal? Ik zou het gewoon eens dag proberen met grotere flessen en zien wat er gebeurt?

Edit: mijn baby van 7 maanden laat er ook echt niet langer tussen hoor.

Dat is het ook hoor Teckel! Het is alleen dat wanneer ik 2 nachtvoedingen heb, ik op 7 kom en ze nog sneller lijkt te komen. Gisteren een paar keer met moeite 3 uur er tussen kunnen houden. Maar ik las al dat regeldagen rond 3 maanden voorkomen en dat is ze bijna..

Vannacht ging al weer beter, half 4 meldde ze zich en daarna pas weer rond 07.45.
De nachtvoeding drinkt ze als een malle, de ochtendvoeding daarentegen slecht. Ik ga denk ik de hoeveelheid ‘s nachts wat minderen, hopelijk drinkt ze dan ‘s ochtends beter en kan ze er dan ook weer wat langer tussen laten.

Vandaag ga ik proberen op te hogen en dan zien we het wel!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat goed van dochter Maud! Lekker dat ze zo goed in slaap valt ‘s avonds. En overdag komt dan vanzelf wel, ze kan dus wel zelf in slaap vallen.

Hier gaat baby rond 19.00 naar boven en peuter rond 19.30. Zo fijn die avonden! Ik weet nog dat we bij de oudste veel langer haar beneden hielden, dat vond ze zelf ook fijner. Onze jongste ging veel eerder naar boven, maar dat liet ze ook beter toe.

En qua ontwikkeling, je hebt snelle en minder snelle kindjes nodig om tot een gemiddeld kind te komen. Onze oudste was niet zo snel op bepaalde gebieden, die juist heel erg in het oog springen ( kruipen, zitten, lopen). Op andere vlakken liep ze wel weer voorop. We zullen zien hoe jongste dit gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Maud, wat fijn dat het 's avonds zo goed gaat! Hier gaat het vergelijkbaar, het is zo fijn om je avonden een beetje terug te hebben (hoewel ik nog steeds uiterlijk 21.30 naar bed ga..). Overdag gaat hier ook wisselend, dus erg herkenbaar.

Chantilly, dochter had ook erg veel last van die regeldagen. Twee dagen lang wilde ze echt elke 2 uur drinken. Toen zat ze ook echt boven die liter. Maar als dat maar sporadisch voorkomt lijkt me dat niet zo erg, als je dat maar niet elke dag hebt. Ik zou gewoon de flessen ophogen en zien wat er gebeurt. Als er na een paar dagen nog geen verandering is schroef je het gewoon weer terug. En ik zou inderdaad 's nachts minder geven, helemaal als ze anders in de ochtend weinig drinkt. Dan leert ze hopelijk dat er 's nachts niet zoveel te halen valt. Hier leek dat wel te werken.
Alle reacties Link kopieren
Oh Chantilly, jouw dochter bijna 3 maanden! Ik herinner me nog dat je een tijd terug schreef daarnaar uit te kijken. Hoewel het ook altijd dubbel is he, fases die voorbij zijn. Vind ik wel tenminste.

Fijn dat het bij jullie ook zo gaat Fiona! Ik lig er ook vroeg in hoor, zeker nu ik weer werk. Dat hakt er qua energie best in. Maar ook leuk en de balans is er eigenlijk alweer.

Volgende week start zoon op psz op donderdagochtend, aanvullend op zijn dag opvang. Ik ga dan met dochter in die tijd babyzwemmen. Heb ik met zoon ook gedaan, en nu nog regelmatig peuterzwemmen. Hopelijk geniet zij er net zo van als haar broer deed. Fijn om een één op één momentje met haar te hebben.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
18-10-2019 08:46
Sorry, ik heb niet echt tips voor jullie wat betreft de voedingen. Baby drinkt hier nog zo ongeveer om de 3 uur, klok rond. Ze drinkt zo'n 100 ml per keer. CB zei gisteren wel iets van dat ze op deze manier gewend blijft om kleine hoeveelheden te drinken, omdat ze steeds niet echt honger heeft als het zo dicht op elkaar zit en haar maagje dan ook niet groter wordt. Tja.. ik reageer toch echt gewoon op hongersignalen.
Ik zie net als jij geen probleem eigenlijk. Peuter kreeg altijd bv op verzoek en eet nu nog kleine porties maar zie niet in waarom kleine maag probleem zou zijn. Baby drinkt met 7,5 maand ook nog flesjes van 100 en is daar tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Pff we waren gisteren op een kinderverjaardag en kindje van jaar of 5 die wij niet kenden bleef onze baby maar optillen en op schoot trekken. En toen ik vroeg of ze gewoon wilde laten spelen, pakte ze het loopkarretje weg waar hij mee speelde :facepalm:. Na paar mee zei de moeder er zelf ook iets van dat het geen pop was. Man en ik waren not amused.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend due. Waarschijnlijk vonden ze baby erg interessant?

Zolang baby er geen probleem mee heeft en er geen gevaarlijke situaties ontstaan vind ik het niet zo erg. Indien anders dan zou ik er zeker wat van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Baby weegt 9,5 kilo en wil graag gewoon spelen. Ik vind het dan dus niet verantwoord dat een kindje wat ik niet ken hem zonder te vragen optilt. Hij is tenslotte geen speelgoed.
Alle reacties Link kopieren
Oh daar zou ik ook echt niet blij mee zijn!

Leuk Maud, babyzwemmen!

Wij moeten morgen weer naar het CB. Het lijkt alsof dochter al naar maat 74 gaat, ik ben heel benieuwd hoe groot ze is want volgens haar 'lijntje' zou ze nog makkelijk in 68 moeten passen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is ze nu Fiona?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, we gaan het morgen zien. Als ze haar lijntje heeft gevolgd zou ze nu 64 - 65cm moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk hier bij baby dat ie bij bovenkleding altijd maatje groter nodig heeft dan zijn lengte zegt. Met de korte beentjes valt dat wel mee.

Baby tikt trouwens in hoog tempo de mijlpalen aan. Kon hij 1,5 week terug (geloof ik) zelf gaan zitten, inmiddels wordt tijgeren steeds vaker kruipen en duwt hij zichzelf op zijn voeten. Net voor bedtijd trok hij zichzelf op aan mijn fitnesstrampoline en stond ineens goed recht. Alleen heeft hij dan iedere keer zoiets van wat nu en volgt er vaak een valpartij met huilbui 😔. Peuter ging en gaat hard, maar baby loopt daar nog 1,5 maand op voor in motorische ontwikkeling nu.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is bijna 8 maanden en slaapt sinds twee weken (toen kreeg ze 2 tandjes) echt heel erg slecht. Ze wordt 's nachts heel vaak huilend wakker en ik krijg haar vaak alleen getroost met een flesje melk. Nu kan ik haar natuurlijk niet alle keren melk geven, maar ik ben op. Ik ben zo ontzettend moe! Vannacht was ze 6x wakker en om 530 wilde ze echt niet meer slapen. Een speen wil ze niet. Ik gebruik al verdovende zalf voor haar tandvlees, maar heb het idee dat niks helpt.
Wie herkent dit? Is dit de sprong van het kruipen en leren staan? Dat kan ze al wel een tijdje..
Volgens mij gaat slapen altijd met goede en minder goede periodes bij baby's (maar ook bij dreumesen en peuters). Als hij echt pijn had vd tanden gaf ik altijd een zetpil. Het is sowieso weer een fase en de tijd zal leren hoe lang het duurt voor hij over is.

Knap van baby Due.
Hier zit ze sinds vandaag steeds op handjes en knietjes te wiebelen maar echt vooruit gaat ze niet. Ze rolt wel de gehele kamer door.
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
20-10-2019 21:29
Onze dochter is bijna 8 maanden en slaapt sinds twee weken (toen kreeg ze 2 tandjes) echt heel erg slecht. Ze wordt 's nachts heel vaak huilend wakker en ik krijg haar vaak alleen getroost met een flesje melk. Nu kan ik haar natuurlijk niet alle keren melk geven, maar ik ben op. Ik ben zo ontzettend moe! Vannacht was ze 6x wakker en om 530 wilde ze echt niet meer slapen. Een speen wil ze niet. Ik gebruik al verdovende zalf voor haar tandvlees, maar heb het idee dat niks helpt.
Wie herkent dit? Is dit de sprong van het kruipen en leren staan? Dat kan ze al wel een tijdje..
Als je open staat voor de meer alternatieve kant, zou je kunnen kijken naar barnsteen ketting of armband.

Maar hier met 7,5 maand ook huilende nachten maar grote broer van 2,5 spookt al 2,5 jaar in de nacht dus valt baby in verhouding mee.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
20-10-2019 20:03
Baby weegt 9,5 kilo en wil graag gewoon spelen. Ik vind het dan dus niet verantwoord dat een kindje wat ik niet ken hem zonder te vragen optilt. Hij is tenslotte geen speelgoed.
Als hij zelf wil spelen dan moeten ze dus gewoon van hem af blijven. En 9,5 kg tillen lijkt me ook gevaarlijke taferelen opleveren. Hier baby 9kg trouwens.
Ik zou daar ook niet blij mee zijn due. Leuk die ontwikkelingen allemaal!

Leuk babyzwemmen Maud, ik krijg het helaas niet geregeld met peuter anders had ik t graag gedaan.

Fiona hoe oud is ze nu? 4 maanden ongeveer?

Ja herkenbaar die maten. Shirtjes hier bij beide kinderen een maatje groter. Baby is nu 11 weken en draagt al 74. Ik denk dat hij nu ongeveer 64-65 centimeter is ook.

Mintel, van m'n dochter (nu 2 jaar en bijna 3 maanden) herinner ik me ook dat t altijd op en af gaat. Nu heeft ze weer een periode dat ze bijvoorbeeld wat slechter in slaap komt. Vaak gaat dat wel samen met grote sprongen in de ontwikkeling. Maar de krijgt ook haar laatste twee kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas al 2 dagen een jengelende baby, omdat ze een snotneus en jeukende eczeem heeft. Ze slaapt en eet slecht. Moeders slaapt ook amper :|

Due dat zou ik ook niet willen...

Ons meisje zit al een maand in 74. Ze heeft ontzettend lange benen! Shirts 74 zijn dan weer lang aan de mouwen. Maat 74 is 12 maanden hier. Ons meisje is overmorgen 5 mnd :P . Ze heeft ook blond haar en licht blauwe ogen en is erg blank. Lijkt absoluut nog niet Italiaans.
Alle reacties Link kopieren
Als troost voor alle mamas met slecht slapende baby's (gedeelde smart is halve smart...?)
Hier met baby opgenomen vanwege slechte slapen. Dus op dit moment kijkt er iemand mee met ons zodra ze wakker wordt. Superlieve mensen gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren
Oh, zo gek is maat 74 dus nog niet! Ze is inderdaad net 4 maanden. Ik vergelijk het automatisch met mijn oudste, die heeft heel lang in maat 68 gezeten, sloeg maat 74 bijna over en ging heel snel door naar maat 80.

Yellow, wat vervelend dat de baby zo slecht slaapt. Hoe is het gegaan vannacht?

Principessa, balen van het eczeem! Ben je al naar de huisarts geweest? Mijn baby had ook eczeem, ik heb een hormoonzalfje gekregen en na twee dagen was het vrijwel weg.

Teckeltje, wat leuk, dat wiebelen! Heerlijk als ze zo mobiel worden, ik kan niet wachten.

Due, jij ook al zo'n mobiel kind, wat gaat het dan opeens snel he?

Mintel, wat zwaar. Ik herken het erg van mijn oudste. Die sliep prima, tot ze 7 maanden was. Ze werd ook heel vaak huilend wakker, meestal elke 45 minuten. Hier ging het pas over nadat ze twee werd. Sorry, dat is waarschijnlijk niet wat je wil horen.
Onze baby zit met 7 maanden net in mat 74. Wat een verschil he.

Ze is vandaag op kdv en het gaat niet zo lekker. Veel huilen, weinig slapen. Vind het zo zielig. Man gaat eerder naar huis om haar op te halen. Ik denk dat ze tandjes krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk, die mijlpalen van jullie baby's Due en Teckeltje! Dat tweede half jaar is zo anders dan het eerste hè. Veel minder op de arm, de wereld gaan ontdekken. Ik begin daar ook wel naar uit te kijken.

En Due, ik snap ook dat je het niet fijn vond gisteren. Het is geen pop inderdaad.

Sneu voor je dochter Teckeltje. Fijn dat ze eerder opgehaald kan worden.

Slecht slapende baby's zijn pittig! Hier wisseld het enorm. Ze heeft goede en slechte nachten. Enige tip die ik heb, is jezelf erbij neerleggen. Niet tellen hoe vaak ze wakker zijn of hoeveel uur je hebt kunnen slapen, dat frustreert alleen maar. Het is toch zoals het is.

Dochter zal rond het eerste jaar ook wel in 74 zitten vermoed ik ;-).
Alle reacties Link kopieren
@Fiona; ze kan urenlang wakker zijn, huilen, kronkelen en strekken. We willen ook uitsluiten dat er medisch iets aan de hand is.
Wat een verschil hè de een met een jaar maat 74 en de ander met 2 maanden haha. Mijn dochter droeg 74 ook pas na ruim een half jaar hoor.

Balen principessa hopelijk knapt ze snel op.

Wat zwaar Yellow, hopelijk kunnen ze helpen.

Wij mogen echt niet klagen met ons mannetje. Hij komt 1 keer in de nacht (wij maken hem niet wakker voor een fles in de avond).
Alle reacties Link kopieren
De baby is weer goedgekeurd, ze is ruim 7 kilo en 64,5 cm. Ze heeft wel een voorkeurshouding waar de verpleegkundige zich toch zorgen over maakte. We moeten de baby nu dus overdag op haar buik leggen en tijdens het slapen op haar zij.

Heftig Yellow, sterkte!

De baby heeft heel wat slechte nachten gehad de afgelopen weken, hier leek het door de kou te komen. Ik heb haar nu warme kleren aangetrokken en doe haar in een warme slaapzak en het gaat al een stuk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven