Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft oudste 1 keer zo'n maaltijdzakje gehad van Ella's kitchen rn die weigerde hij ook. Verder nooit potjes gehad. Baby krijgt eten gewoon klein gesneden of juist de grote dat hij het zelf vast kan houden. Pureren hebben we alleen van 5,5 tot 6,5 maand af en toe gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel onrustig inderdaad en ze begon veel te spugen. Maar het spugen is eigenlijk gebleven dus misschien was dat dan wel toeval? Ze spuugde eigenlijk helemaal niet tot die provocatie en sindsdien wel heel erg. Maar ze was inderdaad ook erg onrustig en veel aan het huilen.
Ik ben echt benieuwd hoe baby vaste voeding straks vindt. Peuter is een hele slechte eter met avondeten. Altijd geweest, dus misschien kan ze nog wat leren van baby haha.

Ik begin morgen weer met werken. Wie was t nog meer 4 november, chantilly denk ik? Werkse weer morgen in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop vooral dat baby minder spuugt als ze eenmaal aan de vaste voeding gaat. Ik was me suf iedere dag en ik merk dat ik het vervelend blijf vinden.
Hier is oudste dochter een uitstekende eter, altijd al geweest. Ik moet er echt voor oppassen dat ik dit niet direct verwacht bij de jongste ;-) Hier bliefde oudste vooral potjes in het begin, vers gemaakt iets minder. Dat werd steeds beter, maar we geven af en toe nog wel eens een potje als we iets eten wat zij niet lust/te scherp is o.i.d. Ik vind het wel handig dat we die mogelijkheid hebben en dat ze zo'n grote vreetzak is dat ze over het algemeen alles in haar mond stopt.

Ik begin morgen ook weer met werken! 14 weken is baby dan en ik heb er echt zin in. Wel een beetje een dubbel gevoel, maar toch :-) Dit komt nooit meer terug!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van babydochter Fiona! Haar speen gewoon al zelf in haar mond willen stoppen.

Hopelijk voor jullie ook snel duidelijkheid mbt de koemelkallergie, kan me goed voorstellen dat je je toch wat druk maakt, ook al probeer je dat niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
03-11-2019 21:01
Hier is oudste dochter een uitstekende eter, altijd al geweest. Ik moet er echt voor oppassen dat ik dit niet direct verwacht bij de jongste ;-)
Ja dit is misschien wel waar het hier ook mis gaat ;-). Zoon at vanaf dag één (met 4 maanden) alles wat je hem voorschotelde. Bij dochter gaat het nu met bijna 6 maanden dus nog steeds heel moeizaam. Ach het komt vast.

Succes morgen Naniene en Chantilly!
Alle reacties Link kopieren
Hier is het juist andersom. Jongste eet als ern bootwerker en probeert bij zijn broer te schooien. Ben ik ook echt zo niet gewend. Jongste heeft nu truien maat 80, droeg de oudste pas toen hij 1,5-2 was. Jongste is nu 9 maanden. Ze schelen ook maar 3kg in gewicht.
maud85 schreef:
03-11-2019 21:08
Ja dit is misschien wel waar het hier ook mis gaat ;-). Zoon at vanaf dag één (met 4 maanden) alles wat je hem voorschotelde. Bij dochter gaat het nu met bijna 6 maanden dus nog steeds heel moeizaam. Ach het komt vast.

Succes morgen Naniene en Chantilly!
Is hier ook precies zo. We hebben diva's gemaakt :lol:

Werkse Naniene en Chantilly!
Alle reacties Link kopieren
Fijne eerste dag Chantilly en Naniene! Het zal inderdaad heel dubbel en fijn zijn. Enjoy! Ik ‘moest’ eigenlijk ook vandaag weer, maar plak er nog 2 maanden achter aan. Ideetje van mijn leidinggevende - ben haar erg dankbaar :idee:.

Enne, Fiona: wauw! Zo leuk als die kleintjes je verrassen. Hier is dat met 11 weken met ineens heel veel geluidjes. Zó schattig.

Hoe hebben jullie de overgang naar het ledikant aangepakt? Wanneer? Ik heb een bednest cosleeper en merk dat ze er flink in is gegroeid. Daarbij gaat ze steeds meer bewegen en staat dat ding niet als een huis. Maarja, ze is nog geen drie maanden (wel al een flinke dame met 6,5 kilo en 65cm). Hoe en wanneer is dit bij jullie gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Haha Teckeltje, er staat ons nog wat te wachten 😉.

Meandyou; wij hebben dezelfde co-sleeper. Ze is nu sinds anderhalve week over naar het ledikant. Ik heb haar er gewoon ingelegd en ze ging slapen. Ik had verwacht er meerdere malen per nacht heen te moeten, want ze had me nog best veel nodig 's nachts. Maar sinds ze op haar eigen kamer ligt, slaapt ze zoveel beter. Rond half 2 wakker voor een flesje en verder slaapt ze van 7 tot 7 ongeveer. Ze heeft een pyjama en een slaapzak aan, verder geen dekentje of zo. En ze valt in slaap met het muziekje van de baby Phone. Ik zou het gewoon eens proberen. De co-sleeper staat nog steeds bij ons op de kamer, met het idee dat ik haar daarin kan leggen als ze onrustig is 's nachts. Maar tot nu toe dus niet nodig geweest. Ik denk dat ie eigenlijk wel naar zolder kan, maar ja.. Afsluiten van een fase hè 😉.

En dan begin ik toch weer te twijfelen over een derde... :shame:.
Alle reacties Link kopieren
Hier een ziek mannetje. Had vannacht koorts en nu vanmorgen 39.3. Het is veel kreunen, jammeren en huilen en tegen me aangeplakt op liggen. Arm manneke.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
03-11-2019 21:22
Hier is het juist andersom. Jongste eet als ern bootwerker en probeert bij zijn broer te schooien. Ben ik ook echt zo niet gewend. Jongste heeft nu truien maat 80, droeg de oudste pas toen hij 1,5-2 was. Jongste is nu 9 maanden. Ze schelen ook maar 3kg in gewicht.
Hier ook maar 3 kilo verschil in gewicht. En baby eet beter.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
04-11-2019 08:30
En dan begin ik toch weer te twijfelen over een derde... :shame:.
Hehe, tijdens zwangerschap zei ik:Dit is echt de laatste. En nu denk hmm nog 1 keer zou wel leuk zijn. Maar er komt er niet nog 1. Man is klaar en ik ben zelf derde en meisje na 2 jongens en vond dat zelf vroeger niet zo leuk. Ik had weinig gemeen met ze, zij hadden vooral elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
04-11-2019 12:54
Hehe, tijdens zwangerschap zei ik:Dit is echt de laatste. En nu denk hmm nog 1 keer zou wel leuk zijn. Maar er komt er niet nog 1. Man is klaar en ik ben zelf derde en meisje na 2 jongens en vond dat zelf vroeger niet zo leuk. Ik had weinig gemeen met ze, zij hadden vooral elkaar.
Hoeft natuurlijk echt niet hetzelfde te gaan. Ik was thuis de oudste en had nog een broertje en zusje. Speelden allemaal gewoon met elkaar.
maud85 schreef:
04-11-2019 08:30


En dan begin ik toch weer te twijfelen over een derde... :shame:.
Oh hou op ik ook!!! Staat m'n collega net stralend te vertellen over 20wk echo en eerste schopjes. Met pijn in buik denk ik dat ik dat nooit meer mee ga maken.
Ik denk dat ik het qua energie en stresslevel niet aan kan, nog een kleintje.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo dubbel is dat hè! Ik zie ook echt veel voordelen van het zo houden. Maar toch blijft die kriebel.

We zien wel hoe het uiteindelijk loopt. Ik wil het toch niet op korte termijn. Mijn leven stond de afgelopen 3,5 jaar in het teken van zwanger worden, miskramen, zwanger zijn, keizersnedes en borstvoeding, dus even op adem komen nu. En met 2 kleintjes hebben we onze handen ook wel vol. Maar misschien over een jaar of 2..
Alle reacties Link kopieren
Hier blijft het bij wat we nu hebben. Is lichamelijk ook niet heel verstandig na vroeggeboorte van de tweeling en een zeer moeilijke zwangerschap bij jongste.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
04-11-2019 12:58
Hoeft natuurlijk echt niet hetzelfde te gaan. Ik was thuis de oudste en had nog een broertje en zusje. Speelden allemaal gewoon met elkaar.
Klopt. Hoeft niet. Maar we hebben nu twee jongens en dat gaat tot nu toe goed. Maar voor mij is dit wel een reden dat het genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
04-11-2019 19:00
Klopt. Hoeft niet. Maar we hebben nu twee jongens en dat gaat tot nu toe goed. Maar voor mij is dit wel een reden dat het genoeg is.
2 jongens is toch ook super inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het wel echt klaar na 2 gezonde dochters. Ik ben niet gemaakt om zwanger te zijn en het eerste half jaar vind ik ook niet makkelijk. Ooit, voor kindertijdperk, wilde ik er 3. Omdat ik zelf uit een gezin van 3 kom en dat altijd als prima heb ervaren. Maar nu denk ik ( weet ik eigenlijk zeker), dat het hierbij blijft.
Het voelt nu ook echt compleet en ik wil heel graag verder in het leven, zonder dat we weer terug de babytijd ingesmeten worden. Kan echt uitkijken naar de tijd dat de jongste wat meer kan.

Ik ben helemaal kapot na een dag werken, maar ik vond het heerlijk! Baby heeft het keurig gedaan, goed gedronken en geslapen. Vond het wel wat lastiger haar achter te laten dan toen ik de oudste voor het eerst achterliet, maar eenmaal in de auto was dat gevoel ook zo goed als weg.
Ik duik zo het bed maar in, hopelijk slaap ik een beetje ;-)
Fijn dat dochter het goed heeft gedaan! Was het leuk op je werk?
Naniene, bij jou ook goed gegaan?

Ik heb een heel zielig ziek baby'tje opgehaald van kdv met 39gr koorts en onder de rode vlekken. Ze was helemaal slap. Gelukkig flesjes wel goed opgedronken vandaag maar och wat is ze zielig. Morgen en woensdag is ze gelukkig thuis al zie ik wel een beetje op tegen morgen met een drukke peuter en zieke baby.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook zeker heel gezegend met 2 gezonde kinderen. En nu dochter een half jaar is (komende donderdag officieel), merk ik dat alles weer in balans komt. Maar ik heb er wel echt van genoten, die kleine babytijd. Dochter is wel een makkelijke baby, dat scheelt ook natuurlijk.

Ohh ja Chantilly, ik herken die vermoeidheid van een paar weken geleden. Ik was echt helemaal opgebrand 's avonds. Fijn dat baby het goed heeft gedaan!
Ah beterschap voor de zieke baby's snow en teckel.

Ja werken was prima! Wel weer lekker hoor maar echt t gaat weer veel te snel haha. Ik herken t hoor chantilly ik vond t bij de oudste ook makkelijker om haar af te geven bij de opvang. Best wel gek eigenlijk. Maar vandaag was man met beide kinderen thuis voor t eerst. Ging wel goed gelukkig.

Hier blijft t bij twee kindjes. Bij dochter heb ik echt wel een tijd gehad dat ik niet wist of ik überhaupt een tweede wil, nu kan ik me een derde best voorstellen. M'n zoontje is zoveel relaxter als baby dan dochter was, en ik geniet echt meer van hem als baby. Maar nee, het is goed zo. Ik ben niet echt een baby mama geloof ik. Ik vind die peutertijd (inclusief driftbuien) toch wel leuker. Communiceren is gewoon veel makkelijker als ze wat ouder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de interactie tussen de jongens ook zo leuk. Peuter is niet zo voorzichtig met baby en er wordt steeds meer gestoeid, baby schatert om gekke gedrag van broer die daarop natuurlijk nog gekker doet. Ook op kdv komt dat terug in de verslagen.
Alle reacties Link kopieren
Zielig voor jullie kleintjes Snowgirl en Teckeltje. En voor jullie! Sterkte en beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven