Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
ViVa-000, ik lees ook niets raars hoor. Mijn baby (ook de tweede) sliep pas voor het eerst overdag in haar bedje toen ze 10 weken was. Volgens mij liet ze er toen ook 's nachts nog steeds maar 3 uur tussen. Ik zou lekker meegaan met je baby, zoals Snowgirl zegt kun je zo'n jonge baby nog niet verwennen.

Sterkte voor de zieke baby's! :hug:
Alle reacties Link kopieren
ViVa-000 schreef:
12-11-2019 12:56

- hij wordt nog steeds om de 3u wakker voor voeding, dat is eigenlijk nog niet anders ten opzichte vd kraamweek, terwijl we toch 7 weken verder zijn. Soms zelfs nog maar 2,5u ertussen. Hij eet dus nog 8x per dag (90cc+3). Zou je niet verwachten dat hij inmiddels in ieder geval snachts wat langer zou gaan slapen?
Mijn oudste vroeg tot 1,5 om nachtvoedingen en slaapt nog niet door. Baby is nu 8 maanden en vraagt ook nog gewoon om meerdere nachtvoedingen. Heel normaal en goed voor hersenontwikkeling bovendien.

In hun eigen bed wordt er trouwens ook amper geslapen. Baby overdag in box of auto of draagzak en in de nacht in de cosleeper.
Alle reacties Link kopieren
Oké bedankt voor jullie reacties!! :) met oudste waren we misschien gewoon wat verwend, die liet snachts al snel 5 uurtjes tussen de voedingen. Je gaat toch vergelijken he ;)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar hoor Viva! Ik vergeleek en vergelijk ook nog steeds mijn twee meisjes.

De oudste sliep door vanaf 10 weken, de jongste slaapt heel soms door.
Maar jongste slaapt overdag een stuk beter dan oudste deed op deze leeftijd en daar is ook zeker wat voor te zeggen.
In bedje ging bij de oudste pas beter toen ze naar de opvang ging en de jongste ging rond dezelfde leeftijd makkelijker slapen in eigen bed.
Nu slaapt ze vooral in eigen bedje overdag, soms in de kinderwagen of in de draagzak.

Nachtvoedingen vind ik geen probleem, met een paar minuten gepiept. Liever dat dan telkens heen en weer lopen voor de speen, zoals we bij de oudste hebben moeten doen. Ik hoop dat ons dit bespaard blijft en ze straks zo ver is dat ze zelf de speen kan pakken als de nachtvoedingen voorbij zijn ;-)
Alle reacties Link kopieren
Viva, je verhaal is heel herkenbaar. Mijn dochter is weekje jonger.
Wil graag een vast ritme krijgen, maar geen idee hoe ik dat aan moet pakken. De ene keer slaapt ze 2 uur, dan 3 of 4. En altijd andere tijden fles. En soms je ze zo uren achter elkaar wakker. Zelf heb ik ook nooit een ritme gehad met mijn onregelmatige werk.
Hoop tegen de tijd dat ik moet werken er een beetje een schema in te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
12-11-2019 15:38
Viva, je verhaal is heel herkenbaar. Mijn dochter is weekje jonger.
Wil graag een vast ritme krijgen, maar geen idee hoe ik dat aan moet pakken. De ene keer slaapt ze 2 uur, dan 3 of 4. En altijd andere tijden fles. En soms je ze zo uren achter elkaar wakker. Zelf heb ik ook nooit een ritme gehad met mijn onregelmatige werk.
Hoop tegen de tijd dat ik moet werken er een beetje een schema in te hebben.
Wilde bij de 1e ook vaak volgens een schema doen. Bij de 2e dat eigenlijk los gelaten en meer hem gevolgd wat toch net iets relaxter was. Maa snap dat schema's ook erg fijn kunnen zijn.
Welkom viva! Vooral niet te veel vergelijken zeg ik uit ervaring! Echt elk kind is anders.

Oudste kreeg vanaf dag 4 fv en sliep door rond maand of 3. Ook pas vanaf toen ging hij meestal in bedje slapen maar vaker niet. Hij sliep ook altijd maar kort, tot hij rond 9 maanden overging naar 2 slaapjes en ineens lange rukken ging maken.
Jongste nu 8 maanden heeft ruim 2 maand bv gehad en daarna over op de fles. Ook zij ging doorslapen vanaf 3 maanden ongeveer. Eigen bedje lukte daar al eerder, rond 2 maanden begon dat te lukken en zij kon ook al meteen langere slaapjes doen heel fijn. Toen ze niet in eigen wilde slapen en ik peuter had rond lopen sliep ze in de doek, wagen of op mij als peuter ook sliep tussen de middag. Inmiddels hebben we een fijn ritme en slaapt baby 'sochtends 1,5 a 2u en s middags tegelijk met peuter ook zoiets, soms zelf 3u. Afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt van haar 2de slaapje doet ze einde vd middag nog een powernap in de wagen. In bed lukt dan niet meer dus zorg altijd dat we gaan wandelen tussen half en half 6. Het eten heb ik dan al voorbereid en hoeft alleen nog maar de oven in bij thuiskomst of opgewarmd. Zo zitten we dan toch altijd circa 18h aan tafel. En krijgt baby de kans om nog een dutje te doen en kan peuter z'n energie kwijt. Win win.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva

Eens met bovenstaande reacties. Volgens mij is jouw baby volkomen normaal ;-). Wij hebben een baby van 6 maanden en ze slaapt pas sinds een maand in haar bedje overdag en nachtvoedingen om de 3 uur, hadden we hier ook tot voor kort. Ook totaal nog geen vaste slaap- en eettijden. Komt echt wel!
Welkom viva-000 en nog gefeliciteerd. Ik kwam hier ook binnenvallen toen mijn zoontje die leeftijd had ongeveer. (Ook tweede kindje). En ook wat jij beschrijft. Hij is nu 3 maanden en het gaat echt fijn nu. Dus wat je zegt met een week of 12 aarden ze vaak wat meer. Go with the flow en lekker knuffelen. Ons zoontje heeft nu al een redelijk ritme. Bij onze peuterdochter duurde dat veel langer dus het verschilt ook wel per kindje.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
11-11-2019 14:17
Fiona, hebben jullie de allergietest al gehad nu? Jullie vakantie klonk fijn trouwens!
Vergeten te antwoorden, maar die hebben we overmorgen.

Peuter en baby zijn van kamer gewisseld, ik ben benieuwd hoe de nacht gaat!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een reacties, fijn om te lezen allemaal! Dan gaan we eerst nog maar even door zoals het nu gaat, veel bij en op ons slapen, veel knuffelen en de kleine man volgen in wat hij wil... het wordt vanzelf anders dus :)
Alle reacties Link kopieren
Het is mosterd na de maaltijd Viva, maar ook ik schreef hier zes weken geleden wanhopig: wordt het ooooooit beter? Dochter was toen 6 weken (eerste) en wilde niks, tenzij het aan mij vastgeplakt was (borst of draagzak). Moe en gek werd ik ervan.

En voilá: het ging echt ineens beter. Ook omdat ik dit artikel zag: https://www.minime.nl/artikelen/2078/r ... by-8-weken. Niet dat ik dit nou strak gevolgd heb, helemaal niet zelfs, maar het gaf wel inzicht in hoe het ‘kan’.

En in het eigen bedje slapen: ook dat ging steeds beter. Neemt niet weg dat we echt zijn blijven proberen, troosten, enzovoorts. Nu tukt ze er heerlijk - sterker nog: beter dan op andere plekken. Maar ik begrijp dat dat echt lastiger is als je er nog één hebt rondlopen.

Ik had (en heb) op momenten echt veel aan de ervaren mama’s hier! Goed dat je even aan de bel trekt en geniet van je mooie zoon!

PS: over autorijden met gillende baby, het gaat iets beter. We hebben een nieuwe auto met glazen dak (niet speciaal voor de baby gekocht hoor, haha) en voor de vorige rit het Bluetooth boxje met white noise meegenomen. Verklaar me voor gek, maar het werkte! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je lieve berichtje meandyou, altijd heel fijn om de herkenning te lezen 😊 zoontje sliep toevallig vannacht vanaf de laatste fles om 22u tot 4u! 😱 hopelijk zet hij dat door 🙊
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva welkom!

Onze dochter wordt volgende week 6 maanden. Ik heb haar altijd gevolgd en ze had een redelijk schema tot 4,5 mnd. Sinds een week of 3 komt ze weer dag en nacht om de 2-3 uur! Ze heeft erg veel last van tandjes.. zijn er nog steeds niet. Oortjes al meerdere malen laten controleren maar niks. Toch echt die tandjes. Ze wordt soms wakker en dan grijpt ze naar haar neusje van pijn.. :(
Elke baby is weer anders dus hopelijk voor jullie ze dit doorslapen nu vol!

Vandaag 3e vaccinatie gehad. Ze deed het prima. Helaas was het een week drama de vorige keer. Nu maar even zien hoe het gaat. Ben inmiddels toch al gewend aan weinig slaap :P

Hopelijk is de ziekenboeg uitgedund nu! :heart:
Baby is hier gelukkig eindelijk beter maar de nachten zijn nog niet je van het. Haar buik is nog van slag en ze poept op ongelukkige momenten. Dinsdag 's nachts en gisteren om 22 en 2230 en daarna gaat ze niet meer slapen tot we haar bij ons in bed nemen.
Ik ben zelf al de hele week grieperig en heb vannacht koorts gekregen. Net nu ik een weekendje weg heb zonder kindjes met m'n moeder ben ik ziek. Ik vind mezelf wel beetje zielig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Even geleden dat ik hier was! Wel veel meegelezenz
Viva, Gefeliciteerd met jullie zoon :heart: ik las het al in het andere topic! Gek hè, dat het soms kan voelen als je eerste kind qua onzekerheden.?!
En wat kan een ruk van 22.00 tot 04.00 uur dan voelen als luxe! Fijn hoor :proud:

Teckel, het zit je niet mee! Je mag jezelf zeker zielig voelen..ik ga voor je duimen dat je je snel beter voelt en lekker een weekend kan genieten met je moeder :hug:

Principessa; wat sneu voor je kleintje..niks aan om te zien dat ze pijn hebben..hopelijk snel over

Hier gaat het z’n gangetje! Baby doet het goed maar goochelt veel met de voedingen/tijden. Ik volg haar er maar in en hoop dat er binnenkort wat meer een vast ritme in komt...
Alle reacties Link kopieren
Hee non30! Leuk dat je hier ook bent! Jullie ook gefeliciteerd met jullie dochter! Hoe oud is ze nu?

Haha ja voelde zeker als luxe. Wel eenmalige luxe want afgelopen nacht was op zn zachtst gezegd pittig :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Dank je Viva! Ze is nu 3,5 maand. De tijd lijkt bij de tweede zoveel sneller te gaan o_o
Vraagje; wanneer kregen jullie baby’s de eerste tandjes? Baby lijkt last te hebben van haar mondje, stopt veel haar vuistje in de mond en kwijlt nogal...oudste dochter kreeg pas veel later tandjes dus vraag me af of het de eerste tekenen zijn. Ze heeft ook al een paar dagen lichte verhoging maar het lijkt me zo snel al?

En? Zijn er ook al schoentjes gezet? Oudste dochter vond het prachtig! Suikerklontjes en water voor het paard waren weg en er lag een kadootje...ze heeft toch even goed de deur geïnspecteerd om te kijken hoe dat nu kon.. :sherlock:
Ik vond het vroeger altijd een hele spannende tijd haha
Alle reacties Link kopieren
Onze peuter heeft er niet meer aan gedacht dat het mocht en wij eerlijk gezegd ook niet. Hij wil ook niet naar lokale intocht vandaag.

Baby heeft vannacht van half 3 tot half 5 gehuild en peuter was om 5 wakker. Ik ben geradbraakt. Zag net wel dat baby een loopoor heeft.
Alle reacties Link kopieren
Non30 schreef:
17-11-2019 09:38
Dank je Viva! Ze is nu 3,5 maand. De tijd lijkt bij de tweede zoveel sneller te gaan o_o
Vraagje; wanneer kregen jullie baby’s de eerste tandjes? Baby lijkt last te hebben van haar mondje, stopt veel haar vuistje in de mond en kwijlt nogal...oudste dochter kreeg pas veel later tandjes dus vraag me af of het de eerste tekenen zijn. Ze heeft ook al een paar dagen lichte verhoging maar het lijkt me zo snel al?

En? Zijn er ook al schoentjes gezet? Oudste dochter vond het prachtig! Suikerklontjes en water voor het paard waren weg en er lag een kadootje...ze heeft toch even goed de deur geïnspecteerd om te kijken hoe dat nu kon.. :sherlock:
Ik vond het vroeger altijd een hele spannende tijd haha
Baby is nu 9,5 maand, maar nog geen tand te zien. Peuter had rond deze leeftijd 5 tanden.

Hier naar intocht bij ons in de stad geweest en s' avonds schoen gezet. Kids waren gesloopt en lagen er om 18:00 al in.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is de zieken/gebrokennachtenboeg achter de rug en hebben de grote broers en zussen genoten van de Sintocht dit weekend?

Vraagje: heeft iemand hier ervaring met stoppen met inbakeren? Hoe, wanneer en hoe ging het? Wij gebruiken de pacco maar ze ligt vaak al zo te wiebelen dat het niet lang meer duurt voordat het draaien wordt. Zie er erg tegenop, ze slaapt nu zo lekker... :nooo:
-meandyou- wijzigde dit bericht op 18-11-2019 08:14
Reden: Spelfout
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-meandyou- schreef:
18-11-2019 08:14
Hopelijk is de zieken/gebrokennachtenboeg achter de rug en hebben de grote broers en zussen genoten van de Sintocht dit weekend?

Vraagje: heeft iemand hier ervaring met stoppen met inbakeren? Hoe, wanneer en hoe ging het? Wij gebruiken de pacco maar ze ligt vaak al zo te wiebelen dat het niet lang meer duurt voordat het draaien wordt. Zie er erg tegenop, ze slaapt nu zo lekker... :nooo:
Ik had geen paco, maar puckababy de mini. Heb eerst 1 armpje eruit gedaan bij het slaapje waarin hij het beste sliep en dan 2e skaapje enz. Dus echt stapje voor stapje.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig hadden man en ik het er gister over (afbouwen inbakeren). Ik zie er ook erg tegenop! Ik dacht, misschien dat een dikke winterslaapzak helpt? Dan zijn ze toch iets beperkter in het bewegen van de armen...
Verder gewoon maar proberen denk ik, soms kan je ergens ontzettend tegen op zien maar blijkt het best heel goed te gaan (dat was hier bijvoorbeeld met het afleren van de speen bij oudste)

Due-scimmie; hoe gaat het met baby? Hopelijk een betere nacht gehad!
Alle reacties Link kopieren
Non30 schreef:
18-11-2019 09:02

Due-scimmie; hoe gaat het met baby? Hopelijk een betere nacht gehad!
Arm kind heeft nu van half 3 tot half 4 gehuild en om half 5 was peuter wakker :-(. Nu met paracetemol bij opvang omdat ik moet werken maar had hem liever thuis gehouden. Haal hem wel eerder op want ze mogen geen paracetemol geven daar.
Hoi allemaal! Ik heb een sinterklaas vraagje. Ons zoontje van vijf maanden gaat naar de kinderopvang, en daar mag deze week een schoentje gezet worden. Had eerlijk gezegd helemaal niet over sinterklaas nagedacht, wij vieren het eigenlijk nooit en mini is nog veel te jong om er iets van mee te krijgen. Hij draagt nog niet eens schoentjes! Mijn vraag is dus: zouden jullie alsnog een schoentje meegeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven