Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
woei schreef:
26-11-2017 22:48
Iemand nog een idee voor een jongen van bijna 8? Ik heb al nuttige dingen en Minecraft boeken, maar ik zou hem zo graag nog iets leuks geven om mee te spelen. We hebben al genoeg spelletjes en hij houdt niet van lego en playmobil. Als hij speelt is het vaak samen met zijn broertje fantasiespel met duplo poppetjes en allerlei autootjes. Hij wil zelf graag een robot hondje (als alternatief voor een echte omdat dat ivm allergieen niet kan) maar we zijn bang dat dat tegenvalt en hij er snel op uitgekeken is.
Onze zoon van ruim 8 is geen speler, houdt niet van lego en pakt wel af en toe playmobil, maar daar geen we niks van bij geven. Hij is wel een bouwer, met kapla of zoiets met schroefjes. Misschien is dat leuk?
Verder krijgt hij nu een globe, een figuurzaag met bijbehorende spulletjes, een kluisboek (kluisje verstopt in een boek) en schleich dieren.
Een smartgame misschien?
Ik ben klaar met inpakken. Nou Ja, morgen komt het laatste kadootje en daarna ben ik klaar met inpakken.

Nog 2 nachtjes slapen!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg net aan fanatic-kind of ze haar schoen weer eens een keer wil zetten of dat ze weer overslaat.

Ik sla weer over mama.

Nou fantastisch... zit je dan met je goeie gedrag en schoenkado's
#eindvansint
Ik ga dit weekend alle kadootjes uitstallen in de garage en beslissen wat we gaan geven (en alles inpakken), maar ik weet zeker dat we genoeg hebben liggen. Nouja, voor de kinderen dan.... want volgens mij ben ik totaal vergeten ook maar iets voor man en mij te kopen om de schijn op te houden dat Sint ook aan de ouders denkt. Nog snel een choco-letter gaan kopen of een bus deo uit de voorraad halen en inpakken?? ;-)
fanatic schreef:
30-11-2017 19:15
Ik vroeg net aan fanatic-kind of ze haar schoen weer eens een keer wil zetten of dat ze weer overslaat.

Ik sla weer over mama.

Nou fantastisch... zit je dan met je goeie gedrag en schoenkado's
#eindvansint
Hier hetzelfde!
Die verwende kinderen van tegenwoordig.... ;)

Net alles ingepakt en in de zak gestopt. Veel cadeautjes, ook voor man en mij. Ben bang dat ze hun aandacht er niet tot het einde bij kunnen houden, maar we zullen zien. De meest begeerde cadeaus wel onderin gestopt.
Heeft iemand al ervaring met de lego tape? Is het leuk? Kun je het makkelijk weer verwijderen van de ondergrond waar je het op geplakt hebt of zit alles dan onder de plakresten? Ben benieuwd!
Kolletje1 schreef:
01-12-2017 05:30
Heeft iemand al ervaring met de lego tape? Is het leuk? Kun je het makkelijk weer verwijderen van de ondergrond waar je het op geplakt hebt of zit alles dan onder de plakresten? Ben benieuwd!
Hij is leuk! Ik heb een goedkope nepperd van AliExpress en die bevalt prima. Zoon had hem vorige week in zijn schoen. Plakt goed en de blokjes passen er goed op. Verwijderen hebben we nog niet uitgeprobeerd. Voor pakjesavond heb ik nog een rolletje in een andere kleur liggen.
Kolletje1 schreef:
Hier zit het in de zak, dus kan je er niet verder mee helpen.
nootboek schreef:
30-11-2017 21:52
Net alles ingepakt en in de zak gestopt. Veel cadeautjes, ook voor man en mij. Ben bang dat ze hun aandacht er niet tot het einde bij kunnen houden, maar we zullen zien. De meest begeerde cadeaus wel onderin gestopt.
Wij hebben de kadootjes verdeeld over 3 zakken (anders niet te tillen) en als ze morgen in de kamer zetten dan kieperen (ja voorzichtig ivm breekbare dingen) alles op 1 hoop.

1 iemand mag dan een kadootje pakken. Dan lezen we voor wie het is. Die persoon maakt het open, we bewonderen met oh en ah, vervolgens pakt die persoon het volgende kadootje enz enz.

Zo blijft het actief voor iedereen en blijft de aandacht vaak er goed bij.

Natuurlijk gaan ze het liefst gelijk op de grootste kado's af, maar dat kan je bijsturen.
zo doen wij dat ook. hoewel we soms wel iedereen een cadeautje geven (we zijn met 6 volwassenen en 3 kinderen) en dan iedereen mag uitpakken. of de kinderen alledrie hetzelfde cadeautje krijgen.

we eindigen altijd met het allerleukste pakje: voor elk kind een doos tissues (met een mini gedicht) en die mogen ze er allemaal uittrekken (en dat gebeurt dan in razend tempo, tissues vliegen door de lucht), op zoek naar het cadeautje (dat ergens halverwege zit, meestal sokken of een spelletje). zitten de kinderen tussen de tissues. levert leuke foto's op.
(tip: de doos kan aan de zijkant meestal makkelijk open maken met een mesje, pakje op 2/3 stoppen en doos met een beetje lijm weer dichtplakken)
mikado123 schreef:
01-12-2017 11:56
zo doen wij dat ook. hoewel we soms wel iedereen een cadeautje geven (we zijn met 6 volwassenen en 3 kinderen) en dan iedereen mag uitpakken. of de kinderen alledrie hetzelfde cadeautje krijgen.

we eindigen altijd met het allerleukste pakje: voor elk kind een doos tissues (met een mini gedicht) en die mogen ze er allemaal uittrekken (en dat gebeurt dan in razend tempo, tissues vliegen door de lucht), op zoek naar het cadeautje (dat ergens halverwege zit, meestal sokken of een spelletje). zitten de kinderen tussen de tissues. levert leuke foto's op.
(tip: de doos kan aan de zijkant meestal makkelijk open maken met een mesje, pakje op 2/3 stoppen en doos met een beetje lijm weer dichtplakken)
Wat een gaaf idee!!!
Klinkt echt leuk.

Ga ik eens over nadenken.
ja is ook zo leuk. wel als laatste pakje doen want de woonkamer ligt vol met tissues
Kolletje1 schreef:
Mijn ervaring was dat het uitverkocht was :cry:

Zal dus wel leuk spul zijn hahaha. Ik denk erover om nog bij Ali van die nep-tape te kopen
Hoe beginnen jullie pakjesavond?

Wij vieren het morgenmiddag maar weet niet goed hoe te starten.

Andere jaren klopte/belde de buurvrouw aan met een brief. Ook hebben we de pakjes eens bij de buren gezet "verkeerd bezorgd" en hebben we al een keer een dvd gehad.

Helaas is er geen enkele buur morgenmiddag aanwezig. Zelf op het raam kloppen is niet mogelijk.

Sinterklaas laten bellen lijkt mij nog een beetje eng voor smartje.

Wat voor opties zijn er nog meer?

De afgelopen jaren hadden we eigenlijk altijd de kadootjes in de schuur staan. Dit jaar weer?

Ik weet het echt allemaal nog niet, maar ik heb nog 24 uur om iets te bedenken...

Wie helpt mij op weg?
Geen idee hoe we het dit jaar doen. Wij vieren het op 5 december, man moet werken, kinderen hele dag school en zelf ben ik dan ook de hele dag op school om foto's te maken tijdens de sintviering in de ochtend bij de onderbouw en bij de surprises s'middag bij de bovenbouw.

Andere jaren gingen we uit eten. Terwijl man de kinderen in de auto zette, ging ik beneden even de cadeaus wegzetten. Bij terugkomst kwamen de kinderen de cadeaus tegen en was de sint toevallig geweest terwijl wij aan het eten waren.

Misschien dat ik deze keer de cadeaus boven wegleg en een spoor van pepernoten maak of zo.
Cadeautjes in de schuur, en die brief van sinterklaas vind jij gewoon in de brievenbus, of ergens anders, aan de keukendeur gebonden of op het raam geplakt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ShaunTheSheep schreef:
01-12-2017 13:13

Zal dus wel leuk spul zijn hahaha. Ik denk erover om nog bij Ali van die nep-tape te kopen

Bij de Wehkamp zag ik het net nog voorbij komen :)
ShaunTheSheep schreef:
01-12-2017 13:13

Bij intertoys staat het ook nog online. Wel stukje duurder dan het Kruidvat een tijdje terug.
nlies schreef:
01-12-2017 13:57
Cadeautjes in de schuur, en die brief van sinterklaas vind jij gewoon in de brievenbus, of ergens anders, aan de keukendeur gebonden of op het raam geplakt

Ja denk dat het zoiets gaat worden. Maar lijkt me zo saai. Maar misschien denk ik wel te moeilijk.
smart79 schreef:
01-12-2017 13:46
Hoe beginnen jullie pakjesavond?

Wij vieren het morgenmiddag maar weet niet goed hoe te starten.

Andere jaren klopte/belde de buurvrouw aan met een brief. Ook hebben we de pakjes eens bij de buren gezet "verkeerd bezorgd" en hebben we al een keer een dvd gehad.

Helaas is er geen enkele buur morgenmiddag aanwezig. Zelf op het raam kloppen is niet mogelijk.

Sinterklaas laten bellen lijkt mij nog een beetje eng voor smartje.

Wat voor opties zijn er nog meer?

De afgelopen jaren hadden we eigenlijk altijd de kadootjes in de schuur staan. Dit jaar weer?

Ik weet het echt allemaal nog niet, maar ik heb nog 24 uur om iets te bedenken...

Wie helpt mij op weg?
Zo'n video van de sint van postnl? Dan krijg je een filmpje op een door jou keken tijd met waar de cadeautjes staan. En het is gratis dus die doe ik ook :biggrin:
my-little-appletree schreef:
01-12-2017 15:27
Zo'n video van de sint van postnl? Dan krijg je een filmpje op een door jou keken tijd met waar de cadeautjes staan. En het is gratis dus die doe ik ook :biggrin:
Hebben we vorig jaar gedaan.
Dat is nog eens een goede tip! Leuk!
Ja, vind ik ook leuke tip! Kende het nog niet!
Leuke tip heb hem net bestelt
smart79 schreef:
01-12-2017 14:13
Bij intertoys staat het ook nog online. Wel stukje duurder dan het Kruidvat een tijdje terug.
Intertoys heeft leveringsproblemen. Heel veel mensen krijgen hun bestelling niet op tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven