Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
1Aapje schreef:
02-12-2017 06:25
Stiefdochter en neefje hadden binnen half uur alle cadeaus in sneltreinvaart uitgepakt. Ook stuk of 8 pp. Onze babyzoon was helemaal de kluts kwijt van de drukte en was 2 dagen later weer beetje in zijn hum😓
Waren er geen pakjes voor de volwassenen bij?
Op de vorige bladzijde schreef ik hoe wij pakjesavond vieren, dat is echt een uren vullende aangelegenheid. Het lijkt mij zo'n deceptie, alles zo snel uitpakken.
Bedankt iedereen voor het meedenken.

De video van postnl hebben wij bekeken, maar heel eerlijk gezegd vinden wij de sinterklaas een beetje eng :$

Wat we nu gaan doen; als de opa en oma's komen leggen we snel de brief met wat pepernoten buiten.
Als we willen beginnen met de pakjesavond laten we "de deurbel" gaan. Manlief heeft een app gevonden waar verschillende deurbellen op te horen zijn. Daar hebben wij degene die het meeste lijkt uitgekozen.
Met de iPad belt manlief zijn iPhone waardoor het lijkt alsof de deurbel gaat.
Bij het open doen van de voordeur ligt dan de brief met wat pepernoten op de stoep.

Klinkt heel ingewikkeld, maar in de praktijk is het makkelijk en snel te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb juist mijn zussen geïnformeerd en de sintvideo wordt het, daar waren we zo uit.
Moeilijker was de locatie...dat kan heel simpel maar mijn moeder kwam steeds net opmerkingen als: ah nee, vorig jaar stonden de pakjes ook al op zolder.
Moeders....
Grappige is nog dat de kleinkinderen op eigen initiatief vaak al rond gaan speuren en de zolder de meest logische locatie vinden. Hoezo elk jaar een andere plek zoeken?
Anyway, oma krijgt haar zin, waarschijnlijk kiezen we voor de kofferbak :)
smart79 schreef:
02-12-2017 08:03
Waren er geen pakjes voor de volwassenen bij?
Op de vorige bladzijde schreef ik hoe wij pakjesavond vieren, dat is echt een uren vullende aangelegenheid. Het lijkt mij zo'n deceptie, alles zo snel uitpakken.
Ik vind dit ook wel een lastige. Bij onze zoon (5 jaar) is het het een of het ander: of hij wil zo graag met het eerste cadeau spelen dat hij de rest vergeet, of hij raakt compleet hyper ervan en wil in sneltreinvaart cadeautje na cadeautje openratsen. Het is behoorlijk moeilijk om hem daarin te begrenzen, in ieder geval is het niet erg relaxed voor ons. Vorig jaar lukte het slecht om gewoon rustig elk cadeautje uit te pakken, gezamenlijk te bewonderen en dan weer op het gemak door te gaan. Bij de sinterklaasviering thuis waren we in een half uurtje klaar met een stuk of 10 cadeaus, bij de sinterklaasviering met mijn familie duurde het wat langer (want met meer mensen en dus meer cadeaus), maar was hij helemaal verschrikkelijk hyper omdat zijn neefje er ook bij was en die twee hitsen elkaar dan lekker op. Ik ben zelf van jongsafaan gewend aan een rustige en urendurende aangelegenheid met gedichten erbij enzo, vond dat ook altijd heerlijk, maar was wel een heel ander, veel gematigder, kind dan mijn zoon. Bij hem lukt het met gedichten nog helemaal niet. Iemand nog een tip om er wat meer rust in te krijgen of gewoon maar accepteren dat hij snel hyper is (en er maar een beetje van genieten dat hij blijkbaar zo enthousiast is) en dat het sinterklaasfeest nou eenmaal superspannend is voor een kleuter?
ShaunTheSheep schreef:
01-12-2017 23:06
Hmm, ik wilde de kado-berg beperken en ik heb nu zelf 5 kado's per kind klaar liggen. Maar ik had even geen rekening gehouden met grootouders. Tas van schoonouders die ze hier al hebben afgeleverd bevat ook nog 2 kado's per kind en ik verwacht dat mijn ouders dit weekend ook nog wel iets gaan afleveren. Dan komen we op zeker 9 kado's per kind. Ik vind dat best wel heel veel en verwacht niet dat ze zo langs hun aandacht kunnen vasthouden en dat ze straks niet meer weten waar ze moeten beginnen met spelen en zo.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Moet ik het verder inperken en evt in overleg met grootouders iets doorschuiven naar kerst of moet ik het maar zo laten en zien hoe het lopen gaat?
Wij vieren het 2x: dit weekend met familie (stuk of 7 cadeautjes per kind) en op 5 december nog een keer een zak voor alleen onszelf voor de deur (4 of 5 cadeautjes per kind). Zo beperken we de hoeveelheid per keer een beetje. Kun je niet dit weekend alvast een pakje 's nachts in hun kamer of in de schuur o.i.d. neerleggen, als verrassing van Sinterklaas vooraf? Verder zijn er een paar cadeautjes die ik nog even in de la laat liggen tot hun verjaardagen, dat zijn dingen die ook prima nog even kunnen wachten. Of als je er dingen tussen hebt als knutselmateriaal, een boek of pyjama dan kun je die wellicht ook gewoon een keer in de kast leggen, niet alles hoeft een cadeautje te zijn. Dat ze niet weten waar te beginnen met spelen vind ik zelf niet een enorm probleem, dat komt vanzelf wel weer goed. Ze moeten er niet in verzuipen, dat ben ik helemaal met je eens (mijn huis hoeft er niet uit te zien als de Intertoys, daar wordt niemand blij van), maar aan de andere kant is het volgende cadeau moment voor mijn zoon pas in augustus (we doen niet aan cadeautjes tussendoor of bij rapporten ofzo) dus hij moet er 8 maanden mee toe kunnen. En als ze diverse dingen krijgen, dus bijv. een boek, een spel, iets te knutselen, een paar dingen om te spelen en een gebruiksvoorwerp dan valt de overload aan dingen om mee te spelen ook wel weer mee met 9 pakjes.
Wij vieren pakjesavond op dinsdag 5/12
er zitten ongeveer 10 kado's in de zak (als ik ze eenmaal ingepakt heb)
maar heb dus nog wat meer kado's liggen dan ik dacht... en die kunnen er niet meer bij...
oeps.

Als dochter gewoon lief haar schoen gezet had zou het niet gebeurd zijn hahaha
nicole123 schreef:
02-12-2017 09:50
Ik vind dit ook wel een lastige. Bij onze zoon (5 jaar) is het het een of het ander: of hij wil zo graag met het eerste cadeau spelen dat hij de rest vergeet, of hij raakt compleet hyper ervan en wil in sneltreinvaart cadeautje na cadeautje openratsen. Het is behoorlijk moeilijk om hem daarin te begrenzen, in ieder geval is het niet erg relaxed voor ons. Vorig jaar lukte het slecht om gewoon rustig elk cadeautje uit te pakken, gezamenlijk te bewonderen en dan weer op het gemak door te gaan. Bij de sinterklaasviering thuis waren we in een half uurtje klaar met een stuk of 10 cadeaus, bij de sinterklaasviering met mijn familie duurde het wat langer (want met meer mensen en dus meer cadeaus), maar was hij helemaal verschrikkelijk hyper omdat zijn neefje er ook bij was en die twee hitsen elkaar dan lekker op. Ik ben zelf van jongsafaan gewend aan een rustige en urendurende aangelegenheid met gedichten erbij enzo, vond dat ook altijd heerlijk, maar was wel een heel ander, veel gematigder, kind dan mijn zoon. Bij hem lukt het met gedichten nog helemaal niet. Iemand nog een tip om er wat meer rust in te krijgen of gewoon maar accepteren dat hij snel hyper is (en er maar een beetje van genieten dat hij blijkbaar zo enthousiast is) en dat het sinterklaasfeest nou eenmaal superspannend is voor een kleuter?
Een activiteit of wat eten tussendoor? Dus bijvoorbeeld op iederpakje een envelop met daar in een opdracht die uitgevoerd moet worden. Bij rustige kinderen doe je dan iets als ga op je handen staan en bij drukkere kinderen is het bijvoorbeeld een dolhof waarbij piet de weg naar het pakje moet vinden, je de plaatjes die bij elkaar horen moet verbinden en dat soort dingen. Iets waar hij toch even voor moet zitten. Wel even goed kijken welke opdrachtjes je online kan vinden die voor hem niet te moeilijk en niet te makkelijk zijn. Of ga in de middag kruidnoten bakken en die zijn toevallig net midden in het uitpakken afgekoeld en klaar om te eten. Warme chocolademelk er bij, misschien even een sinterklaasverhaal voorlezen en dan heb je even een rust momentje tussendoor.

Geen idee of het werkt hoor, die van mij is 2 en laat van nature 10 tot 15 min tussen cadeautjes zitten (behalve van de adventkalender want die zou hij het liefst in 1 keer nu doen). Ik wordt juist gek van de omgeving die wil dat zodra het een uitgepakt is het ander in zijn handen moet.. laat hem nou ff in dat nieuwe boekje bladeren en de houten groente een keer snijden. Van mij hoeven er geen 10 cadeaus in een half uur door heen en ik vind het prima als het gewoon 1,5 uur duurt voor ze open zijn. Kunnen de volwassenen lekker kletsen en de kinderen even rustig kijken wat ze hebben gekregen.
Ik weet overigens nog dat ik ooit op mijn kop kreeg omdat ik op een verjaardag niet gelijk het cadeautje open maakte van een oom en tante en neefje eerst wilde laten zien wat ik in mijn handen had want dat was onbeleefd. Dat snap ik nog niet eigenlijk.. Het draaide voor mij niet om zo snel mogelijk cadeaus te incasseren en wilde alleen iets zeggen tegen mijn neefje over wat ik in mijn handen had. Ik zie dat in mijn zoontje ook en vind dat eigenlijk geen slechte eigenschap. (Niet dat ik wel iets tegen kinderen heb die zodra je er bent al kijken of je een cadeautje hebt mee geneomen en alles gelijk open maken hoor. Met verjaardagen en feestdagen is er nou eenmaal spanning om al die leuke cadeaus.)
nicole123 schreef:
Onze zoon is ook 5. Ik wil bij de cadeaus een gedichtje doen met iets in de trant van: er zijn cadeaus voor iedereen, we pakken ze om beurten uit, 1 voor 1. En dan hopen dat het lukt :P
nicole123 schreef:
Misschien de cadeautjes verdelen over 3 zakken en op 3 plekken verstoppen? En dan een soort speurtocht maken. Onderin zak 1 dus een briefje met een hint waar zak 2 ligt, etc.
Dan ligt er niet in 1x een grote berg die asap open moet, maar kan je er iets van spreiding in doen.
Of zou dit ook te spannend zijn?
nicole123 schreef:
Iemand nog een tip om er wat meer rust in te krijgen of gewoon maar accepteren dat hij snel hyper is (en er maar een beetje van genieten dat hij blijkbaar zo enthousiast is) en dat het sinterklaasfeest nou eenmaal superspannend is voor een kleuter?
Ik heb dit inmiddels gewoon geaccepteerd. Wij vieren het alleen met ons gezin, zonder gedichten.
De pakjes worden "rustig" per stuk uitgepakt en bewonderd. Maar in een half uur zijn we echt wel klaar. Is dat heel erg?
Het is een kinderfeest tenslotte en ik kan me voorstellen dat het voor een kind heel frustrerend is als ze steeds van alles "moeten" voor het volgende kadootje kan worden uitgepakt.
Daarna gaan ze lekker aan de slag met hun kadootjes en zet ik hapjes en drankjes op tafel. Evengoed een prima avond hoor!

Dit jaar heb ik wel besloten de kado´s te nummeren, zodat het net wat meer een spelletje is én de klapper tot het laatst bewaard blijft :)
Dank voor de tips! Opdrachten is heel leuk bedacht en voor als ze wat ouder zijn misschien een goed idee, maar gaat nu bij ons juist een drama worden ben ik bang. Het maakt het te ingewikkeld en zelfs voor die 'drukke' opdrachten is zoon op zo'n moment te hyper. Hij zal het ook meer als een moetje beschouwen dan iets waar hij lol aan beleeft, dus hij raffelt het geheid af om zsm weer een cadeautje te kunnen uitpakken. Voor ons is het ook niet relaxter, want dan moet je zowel kijken naar of de opdracht een beetje gedaan wordt als zorgen dat de ander(en) ondertussen in hun enthousiasme de zak niet verder plunderen.

De cadeautjes op 3 plekken verstoppen of nummeren is wel iets wat zou kunnen werken en lekker simpel om uit te voeren, die neem ik mee!
Wij kwamen er vanmorgen achter dat we de sint zak kwijt zijn hahahhahaa
snel een nieuwe gekocht

bij het zoeken kwamen we ook nog een beenie boo tegen die we gekocht hadden voor pasen... geen idee meer hoe lang die daar al lag.
oeps
Wij hebben het er al weer op zitten.

Het was weer een gezellige middag. Iedereen is tevreden met de kadootjes.

Nu lekker neerploffen. Smartje slaapt al, moe van alle indrukken.
smart79 schreef:
02-12-2017 19:39
Wij hebben het er al weer op zitten.

Het was weer een gezellige middag. Iedereen is tevreden met de kadootjes.

Nu lekker neerploffen. Smartje slaapt al, moe van alle indrukken.
Hier hetzelfde al mogen ze op 4 of 5 december hun schoen zetten.
Net alles (op 1 kado dat nog moet binnenkomen) ingepakt. Zo leuk om te doen! :)

De keuze is geworden voor oudste:
Transformer Optimus prime, Playmobil modern woonhuis, 3 setjes om de Märklin treinbaan uit te breiden, Hubelino trechters om knikkerbaan uit te breiden en een spelletje om letters te leren/herkennen.

En voor jongste: Playmobil chartervliegtuig, klein metalen vliegtuigje van Goki, Lidl vliegtuig/luchthaven set, een boekje, puzzel met vormen, Ze Tribu stapeldieren en Playmobil 123 sterrentrein.

Veel dingen waren al maanden geleden aangeschaft en hadden we op zolder staan. Zeven pakjes per zoon. Uitgebreid maar heb er veel zin in, in pakjesavond!
Wij hebben het vanmiddag bij opa en oma 1 gevierd (morgen de andere en dan 5 december nog met ons gezin, zelf). Ze hebben leuke cadeaus gehad maar zoon had de pech dat zowel zijn wakker talkies als ook zijn wowwee chippies robothondje niet werkte. We hebben afgesproken dat opa er morgen nog even naar kijkt en dat het anders wordt geruild voor een werkende variant
Hier voor het eerst de Sylvanian families langs zien komen, ik kende het nog niet. Superfijne tip is dat geweest, onze oudste van 3,5 was dolblij met de starterskit en extra konijntjes en heeft de rest van de middag en avond ermee zitten spelen <3
Jongste een fisher price garage (ook hiervoor, dank voor de tips) en was ook daar erg blij mee.
elko schreef:
02-12-2017 22:54
Hier voor het eerst de Sylvanian families langs zien komen, ik kende het nog niet. Superfijne tip is dat geweest, onze oudste van 3,5 was dolblij met de starterskit en extra konijntjes en heeft de rest van de middag en avond ermee zitten spelen <3
Jongste een fisher price garage (ook hiervoor, dank voor de tips) en was ook daar erg blij mee.
Ah wat fijn dat je kindjes zo blij waren met de kadootjes.
Hier zat er vandaag een My Little Pony Equestria Girl in de schoen
Dochter was dolblij met haar Sylvanian families poppetjes en schommel. Maar de grote hit was gel-a-peel. En wat is dat leuk zeg! Ze is er al vanaf half 7 vanochtend druk mee ;-)

Zoon blij met technisch Lego, legotape, een boek van Geronimo Stilton Fantasia en een wetenschapsdoos.

Vandaag deel 2 bij de schoonfamilie.
momo1980 schreef:
03-12-2017 09:19
Dochter was dolblij met haar Sylvanian families poppetjes en schommel. Maar de grote hit was gel-a-peel. En wat is dat leuk zeg! Ze is er al vanaf half 7 vanochtend druk mee ;-)

Zoon blij met technisch Lego, legotape, een boek van Geronimo Stilton Fantasia en een wetenschapsdoos.

Vandaag deel 2 bij de schoonfamilie.
Hoe oud is je dochter? De Sylvanian families doen het goed he bij iedereen. Mijn dochter had ze ook graag willen hebben, maar wij wilden geen nieuwe verzameling meer gaan starten.
Gel-a-peel hebben we ook naar gekeken, maar dochter is niet heel erg creabea. Ze heeft wel aquabeads, dat vindt ze met vlagen wel weer heel leuk.

Technisch Lego is ook echt fantastisch natuurlijk. Net als een wetenschapsdoos.
Nicolesayv schreef:
01-12-2017 21:35
Mijn dochter heeft de Vtech little Love praat mij met mij pop ofzoiets in haar schoen gekregen (is ook 2 jaar oud). Ze danst ermee omdat hij geluid maakt en de pop zegt mama e.d. Het voordeel vind ik dat de pop je kind meegroeit, de pop leert praten doordat je kind tegen de pop praat. Babyborn krijgt ze nog met 5 december dus daar heb ik geen ervaring mee. My first Babyborn heeft ze ook maar die zou ik voor een 2 jarige niet meer aanschaffen.
Nog bedankt voor de tip, ik heb gister ook deze pop gekocht. In de winkel leek de Baby Born me toch nog wat te groot en te hard voor mijn dochter (ze is ook nog geen twee). Toevallig waren we gister op visite bij een ouder meisje die wel een Baby Born heeft en hoewel mijn dochter die pop inderdaad enorm aantrekkelijk vond bleek ze hem inderdaad nauwelijks te kunnen tillen en zijn de functies nog veel te moeilijk voor haar.
Ik ga er dus vanuit dat ik de juiste keuze heb gemaakt, dank je wel dus voor deze tip.
Am Yisrael Chai!
hier hebben we het ook gisteren gevierd. Video van postnl was een groot succes. rustig uitpakken lukte redelijk. voor de volwassenen een surprise en voor elk kind (3) een kleine surprise. hier en daar wat gedichten. dochter helemaal happy met haar cadeautjes en ze las haar gedichten echt netjes voor. ze zat gistermiddag/avond en nu heerlijk te spelen met de playmobil fairies koets, little ponies (koets van de lidl, en princes equestria) en de hatchimals doen ook mee.
en natuurlijk zit ze in haar nieuwe unicorn onesie.

de tissuedozen waren ook weer een groot succes (en dan wilde mijn moeder ze dit jaar niet doen............ want ze worden al zo groot). nou het was het eerste waar ze om vroegen. "zou het laatste pakje weer de tissuedozen zijn?"
fanatic schreef:
03-12-2017 09:28
Hoe oud is je dochter? De Sylvanian families doen het goed he bij iedereen. Mijn dochter had ze ook graag willen hebben, maar wij wilden geen nieuwe verzameling meer gaan starten.
Gel-a-peel hebben we ook naar gekeken, maar dochter is niet heel erg creabea. Ze heeft wel aquabeads, dat vindt ze met vlagen wel weer heel leuk.

Technisch Lego is ook echt fantastisch natuurlijk. Net als een wetenschapsdoos.
Mijn dochter is bijna 6, ik dacht eerst dat ze er misschien te oud voor zou zijn maar ze vindt het zo leuk! Haar even oude nichtje had het ook gekregen en die vindt het ook superleuk.
nicole123 schreef:
Ik ben zelf van jongsafaan gewend aan een rustige en urendurende aangelegenheid met gedichten erbij enzo, vond dat ook altijd heerlijk, maar was wel een heel ander, veel gematigder, kind dan mijn zoon. Bij hem lukt het met gedichten nog helemaal niet. Iemand nog een tip om er wat meer rust in te krijgen of gewoon maar accepteren dat hij snel hyper is (en er maar een beetje van genieten dat hij blijkbaar zo enthousiast is) en dat het sinterklaasfeest nou eenmaal superspannend is voor een kleuter?
ik denk eerlijk gezegd dat jouw eigen herinneringen al lang vertekend zijn en dat je je eigen Sinterklaasherinneringen van toen je al ouder was vergelijkt met het gedrag van je veel jongere zoon. Ik geloof er niks van dat jij als kleuter niet ook gewoon net als je zoon rondstuiterde.
Am Yisrael Chai!
momo1980 schreef:
03-12-2017 10:40
Mijn dochter is bijna 6, ik dacht eerst dat ze er misschien te oud voor zou zijn maar ze vindt het zo leuk! Haar even oude nichtje had het ook gekregen en die vindt het ook superleuk.
Ja die van mij staat er ook elke keer glimlachend naar te kijken, maar mijn dochter is net 8. Dus heb gezegd geen nieuwe verzamelingen meer. Ben zo bang dat ze er na een tijdje niets meer mee doet, en dat zou echt ontzettend zonde zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven