Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil graag wat advies over poppen, zijn er hier moeders die verstand hebben van poppen?
Mijn dochter (bijna 2) is echt helemaal leip van de reclame van baby Annabell, en wil ook graag een pop. Nu zijn die krengen heel erg duur, zag ik, en ik lees wisselende reviews bij bol.com, voor zowel de baby annabell als de babyborn.
Wat is een leuke babypop voor echt een heel jong meisje nog? Ik denk zelf dat het het leukst is als ie ook geluid maakt, of niet? Dan zou de babyborn interactieve pop afvallen, want die heeft wel allerlei functies maar zonder geluid.

Wie helpt?
Am Yisrael Chai!
Hier krijgt zoon van 10 maanden morgen de little love kiekeboe pop van vtech. Geen echte ervaring dus nog, maar ik heb deze uitgekozen omdat het lijfje zacht is en de pop van alles zegt als je het aanraakt. En natuurlijk omdat je kiekeboe kan spelen met de pop, maar dat is voor een tweejarige misschien te kinderachtig?
fashionvictim schreef:
01-12-2017 20:13
Hallo,

Ik wil graag wat advies over poppen, zijn er hier moeders die verstand hebben van poppen?
Mijn dochter (bijna 2) is echt helemaal leip van de reclame van baby Annabell, en wil ook graag een pop. Nu zijn die krengen heel erg duur, zag ik, en ik lees wisselende reviews bij bol.com, voor zowel de baby annabell als de babyborn.
Wat is een leuke babypop voor echt een heel jong meisje nog? Ik denk zelf dat het het leukst is als ie ook geluid maakt, of niet? Dan zou de babyborn interactieve pop afvallen, want die heeft wel allerlei functies maar zonder geluid.

Wie helpt?
De Action heeft vaak mooie poppen voor weinig die geluid maken.
Ik vind de baby Born en Annabell erg duur voor wat je ervoor terug krijgt. Ook Intertoys en bol.com hebben een stuk goedkopere poppen.
fashionvictim schreef:
Hallo,

Wie helpt?
Wij hebben de My first Baby Born en een soortgelijke pop van de Blokker die 3x zo goedkoop was maar nauwelijks ervan te onderscheiden is. Ze zijn van een wat kleiner formaat, hebben een zacht lijfje, maar wel een echt babyhoofd (geen bos met haar). Dat vond ik belangrijk voor een pop voor een kleintje. Dat praten raken ze denk ik snel op uitgekeken, ik vind het persoonlijk niks. Die poppen zijn meestal ook vrij hard, waardoor ze minder knuffelig zijn. Maar smaken verschillen, de een hier is verzot op geheel stoffen poppen, de ander op interactieve, etc., er is denk ik geen goed of fout hierin.
smart79 schreef:
01-12-2017 13:46
Hoe beginnen jullie pakjesavond?

Wat voor opties zijn er nog meer?
Ik heb wel eens gehad dat na een hoop gerommel en gestamp van boven de zak met pakjes (de lichtste zak) aan een groot touw vanuit het slaapkamerraam vanaf het dak naar beneden kwam voor het woonkamerraam langs. Heel onhandig door de wind klapperend tegen het raam. De rest van de pakjes stond voor de voordeur. Helaas heb ik het spectakel zelf gemist, want ik was even naar het toilet.... maar er wordt nog over gesproken.

(de lego-tape-tips ga ik naar kijken, thanks!)
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 01-12-2017 21:06
Reden: aanvulling
4.07% gewijzigd
nootboek schreef:
30-11-2017 21:52
Hier hetzelfde!
Die verwende kinderen van tegenwoordig.... ;)

Net alles ingepakt en in de zak gestopt. Veel cadeautjes, ook voor man en mij. Ben bang dat ze hun aandacht er niet tot het einde bij kunnen houden, maar we zullen zien. De meest begeerde cadeaus wel onderin gestopt.
Nootboek hoe oud zijn jouw kinderen?
Die van mij is net 8. Totaal geen interesse in schoenkado's, maar wel interesse in de zak op 5/12
Ik blijf serieus nu zitten met zoveel dingen hahahaha
smart79 schreef:
01-12-2017 13:46
Hoe beginnen jullie pakjesavond?

Wij vieren het morgenmiddag maar weet niet goed hoe te starten.

Andere jaren klopte/belde de buurvrouw aan met een brief. Ook hebben we de pakjes eens bij de buren gezet "verkeerd bezorgd" en hebben we al een keer een dvd gehad.

Helaas is er geen enkele buur morgenmiddag aanwezig. Zelf op het raam kloppen is niet mogelijk.

Sinterklaas laten bellen lijkt mij nog een beetje eng voor smartje.

Wat voor opties zijn er nog meer?

De afgelopen jaren hadden we eigenlijk altijd de kadootjes in de schuur staan. Dit jaar weer?

Ik weet het echt allemaal nog niet, maar ik heb nog 24 uur om iets te bedenken...

Wie helpt mij op weg?
Gewoon de zak voor de deur zetten, op de deur bonzen (aan de binnenkant, ze horen het verschil toch niet) en de wc in duiken? Ik ken het niet anders en vindt het een heerlijke traditie. Van mij hoeven al die originele dingen niet zo nodig (hoewel ik er best leuke ideeen tussen zie, dus snap het ook wel weer, zeker bij iets oudere kinderen), zo'n zak vol met cadeaus is al spectaculair op zichzelf toch? Of is het helemaal niet haalbaar om het zelf voor de deur te zetten en te bonzen, omdat de voordeur direct in de woonkamer uitkomt o.i.d.?
fashionvictim schreef:
Hallo,

Wie helpt?
Dat komt door dat liedje, ‘baby Annabel, mama houdt van jou, mijn lieve schaaaaaat!!
Tegenwoordig....

Vroeger hadden we niks. Mijn vader gaf mij een jojo zonder touwtje voor mijn verjaardag. Beste kado wat ik ooit heb gehad! Deze jojo was door mijn kinderfantasie het beste kado ooit. Tegenwoordig zijn kinderen veelte verwend.
Mijn kinderen kregen van de nieuwe vrouw van mijn ex een IPad. Tegenwoordig kan ik nog nauwelijks communiceren met kinderen.
Mijn dochter heeft de Vtech little Love praat mij met mij pop ofzoiets in haar schoen gekregen (is ook 2 jaar oud). Ze danst ermee omdat hij geluid maakt en de pop zegt mama e.d. Het voordeel vind ik dat de pop je kind meegroeit, de pop leert praten doordat je kind tegen de pop praat. Babyborn krijgt ze nog met 5 december dus daar heb ik geen ervaring mee. My first Babyborn heeft ze ook maar die zou ik voor een 2 jarige niet meer aanschaffen.
Baudolino schreef:
01-12-2017 21:28
Dat komt door dat liedje, ‘baby Annabel, mama houdt van jou, mijn lieve schaaaaaat!!
Oh, hou op schei uit over dat liedje, hahaha.

Maar nee, ze heeft ooit een pop gekregen, volgens mij van de Action, maar die vind ik zelf echt zo ontzettend lelijk! Sinds ze die reclame ziet gaat ze dan wel met die lelijke pop de pop op haar eigen potje zetten, of in haar eigen slaapzak doen en echt verzorgen enzo, dus ik denk dat het echt om de pop zelf gaat en niet om het liedje. \

Ik zoek dus eigenlijk een wat mooiere pop waar een kind ook wat meer mee kan. Die Annabell ziet er in de reclame wel uit alsof ze veel kan, maar ik weet niet of mijn dochter daar misschien nog te jong voor is.
Am Yisrael Chai!
Visje87 schreef:
01-12-2017 21:32
Tegenwoordig....

Vroeger hadden we niks. Mijn vader gaf mij een jojo zonder touwtje voor mijn verjaardag. Beste kado wat ik ooit heb gehad! Deze jojo was door mijn kinderfantasie het beste kado ooit. Tegenwoordig zijn kinderen veelte verwend.
Mijn kinderen kregen van de nieuwe vrouw van mijn ex een IPad. Tegenwoordig kan ik nog nauwelijks communiceren met kinderen.
Typisch gevalletje vroeger was alles beter..... ik vind het heerlijk om mijn kinderen te verwennen :). Afhankelijk van de leeftijd vind ik een iPad trouwens een top cadeau!
Nicolesayv schreef:
01-12-2017 21:35
Mijn dochter heeft de Vtech little Love praat mij met mij pop ofzoiets in haar schoen gekregen (is ook 2 jaar oud). Ze danst ermee omdat hij geluid maakt en de pop zegt mama e.d. Het voordeel vind ik dat de pop je kind meegroeit, de pop leert praten doordat je kind tegen de pop praat. Babyborn krijgt ze nog met 5 december dus daar heb ik geen ervaring mee. My first Babyborn heeft ze ook maar die zou ik voor een 2 jarige niet meer aanschaffen.
Oh, dat is misschien wel leuk voor haar, mijn dochter kan echt al extreem goed praten voor haar leeftijd en kletst me de oren van mijn kop, dus een pop waarmee ze kan praten is misschien wel leuk! Kan je die pop ook verzorgen als een baby, dus flesjes geven enzo?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-12-2017 21:39
Oh, dat is misschien wel leuk voor haar, mijn dochter kan echt al extreem goed praten voor haar leeftijd en kletst me de oren van mijn kop, dus een pop waarmee ze kan praten is misschien wel leuk! Kan je die pop ook verzorgen als een baby, dus flesjes geven enzo?
Er zit een flesje en speentje bij. En boekjes waaruit ze ooit (wanneer dit dit zelf kan) kan voorlezen. Uiteindelijk leert de pop dan die boekjes en kan de pop ze ook voorlezen. Je kan de pop dus enigszins verzorgen maar niet zoals bij de interactieve Babyborn dat ze echt plast en de kleren kunnen ook niet uit.
Dank je wel voor je antwoord! Ik ga morgen wel even in de speelgoedwinkel kijken, bedankt voor de tip!
Am Yisrael Chai!
Nicolesayv schreef:
01-12-2017 21:39
Typisch gevalletje vroeger was alles beter..... ik vind het heerlijk om mijn kinderen te verwennen :). Afhankelijk van de leeftijd vind ik een iPad trouwens een top cadeau!
Maar kunnen ze dan niet in contact komen met vreemde? Laatste hoorde ik dat via de socel media vreemde ouden mannen contact zoeken :woa:
Visje87 schreef:
01-12-2017 21:51
Maar kunnen ze dan niet in contact komen met vreemde? Laatste hoorde ik dat via de socel media vreemde ouden mannen contact zoeken :woa:

Nou dat vind ik inderdaad ook een gevaar en heel eng. Maar ik zou zeggen gebruik hem alleen in de woonkamer (niet meenemen naar de slaapkamer). Praat daar met ze over afhankelijk van de leeftijd. Gebruiken ze al social media zoals Facebook?
Hmm, ik wilde de kado-berg beperken en ik heb nu zelf 5 kado's per kind klaar liggen. Maar ik had even geen rekening gehouden met grootouders. Tas van schoonouders die ze hier al hebben afgeleverd bevat ook nog 2 kado's per kind en ik verwacht dat mijn ouders dit weekend ook nog wel iets gaan afleveren. Dan komen we op zeker 9 kado's per kind. Ik vind dat best wel heel veel en verwacht niet dat ze zo langs hun aandacht kunnen vasthouden en dat ze straks niet meer weten waar ze moeten beginnen met spelen en zo.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Moet ik het verder inperken en evt in overleg met grootouders iets doorschuiven naar kerst of moet ik het maar zo laten en zien hoe het lopen gaat?
Visje87 schreef:
01-12-2017 21:32
Tegenwoordig....

Ach arme ziel
ShaunTheSheep schreef:
01-12-2017 23:06
Hmm, ik wilde de kado-berg beperken en ik heb nu zelf 5 kado's per kind klaar liggen. Maar ik had even geen rekening gehouden met grootouders. Tas van schoonouders die ze hier al hebben afgeleverd bevat ook nog 2 kado's per kind en ik verwacht dat mijn ouders dit weekend ook nog wel iets gaan afleveren. Dan komen we op zeker 9 kado's per kind. Ik vind dat best wel heel veel en verwacht niet dat ze zo langs hun aandacht kunnen vasthouden en dat ze straks niet meer weten waar ze moeten beginnen met spelen en zo.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Moet ik het verder inperken en evt in overleg met grootouders iets doorschuiven naar kerst of moet ik het maar zo laten en zien hoe het lopen gaat?
9 stuks is toch niet zoveel dat het een problem is dat opgelost moet worden?
ShaunTheSheep schreef:
01-12-2017 23:06

Onder de kerstboom, van het weekend alvast wat in de schoen, volgend weekend gewoon nog een keer Sinterklaas vieren, iets bewaren voor "zomaar".
Am Yisrael Chai!
We gaan inderdaad morgen weer schoen zetten en ik schuif nog wat door naar de kerst.

Volgende week nog een keer sint vind ik wel geinig maar dan hebben we een verjaardagsweekend bij familie, dus andere drukte ;-)

En ik denk dat we er sintmiddag en -avond van maken ipv alleen pakjesavond.
ShaunTheSheep schreef:
02-12-2017 00:20
We gaan inderdaad morgen weer schoen zetten en ik schuif nog wat door naar de kerst.

Volgende week nog een keer sint vind ik wel geinig maar dan hebben we een verjaardagsweekend bij familie, dus andere drukte ;-)

En ik denk dat we er sintmiddag en -avond van maken ipv alleen pakjesavond.
Dat deed ik toen die van mij klein was sowieso altijd, dan kan je het een beetje doseren. Dus goed plan!
Am Yisrael Chai!
Stiefdochter en neefje hadden binnen half uur alle cadeaus in sneltreinvaart uitgepakt. Ook stuk of 8 pp. Onze babyzoon was helemaal de kluts kwijt van de drukte en was 2 dagen later weer beetje in zijn hum😓
1Aapje schreef:
02-12-2017 06:25
Stiefdochter en neefje hadden binnen half uur alle cadeaus in sneltreinvaart uitgepakt. Ook stuk of 8 pp. Onze babyzoon was helemaal de kluts kwijt van de drukte en was 2 dagen later weer beetje in zijn hum😓
Ja maar dat is echt kind-afhankelijk hoor. Niet alle kinderen reageren zo op meer dan 5 pakjes hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven