Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!

maandag 7 augustus 2017 om 14:59
Houden jullie budgetten aan voor sinterklaas?
Bij ons krijgen ze normaal 1 hoofdcadeau van 50,-, een dekbedovertrek en een adventkalender.
En dan nog iets van mijn (schoon)ouders a 25,- per stel.
Dit jaar laten we de dekbedovertrekken achterwege en krijgen ze iets duurders als hoofdcadeau.
Qua schoen zetten, dit mag op woensdag en zaterdag. Ze krijgen er dan iets in van ongeveer 2,-/3,-. Maar net wat ik op de kop kan tikken.
Bij ons krijgen ze normaal 1 hoofdcadeau van 50,-, een dekbedovertrek en een adventkalender.
Dit jaar laten we de dekbedovertrekken achterwege en krijgen ze iets duurders als hoofdcadeau.
Qua schoen zetten, dit mag op woensdag en zaterdag. Ze krijgen er dan iets in van ongeveer 2,-/3,-. Maar net wat ik op de kop kan tikken.

maandag 7 augustus 2017 om 15:17
Ik heb niet echt een budget maar schoencadeaus wil ik onder de 5 euro houden. Ze mogen elke dag hun schoen zetten en krijgen er ook elke dag wat in maar dat is dan bijvoorbeeld een mandarijn en 2 chocolade muntjes. Qua sinterklaasavond cadeaus heb ik ook niet echt een budget maar dit jaar hou ik het wel echt klein. Eerder met schoonfamilie geviert en daar kreeg elk kind 8 cadeaus en met kerst in aantocht en hun verjaardagen in januari doe ik dat dit jaar niet. Ik denk 2 a 3 " grote" cadeaus met sinterklaasavond. Ik denk dat ik dan ook rond de 50 euro per kind uitkom maar ik ga nog op marktplaats kijken of ik het allemaal daar kan vinden en ik ga veel speelgoed van ze verkopen.smart79 schreef: ↑07-08-2017 14:59Houden jullie budgetten aan voor sinterklaas?

maandag 7 augustus 2017 om 15:22
Ah, duidelijk. Dat hij al jaren op zolder staat had ik gelezen ja. Maar ik vroeg me af of dat voor stiefkind verschil zou maken. Een prijzige cd-spelercombi is idd ook weer anders dan een ding van 30 euro.smart79 schreef: ↑07-08-2017 14:56Het playmobil huis staat al langer op zolder dan dat smartje leeft![]()
Ooit overgenomen van familielid voor 5 tientjes.
Stiefkind is 10,5 jaar. Een lastige leeftijd om iets voor te verzinnen. De cd/radio/mp3 spelers die wij op het oog hebben zijn tussen de 75,- en 100,-. Wij vinden dat geen prijsverschil issue.
Ik herken dat het moeilijk is op die leeftijd. Vandaar dat ik voor de pubers hier echt nog geen idee heb. Verder dan koptelefoons etc kom ik momenteel niet...

maandag 7 augustus 2017 om 15:27
Daar geef je mij een goede tip! We kunnen wel een koptelefoon geven bij de cd speler.regenworm schreef: ↑07-08-2017 15:22Ah, duidelijk. Dat hij al jaren op zolder staat had ik gelezen ja. Maar ik vroeg me af of dat voor stiefkind verschil zou maken. Een prijzige cd-spelercombi is idd ook weer anders dan een ding van 30 euro.
Ik herken dat het moeilijk is op die leeftijd. Vandaar dat ik voor de pubers hier echt nog geen idee heb. Verder dan koptelefoons etc kom ik momenteel niet...

maandag 7 augustus 2017 om 15:29
Qua budget, wij deden altijd voor elk kind een grooooote doos en dan was de prijs van ondergeschikt belang. Inmiddels is de tijd van de grote dozen speelgoed een beetje voorbij.
Wij doen iets van 100 euro per kind of zo, maar niet precies gebudgetteerd. En het is ook afhankelijk van de situatie. Zo heeft de oudste al twee keer een telefoon gekregen in de zak omdat dat zo uitkwam (en oudste verder echt geen wensen had), en die waren ruim meer dan 100 euro. De tweede mocht kiezen vorig jaar, telefoon of gewone pakjes. Die koos toen gewone pakjes en kreeg de telefoon voor de 12e verjaardag.
Wij doen iets van 100 euro per kind of zo, maar niet precies gebudgetteerd. En het is ook afhankelijk van de situatie. Zo heeft de oudste al twee keer een telefoon gekregen in de zak omdat dat zo uitkwam (en oudste verder echt geen wensen had), en die waren ruim meer dan 100 euro. De tweede mocht kiezen vorig jaar, telefoon of gewone pakjes. Die koos toen gewone pakjes en kreeg de telefoon voor de 12e verjaardag.

maandag 7 augustus 2017 om 15:38
Schoenkado's doe ik niet echt aan, meestal moeten ze genoegen nemen met wat chocomunten (dus niet een heel zakje) en wat strooigoed. Soms een tijdschrift of stickervel.
Op pakjesavond krijgt iedereen een chocoletter en ik probeer ook een boek te vinden voor iedereen. Wij ouders krijgen dus altijd een letter en een boek
. Kinderen krijgen daarnaast nog 2 of 3 pakjes, vaak is daar een luisterboek, cd of dvd bij of een computerspel. Liefst zo min mogelijk speelgoed.
Op pakjesavond krijgt iedereen een chocoletter en ik probeer ook een boek te vinden voor iedereen. Wij ouders krijgen dus altijd een letter en een boek

maandag 7 augustus 2017 om 17:09
Wij vieren zowel kerst als sinterklaas. Ik heb geen echt vast budget maar ik geef toch altijd te veel uit. Ik kom meestal uit bij ergens tussen de 100-200 euro per kind. Ze krijgen 1 groter cadeau en daarnaast sowieso een boek (of meerdere boeken) en nog wat andere kleinere dingen. Ik geef meestal ook wat praktische dingen als sokken en potloden bijvoorbeeld die ze normaal tussendoor krijgen. Dat maakt de zak ook wat voller. En verder vaak een paar gezamenlijke cadeaus zoals een (video)spel, een puzzel of iets dergelijks.

maandag 7 augustus 2017 om 19:39
Weet je het zeker dat je voor je 4 en 3 jarige 123 playmobil wil kopen. Hier hebben ze gewoon playmobil en 123, maar het gewone is toch echt favoriet. Ik heb het kleine spul wat overal bij zat weg gezet en het gaat goed. Zie dat ik moster ben.Pieps2016 schreef: ↑07-08-2017 10:52Hier vind ik het echt moeilijk om cadeaus te bedenken. 3 jongens van dan ( bijna) 4 en 3 en 1,5. Ook zijn de 2 oudsten in januari jarig dus sinterklaas, kerst en jarig..veel cadeaus dus. En aangezien ze al zoveel hebben weet ik het even allemaal niet meer. Heb niet echt een budget. Schoencadeaus liefst onder de 5 euro ( en ze krijgen niet elke dag een cadeautje in hun schoen maar ook gewoon een mandarijn oid). Ik wil ze of dingen geven die op gaan ( zoals knutsel spul) of speelgoed wat jaren meegaat en het liefste allemaal een beetje hetzelfde dat er geen enorme ruzie komt.
Tot nu toe heb ik voor ze alle 3 bij de trekpleister van playmobil 123 een motor gekocht voor 4 euro per stuk, en bij de kruidvat een setje stiften van hun lievelingstekenfilms ( minions, cars, paw Patrol) voor 50 cent per stuk met bijpassende kleurplaten, een minion/cars/paw Patrol snoepjes ding, uitbreidingsetjes voor de houten treinbaan.
Verder krijgt de jongste een set van toet toet auto's ( de parkeertoren denk ik), de oudste een set van playmobil 123 en de middelste ook, ik denk de kinderboerderij voor de oudste en de middelste de graafmachine. Verder allemaal de toet toet trein die zelf rijdt want we hadden er 1 en daar was constant drama om wie met de trein mocht spelen en inmiddels is de trein kapot.
En mocht iemand interesse hebben in een zoef zoef boomhuis, zoef zoef boerderij, zoef zoef kippenhok en nog allerlei losse diertjes dan heb ik die te koop of te ruil voor toet toet spullen.
En wat echt een afrader is dat is het speelgoed van abrick. Voor een verjaardag hebben ze de ark van Noach, groot vliegtuig en garage gehad maar dat is echt prul wat zonde van het geld is.
Hier krijgen ze dingen van blaze, Paw patrol of Robocar poli. Van de eerste twee heb twee grote sets van marktplaats af gehaald. Van de laatste hebben mijn ouders uit Azië dingen mee gebracht die niet in nl verkrijgbaar zijn.
De oudste wordt na de kerst ook 4 dus daar moet ook nog iets voor komen. Van de opa's en oma's krijgt die een fiets.
Iemand vroeg vorig jaar ervaring naar de rups van Fischer price. Mijn kinderen vinden hem geweldig en leren best wel wat over hoe dat gaat met pijlen naar voren en op zij, maar ondanks dat ik muziek niet erg vind wordt ik gel van de muziek. Daarnaast heeft hij ook veel ruimte nodig om alle figuurtjes te doen. De Kameroen van dezelfde serie maakt niet zo veel geluid en is erg leuk om kleuren te leren en cijfers.
anoniem_15504 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 19:45
0.42% gewijzigd

maandag 7 augustus 2017 om 19:45
Koop dat Bambino voor de jongste en kijk naar je middelste wat die wil. Hier een van 3,5 en 2,5 en de oudste vind de meeste bambino puzzels net na 3 te makkelijk.

maandag 7 augustus 2017 om 19:49
In Duitsland het je deze ook met 123 figuren er in of van toet toet auto's. Mijn kinderenvonden vorig jaar die van playmobil leuker want daar kwam elke dag een speeltje uit. Bij toet ook hangers voor in de kerstboomPieps2016 schreef: ↑07-08-2017 13:21Ja idd daarom doe ik het ook zo, alleen dan net een andere kleur of een iets ander setje. Bijvoorbeeld van playmobil krijgt de 1 een boerin met een kip en kruiwagen en de ander een boer met haan en baal stro.
En bedoelen jullie met een adventkalender ook gewoon zo'n vakjes ding met chocolaatjes? Omdat er ook staat van Lego?

maandag 7 augustus 2017 om 19:52
Dank je wel! Heb je misschien een linkje van betrouwbare sites om te bestellen?

maandag 7 augustus 2017 om 20:06
Als het gaat om budget hebben we dat niet echt. Ik kijk gewoon wat ze willen(weten ze best goed met 2,5 en 3,5) en wat ik huis wil hebben. Als ik kijk wat ik nu heb uitgeven is dat zo 80 euro p.p, maar of ze alles krijgen weet ik nog niet.
Ik denk eigenlijk dat ik al best een eind ben met mijn marktplaats aan kopen. Ik zit er sterk aan te denken om een deel van de toet toet auto die na verhuizing nog in de doos zit te verkopen. Ik weet nog niet wat ik met 2 verhuisdozen vol met Little people doe. Daar doen ze weinig mee behalve het piraten schip. Daar is bijna geen markt voor op marktplaats, dus misschien laat ik het wel staan voor mijn zus haar kleine.
Ik vind dit echt een moeilijk leeftijd om speelgoed weg te doen. Ze spelen bij mij ook met veel verschillende dingen. Playmobil, de houte treinbaan, keukentje, toet toet en zoef zoef auto's(vooral de racebaan), Paw patrol, blaze, Robocar poli, Duplo vooral de trein en dan nog losse auto's en andere losse dingen. Erg leuk om jongere kinderen in een oudere kind rijke familie te hebben.
Ik denk eigenlijk dat ik al best een eind ben met mijn marktplaats aan kopen. Ik zit er sterk aan te denken om een deel van de toet toet auto die na verhuizing nog in de doos zit te verkopen. Ik weet nog niet wat ik met 2 verhuisdozen vol met Little people doe. Daar doen ze weinig mee behalve het piraten schip. Daar is bijna geen markt voor op marktplaats, dus misschien laat ik het wel staan voor mijn zus haar kleine.
Ik vind dit echt een moeilijk leeftijd om speelgoed weg te doen. Ze spelen bij mij ook met veel verschillende dingen. Playmobil, de houte treinbaan, keukentje, toet toet en zoef zoef auto's(vooral de racebaan), Paw patrol, blaze, Robocar poli, Duplo vooral de trein en dan nog losse auto's en andere losse dingen. Erg leuk om jongere kinderen in een oudere kind rijke familie te hebben.
maandag 7 augustus 2017 om 20:57
Het lijkt mij best lastig om nu al dingen voor over een paar maanden te kopen.
Maar wellicht komt dat omdat ik 'maar' 1 kind heb, van nog geen 2 jaar oud. En het idee heb dat haar interesses welicht nog gaan verschuiven. Maar als ik jullie reacties zo lees kun je best al een inschatting maken van wat ze leuk (blijven) vinden.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.

maandag 7 augustus 2017 om 21:24
Over het algemeen vinden ze hetzelfde allemaal wel leuk. Playmobil blijft altijd leuk, en stel je kind vind blokken nu leuk dan is er een grote kans dat hij Duplo ook leuk vind, keukentjes en schoonmaak spulletjes vind elke dreumes en peuter volgens mij echt geweldig. Meer persoonlijk ( vind ik) zijn knutselspullen etc. Daar moet je kind echt van houden. En bij mijn eerste wist ik het ook allemaal echt nog niet, maar bij de tweede weet je al wel wat ze op een bepaalde leeftijd leuk vinden.ingelke_kepringelke schreef: ↑07-08-2017 20:57Het lijkt mij best lastig om nu al dingen voor over een paar maanden te kopen.
Maar wellicht komt dat omdat ik 'maar' 1 kind heb, van nog geen 2 jaar oud. En het idee heb dat haar interesses welicht nog gaan verschuiven. Maar als ik jullie reacties zo lees kun je best al een inschatting maken van wat ze leuk (blijven) vinden.
maandag 7 augustus 2017 om 22:52
Heeft iemand nog tips voor een bijna 2 jarige? Voor de verjaardag, sinterklaas en kerst? Ik heb nog duplo staan, een riem met gereedschap en een paar prentenboeken van oa woezel en pip (de kruitvat/trekpleister). Ik zat te denken aan een 12 inch fiets (tweedehands) met helm (ikea?), een haba spel (maar welke dan?), wat meer houten eten voor zijn keukentje (als het weer bij de lid komt dit jaar), plastic dieren (sleich?), brio of een ander merk trein (iig zou een rijdende trein super leuk zijn voor hem en meer rails) en schaatsen. Iemand nog andere ideeën of een idee waar ik zulke dingen in een leuke aanbieding kan kopen?
Voor schoencadeaus zat ik te denken aan een keer een auto, een boek en een stikker vel. Voor de adventkalender doosjes rozijntjes, stempeltjes (zo'n set van de hema maar dan verdeeld over verschillende dagen) en autotjes of diertjes als ik goedkope leuke kan vinden of vormpjes voor klei (las ik net bij iemand). Advent kalender maak ik zelf dan ipv een uit de winkel.
Voor de baby moet ik nog heel diep na denken.. Baby spul is er al zo veel in huis.. wat kochten jullie voor de tweede in het eerste jaar? Verder dan Dick Bruna boekjes en nog een cd met kinderliedje kom ik eigenlijk niet..
Pieps, hier gaat juist een deel van de toet toet weg (dubbel of gewoon te veel en wordt niet mee gespeeld) dus als je interesse hebt kan je een pb sturen.
Voor schoencadeaus zat ik te denken aan een keer een auto, een boek en een stikker vel. Voor de adventkalender doosjes rozijntjes, stempeltjes (zo'n set van de hema maar dan verdeeld over verschillende dagen) en autotjes of diertjes als ik goedkope leuke kan vinden of vormpjes voor klei (las ik net bij iemand). Advent kalender maak ik zelf dan ipv een uit de winkel.
Voor de baby moet ik nog heel diep na denken.. Baby spul is er al zo veel in huis.. wat kochten jullie voor de tweede in het eerste jaar? Verder dan Dick Bruna boekjes en nog een cd met kinderliedje kom ik eigenlijk niet..
Pieps, hier gaat juist een deel van de toet toet weg (dubbel of gewoon te veel en wordt niet mee gespeeld) dus als je interesse hebt kan je een pb sturen.

maandag 7 augustus 2017 om 23:19
Mijn 2-jarige kreeg 1 cadeautje van ons voor zijn verjaardag en niks voor Sinterklaas. Dus ik moet wel lachen om jouw lijst 
Maar inhoudelijk tips over wat hij nu (bijna 2,5) leuk vindt:
- Alles voor in het keukentje. De mini's van de AH, pannetjes, pizza, taart, snij fruit en snij groente.
- Een thee setje, met ook nep thee zakjes
- Een bal
- Puzzels, veel puzzels (hij is van de insteekpuzzels nu over op gewone met 4 / 6 stukjes)
- Prentenboeken (oa. kikker), voorleesboekjes (oa. borre) en zoekboeken
- Trein (hier de houten van Ikea. Super makkelijk te hanteren voor hem)
- Bellenblaas
- Klei
- Zandbak
- Trampoline
Voor Sinterklaas krijgt hij komend jaar een klei setje en een prentenboek. En misschien nog iets als ik nog iets leuks tegen kom.
Voor baby koop ik twee nieuwe woordenboekjes, want oudste heeft een sloopfase achter de rug. Ik gun jongste wel een paar niet gesloopte boekjes. Verder heb ik voor zijn verjaardag (vlak voor Sinterklaas) toch nog zat speelgoed op het lijstje staan wat oudste nooit heeft gehad. Bijv badspeelgoed, wat nieuwe puzzeltjes, muziekinstrumentjes en een trekdiertje. Maar je zou ook simpelweg wat kleding in de zak kunnen doen of een nieuwe speen. Je oudste heeft met bijna twee jaar toch niet door dat het een ander type cadeau is.

- Alles voor in het keukentje. De mini's van de AH, pannetjes, pizza, taart, snij fruit en snij groente.
- Een bal
- Puzzels, veel puzzels (hij is van de insteekpuzzels nu over op gewone met 4 / 6 stukjes)
- Bellenblaas
- Klei
- Zandbak
- Trampoline
Voor Sinterklaas krijgt hij komend jaar een klei setje en een prentenboek. En misschien nog iets als ik nog iets leuks tegen kom.
Voor baby koop ik twee nieuwe woordenboekjes, want oudste heeft een sloopfase achter de rug. Ik gun jongste wel een paar niet gesloopte boekjes. Verder heb ik voor zijn verjaardag (vlak voor Sinterklaas) toch nog zat speelgoed op het lijstje staan wat oudste nooit heeft gehad. Bijv badspeelgoed, wat nieuwe puzzeltjes, muziekinstrumentjes en een trekdiertje. Maar je zou ook simpelweg wat kleding in de zak kunnen doen of een nieuwe speen. Je oudste heeft met bijna twee jaar toch niet door dat het een ander type cadeau is.

maandag 7 augustus 2017 om 23:26
Bedoel je een echte fiets? Persoonlijk vind ik dat nog niet echt geschikt voor een bijna 2 jarige. Mijn kinderen konden ( en 2 ervan kunnen) dat echt nog niet. Qua rijdende trein vinden ze die hier van toet toet echt helemaal geweldig. Hij rijdt ook niet alleen op de rails maar gewoon overal en duwt zelfs andere autootjes voort. Die trein heeft mijn oudste 3 jaar geleden gehad en hij speelde er tot vorige week nog mee toen is hij gesneuveld ( hond heeft hem kapot gebeten) de treinbaan incl trein kost geloof ik 30 euro en de losse trein 15 euro. Qua schleich is persoonlijk, ik vind het meer verzamel dieren voor oudere kinderen. Als je simpele diertjes wilt heb je ze bij de Hema voor geloof ik 5 euro. Qua klei dat koop ik gewoon bij de action. Heb geloof ik 4 euro betaald voor 12 potjes klei met 10 vormpjes. Het droogt wel na een keer of 8 uit maar voor die prijs vind ik dat niet heel erg. Dit jaar haal ik die weer en dan als schoencadeau elk kind 1 potje met 1 vormpje ( net het vormpje wat ze het leukste vinden), de overige potjes doe ik gewoon bij hun knutsel spullen. Mijn oudste is een enorme minionsfan en hij krijgt 5 devember een minions klei set ( 14 euro), de middelste een klei set met allerlei attributen ( 10 euro), en de jongste ook. Die setjes heb ik bij de bol.com besteld omdat ik ze nergens anders kon vinden. Vind de bol.com vaak duurder dan andere winkels.my-little-appletree schreef: ↑07-08-2017 22:52Heeft iemand nog tips voor een bijna 2 jarige? Voor de verjaardag, sinterklaas en kerst? Ik heb nog duplo staan, een riem met gereedschap en een paar prentenboeken van oa woezel en pip (de kruitvat/trekpleister). Ik zat te denken aan een 12 inch fiets (tweedehands) met helm (ikea?), een haba spel (maar welke dan?), wat meer houten eten voor zijn keukentje (als het weer bij de lid komt dit jaar), plastic dieren (sleich?), brio of een ander merk trein (iig zou een rijdende trein super leuk zijn voor hem en meer rails) en schaatsen. Iemand nog andere ideeën of een idee waar ik zulke dingen in een leuke aanbieding kan kopen?
En wat hier altijd een hit is bij kinderen is een loopfiets. Hier hebben we er 5 staan ( deels gekregen hoor) en ze zijn niet van die dingen af te slaan. Mijn jongste is net 1 en rijdt ook de hele dag op zo'n ding. Heb ze in allerlei uitvoeringen maar de leukste vinden ze de tractor met aanhanger. Was 85 euro bij de Bart Smit tot ze in de aanbieding waren en de aanbieding steeds mooier werd. Uiteindelijk voor 20 kunnen kopen toen het de allerlaatste was oh en een knikkerbaan vonden ze altijd heel erg leuk. En qua goedkope cadeaus gewoon alle winkels aflopen. Zeeman heeft vaak leuke knutselspullen en klein prul waar ze veel plezier van hebben maar ook snel kapot is.
En qua je baby vind ik het er een beetje aan liggen hoe oud hij dan is. Mijn tweede was bijna 1 met sinterklaas dus hij kreeg wel cadeaus, mijn derde was 6 maanden oud dus hij kreeg niks. Gewoon ook omdat er al zoveel zooi in huis is.
En wat heb je te koop van toet toet? Wil graag de parkeertoren hebben die vind ik zooo leuk.

dinsdag 8 augustus 2017 om 00:20
dinsdag 8 augustus 2017 om 00:47
Ik bed dol op cadeaus geven dus draaf soms een beetje door geloof ik in vergelijking met anderenkwartje schreef: ↑07-08-2017 23:19Mijn 2-jarige kreeg 1 cadeautje van ons voor zijn verjaardag en niks voor Sinterklaas. Dus ik moet wel lachen om jouw lijst
- Een bal
- Bellenblaas
- Klei
- Zandbak
- Trampoline

- keukentje heeft hij (van ikea incl pannen, bekertjes, bordjes/bakjes, baksetje, houten snij fruit, groente en een brood) dus ik wil hooguit wat aanvullen met een pizza of taart (hadden ze vorig jaar voor een leuke prijs bij de lidl een keer dus als het daar weer komt vind ik dat wel een leuke)
- houten trein heeft hij ook van ikea, maar hij is wel toe aan iets meer uitbreiding qua rails en ik denken dat hij een rijdende locomotief geweldig zou vinden
- bal, zijn er al meerdere van in huis...
- puzzels, insteek hebben we genoeg en ook wat met een doos met puzzels van 3, 4 of 5 stukjes maar daar kan er misschien nog een soort van er bij van nijntje/dikke dik/oid.
- (prenten)boeken hebben we een kast vol van, zoek boek hebben we alleen nog niet. Welke is leuk op die leeftijd?
- bellenblaas hebben we al veel van staan
- klei, verf, stiften ed zijn al in huis. Een nieuw kleur boek is misschien wel leuk.
- zandbak is er ook
- trampoline helaas geen ruimte voor anders had hij die idd gekregen want hij vind ze wel super leuk.
De oudste is verschrikkelijk verwend en sloopt niks opzettelijk (grote tranen toen hij per ongeluk een bladzijde van een boek scheurde) dus iets vervangen hoeft ook niet. Kleren in de grotere maten zijn er voornamelijk nog van zijn broer, maar hij is dan nog geen half jaar (bij is pas net een paar weken oud nu), dus misschien 2× een eigen eet set (bordje, bakje en beker), sowieso krijgen ze een foute kerst trui dus die kan ook wel ingepakt als cadeau en wie weet dan ook wel een gewoonderzoek vest, shirt of pyjama. Of een kerst verhaal, dat kan ik dan gewoon voorlezen en maakt niet uit aan welke van de 2 ik het geef. En schudeieren of sensorytubes stonden toen op de lijst voor de oudste en heb ik niet gekocht dus misschien dan nu daar iets van doen. Of juist iets groots waar ze later beide mee kunnen spelen (stiekem wil ik heel graag een wiebel en de grimms regenboog haha)
anoniem_228585 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 01:11
3.97% gewijzigd
dinsdag 8 augustus 2017 om 01:10
Pieps2016 schreef: ↑07-08-2017 23:26Bedoel je een echte fiets? Persoonlijk vind ik dat nog niet echt geschikt voor een bijna 2 jarige. Mijn kinderen konden ( en 2 ervan kunnen) dat echt nog niet.
Ja ik bedoel een echte, hij heeft al een 4 wiel en 2 wiel loopfiets en een micro step waar hij mee rond rijdt dus een fiets leek me de volgende stap.
Rolschaatsen vind hij ook leuk en speelt hij bij andere op maar in de winter vind ik schaaten dan toepasselijker. Vandaar de keuze voor die dingen.
Qua rijdende trein vinden ze die hier van toet toet echt helemaal geweldig. Hij rijdt ook niet alleen op de rails maar gewoon overal en duwt zelfs andere autootjes voort. Die trein heeft mijn oudste 3 jaar geleden gehad en hij speelde er tot vorige week nog mee toen is hij gesneuveld ( hond heeft hem kapot gebeten) de treinbaan incl trein kost geloof ik 30 euro en de losse trein 15 euro.
toettoet trein komt er hier niet in, hij krijgt op zijn nieuwe kamer de racebaan met de op afstandbestuurbare auto's. Daarnaast is er al zo veel van die sets... er gaat juist nu spul weg en mogen alleen losse auto's of dieren voor terug komen. Geen gebouwen of grote treinbaan. Op de houte treinbaan zou ik een rijdende locomotief nog wel een aanvulling vinden.
Qua schleich is persoonlijk, ik vind het meer verzamel dieren voor oudere kinderen. Als je simpele diertjes wilt heb je ze bij de Hema voor geloof ik 5 euro.
Hmm, die van de Hema vond ik niet echt mooi de laatste keer dat ik ze zag, het hoeft voor mij niet van schleich te zijn maar dingen als een schaap met rode ogen of een zebra met maar een paar strepen vind ik echt niet mooi en realistisch. Dus bij de action koop ik ze bijvoorbeeld niet. Hij heeft nu diertjes die ik leuk vond en niet duur waren, maar daar kan ik geen setjes meer van bij kopen (de winkel verkoopt die niet meer)
Qua klei dat koop ik gewoon bij de action. Heb geloof ik 4 euro betaald voor 12 potjes klei met 10 vormpjes. Het droogt wel na een keer of 8 uit maar voor die prijs vind ik dat niet heel erg. Dit jaar haal ik die weer en dan als schoencadeau elk kind 1 potje met 1 vormpje ( net het vormpje wat ze het leukste vinden), de overige potjes doe ik gewoon bij hun knutsel spullen. Mijn oudste is een enorme minionsfan en hij krijgt 5 devember een minions klei set ( 14 euro), de middelste een klei set met allerlei attributen ( 10 euro), en de jongste ook. Die setjes heb ik bij de bol.com besteld omdat ik ze nergens anders kon vinden. Vind de bol.com vaak duurder dan andere winkels.
klei vind ik een goede, van die simpele figuurtjes zal hij al leuk vinden. Tot nu toe hadden we altijd alleen de losse potjes klei van de action.
En wat hier altijd een hit is bij kinderen is een loopfiets. Hier hebben we er 5 staan ( deels gekregen hoor) en ze zijn niet van die dingen af te slaan. Mijn jongste is net 1 en rijdt ook de hele dag op zo'n ding. Heb ze in allerlei uitvoeringen maar de leukste vinden ze de tractor met aanhanger. Was 85 euro bij de Bart Smit tot ze in de aanbieding waren en de aanbieding steeds mooier werd. Uiteindelijk voor 20 kunnen kopen toen het de allerlaatste was oh en een knikkerbaan vonden ze altijd heel erg leuk. En qua goedkope cadeaus gewoon alle winkels aflopen. Zeeman heeft vaak leuke knutselspullen en klein prul waar ze veel plezier van hebben maar ook snel kapot is.
Die prullen gaan hier lang mee en heb ik nu wel gezien eigenlijk.. Liever minder cadeaus en dan wat groter/duurzamer dan veel kleine prullen.
En qua je baby vind ik het er een beetje aan liggen hoe oud hij dan is. Mijn tweede was bijna 1 met sinterklaas dus hij kreeg wel cadeaus, mijn derde was 6 maanden oud dus hij kreeg niks. Gewoon ook omdat er al zoveel zooi in huis is.
De baby is dan pas 5 maanden, maar de oudste krijgt ook cadeaus en kreeg ook wat zijn eerste kerst en die was toen 3 maanden dus de baby overslaan vind ik niet zo leuk.
En wat heb je te koop van toet toet? Wil graag de parkeertoren hebben die vind ik zooo leuk.
Nee, niet die sorry. De garage (oude en nieuwe versie), het vliegveld en de brandweerkazerne. Het past gewoon niet meer in het huis zonder in de weg te staan dus staat in de opslag tot ik het op mp kan zetten of we verhuizen.
dinsdag 8 augustus 2017 om 01:14
Ik geloof dat ik zelfs meer plezier heb van het kopen dan anderen van het krijgen haha, ik krijg ook wel eens grappen over me heen als ik in september vraag wat neefjes en nichtjes voor kerst willen. Ik kan er niks aan doen, ik vind het zo leuk! Ik ben wel gestopt met het bijzonder in te pakken (vroeger kerst cadeaus bijvoorbeeld met label en mini kerstbal of mini zuurstok), maar ik was echt de enige die dat leuk vond dus daar ben ik wel mee op gehouden.
dinsdag 8 augustus 2017 om 01:47
Ik doe ook niet aan een budget. Ik kijk wat ze leuk vinden op dat moment en dat wordt het hoofdcadeau dat is rond de 45 euro en dan een boek en pyjama en een spel/puzzel erbij. Mijn oudste wil de My Little pony trein zei ze vandaag ( ja het leeft al hier) die kost dan minder dan het pakket friends lego van haar zus zouden jullie dan een iets duurder boek of pyjama geven of een extra pony bij de doos geven?
I
I

dinsdag 8 augustus 2017 om 04:52
Ik heb speelgoed waar je nier aan kon zien dat we het al hadden opnieuw ingepakt. Zijn eerste sinterklaas was hij 8 maanden dus vond die de aandacht her leukstmy-little-appletree schreef: ↑07-08-2017 22:52Heeft iemand nog tips voor een bijna 2 jarige? Voor de verjaardag, sinterklaas en kerst? Ik heb nog duplo staan, een riem met gereedschap en een paar prentenboeken van oa woezel en pip (de kruitvat/trekpleister). Ik zat te denken aan een 12 inch fiets (tweedehands) met helm (ikea?), een haba spel (maar welke dan?), wat meer houten eten voor zijn keukentje (als het weer bij de lid komt dit jaar), plastic dieren (sleich?), brio of een ander merk trein (iig zou een rijdende trein super leuk zijn voor hem en meer rails) en schaatsen. Iemand nog andere ideeën of een idee waar ik zulke dingen in een leuke aanbieding kan kopen?