Het grote speelgoedtopic 2018
zaterdag 22 september 2018 om 09:11
Zoon is motorisch wel rap en gaat snel op houten loopfiets met 3 wielen. Hij probeert het metalen stepje van zijn zus maar die is en te hoog en 2 wielen is te veel gevraagd. Heb soort microstep gezien bij Decathlon met 2 wielen voor inderdaad. Met 2 wielen achter zie ik vooral plastic Disney stepjes en dat vind ik niks.
zaterdag 22 september 2018 om 09:12
Klopt zeker, wij geven er binnenkort ook een voor een 3e verjaardag aan een kindje. Zo'n micro step achtige step kunnen ze het vroegst wat mee is mijn ervaring, maar als het nog niet lukt kan je hem ook makkelijk even weg zetten. Je leert het ook sneller als er een is dan als je hem alleen soms bij anderen ziet.Maartje2016 schreef: ↑22-09-2018 09:04Hangt ook een beetje van de motoriek en handigheid van het kind af.
Zoon hier gaat er meteen vandoor als hij een step ziet (en erop past), terwijl de zoon van een vriendin ondertussen 3 is en er nog geen meter mee vooruit komt.
zaterdag 22 september 2018 om 09:13
Voor je 9 jarige is een abonnement misschien leuk? Op een blad of zwembad of zo.Waterpolo13 schreef: ↑21-09-2018 09:34hier nog absoluut geen idee wat geven. oudste (9 jaar) heeft het verhaal van sint door sinds dit jaar en weet dus dat wat hij op het lijstje kan zetten binnen de perken moet blijven (geen 10 dingen uitknippen want dat kopen we toch niet allemaal). jongste (4 jaar) is ook nog jarig eind november. zei wil zeker een skateboard maar voor de rest nog niet veel op haar lijstje momenteel.
ze hebben samen al een heleboel speelgoed dus probeer dit nu echt wel te beperken. ze verdwalen bijna in de playmobil en kijken er nog amer naar (maar vind het dan weer te spijtig om terug te verkopen). ze turnt wel al behoorlijk dus heb nu aan familie doorgegeven voor een balk en barre samen te leggen voor haar verjaardag. 1 tante neemt de kids steeds mee op uitstap als cadeau. binnen 2 weken gaan ze dus samen een dagje naar de efteling. maar echt speelgoed vind ik dus echt zeer moeilijk om te kiezen
Vorig jaar kreeg onze 4 jarige een abonnement op de bobo. Ook leuk en geen extra speelgoed in huis.
zaterdag 22 september 2018 om 09:16
Met 2 wielen voor, maxi micro steps zijn wel heel degelijk en zeker geen Disney kwaliteit.1-Aapje schreef: ↑22-09-2018 09:11Zoon is motorisch wel rap en gaat snel op houten loopfiets met 3 wielen. Hij probeert het metalen stepje van zijn zus maar die is en te hoog en 2 wielen is te veel gevraagd. Heb soort microstep gezien bij Decathlon met 2 wielen voor inderdaad. Met 2 wielen achter zie ik vooral plastic Disney stepjes en dat vind ik niks.
Wij hadden zelf een step met 2 wielen achter, dan leren ze wat meer sturen met evenwicht ipv 2 wielen voor.
Zit heel hard te denken hoe dat merk ook alweer heet; Corvino!
Hudora heeft ook hele degelijke.
Ik zit te kijken naar een step met grote wielen (205) maar twijfel tussen een Bandit & Angels of een Hudora.
zaterdag 22 september 2018 om 16:48
Deze is van Puky, degelijker bestaat bijna niet https://www.kindersteppen.nl/puky/starter-rood-p-5.html
Ze hebben ze ook van Kettler, ook een oerdegelijk merk.
De prijzen zijn ook schappelijk. En je kan ze weer doorverkopen op mp tzt.
zaterdag 22 september 2018 om 16:53
Gewoon googlen op Philips radio cd geeft veel hits. Daar kan je een cd in doen, maar ook mp3 op afspelen.Whatsinaname1988 schreef: ↑22-09-2018 16:29Ik gooi hem er nog eens in, iemand een goede tip voor een leuke cd-speler?
donderdag 27 september 2018 om 08:14
Oh top! Thanks.
donderdag 27 september 2018 om 19:28
Een combinatie, in het begin vooral de specifieke sets en het slaat later om naar echt bouwen. Huizen, garage, dierentuin ed. De oudste bouwt van alles en daar heb je best een flinke hoeveelheid stenen voor nodig.
Hoe oud is jou kind? Ik zou zeggen met 1 tot 2 jaar vooral figuren en vanaf 2,5 ook meer stenen en grondplaten er bij.
Hoe oud is jou kind? Ik zou zeggen met 1 tot 2 jaar vooral figuren en vanaf 2,5 ook meer stenen en grondplaten er bij.
donderdag 27 september 2018 om 19:43
Hier specifieke sets. Van Duplo hebben wij 3 setjes. Mijn eerste woonhuis, de grote speeltuin ( waar ook een opbergbak bij zit en ik heb echt een zwak daarvoor) en van nep Duplo een benzinepomp. Ze maken er van alles mee maar het leukste vinden ze toch wel de speeltuin maken. Twijfel nog of ze meer Duplo krijgen, vind 1 grote bak eigenlijk wel voldoende.
donderdag 27 september 2018 om 20:58
1,5. Hebben nu set voor huis maar hij bouwt vooral torens en dan 1 blokje schuin en dan noemt hij het een krokodil haha.YellowLemonTree schreef: ↑27-09-2018 19:28
zaterdag 29 september 2018 om 10:23
Waar spelen kinderen van 1 tot 2 nou écht mee.. weet dat het natuurlijk per kind verschilt, maar ik bedoel meer de manier van het spelen.
En dan bedoel ik niet met toet toet auto's en duplo stenen gooien want dat doen ze allemaal haha.
Maar is het voornamelijk nog los speelgoed (stapeltoren, bal etc) of gaan ze in de loop van de tijd al echt rollenspellen spelen? En wat is dan het leukste speelgoed hiervoor..
Zelf vind ik duplo leuk om te 'bewaren' voor als ze 2 zijn.. dan hebben ze weer heel nieuw speelgoed wat ze kunnen ontdekken en kunnen ze er al iets meer mee dan wanneer ze 1 zijn.
Iemand tips..
En dan bedoel ik niet met toet toet auto's en duplo stenen gooien want dat doen ze allemaal haha.
Maar is het voornamelijk nog los speelgoed (stapeltoren, bal etc) of gaan ze in de loop van de tijd al echt rollenspellen spelen? En wat is dan het leukste speelgoed hiervoor..
Zelf vind ik duplo leuk om te 'bewaren' voor als ze 2 zijn.. dan hebben ze weer heel nieuw speelgoed wat ze kunnen ontdekken en kunnen ze er al iets meer mee dan wanneer ze 1 zijn.
Iemand tips..