Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Rubble schreef:
18-09-2018 20:17
De Lobbes gids is binnen!

Nu de rest nog...
Hier nog niet. Heb je die aangevraagd? Ik dacht dat ik die vorig jaar gewoon binnen had gekregen.
sleutelhuis schreef:
19-09-2018 19:42
Hier nog niet. Heb je die aangevraagd? Ik dacht dat ik die vorig jaar gewoon binnen had gekregen.
Ik heb hem ook nog niet gehad, wel aangevraagd net. Maar sowieso bestel ik er nauwelijks wat omdat ik te gierig voor de verzendkosten ben 😂
Wat een leuk topic! Enorme tvp!
sleutelhuis schreef:
19-09-2018 19:42
Nope, kwam gewoon binnen. Mijn zus heeft hem ook niet gehad, zij had wel de zomergids ontvangen in het voorjaar en die had ik weer niet gehad.

Geen idee hoe de schifting is.
Whatsinaname1988 schreef:
19-09-2018 20:10
Ik heb hem ook nog niet gehad, wel aangevraagd net. Maar sowieso bestel ik er nauwelijks wat omdat ik te gierig voor de verzendkosten ben 😂
Als ik wat wil bestellen vraag ik altijd even rond of iemand anders nog iets toevallig nodig heeft en/of wil bestellen.
Dan kan je de verzendkosten delen of met mazzel kom je boven het verzendkostenvrije bedrag.
Het eerste kadomoment van het jaar zit eraan te komen, zoons 5e verjaardag! Hij gaat van ons krijgen:

- Lego Piratenachtbaan
- vriendenboekje
- Rummikub junior
- kindermicroscoop
- Dinosaurus encyclopedie

We hebben de lego piratenachtbaan vandaan gekocht, zijn grote wens. De andere kadootjes liggen al eventjes op voorraad. En nog wel meer dus denk dat we ook voor de feestdagen voorzien zijn.
NYC schreef:
20-09-2018 14:00
Het eerste kadomoment van het jaar zit eraan te komen, zoons 5e verjaardag! Hij gaat van ons krijgen:

- Lego Piratenachtbaan
- vriendenboekje
- Rummikub junior
- kindermicroscoop
- Dinosaurus encyclopedie

We hebben de lego piratenachtbaan vandaan gekocht, zijn grote wens. De andere kadootjes liggen al eventjes op voorraad. En nog wel meer dus denk dat we ook voor de feestdagen voorzien zijn.
Wat knap dat je dat kan 😂 de cadeau momenten inplannen. Ik ben echt drama ermee. Van het weekend liepen we door de big bazar wil de 1 een grote stuiterbal, de ander een tractor en ik ben daar allemaal zo vreselijk makkelijk mee. Ja hoor jongens neem maar mee haha.

Voor mijn oudste is het dit jaar van januari tot juli 1 groot cadeau moment geweest maar dat kwam omdat hij in een heftig traject in het ziekenhuis zat. Maar kleine dingetjes geef ik echt altijd.

Ik verwen ze heel erg maar ze zijn even blij met een stickervel van 30 cent dan met een enorm playmobil politiebureau. Zodra daar verandering in komt is het afgelopen met verwennen. En ook zodra ze gaan huilen en drama gaan maken als ik nee zeg.
Toen oudste een peuter was, verwende ik hem ook regelmatig met cadeautjes tussendoor. Hij was/is ontzettend dankbaar en dat is zo leuk om te zien. Bovendien hadden we toen nog niet zoveel speelgoed en hoefde ik maar 1 dingetje te kopen. Sinds de jongste ook een mening heeft (en ook minder snel tevreden is) ben ik daarmee gestopt.

Als ik nu op MP kinderkleding of speelgoed verkoop, krijgen zij een deel van de opbrengst in hun spaarpotje. Meestal 50 cent. Als ze dan een keer iets willen kopen, zoals een autootje of stuiterbal kunnen ze dat daarvan doen. Zo kan oudste toch af en toe een rommeltje kopen en leert ie ook dat geld niet vanzelf komt: eerst iets verkopen (dat vindt ie lastig, maar gaat steeds beter).

En verder omdat alle verjaardagen rond Sinterklaas vallen, probeer ik het dan een beetje rustig aan te doen en geef ik in de zomer nog wat extra's. Laatst ook nog een grotere (tweedehands) playmobil set. Kan het wel tot Sint bewaren, maar dan krijgen ze al genoeg/strijkt Sint de eer op/hebben ze sowieso al veel nieuwe dingen terwijl ze nu echt toe waren aan iets anders.
Oh, er zijn op zich nog wel meer kadomomenten dan de verjaardagen en de feestdagen (ook omdat deze allen in drie maanden tijd plaatsvinden) dus vaak ook nog wel op/vlak voor een vakantie iets bijv.
Maar ze krijgen nu ook zakgeld dus zomaar iets kleins tussendoor daarvan zeggen we nu niet meer "oké is goed" maar "dat mag je van je zakgeld kopen."

Maar dat er zoveel op voorraad ligt dar ligt aan ons. Het zijn geen dingen waar ze om gevraagd hebben maar die wij zelf zijn tegengekomen/besteld hebben/niet konden laten liggen etc.
Dat zal denk ik binnenkort wel over zijn want de kinderen worden uitgesprokener in wat ze willen en minder tijd om thuis te spelen dus ik koop dan liever wat ze willen ipv op de bonnefooi.
NYC schreef:
20-09-2018 20:33
Oh, er zijn op zich nog wel meer kadomomenten dan de verjaardagen en de feestdagen (ook omdat deze allen in drie maanden tijd plaatsvinden) dus vaak ook nog wel op/vlak voor een vakantie iets bijv.
Maar ze krijgen nu ook zakgeld dus zomaar iets kleins tussendoor daarvan zeggen we nu niet meer "oké is goed" maar "dat mag je van je zakgeld kopen."

Maar dat er zoveel op voorraad ligt dar ligt aan ons. Het zijn geen dingen waar ze om gevraagd hebben maar die wij zelf zijn tegengekomen/besteld hebben/niet konden laten liggen etc.
Dat zal denk ik binnenkort wel over zijn want de kinderen worden uitgesprokener in wat ze willen en minder tijd om thuis te spelen dus ik koop dan liever wat ze willen ipv op de bonnefooi.
Herkenbaar idd, zie ook mijn eerdere post. Ik heb nog voorraad liggen die ik dit jaar 'moet' geven omdat ze het anders ontgroeid zijn of andere specifieke wensen hebben. Heb dit jaar eigenlijk niets meer gekocht.
die voorraad gebruik ik voor schoenkadootjes.
nootboek schreef:
20-09-2018 20:43
Herkenbaar idd, zie ook mijn eerdere post. Ik heb nog voorraad liggen die ik dit jaar 'moet' geven omdat ze het anders ontgroeid zijn of andere specifieke wensen hebben. Heb dit jaar eigenlijk niets meer gekocht.
Herkenbaar. De kindermicroscoop gaat dénk ik zelfs al snel te kinderachtig zijn maar voor een echte vind ik hem dan nog net weer te jong. En bewaren voor de jongste is geen optie want dat gaat vermoedelijk geen interesse zijn.

Had hem eigenlijk aan het begin van de zomervakantie willen geven maar ze zijn zó actief geweest en hebben zo druk met het speelgoed dat ze al hebben gespeeld dat het er niet van gekomen is.

Er liggen ook nog dingen die voor de oudste zijn gekocht en die nu dus wel aan de jongste gegeven gaan worden. Grimms blokjes bijv. Nooit van gekomen die te geven.

Sinterklaas gaat dit jaar denk ik dus ook best uitgebreide klapper worden want ze mogen ook nog iets vragen aan de Sint wat ze écht graag willen. En dat geven we ze dan ook.

Maar daarna neem ik me wel voor om dit niet meer te doen.
Kom trouwens ook terug op mijn opmerking alles van de sint krijgen waar ze om vroegen. Ze hadden van die leuke betaalbare dingen opgenoemd tot vandaag..de playmobil brandweerkazerne en brandweerwagen echt veel te duur zeker omdat ze dan alle 3 er wat van willen. Heb gezegd dat ik niet denk dat sinterklaas zoveel centjes heeft.

Heb altijd wel een soort van een budget. Sinterklaas 50 euro per kind, kerst 25 euro per kind en dan als ze jarig zijn mogen ze echt een heel groot cadeau tot 100 euro. Twijfel nu om die kazerne dan in januari voor z’n verjaardag te geven maarja zonder wagen erbij is het ook niet zo heel erg leuk.
Oh en weet iemand een leuke cd speler voor een peuter? Zo’n beetje als myfirstsony zoals je die vroeger had.

Mijn eisen zijn goede kwaliteit, stevig materiaal en dat er echt een cd speler inzit. Heb een leuke gezien maar die was alleen met USB en dat wil ik juist niet.
Als ik nu de middelste vraag wat ze voor haar verjaardag wil zegt ze dootjes... en als ik dan vraag wat roept ze sokken momenteel :-D daar kom ik nog wel weg met zelf kiezen ;-) oudste ben ik aan het peilen wat hij zou willen voor sinterklaas hij roept vooral nog meer treinen dus ik heb wat houten Thomas treinen liggen maar ik moet ook nog iets anders en nog een legotrein vind ik dan eigenlijk weer geen optie... dus even doorgaan met erachter komen wat hij zou willen ;-)
Haha nyc, hier echt hetzelfde!
Had pas trouwens nog wel bestuurbare auto in de supersale gekocht voor 11 euro, leek me wel leuk voor de oudste, en evt ook interessant genoeg om over 2 jaar nog te geven. Iedere jongen moet toch ooit zon ding hebben.

Anyway, paar dagen later zag hij buiten zo'n auto, was er helemaal weg van, hij wil dat nu heel graag, dus dat voed ik lekker zodat het hopelijk zijn wenscadeau wordt :-D
Ik heb voor zoon vandaag de little Dutch houten garage als cadeau idee doorgegeven. Oudste wisselt om de dag van idee en viert ook bij der moeder Sinterklaas. Eerste jaar kreeg ze dus iets dubbel dus nu vragen we ook wat ze daar gaat krijgen.
Wij hebben dochter gister in de speelgoedwinkel laten kiezen: lego of playmobil. Dat is duidelijk playmobil geworden.

Vervolgens doos na doos na doos laten beoordelen; wil je een boerderij of de school. Het ziekenhuis of het paleis enz enz. Conclusie is dat ze uit bleef komen op de set van Spirit die nog uit moet komen en die ze alleen van tv of uit het playmobilboek kent.

Wij willen de basisset geven en laten opa en oma's de aanvulling geven.

Vanmorgen vroeg ik; step of playmobil en daar kwam ze niet uit. Dat wil ze allebei. Dus wij vragen de familie om de step te geven.

Sinterklaas ga ik na haar verjaardag bedenken. Ik had eerst een radio/cd speler bedacht met luisterboeken of rolschaatsen. Maar misschien dat het toch playmobil wordt.
Wij hebben een kadootjeskast op zolder. Daar liggen nu voornamelijk schoenkadootjes in, maar ook adventkalenders.

Ik merk inderdaad dat er nu meer wensen komen en dat algemene kadootjes minder worden. Dus voorlopig vul ik de kast niet aan, tenzij ik echt aanbiedingen tegenkom waarvan ik weet dat het gewenst zal zijn.
Voor aanbiedingen, uitverkoop of 70% korting wegens opheffing van een winkel ben ik niet gevoelig. Mijn vrouw wel dus dat zijn momenten waarop zij gaat inslaan. Zelfs lego en Playmobil is al gekocht toen oudste 1 was en er een winkel wegging en alles weg moest.

Ik ben op mijn beurt gevoelig voor aparte dingen. Of als er staat: nog maar enkele op voorraad!

Dan wil ik iets hebben omdat het zo bijzonder/speciaal is en als het dan februari is denk ik: in oktober is het vast weg...

Dus juist omdat mijn vrouw en ik allebei andere "zwakheden" hebben op speelgoedgebied puilt de kadootjeskast echt uit!
hier nog absoluut geen idee wat geven. oudste (9 jaar) heeft het verhaal van sint door sinds dit jaar en weet dus dat wat hij op het lijstje kan zetten binnen de perken moet blijven (geen 10 dingen uitknippen want dat kopen we toch niet allemaal). jongste (4 jaar) is ook nog jarig eind november. zei wil zeker een skateboard maar voor de rest nog niet veel op haar lijstje momenteel.
ze hebben samen al een heleboel speelgoed dus probeer dit nu echt wel te beperken. ze verdwalen bijna in de playmobil en kijken er nog amer naar (maar vind het dan weer te spijtig om terug te verkopen). ze turnt wel al behoorlijk dus heb nu aan familie doorgegeven voor een balk en barre samen te leggen voor haar verjaardag. 1 tante neemt de kids steeds mee op uitstap als cadeau. binnen 2 weken gaan ze dus samen een dagje naar de efteling. maar echt speelgoed vind ik dus echt zeer moeilijk om te kiezen
Iemand ervaring met step voor 2-jarige?
1-Aapje schreef:
22-09-2018 08:16
ja hoor, als je er zo een hebt met 2 wielen aan de achterkant kan dat best. Bij ons iig wel.
1-Aapje schreef:
De oudste kreeg met 20 maanden een micro step en stepte er gelijk op weg, het leren sturen (gaat met gewicht net als op een skateboard) duurde wat langer. Dat had hij vlak na zijn 2e verjaardag door, maar ook zonder dat is het al heel leuk.

De middelste van net 1 stept er soms ook al op al is dat natuurlijk echt nog spelen en niet zo zeer steppen. Dat gaat echt om een metertje hier en een metertje daar.

Ze kunnen er vrij vroeg al wat mee en gaan er later echt heel snel en soepel op. Ik vind hem echt ideaal dus ik zou voor zo'n model gaan, hoeft niet van dat merk want er zijn er meer op de markt met zo'n model.
1-Aapje schreef:
Hangt ook een beetje van de motoriek en handigheid van het kind af.
Zoon hier gaat er meteen vandoor als hij een step ziet (en erop past), terwijl de zoon van een vriendin ondertussen 3 is en er nog geen meter mee vooruit komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven