Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
sleutelhuis schreef:
07-10-2018 23:10
Hier is hij gewoon met de folders binnen gekomen, dus misschien komt hij nog?

ik vind het vooral voor de jongste lastig. Qua speelgoed dan. De oudste weet volop, de middelste wil auto's en speelt ook wel wat rollenspel met poppetjes, maar de jongste is anderhalf, nr 3 2e zoontje (en die daarboven is iets meer dan een jaar ouder). Dus we hebben al zoveel. Iemand nog een idee? Wat is lek voor een kindje van anderhalf? Die vooral zijn broer en zus na wil doen?
Mijn jongste is bijna 1,5 en het 3de jochie hier ( andere kids zijn 2 en 3) dus bijna dezelfde situatie. En wat ik doe ( en ook goed kan met weinig verschil in leeftijd) is om ze alle 3 van een bepaalde set een deel te geven. Nu krijgt mijn oudste dus de brandweerkazerne van brandweerman Sam, de middelste de brandweerwagen ervan en de jongste een ander voertuig ervan.

Datzelfde hebben we hier ook van paw Patrol: oudste heeft de seapatroller, middelste heeft de paw patroller en jongste heeft het hoofdkwartier. Heel leuk samen spelen is het op die manier. En bij die sets horen ook altijd nog kleine dingetjes zoals poppetjes en accessoires etc en dat is dan weer leuk om er een keer bij te geven. En ik vind zelf dat het op die manier ook een berg meuk tegenhoudt en als ze het zat zijn kun je een mooie grote set in 1 geheel verkopen.
sleutelhuis schreef:
07-10-2018 23:10
Hier is hij gewoon met de folders binnen gekomen, dus misschien komt hij nog?

ik vind het vooral voor de jongste lastig. Qua speelgoed dan. De oudste weet volop, de middelste wil auto's en speelt ook wel wat rollenspel met poppetjes, maar de jongste is anderhalf, nr 3 2e zoontje (en die daarboven is iets meer dan een jaar ouder). Dus we hebben al zoveel. Iemand nog een idee? Wat is lek voor een kindje van anderhalf? Die vooral zijn broer en zus na wil doen?
Wat ik deed bij de jongste (die ook rond Sint jarig is), was juist een cadeau geven wat meer bedoeld is voor oudere kinderen. Iets waar jongste ook wel iets mee kan, maar nog echt in moet groeien zeg maar, tot die tijd profiteren de ouderen er vooral van. Denk bv. aan uitbreidingen van Smart Max, treinbaan, Duplo, Kapla.

Je kunt het ook in het praktische zoeken. Toilettasje, mooie handdoek, extra bestekset, boek.
Bij ons zat de gids in het papier ingepakte deel. Hopelijk komt die vanmiddag
@nootboek, dat wil ik dus eigenlijk niet. Middelste zal daar dan vooral mee spelen, en die is 25 november ook nog jarig. Dus het mag qua dat betreft juist wel iets zijn waar hij echt zelf iets mee kan.

Een set waar ze qua leeftijd samen mee kunnen spelen kan natuurlijk wel.

praktische dingen weet ik volop, maar nr 1 en 2 speelgoed en nr 3 alleen praktisch is een beetje sneu 😂
Wat 'kiest' de jongste zelf als je hem in speelgoedboek laat kijken? Onze zoon is 1,5 en heeft echt dingen waar hij enthousiast over wordt, en misschien heb je het al maar dan net andere kleur of versie misschien.
sleutelhuis schreef:
08-10-2018 09:32
@nootboek, dat wil ik dus eigenlijk niet. Middelste zal daar dan vooral mee spelen, en die is 25 november ook nog jarig. Dus het mag qua dat betreft juist wel iets zijn waar hij echt zelf iets mee kan.

Een set waar ze qua leeftijd samen mee kunnen spelen kan natuurlijk wel.

praktische dingen weet ik volop, maar nr 1 en 2 speelgoed en nr 3 alleen praktisch is een beetje sneu 😂
Wat ideeën:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens speelt mijn 1 jarige echt veel met de zelfde dingen als zijn broer van 3. Duplo, dieren, de treintjes, gereedschappen, het keukentje en snijfruit... Ik zou hem daar ook heel blij mee maken
Waarvan is die bovenste YellowLemonTree?

Sensorische blokken krijgt onze 1,5 jarige trouwens binnenkort.
https://www.3vosjes.nl/houten-pop-up-brandweerauto.html

Daar verkopen ze hem iig, vast op meer plekken. Hier is hij voor een verjaardag gekregen, echt een leuk ding. De poppetjes springen er uit/omhoog als je ze indrukt (ligt aan hoe hard je het doet) door dat er veertjes onder zitten.
Kopen jullie wel eens speelgoed op Ali?

Ik heb hier de bus en vliegtuig van in mijn mandje: https://www.aliexpress.com/item/mini-Ca ... 3c00mMPYmV

En hier de dino’s, giraffe, nijlpaard, walvis, etc van: https://www.aliexpress.com/item/Legoing ... 3c00mMPYmV
Die sensorische blokken zijn leuk zeg! Waar zijn die te koop?
Lampje1 schreef:
08-10-2018 16:14
Die sensorische blokken zijn leuk zeg! Waar zijn die te koop?
Ik heb mijne nieuw via marktplaats maar oa bol.com verkoopt ze. Fysieke winkels weet ik niet.
Ik heb deze:

Afbeelding
Die hierboven befoelde ik inderdaad ook. Ik heb ze eigenlijk voor sinterklaas gekocht maar weet niet of ik ze zo lang in de kast hou haha.
Van alieexpres koop ik geen speelgoed vanwege giftige stoffen die daar nog volop gebruikt worden, ik raad het je ook echt af om daar te kopen voor jonge kinderen.
Vanaf welke leeftijd kregen jullie kinderen een 'echte fiets' dus 2 wielen en trappers?
Was ik net om dat ik een knikkerbaan van Hubelino als gezamenlijk cadeau voor de kinderen (6, 3 en 0) wilde aanschaffen, is het compleet afgeschoten door zoon van 6. 'Dat is met Dúplo mam', zei hij met enige walging toen ik het aanwees in de Lobbes gids. Terwijl hij nog wekelijks allerhande bouwwerken maakt van Duplo, tsja... Zoon heeft zijn zinnen gezet op deze plastic gekleurde knikkerbaan:
https://www.lobbes.nl/speelgoed/bouw-en ... set-150st-
Dus zoiets moet het dan maar worden. Iemand ervaring of hier betere en slechtere varianten van zijn (is Quercetti beter dan merkloos van de Action of is het 1 pot nat?) en of je verschillende sets kunt combineren?
1-Aapje schreef:
08-10-2018 20:04
Vanaf welke leeftijd kregen jullie kinderen een 'echte fiets' dus 2 wielen en trappers?
Ongeveer 3,5.
1-Aapje schreef:
08-10-2018 20:04
Mijn kinderen hebben nog geen echte fiets maar hier in de omgeving krijgt eigenlijk elk kind op hun 4de verjaardag een echte fiets.
nicole123 schreef:
08-10-2018 20:09
...Zoon heeft zijn zinnen gezet op deze plastic gekleurde knikkerbaan:
https://www.lobbes.nl/speelgoed/bouw-en ... set-150st-
Dus zoiets moet het dan maar worden. Iemand ervaring of hier betere en slechtere varianten van zijn (is Quercetti beter dan merkloos van de Action of is het 1 pot nat?) en of je verschillende sets kunt combineren?
Wij hebben deze van Sint gekregen voor de toen bijna-5-jarige en er wordt vaak mee gespeeld. Eerst wilde ik graag een goed lopende baan met haar bouwen, nu heb ik dat losgelaten. Ze bouwt de meest geweldige kunstwerken; heel hoog of heel lang of vanaf de rugleuning van de bank helemaal naar beneden. De banen lopen niet altijd even lekker, dat kan soms moeilijk zijn, maar ze heeft er veel lol mee en maakt hele creatieve bouwsels.

Combineren van merken weet ik niet, wij hebben precies deze set en dat is voldoende voor mooi formaat bouwwerken.

Aanvulling: de baan is niet echt geschikt voor de 3- en 0-jarige. Er zitten kleine verleidelijke onderdelen bij voor de 0-jarige en het bouwen zal nog wat te lastig zijn voor de 3-jarige, maar die zal de knikkers laten rollen wel heel leuk vinden.
ShaunTheSheep schreef:
08-10-2018 20:29
Wij hebben deze van Sint gekregen voor de toen bijna-5-jarige en er wordt vaak mee gespeeld. Eerst wilde ik graag een goed lopende baan met haar bouwen, nu heb ik dat losgelaten. Ze bouwt de meest geweldige kunstwerken; heel hoog of heel lang of vanaf de rugleuning van de bank helemaal naar beneden. De banen lopen niet altijd even lekker, dat kan soms moeilijk zijn, maar ze heeft er veel lol mee en maakt hele creatieve bouwsels.

Combineren van merken weet ik niet, wij hebben precies deze set en dat is voldoende voor mooi formaat bouwwerken.

Aanvulling: de baan is niet echt geschikt voor de 3- en 0-jarige. Er zitten kleine verleidelijke onderdelen bij voor de 0-jarige en het bouwen zal nog wat te lastig zijn voor de 3-jarige, maar die zal de knikkers laten rollen wel heel leuk vinden.
Dank je! Ja, deze is met gewone knikkers toch? Inderdaad niet geschikt voor baby's, dus het wordt dan geen gezamenlijk cadeau maar alleen voor de oudste. Krijgen ze als gezamenlijk cadeau Kapla, dat is wel veilig voor een 0-jarige (zolang er geen torens op haar hoofd omvallen althans).
Afbeelding

Waar zijn deze van?
Voor wie een degelijke knikkerbaan wil met wat uitdaging, hier wordt deze al een tijd gebruikt. Is steeds anders op te bouwen:

Afbeelding

Een plastic baan hebben we gehad (leek op de baan van de link hierboven), die was zo stuk in de handjes van een peuter.
Die sensorische blokken zijn echt gaaf!
Dat is wel echt iets voor de jongste (wat de andere 2 ook heus aan gaan raken).

Iemand gaf de tip, kleine zelf laten kijken, maar hij duwt dat boek weg om met een leesboekje aan te komen.

Ik ga op jacht naar die blokken!
Wintertime16 schreef:
08-10-2018 23:36

Waar zijn deze van?
Ziet eruit als Eichhorn, zou daar eens op zoeken.
GlitterCupcake schreef:
08-10-2018 16:30
Ik heb deze:

Afbeelding
Hoe heet dit?
Ziet er superleuk uit.

Heb voor mijn dochters (jarig in okt en dec) alle kado's al binnen, inclusief Sint-spul. Leek me handig met het oog op een vakantie in november. Maar dan moet ik niet teveel meer op dit forum kijken, anders krijgen ze alsnog veel te veel ;-).
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven