Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Whatsinaname1988 schreef:
21-10-2018 19:02
Een trommel en een fluit. Serieus al die toettoet dingen kan ik nog wel handelen maar waar zat ik in hemelsnaam met mijn hoofd toen ik ze muziekinstrumenten gaf, vooral die fluit!
En xylofoon en een 'piano'ding uit de jaren 80... En we hebben voor ooit een drum gekocht, maar die hebben we nog niet gegeven. Hij stelt trouwens wel altijd zijn pannetjes op als drumstel, kan daar makkelijk een uur mee bezig zijn :proud:

De mondharmonica van de Hema hebben we wel gegeven, die geeft hem nu in elk geval genoeg uitdaging om er geluid uit te krijgen :yes:

Samenvattend: het meest irritante vind ik metalen pannetjes die je bij de Ikea haalt, vooral de deksels tegen elkaar aan!
Vergeetmenietje1980 schreef:
21-10-2018 18:27
Mijn kinderen hebben zo een keyboard. Regelmatig is ie ' ineens' zoek, en af en toe haal ik m weer tevoorschijn totdat ik weer knettergek er van ben geworden.
:HA: IK was echt zo blij toen het keyboard echt stuk was en hij de container in kon... vooral ook dat hij altijd op standje 100 stond dan zette je hem zachter en was ie uit geweest stond ie vanzelf weer oo de hardste stand.
21-10-2018 16:08
Kan iemand hier advies geven?

Oudste wordt in januari 4 en wil heel graag echte playmobil. Tot nu toe hebben we alleen de complete 123 sets. Oudste houdt NIET van voertuigen/brandweer/politie. Wel van poppenhuizen, draken/dino’s, dieren etc maar de hoeveelheid playmobil in de winkels is zo groot dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Mijn stiefvader heeft 25 euro gegeven voor een leuke set ( hij koopt nooit zelf cadeaus haha) dus wie heeft een leuk idee?
Hier is de dierentuin helemaal je van het. Het zwembad vinden hier eigenlijk vooral leuk als er water in mag. Speeltuin vinden ze ook erg leuk trouwens.
pimpelmeesje123 schreef:
21-10-2018 20:07
:HA: IK was echt zo blij toen het keyboard echt stuk was en hij de container in kon... vooral ook dat hij altijd op standje 100 stond dan zette je hem zachter en was ie uit geweest stond ie vanzelf weer oo de hardste stand.
Hier hetzelfde zo blij dat hij stuk is. Maar pannetjes van Ikea met een ander iets van de keuken werk op je gehoor.
1-Aapje schreef:
21-10-2018 18:12
Wat vinden jullie het meest irritante geluidmakende babyspeelgoed? Waar ik daar dus totaal niet van hou, heeft schoonzus juist speelgoed met geluid op de sinterklaaslijst staan voor dochter van dan 10 maanden.
Deze:
https://www.intertoys.nl/p/muzikale-tra ... jIQAvD_BwE

Ik heb er een haat liefde verhouding mee, gruwelijk irritant en hij heeft geen uit knop maar ze vinden hem zo leuk dat ik er weer blij mee ben.
Jaaaaa die Ikea pannetjes vreselijk!

En bedankt voor de playmobil tips, ik zag zelfs een rontgenkamer en een kindje in een rolstoel met gips. Die ga ik sowieso kopen als hij weer eens het ziekenhuis in moet ( en dus met gips zit etc) . Boerderij hebben we al van 123 dus die laat ik even schieten maar zit te denken aan de familie barbeque want hij is gek op bbqen en er zit een zwembad bij.
Dan heb ik hier geluk met de Ikea pannetjes ze maken er niet veel herrie mee ;-) oudste had ook een drumstel gekregen die heb ik subtiel weggestopt met wat ander speelgoed dus dat gaat binnenkort weg
21-10-2018 16:08
Kan iemand hier advies geven?

Oudste wordt in januari 4 en wil heel graag echte playmobil. Tot nu toe hebben we alleen de complete 123 sets. Oudste houdt NIET van voertuigen/brandweer/politie. Wel van poppenhuizen, draken/dino’s, dieren etc maar de hoeveelheid playmobil in de winkels is zo groot dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Mijn stiefvader heeft 25 euro gegeven voor een leuke set ( hij koopt nooit zelf cadeaus haha) dus wie heeft een leuk idee?
Moet het nieuw zijn? Juist als je nog geen specifieke set voor ogen hebt en je kind nog jong is dus het nog niet uit maakt of iets nieuw is zou ik 2e hands kijken. Playmobile blijft goed vind ik, het beschadigd niet snel.

Ik heb laatst een kasteel met ridders en eem draak gekocht voor 5 euro. Niet helemaal compleet, maar wat er miste was niet zo belangrijk. Hij miste een deel van de ridders die er bij hoorde, maar had er veel meer uit andere sets er bij bijvoorbeeld.

Ik zou dus even op mp kijken wat er in je omgeving te koop is.

En ga je zelf ook iets van playmobile geven? Je kan bijvoorbeeld ook zelf het huis geven en dat je voor je stiefvader de inrichting voor een kamer koopt of zelf de dierentuin en voor je stiefvader extra dieren er bij.
Ja het liefste wel nieuw ja, de prijzen van playmobil op MP/FB vind ik ook niet echt een stuk lager en nog redelijk duur en dan geef ik dat geld liever uit aan een set waarvan ik zeker weet dat het compleet is. En of ik voor zijn verjaardag playmobil ga geven weet ik nog niet, misschien als er echt een hele leuke aanbieding voorbij komt maar hij krijgt een fiets of een step.
Twee dagen geleden had ik nog niet echt idee van een lijstje maar inmiddels is het wel bijna rond.

In de schoen beide
een bestuurbare auto (aankomst)
Advent kalender Paw patrol
Auto voor magic tracks(auto’s bij de tracks zijn kapot)
Extra onderdelen voor magic tracks

Pakjesavond
Oudste
Transformer
Playmobil dino’s (Mp)
Horloge Paw patrol

Jongste
Transformer
playmobil meeneem huis(Mp)
Horloge Paw patrol

Samen
Hot Wheels Track Builder Epic
Teksta pup(Mp)

Waarschijnlijk komt daar nog een lego of knex kado bij van mijn schoonouders. De hot wheels moet ik nog kopen dus kan nog iets anders worden. Ik verwacht het echter niet want dat iets wat ze beide verschillende keren uit de boekjes en tv hebben gehaald. De teksta pup wou ik eigenlijk niet geven maar heb er een via marktplaats op de kop kunnen tikken. Ze willen erg graag maar verwacht dat ze er maar even mee spelen.

What is a name maakt mij niet uit of je nieuw of tweede hands maar het gene wat ik tot nu toe heb gekocht via marktplaats is of compleet en minimaal de helft goedkoper dan nieuw. Wat niet compleet is is veel goedkoper dan nieuw. Maar zo goedkoop als iemand hier had dat heb ik ook niet gehad. Je kunt trouwens via de playmobil site bijna elke set weer compleet maken.
Playmobil koop ik ook niet tweedehands, ik hou aanbiedingen in Duitsland in de gaten en ben dan meestal goedkoper uit dan op MP. Overigens wordt er hier weinig mee gespeeld, vooral in- en uitelkaar gehaald alsof het Lego is, dus denk dat ik het binnenkort zelf op MP ga zetten.

Van t weekend geprobeerd verlanglijstjes te laten maken omdat ik niet echt hoogte krijg van de wensen van mijn kinderen (bijna 5 en 3). Oudste plakte zoals verwacht gewoon de eerste 5 dingen op die hij tegen kwam, kortom kan ik nog weinig mee. Ik ga hem gewoon wat cadeaus uit mijn voorraad geven, want blijkbaar boeit het hem niet echt. Hij is wel een snoepkont en wenst wel een chocoladeletter :-D Jongste is momenteel helemaal into Paw Patrol en wil heel graag een paar voertuigen daarvan, dus dat is mooi.
Dames: de garage van de Lidl staat weer op binnenkort beschikbaar. Bij andere uitverkochte producten staat dat het vanaf 1 nov weer beschikbaar is dus ik zou de site goed in de gaten houden.

En voor degenen die paw Patrol voertuigen willen geven. De sea Patrol voertuigen zijn leuker dan de normale voertuigen, de zijn ombouwbaar ( is dat een woord) er zit een sea friend bij ( zeeslak/zeester zulke dingen), sommigen kunnen open/dicht etc. Ze zijn veel leuker als de normale voertuigen.
Whoehoe! De spullen van de lidl zijn leverbaar! De garage is besteld! Vanaf 1 november komen ze leveren!

Nu dus voor de kinderen samen een winkeltje erbij. Krijgen ze elk ook iets voor in de winkel en verder kunnen ze gewoon hun eigen creativiteit gebruiken.

Voor de middelste nu dus de garage, trucklaadstation, 1 baan en 1 set auto's besteld.
Ik weet nog niet of we alles voor sint doen (vieren 2x) of ook iets hiervan voor zijn verjaardag gaan geven.

Moeders is blij 😊
Ja fijn he! Ik vind dat grote treinstation zo leuk die ze nu hebben maar die is toch 50 euro en weet niet wat ze daarmee gaan doen.
Slime, putty, squishies en dan willen ze t bij voorkeur zelf maken. Ik ben gelukkig want ik mocht als enige nooit smurfensnot mee naar school van m'n moeder dus dat ben ik nu rap aan het inhalen.
Maelstrom schreef:
24-10-2018 20:02
Slime, putty, squishies en dan willen ze t bij voorkeur zelf maken. Ik ben gelukkig want ik mocht als enige nooit smurfensnot mee naar school van m'n moeder dus dat ben ik nu rap aan het inhalen.
Ik mocht zulke dingen ook nooit, net als die handjes die je tegen de muur kan gooien enzo. Ondertussen snap ik wel waarom ik het nooit mocht. Slijm en putty kennen mijn kinderen nog niet dus vragen er ook niet om gelukkig maar heb de schade ervan al bij vriendinnen thuis gezien.

En wat ik nooit mocht was zo’n kaphoofd. Geen idee waarom, ik wilde dat zo graag hebben. Als mijn jongens ooit daarom vragen krijgen ze het gelijk.

En wat ze nooit keijgen is zo’n bal op een stok waarmee je moet springen. Ik kreeg dat ding, heb er 1 keer mee gesprongen en toen gelijk mijn arm gebroken dus dat komt er hier nooit in. Zelfde als een trampoline, heb in de gehandicapten zorg gewerkt en ken dus teveel mensen met een dwarslaesie door een trampoline.
Maelstrom schreef:
24-10-2018 20:02
Afbeelding

Hier een hit, staat ook eetbaar slijm in bijvoorbeeld.
nootboek schreef:
22-10-2018 13:37
Playmobil koop ik ook niet tweedehands, ik hou aanbiedingen in Duitsland in de gaten en ben dan meestal goedkoper uit dan op MP. Overigens wordt er hier weinig mee gespeeld, vooral in- en uitelkaar gehaald alsof het Lego is, dus denk dat ik het binnenkort zelf op MP ga zetten.

Van t weekend geprobeerd verlanglijstjes te laten maken omdat ik niet echt hoogte krijg van de wensen van mijn kinderen (bijna 5 en 3). Oudste plakte zoals verwacht gewoon de eerste 5 dingen op die hij tegen kwam, kortom kan ik nog weinig mee. Ik ga hem gewoon wat cadeaus uit mijn voorraad geven, want blijkbaar boeit het hem niet echt. Hij is wel een snoepkont en wenst wel een chocoladeletter :-D Jongste is momenteel helemaal into Paw Patrol en wil heel graag een paar voertuigen daarvan, dus dat is mooi.
Tsja het is denk ik ook goed zoeken en geluk hebben op marktplaats.
Heb oa het kdv incl extra speegroep + grote speeltuin gekocht op mp. En er ontbrak echt nauwelijks wat (1 poppetje en een tandenborstel). Heb 20 betaald, Nieuw heb je het over 75-80 euro minimaal. In Duitsland is het wel goedkoper, maar viel mij vies tegen hoeveel. Sommige dingen waren net zo duur als op Nederlandse sites.

Als je nieuw wil heeft intertoys vaak eind okt nog een kortingsavond (hier de 30e), 15 % korting hier. Oh en trekpleister heeft een aantal sets 2e halve prijs.
[quote=Tiana_76 post_id=29168340 time=1540404665 user_id=366925]
24-10-2018 20:06

En wat ik nooit mocht was zo’n kaphoofd. Geen idee waarom, ik wilde dat zo graag hebben. Als mijn jongens ooit daarom vragen krijgen ze het gelijk.
Een opmaakpop! Ja die had ik ook! Heerlijk! Ook geboren in de jaren '70 toevallig?
Het is hier vast al eerder gevraagd maar welke knikkerbaan zouden jullie aanraden voor een kind van 4,5?
Ik zat zelf aan hubelino te denken aangezien we al heel veel Duplo hebben, maar ik vond dat nog aardig aan de prijs.
Ik zag dat Lidl ook een knikkerbaan heeft maar ik vroeg me af of die nu echt leuk is. Jullie nog andere tips?
Zoon heeft overigens nog een broertje van 2,5 die het vast ook wel leuk vindt :)
Ik mocht zo’n opmaakpop ook niet want die zou snel vies zijn en niet goed schoon te maken. Daar snapte ik als kind maar nu als volwassenen niks van.
Ik mocht hem ook niet, want mijn moeder dacht dat ik de haren van de pop met een schaar te lijf zou gaan en vond het zonde van het geld om iets te kopen waar je maar 1 keer het haar vanaf kon knippen.

(In mijn moeders verdediging: ik noemde dat ding altijd een kapperspop :proud: )
24-10-2018 19:52
Ja fijn he! Ik vind dat grote treinstation zo leuk die ze nu hebben maar die is toch 50 euro en weet niet wat ze daarmee gaan doen.
super fijn! Nu rustig afwachten. Voel gelijk een stuk minder druk, omdat ik gevoelsmatig het belangrijkste cadeau binnen heb (voor de middelste, voor de oudste is dat al besteld en kan ik hopelijk maandag ophalen bij zo'n intertoys avond).
Nu voor de jongste nog. Ik denk dat ik voor hem ook een pop ga kopen, hij sjouwt nu ook steeds met poppen. En wat spul van Little People (bij Cranenbroek hoop ik).
-Hanka- schreef:
24-10-2018 20:59
Het is hier vast al eerder gevraagd maar welke knikkerbaan zouden jullie aanraden voor een kind van 4,5?
Ik zat zelf aan hubelino te denken aangezien we al heel veel Duplo hebben, maar ik vond dat nog aardig aan de prijs.
Ik zag dat Lidl ook een knikkerbaan heeft maar ik vroeg me af of die nu echt leuk is. Jullie nog andere tips?
Zoon heeft overigens nog een broertje van 2,5 die het vast ook wel leuk vindt :)
Wij hebben Hubelino en ik vind het best nog lastig om een goede baan te maken en bovendien nooit echt spectaculair. Ander nadeel vind ik dat je echt veel Duplo nodig hebt en die bovendien niet echt de deur uit kunt doen zolang je Hubelino wilt gebruiken. Ik zie het als een leuke aanvulling op Duplo, maar niet echt als knikkerbaan.

We hebben ook een dure knikkerbaan van Hape Quadrilla en dat is wel een gaaf ding. Mijn bijna 5-jarige is niet echt een bouwer, maar dit vindt hij wel super interessant. Zelfstandig nabouwen uit het boekje begint nu te komen, maar meestal bouwen wij een baan voor hem en dan gaat hij zelf veranderingen aanbrengen, en uitproberen welk effect het veranderen van een blokje heeft. Het is in mijn ogen interessanter, creatiever en uitdagender dan Hubelino, kan langer mee.

Lidl knikkerbaan heb ik toevallig ook gezien. Nadeel vind ik daar het systeem van losse blokken (die van Quadrilla stapelen in- ipv opelkaar), is toch niet zo stabiel en zeker met peuter in de buurt waarschijnlijk een bron van frustratie en ruzie.
nootboek wijzigde dit bericht op 24-10-2018 23:32
12.37% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven