Het grote speelgoedtopic 2018
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:24
Ik heb daar net een reclame van gezien, dat ding gaat er hier écht niet inkomen! Wat een vreselijke stem, alsof je de hele dag naar Marsha en de beer moet luisteren.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑20-10-2018 19:10Ik zag de luvabella. Lijkt me enig. Kost alleen 100 euro 00
(En nu ik zie hoe duur die is, is dat nog een argument om het niet te doen)
@poppen: hoe oud is je dochtertje? Misschien kan je het eerst met een goedkopere af om te kijken of ze er überhaupt mee speelt?
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:34
Moest even googlen, maar wat een enge popVergeetmenietje1980 schreef: ↑20-10-2018 19:10Ik zag de luvabella. Lijkt me enig. Kost alleen 100 euro 00
Hier ligt ergens een babyborn. Ze doet er niet veel mee. Bij oma heeft ze er ook 1 in een iets andere tint, speelt ze ook niet mee.
Baby babyborn, die kleine poppetjes, vindt ze leuker.
Enige is dat alle poppen naakt moeten. Ze heeft echt leuke kleertjes maar ze moeten altijd alles uit.
Nu wil ze een Barbie met mooie jurk, maar daar begin ik niet aan. Die jurk trekt ze geheid ook uit.
zaterdag 20 oktober 2018 om 19:52
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:00
Als ze er niet zoveel mee doet, vraag ik me af of ze er dan wel veel mee gaat doen. Hier was babyborn vroeger gewoon een ander woord voor babypop, het duurde tot je de folders zélf kon lezen dat je erachter kwam dat het een merk van een pop wasTinkerBell34 schreef: ↑20-10-2018 19:52Dochter wordt eind dit jaar 4.
Zelf nog nooit een pop gekocht. Ze heeft er wel eentje, tweedehands gekregen maar doet ze niet zo heel veel mee.
Poppen zeggen me niet zoveel en zelf vroeger ook nooit mee gespeeld.
Maar ja, nu vraagt ze er om.
Babypop annabell lijkt ook nog wel wat.
Ik weet niet of je de Intertoysgids hebt liggen, maar ik zou beginnen met een pop die op de bladzijde na de babybornpoppen staat
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:33
zaterdag 20 oktober 2018 om 20:38
Ze zijn minder groot dan 1,5 cm. Misschien dat de grootste kralen ongeveer 1 cm zijn. Maar mijn oudste is al 4 en kan dat wel aan, vermoed ik. Voor een peuter zal het misschien lastig zijn (maar mijn jongste wil toch altijd hetzelfde als de oudste dus ik laat haar maar een beetje aanmodderen).nicole123 schreef: ↑20-10-2018 04:22Leuk! Welke sets heb je verder besteld en hoe groot zijn de kralen in die sets? Ik heb er een paar op het oog die me leuk lijken voor mijn dochter, maar er staat niet bij hoe groot de kralen zijn. Ik zoek kralen van rond de 1-1,5 cm, iets tussen de heel grote 'starterskralen' en de heel kleine priegelkraaltjes in.
Deze heb ik (nu uitverkocht) https://www.lobbes.nl/speelgoed/houten- ... et---bloem
https://www.lobbes.nl/speelgoed/prijssp ... es-in-blik (dit zijn priegelkraaltjes)
Bij sommige sets staat trouwens wel de kraalafmeting erbij: https://www.lobbes.nl/speelgoed/creatie ... ijg-kralen
https://www.lobbes.nl/speelgoed/creatie ... -kralenset
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:39
Bedankt voor de reacties.
Hij is echt pas net 3 maar heeft een goede concentratie, bouwen met duplo, blokken, potjes, blikjes, bekers ed uit de keuken enzo gaat allemaal prima. Lego kent hij ook al van het spelen bij het ziekenhuis voor de afspraken alleen daar was het gewoon spelen met blokjes en niet bepaalde sets.
Wel zijn de sets waar hij om vraagt van de junior serie dus dan ga ik het uitproberen in december met een setje. Mocht het dan nog niks zijn leg ik het nog even weg.
Hij is echt pas net 3 maar heeft een goede concentratie, bouwen met duplo, blokken, potjes, blikjes, bekers ed uit de keuken enzo gaat allemaal prima. Lego kent hij ook al van het spelen bij het ziekenhuis voor de afspraken alleen daar was het gewoon spelen met blokjes en niet bepaalde sets.
Wel zijn de sets waar hij om vraagt van de junior serie dus dan ga ik het uitproberen in december met een setje. Mocht het dan nog niks zijn leg ik het nog even weg.
zaterdag 20 oktober 2018 om 23:32
Wat een fijn topic om ideeën op te doen! Ben al weer flink aan het nadenken over 5 december. We vieren het zowel thuis als bij de 2 oma's dus genoeg cadeautjes om te bedenken.
3 kids hier: 2 meiden van 10 en 8, die alles hebben en waarvan er eentje over een paar weken ook nog jarig is. En een jongen die in december 4 wordt die eigenlijk niet echt van spelen houdt maar vooral mama achterna loopt of met de tablet wil spelen.
Ik heb vooralsnog weinig inspiratie. Jullie suggesties?
3 kids hier: 2 meiden van 10 en 8, die alles hebben en waarvan er eentje over een paar weken ook nog jarig is. En een jongen die in december 4 wordt die eigenlijk niet echt van spelen houdt maar vooral mama achterna loopt of met de tablet wil spelen.
Ik heb vooralsnog weinig inspiratie. Jullie suggesties?
zondag 21 oktober 2018 om 10:09
Hier krijgen de kerst/Sint cadeaus voor onze peuter van 2,2 jaar ook steeds meer vorm. Je kan het maar af hebben. Gister dit binnen gekregen:

Deze had ik al klaar liggen:

Van opa en oma krijgt hij deze:

Qua schoencadeautjes krijgt hij af en toe een Duplo diertje van AliExpress in zijn schoen met een knijpfruitje:

Deze had ik al klaar liggen:

Van opa en oma krijgt hij deze:

Qua schoencadeautjes krijgt hij af en toe een Duplo diertje van AliExpress in zijn schoen met een knijpfruitje:
zondag 21 oktober 2018 om 10:14
zondag 21 oktober 2018 om 10:20
Maartje2016 schreef: ↑21-10-2018 10:14Dat magnetisch tekenbord heeft zoon hier voor zijn verjaardag gekregen: goede keus!
Hier zijn we al een tijd aan het verzamelen op duplo, maar daar speelde zoon niet mee, dus maar andere dingen in huis gehaald. Nu snapt zoon dus opeens hoe duplo werkt![]()
Hier dus ook. Duplo was maar stom dus ik alle cadeaus overgeschakeld naar Brio op zijn verjaardag. Hij kreeg van alle gasten echt een super mooie verzameling Brio bij elkaar.. Die staat sindsdien stof te vangen want peuter is ineens van de Duplo. Gelukkig is Brio ook voor grotere kinderen en kan hij er nog heel lang wel van genieten. En anders zet mama het wel in elkaar om eens leuk treintje te gaan spelen.
zondag 21 oktober 2018 om 11:32
Mijn dochter van 3 wil ook graag een pop voor sinterklaas, en dan graag eentje die kan praten... ze speelt veel met poppen, heeft 3 ‘gewone’ poppen (die dus ‘niks’ kunnen). Ze wil een baby, en dan zie ik die van babyborn, baby Annabell en die Luvabella. Die eerste 2 kunnen volgens mij niet praten (toch?), de Luvabella wel, maar die is 2x zo duur en een beetje ‘creepy’ (alhoewel mijn dochter haar wel leuk lijkt te vinden). V-tech heeft ook interactieve poppen, maar dat zijn geen baby’s om te zien (lange haren enzo). Ze zegt steeds dat ze een baby wil... Iemand nog een tip? Misschien probeer ik haar ook wel een ander cadeau ‘aan te praten’, ze speelt nog leuk met haar andere poppen en zo’n interactieve kan ook over een paar jaar nog wel. Pffff...lastig
ze zal er dan nog een paar cadeau’s bij krijgen. Heb al een klein doosje Lego juniors (iets met Ariël) en ik denk nog strijkkralen en een frozen puzzel. Verder twijfel ik nog over een smartgame (3 kleine biggetjes of camelot jr) en tiptoi. Met kerst doen wij geen cadeau’s.
Voor zoon (5 jaar) heb ik al een doos Lego City. Verder krijgt hij denk ik iets van k’nex en misschien ook tiptoi. En misschien een uitbreiding van zijn hotwheels. Ook even afwachten wat hij zelf definitief op zijn lijst zet.
Iemand tips over die pop? Vind het echt lastig
Voor zoon (5 jaar) heb ik al een doos Lego City. Verder krijgt hij denk ik iets van k’nex en misschien ook tiptoi. En misschien een uitbreiding van zijn hotwheels. Ook even afwachten wat hij zelf definitief op zijn lijst zet.
Iemand tips over die pop? Vind het echt lastig
zondag 21 oktober 2018 om 12:05
Ik zit net toevallig bij de lidl-webshop te kijken en daar staat ook een pop: https://www.lidl-shop.nl/BAYER-Pratende ... p100228383
Deze kan ook nog vanalles. Én is niet duur!
Dochter kreeg gisterenvoor haar eerste verjaardag een (tweedehands) wheelybug. Wat is dat leuk zeg! Vooralsnog vindt peuterzoon het ook bere-interessant en rijdt hij er vooral op, maar dat komt ook omdat dochter dat motorisch nog niet helemaal kan;)
Verder kreeg ze het Nijntje plaatjeszoekboek (whaaa daar ben ik zo fan van!), een magnetisch tekenbord, nog een leesboekje, het grote jip-en-jannekevoorleesboek en deze: https://www.debijenkorf.nl/djeco-topani ... 4962090015
Een grote hit!
(Ik probeer meteen ff uit of het plaatjeplakken lukt;))
Zoon is over een paar weken jarig en krijgt de duplotrein met railsuitbreiding (via MP) en voor Sint liggen er al wat spelletjes en puzzels klaar. NU nog voor dochter wat leuks voor sinterklaas zoeken. Als iemand nog leuke tips heeft voor kleine cadeautjes? Ben niet zo van het grote uitgebreide met sinterklaas..
Deze kan ook nog vanalles. Én is niet duur! Dochter kreeg gisterenvoor haar eerste verjaardag een (tweedehands) wheelybug. Wat is dat leuk zeg! Vooralsnog vindt peuterzoon het ook bere-interessant en rijdt hij er vooral op, maar dat komt ook omdat dochter dat motorisch nog niet helemaal kan;)
Verder kreeg ze het Nijntje plaatjeszoekboek (whaaa daar ben ik zo fan van!), een magnetisch tekenbord, nog een leesboekje, het grote jip-en-jannekevoorleesboek en deze: https://www.debijenkorf.nl/djeco-topani ... 4962090015
Een grote hit!(Ik probeer meteen ff uit of het plaatjeplakken lukt;))
Zoon is over een paar weken jarig en krijgt de duplotrein met railsuitbreiding (via MP) en voor Sint liggen er al wat spelletjes en puzzels klaar. NU nog voor dochter wat leuks voor sinterklaas zoeken. Als iemand nog leuke tips heeft voor kleine cadeautjes? Ben niet zo van het grote uitgebreide met sinterklaas..
zondag 21 oktober 2018 om 16:08
Kan iemand hier advies geven?
Oudste wordt in januari 4 en wil heel graag echte playmobil. Tot nu toe hebben we alleen de complete 123 sets. Oudste houdt NIET van voertuigen/brandweer/politie. Wel van poppenhuizen, draken/dino’s, dieren etc maar de hoeveelheid playmobil in de winkels is zo groot dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Mijn stiefvader heeft 25 euro gegeven voor een leuke set ( hij koopt nooit zelf cadeaus haha) dus wie heeft een leuk idee?
Oudste wordt in januari 4 en wil heel graag echte playmobil. Tot nu toe hebben we alleen de complete 123 sets. Oudste houdt NIET van voertuigen/brandweer/politie. Wel van poppenhuizen, draken/dino’s, dieren etc maar de hoeveelheid playmobil in de winkels is zo groot dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Mijn stiefvader heeft 25 euro gegeven voor een leuke set ( hij koopt nooit zelf cadeaus haha) dus wie heeft een leuk idee?
zondag 21 oktober 2018 om 17:19
@whatsinaname, playmobil rond de €25:
Hier wordt veel gespeeld met het playmobil zwembad. Er kan echt water in, dat mogen ze soms (bij mooi weer in de tuin of bij minder weer in de keuken of badkamer), maar ook zonder echt water er in, is het leuk.
https://www.bol.com/nl/p/playmobil-zwem ... lsrc=aw.ds
Hier wordt veel gespeeld met het playmobil zwembad. Er kan echt water in, dat mogen ze soms (bij mooi weer in de tuin of bij minder weer in de keuken of badkamer), maar ook zonder echt water er in, is het leuk.
https://www.bol.com/nl/p/playmobil-zwem ... lsrc=aw.ds
zondag 21 oktober 2018 om 17:51
Bij ons wordt ook veel gespeeld met het zwembad, in combinatie met de speeltuin en onderdelen van de camping. We hebben ook het meeneempoppenhuis van Playmobil en daar wordt ook veel mee gespeeld. Gekocht op marktplaats trouwens. Een beetje in de gaten houden en je koopt daar nagenoeg nieuwe dingen voor véél minder geld.
zondag 21 oktober 2018 om 18:21
En nu wil je iets geven wat het meest irritant is om het haar af te leren?
Ik vind dat alles went, uiteindelijk hoor je het meeste niet eens meer bewust.
En af en toe is het ook praktisch, als je in een andere kamer bent hoor je het dat ze nog bezig zijn.
zondag 21 oktober 2018 om 19:02
Een trommel en een fluit. Serieus al die toettoet dingen kan ik nog wel handelen maar waar zat ik in hemelsnaam met mijn hoofd toen ik ze muziekinstrumenten gaf, vooral die fluit!
zondag 21 oktober 2018 om 19:18
Hoe irritanter ik speelgoed vind, hoe leuker schoonzus het lijkt te vinden op de een of andere manierMaartje2016 schreef: ↑21-10-2018 18:21En nu wil je iets geven wat het meest irritant is om het haar af te leren?![]()
Ik vind dat alles went, uiteindelijk hoor je het meeste niet eens meer bewust.
En af en toe is het ook praktisch, als je in een andere kamer bent hoor je het dat ze nog bezig zijn.