Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Handbal schreef:
01-11-2018 07:58
Voor de mensen die de plastic knikkerbaan wouden bij lobbes er is er alleen vandaag een in de aanbieding. Deze heeft als extra er domino steentjes bij.
https://www.lobbes.nl/speelgoed/spellen ... erdagdeals
Super tip! Dat is een leuke aanbieding. Dochter wilde deze graag en er mocht voor haar nog 1 groter ding bij. Dat is nu dus gelukt! En nog voor een heerlijke prijs!
heeft iemand misschien nog een tip voor een leuk knutsel/vouw boek met voorbeelden voor kleuters. Liefst iets met veel plaatjes dat ze het ook echt zelf kunnen a.d.h.v. het boek?
Heeft iemand ervaring met een Hubelino knikkerbaan? Onze kinderen van 3.5 en 1.5 spelen veel met Duplo en zo'n baan lijkt me, zeker voor de oudste, leuk. En handig omdat hij te combineren is met Duplo-blokken.
Annija schreef:
05-11-2018 07:59
Heeft iemand ervaring met een Hubelino knikkerbaan? Onze kinderen van 3.5 en 1.5 spelen veel met Duplo en zo'n baan lijkt me, zeker voor de oudste, leuk. En handig omdat hij te combineren is met Duplo-blokken.
Hubelino wordt heel veel besproken in dit topic.

De algemene conclusie is; het is Leuk, maar je moet ontzettend veel duplo hebben om een beetje baan te kunnen bouwen. Ook is het voor kinderen lastig om een goed lopende baan te bouwen, je zal zelf dus mee moeten bouwen.
christinayang schreef:
02-11-2018 14:31
heeft iemand misschien nog een tip voor een leuk knutsel/vouw boek met voorbeelden voor kleuters. Liefst iets met veel plaatjes dat ze het ook echt zelf kunnen a.d.h.v. het boek?
Sorry, ik kan je niet helpen maar het klinkt wel erg leuk. Als je wat gevonden hebt, wil je dit dan delen?
christinayang schreef:
02-11-2018 14:31
Djeco heeft leuke setjes om te vouwen, met een boekje en mooie vouwblaadjes. Deze is bijvoorbeeld ook geschikt voor kleinere kinderen: https://www.ilovespeelgoed.nl/djeco-een ... ieren.html
nicole123 schreef:
30-10-2018 22:02
Ik zit nog wat te dubben wat betreft mijn dochter die in januari 4 wordt. Ik verwacht dat als ze naar school gaat haar interesses waarschijnlijk veranderen en ze (hopelijk) meer zelf en met vriendinnetjes zal spelen. Maar waarmee? Vinden alle kleutermeisjes dingen als Barbies en My Little Pony leuk en zullen we dat dan al geven / op het lijstje zetten? Of zijn er zat meiden die daar (op die leeftijd) niks aan vinden en kunnen we beter wachten tot ze er zelf mee komt? Waar spelen kleutermeisjes verder mee? Ik vind zelf Playmobil het ultieme kleuterspeelgoed, maar daar hebben we al heel veel en daar doet ze (nog) weinig mee. Zelf wil ze vooral allerlei knuffelbeesten hebben, maar daar speelt ze eigenlijk helemaal niet mee.
Nee, niet alle kleutermeisjes vinden dat geweldig.
Die van mij was toen ze 4 was wel dol op barbie, my little pony. Maar ook pinypon viel hier ontzettend goed in de smaak. Ze speelde met alle 3 al toen ze net 3 werd.

Kijk eens naar Enchantimals, misschien is dat leuk om mee te beginnen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je dochter geen speelgoed kind is...
Mijn kind dat niet speelt ging ook op school niet ineens spelen. Knutselen en tekenen ontwikkelde zich toen wel heel rap.
Hallo?!
Wij hebben wat kado's gevonden voor dochters verjaardag (ze wordt 9)
ze krijgt van ons

- Een pet van Nik&Nik
- Barbie skipper babysitter
- Barbie keuken setje

Van schoonouders/schoonzusje krijgt ze een Enchantimals hertenhuis.
Verder gaat ze wat dingen krijgen voor haar kamer, een lekker setje van vogue, een ketting etc.

Voor kerst hebben we een vtech selfiecam gekocht.
Die wou ze al heel erg lang, kon hem nu goedkoper overnemen via een fb regiohoekje. (scheelt weer)
Annija schreef:
05-11-2018 07:59
Wij hebben hem maar het valt erg tegen. Wat al gezegd is, je moet heel veel Duplo hebben en eigenlijk bouw ik. Als hij staat vinden zehet wel leuk
oogje schreef:
05-11-2018 14:46
Djeco heeft leuke setjes om te vouwen, met een boekje en mooie vouwblaadjes. Deze is bijvoorbeeld ook geschikt voor kleinere kinderen: https://www.ilovespeelgoed.nl/djeco-een ... ieren.html
Oja die is ook leuk!
Ik heb er nu een aantal bij bol besteld en dan kijk ik gewoon welke het leukst is en de rest stuur ik terug
fanatic schreef:
05-11-2018 21:50
Wij hebben wat kado's gevonden voor dochters verjaardag (ze wordt 9)
ze krijgt van ons

- Een pet van Nik&Nik
- Barbie skipper babysitter
- Barbie keuken setje

Van schoonouders/schoonzusje krijgt ze een Enchantimals hertenhuis.
Verder gaat ze wat dingen krijgen voor haar kamer, een lekker setje van vogue, een ketting etc.

Voor kerst hebben we een vtech selfiecam gekocht.
Die wou ze al heel erg lang, kon hem nu goedkoper overnemen via een fb regiohoekje. (scheelt weer)

Wat een super leuk idee die enchantimals, ik ken die poppen nog helemaal niet! Is echt wat voor mijn dochtertje!
woezel85 schreef:
06-11-2018 19:52
Wat een super leuk idee die enchantimals, ik ken die poppen nog helemaal niet! Is echt wat voor mijn dochtertje!
Ja ze zijn vrij nieuw, mijn dochter is er helemaal weg van !!
Mijn vijf jarige is ontzettend geïnteresseerd in de wereld en het zonnestelsel. Nu wil ik hem iets informatiefs geven voor sinterklaas. Bijv een puzzel ( niet meer als 300 stukjes)

Heeft iemand misschien een idee?
ostara. schreef:
07-11-2018 17:24
Mijn vijf jarige is ontzettend geïnteresseerd in de wereld en het zonnestelsel. Nu wil ik hem iets informatiefs geven voor sinterklaas. Bijv een puzzel ( niet meer als 300 stukjes)

Je zou eens bij de boekenvoordeel moeten kijken !! Daar hebben ze vaak informatieve leuke boeken voor kinderen in allerlei thema's !!
Misschien hebben ze daar iets wat aansluit?

Ik heb ooit een keer in een grote boekenwinkel een informatief kinderboek zien liggen over de bekendste gerechten uit elk land !! Was heel erg grappig
ostara. schreef:
07-11-2018 17:24

Zo'n globe met een lampje er in?
fanatic schreef:
05-11-2018 18:54
Nee, niet alle kleutermeisjes vinden dat geweldig.
Die van mij was toen ze 4 was wel dol op barbie, my little pony. Maar ook pinypon viel hier ontzettend goed in de smaak. Ze speelde met alle 3 al toen ze net 3 werd.

Kijk eens naar Enchantimals, misschien is dat leuk om mee te beginnen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je dochter geen speelgoed kind is...
Ik vind zelf Pinypon en Enchantimals niet leuk, dus zo lang ze dat niet kent en er niet zelf om vraagt houd ik dat nog even buiten de deur. Ze vraagt inmiddels wel steeds om een speelgoed pony, dus ik heb bij Kruidvat een kleine My Little Pony gekocht, om eens uit te proberen. En nieuwe Playdoh klei, want kleien is een van de dingen die ze wel een hele tijd volhoudt. Het is nu alle speelgoed 2e halve prijs bij Kruidvat, fijne actie! Op deze manier kostte de pony me nog maar 3,75 en een pakket met 8 potjes Playdoh 3 euro.
Ostara, mijn zoontje heeft deze. Hij zit nog in de verpakking dus kan nog niet zeggen of ze het echt goed doen.

Afbeelding

En boeken over het zonnestelsel? André Kuipers heeft een aantal leuke boeken voor kinderen geschreven. Over welke leeftijd hebben we het? En voor interesse in de wereld, een wereldkaart voor boven het bed?
NYC schreef:
07-11-2018 19:59
.... En voor interesse in de wereld, een wereldkaart voor boven het bed?
Is het niet Xenos die een wereldkaart heeft met zo'n kraslaagje? Dat je met een muntje kan afkrassen waar je bent geweest. Ook leuk.
Wat een leuke tips! Ik ga zeker eens kijken. Hij heeft al een globe van Tiptoi en een enorm grote poster van de wereld boven zn bed. Alleen nu dus iets zoeken over het zonnestelsel!
Rubble schreef:
05-11-2018 11:08
Hubelino wordt heel veel besproken in dit topic.

De algemene conclusie is; het is Leuk, maar je moet ontzettend veel duplo hebben om een beetje baan te kunnen bouwen. Ook is het voor kinderen lastig om een goed lopende baan te bouwen, je zal zelf dus mee moeten bouwen.
Hier sluit ik me wel bij aan. Nu moet ik zeggen dat ze allebei nog maar weinig interesse lijken te hebben in het maken van een echte knikkerbaan. Terwijl ze Lego wel volgens een boekje kunnen bouwen (oudste dan). Dus de onderdelen van Hubelino worden nu vaak algemeen gebruikt icm Duplo.
Heel leuk eigenlijk, Lego gaat volgens het boekje en Duplo is voor de vrije geest, inclusief de Hubelino stukken. :-)
nicole123 schreef:
07-11-2018 19:47
Ik vind zelf Pinypon en Enchantimals niet leuk, dus zo lang ze dat niet kent en er niet zelf om vraagt houd ik dat nog even buiten de deur. Ze vraagt inmiddels wel steeds om een speelgoed pony, dus ik heb bij Kruidvat een kleine My Little Pony gekocht, om eens uit te proberen. En nieuwe Playdoh klei, want kleien is een van de dingen die ze wel een hele tijd volhoudt. Het is nu alle speelgoed 2e halve prijs bij Kruidvat, fijne actie! Op deze manier kostte de pony me nog maar 3,75 en een pakket met 8 potjes Playdoh 3 euro.
Oh wat vind je er niet leuk aan als ik vragen mag? Ik vind het super leuk !!
Misschien is jouw dochter gewoon niet zo van het spelen. De meeste vriendinnen van mijn dochter zijn dat ook niet.
Okee, die zijn dan wel ouder nu, maar toen ze jonger waren speelden ze ook niet
Die zaten heeeeeel de dag te knutselen. En daar werd mijn dochter dan weer niet vrolijk van. Want dat is geen knutselaar
ShaunTheSheep schreef:
07-11-2018 20:01
Is het niet Xenos die een wereldkaart heeft met zo'n kraslaagje? Dat je met een muntje kan afkrassen waar je bent geweest. Ook leuk.
Ook leuk ja! Zeker als je van plan bent veel te reizen. Ik heb hem zelf via bol.com gekocht, een beetje vintage model (passend bij de nieuwe meubels die hij eerder dit jaar kreeg)
. Zal eens kijken of ik nog kan vinden welke. Hij kijkt er vaak naar. Laatst over Indonesie (in oranje) en Papua Nieuw-Guinea (groen): “Kijk, een wortelland.”
Die vond ik snel:

Afbeelding
jeetje wat leuk die enchantimals :flirting: Ik denk dat mijn bijna 4 jarige dochter dit super zal vinden. Ik vind die boomhut met panda leuk. Ik zag hem nu bij de bol voor 38 euro. Is dat een normale prijs of is het allemaal flink omhoog gegaan ivm de feestdagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven