Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Verrekijker?
Ik zoek cadeau ideeën voor 7 jarig meisje. Als we het haar vragen niemt ze bepaald soort knuffel maar aangezien ze die al heel veel heeft zoek ik andere ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het budget?
Een boek, hoe goed leest ze?
Stabilo stiften als ze van tekenen houdt.
Lego Friends of playmobil.
Een klok voor haar kamer of een horloge.
Heeft ze oorbellen en zou ze nieuwe willen?
GlitterCupcake schreef:
12-01-2019 21:37
Verrekijker?
Da’s een originele, gaat op het lijstje!
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
12-01-2019 21:22
Op MP staat nog een nieuw troeteldieren centrum. Verder lijken ze inderdaad te oud voor nieuw in de winkels nog. Maar zijn er maar twee sets van little people die geen geluid maken? Ik dacht dat dat altijd stil speegoed was.


Ik zoek trouwens en cadeautje voor een 6jarige jongen. Wat vinden die leuk?
Lego, playmobil, fotocamera (voor kinderen), spelletje zoals monopoly
If you can dream it, you can do it.
Gatinmijnsok schreef:
13-01-2019 08:52
Wat is het budget?
Een boek, hoe goed leest ze?
Stabilo stiften als ze van tekenen houdt.
Lego Friends of playmobil.
Een klok voor haar kamer of een horloge.
Heeft ze oorbellen en zou ze nieuwe willen?
Ze leest goed, maar heeft geen geduld voor een boek nog. Zoek cadeau ideeën voor de gasten dus 10-25 euro.

Ze draagt altijd dezelfde oorbellen.

Van ons krijgt ze een gitaar trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Een smartgame? Mijn jongste van net 8 heeft squirrels go nuts en vindt dit erg leuk, mijn middelste heeft penguin pool party, ook een leuke. Er zijn ook smartgames voor jongere kinderen.
Ik doe even een tvp'tje. Zoon is aankomende dinsdag jarig. Maar neefje volgende maand en dat vind ik dan toch weer lastig. Dus ik lees lekker mee, de verrekijker klinkt leuk!
Alle reacties Link kopieren
@aapje: lesboekjes voor bij de gitaar? Of krijgt ze ook lessen van jullie?
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
12-01-2019 21:37
Verrekijker?
En dan een tripje naar Beekse Bergen maken dat de verrekijker meegaat. Dan krijg je op die leeftijd helemaal een safari-gevoel :proud:
Maartje2016 schreef:
13-01-2019 17:50
En dan een tripje naar Beekse Bergen maken dat de verrekijker meegaat. Dan krijg je op die leeftijd helemaal een safari-gevoel :proud:
Hoeft niet eens. Een boek over vogels is ook heel leuk. Kan hij vanuit zijn slaapkamerraam vogels spotten.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
13-01-2019 18:55
Hoeft niet eens. Een boek over vogels is ook heel leuk. Kan hij vanuit zijn slaapkamerraam vogels spotten.
Leuk idee! :-D
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
12-01-2019 21:22
Op MP staat nog een nieuw troeteldieren centrum. Verder lijken ze inderdaad te oud voor nieuw in de winkels nog.
Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels een deal gesloten met die aanbieder via Marktplaats.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Er staat ergens nog een topic over, maar jullie hebben vast ook een mening :proud:
Wat is er leuker voor een meisje van 1: Little People of Vrolijke Vriendjes?

Ben een beetje aan het twijfelen of dat misschien iets is voor dochter. Vooral ook om dat we daar nog niks van in huis hebben, dus het niet tussen de zooi het speelgoed van zoon in terecht kan komen en het door hem geclaimed kan gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
En nog een vraag na wat op google gezocht te hebben: heeft er iemand ervaring met 'Het Eerste Tasje' van FP of een variant erop? (En durft diegene dat toe te geven hier op het Viva-forum)

Aan de ene kant twijfel ik omdat het zo ongelooflijk rolbevestigend is, aan de andere kant lijkt het me wel erg leuk voor dochter. En dan nog: ze heeft haar eigen monstertruck waar ze mee speelt, dus het is niet zo dat ik haar een kant wil opduwen :frusty:
Het is toch Lego City voor de 6jarige jongen geworden en hij was er heel erg blij mee.

Maartje, dat tasje heb ik mijn dochter eens kort mee zien spelen bij een vriendinnetje. Noch dochter noch vriendinnetje keek er echt naar om. Voor hen geen succes dus.

Je andere vraag weet ik niet. We hebben beide niet.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
18-01-2019 16:06
Er staat ergens nog een topic over, maar jullie hebben vast ook een mening :proud:
Wat is er leuker voor een meisje van 1: Little People of Vrolijke Vriendjes?

Ben een beetje aan het twijfelen of dat misschien iets is voor dochter. Vooral ook om dat we daar nog niks van in huis hebben, dus het niet tussen de zooi het speelgoed van zoon in terecht kan komen en het door hem geclaimed kan gaan worden.
Vrolijke vriendjes!!!!! Heeft mijn dochter zo veel plezier van gehad :heart:
If you can dream it, you can do it.
Misschien is het al een keer langsgekomen hier, maar heeft iemand ervaring met de dozen van Weird Science?
Zoals "Weird Science - Maak je eigen Vulkaanuitbarsting"
Het lijkt mij hartstikke leuk, maar de reviews op sommige websites zijn erg negatief. Nou kan ik me ook voorstellen dat alleen de mensen die ontevreden zijn dat komen melden.
Heeft iemand zo'n (soort) doos/kit van weird science en vinden de kinderen het leuk?
En praktisch: kan je de vulkaan meerdere keren laten uitbarsten, of zijn na 1x de ingredienten op?
Alvast bedankt!
Ken de dozen niet, maar een vulkaan hebben wij ooit zelf gemaakt van zoutdeeg en een 0,5 liter flesje. De ingrediënten voor de uitbarsting weet ik zo niet maar dat is wel te googelen. Als je dat soort dingen leuk vind zou ik een experimenten boek halen, heb je meer aan.
freya25 schreef:
28-01-2019 22:06
Ken de dozen niet, maar een vulkaan hebben wij ooit zelf gemaakt van zoutdeeg en een 0,5 liter flesje. De ingrediënten voor de uitbarsting weet ik zo niet maar dat is wel te googelen. Als je dat soort dingen leuk vind zou ik een experimenten boek halen, heb je meer aan.
:lightbulb: da's een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt 4. Van ons krijgt hij vis Marktplaats een uitgebreide playmobilset, alles erop en eraan. Maar wat kunnen we aan de (vele) gasten vragen naast hotwheels en lego.

Hij vindt knutselen erg leuk, knutselmateriaal is hier altijd al in overvloed aanwezig, dus een knutselset echt voor hem lijkt me leuk. Maar dan zie je dat dat altijd zo gericht op meisjes is. Armbandje met prinsessen maken etc. Weet iemand leuke sets voor knullen? Of knutselmateriaal wat minder standaard aanwezig is?

Iemand andere leuke ideeën van ongeveer 15,- of minder? Iets dat onverwacht een hit was?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
SES gipsgieten dieren of dino's of auto's.
Strijkkralen auto's of iets anders.
Cars blowpennen.
Er is vanalles en voor over een jaar of 2 een figuurzaag.
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
29-01-2019 07:56
Mijn zoontje wordt 4. Van ons krijgt hij vis Marktplaats een uitgebreide playmobilset, alles erop en eraan. Maar wat kunnen we aan de (vele) gasten vragen naast hotwheels en lego.

Hij vindt knutselen erg leuk, knutselmateriaal is hier altijd al in overvloed aanwezig, dus een knutselset echt voor hem lijkt me leuk. Maar dan zie je dat dat altijd zo gericht op meisjes is. Armbandje met prinsessen maken etc. Weet iemand leuke sets voor knullen? Of knutselmateriaal wat minder standaard aanwezig is?

Iemand andere leuke ideeën van ongeveer 15,- of minder? Iets dat onverwacht een hit was?
Mijn zoon vond een knutselpakket van re-cycle me erg leuk.

Verder:
- speelgoed kassa, wordt hier al jaren heel veel gebruikt
- pijl en boog (bamboe versie voor 5 euro bij Lobbes), idem
- Knex
- puzzel
- spelletje, bijv 'wie is het', 'regenwormen junior', 'het poepspel', 'kroko loco', etc
- letter magneten
- plastic dino's
- verkleedkleding
Alle reacties Link kopieren
Het is vast al eens genoemd, maar kan het zo niet terugvinden.

Hoe is de Kapla van de action? Zijn dat kromme planken vol splinters of gewoon een goede namaak? Ik vind de echte nogal aan de prijs en zag nu een ton voor 5,95.
Hallo?!
NoPepsi, hier vond de 4jarige destijds de waterparels 3D setjes van Hema leuk. Het krimpfolie-sleutelhanger knutselsetje van Hema is ook leuk (wel samen doen ivm de oven).

Doortje, ik heb de set en vind het hele goede namaak. Niet krom of splinters. We hebben de set sinds kerst en er is nog niet heel erg veel mee gebouwd dus ik weet niet hoe het op langere termijn e/o bij intensiever gebruik houdt. Maar ik ben voor nu tevreden ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven