Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Maartje2016 schreef:
03-12-2018 13:30
Misschien een beetje kort door de bocht, maar jij bent een vrouw en je kind is een jongetje. Volgens mij speel je dan sowieso al met ander speelgoed, dus die vergelijking gaat (in mijm ogen) al niet op.

En het begint bij je zoontje zelf ook op te vallen dat andere kinderen er wel mee spelen. Je zegt dat hij er niet over begint, maar misschien durft hij het wel gewoon niet aan je te vragen omdat hij weer hoe je erover denkt.

Overigens heb ik als vrouw met zowel een blaaspijp als klappertjespistool als waterpistool gespeeld. Van die laatste is het überhaupt nooit in me opgekomen dat het onder de categorie "wapens" kan vallen, volgens mij had je die vroeger alleen maar in de vorm van een pistool...
Dat vind ik inderdaad nog al kort door de bocht, de vraag kwam van mij omdat ik er nu over na denk en ik had al dat spul thuis ook. En dan nog wel een stap verder want wij hadden camouflage kleding (leger pakjes), geweren, klappertjes pistolen met cowboy kleren, piraten pistolen, waterpistolen, laser pistolen en onze blaaspijpjes. Op oudere leeftijd ook met vriendjes met bb guns geschoten en zelf pijl en boog en kruisboog gehad. Met die laatste 3 uiteraard alleen op blikjes/de roos geschoten en nooit op mensen of dieren maar ik was dus wel bezig met vanaf 20 meter een pijltje door een gat te schieten of een blikje ergens af te schieten toen ik 9 was. En mijn broer speelde net zo goed met de baby pop en de boodschappen toen we jong waren als ik dus dat vrouwen niks snappen van 'jongens' speelgoed vind ik echt kort door de bocht en behoorlijk ouderwets.
nicole123 schreef:
03-12-2018 12:28
Ik vind dit wel lastig. Mijn zoon van 6 is nogal van de stoere dingen en ik houd ook helemaal niet van '(alsof) doodmaken voor de lol' en andere gewelddadige dingen. Maar waar leg je de grens? Pistolen hebben we al in huis, want we hebben politie van Playmobil en die heeft pistolen. Maar goed, dat is om boeven mee te vangen en niet om ze te doden. Daarna kwamen de ridders van Playmobil met hun zwaarden. En ridder verkleedkleding met zwaard. Die gebruik je ook niet om soep mee te eten... Maar ridders beschermen het kasteel en zijn daarmee in feite ook een soort politie, al valt daarover te twisten. Vervolgens wilde zoon dolgraag piraten en dat vond ik nog wat lastiger. Piraten zijn in feite gewoon criminelen en deden (en doen) gruwelijke dingen. En al die doodshoofden vind ik vreselijk. Maar zoon heeft heel andere associaties als ik, dus tsja. Ook piraten zijn er gekomen, wel met zo min mogelijk doodshoofden. En momenteel is zoon fan van Ninjago Lego en heeft hij wel eens filmpjes Lego Nexo Knights gekeken. Ik probeer het wat af te houden, want ik weet wel leukere dingen voor ze om te kijken en te spelen. Het is de strijd van het goede tegen het kwade, maar ik vind het allemaal maar eng en gewelddadig. De kinderen vinden tekenfilms van Oggy & the cockroaches en Tom & Jerry ook erg leuk, dat vind ik ook maar niks. Er gaan weliswaar geen mensen dood, maar er wordt voortdurend gesard en de figuren worden geplet, opgeblazen of verkoold. Maar is het smaak of principe dat ik het niks vind? Mijn man staat er wat anders in, die vind dat we er zelf ook niet slechter van geworden zijn dat we Tom & Jerry keken en dat kinderen hierin fantasie en werkelijkheid echt wel kunnen scheiden. En ik wil de kinderen ook niet overbeschermd opvoeden en dat ze dan niks gewend zijn als ze bij vriendjes dingen zien of spelen. Pistolen of Nerf hebben we niet, maar een groot waterpistool wel, daarbij heb ik eigenlijk helemaal geen associatie met doodmaken. Het lijkt ook helemaal niet op een echt pistool. En een pijl en boog hebben we, om mee op het raam te schieten. Kortom, zelfde principes als jij, maar de praktijk vind ik minder zwart-wit dan ik oorspronkelijk dacht.
Wij hebben al foam zwaarden in huis bedenk ik me nu dus wapens hebben we al... En ridder playmobile en dino lego waar een verdovingspistool bij zit... Als ik er zo over na denk kom je er dan ook eigenlijk niet om heen om iets van wapens in huis te hebben tenzij je wel heel erg strikt alles buiten de deur gaat houden van ook de lego en dergelijk speelgoed. En hoe dan met fantasie wapens... Een staf net als Harry Potter bijvoorbeeld.

Ik denk dat ik hier ook maar een middeweg voor mezelf ga zoeken en aanhouden. Niet actief het huis in halen, maar als ze het voor hun verjaardag vragen oid prima. En dan geen spel waarbij ze op elkaar schieten/elkaar dood maken. En misschien kijk ik er tegen de tijd dat het belangrijk wordt wel weer anders tegen aan (oudste is nu 3 dus verder dan waterpistool komen we nu toch nog niet qua wensen).
wie viert pakjes avond allemaal morgen avond? Wij wel en ik ben benieuwd wat ze er van gaan vinden. En of ze het uitpakken vol houden :$ bij opa en oma waren ze na 2 dingen wel klaar en zijn ze gaan spelen en nu is er iets meer plus ook wat voor hun zusje van een paar maanden die natuurlijk nog niks kan uitpakken en dat wilde ik eigenlijk aan hun over laten
Alle reacties Link kopieren
Kan wel zijn, ik vind het argument "ik heb het niet gemist, dus mijn kinderen zullen het ook niet missen nogal kort door de bocht. Alsof je kind een kopie van jezelf is en geen andere interesses kan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook morgen Sinterklaas doen. Man komt eerder naar huis, zodat we er direct na het middagslaapje mee gaan beginnen. Dan kunnen ze steeds met een kado spelen voor het volgende uit de zak komt, en misschien komen we dan verder dan 2 pakjes. En anders ook geen ramp, vorig jaar hebben we tot kerst met de zak gedaan, dus we kunnen in elk geval niet zeggen dat ze hebberig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen t ook morgenavond. Kinderen hebben zelf bedacht dat het wel donker moet zijn, anders is het geen pakjesAVOND dus denk dat we vroeg eten en dan rond half 6 ofzo beginnen.

Heb 5-6 pakjes pp, de meest begeerde cadeaus onderin de zak gestopt. Heel benieuwd of we het uitpakken een beetje beschaafd kunnen houden. Vorig jaar was oudste ziek en jongste met net 2 jaar nog te klein om rustig aan te doen, dus rats fats uitpakken en iedereen snel naar bed. Jaar daarvoor ging t wel rustig en was het erg gezellig.
nootboek wijzigde dit bericht op 04-12-2018 13:49
0.39% gewijzigd
Wij doen het ook morgen-middag/avond. Gaat leuk worden want peuter zal wel moe zijn na het kdv. Sinterklaas komt ook morgen op het kdv :hyper:
Zoon gaat morgen naar kdv en als hij dan klaar is wil ik zorgen dat zijn nieuwe treinbaan in de kamer klaar staat :-). En dan gaan we gourmetten als man thuis is.

Ow en de stelten worden morgen opgehaald en de waterballen geleverd :thumbsup:
Afbeelding

Weet iemand of deze trein uiteindelijk zelf uit gaat of niet? :confused: Hij lijkt oneindig..
Ja als de batterijen op gaan natuurlijk :-D Maar ik bedoel voor die tijd.
Alle reacties Link kopieren
@aapje: even of topic, maar hoe is dat gourmetten met een dreumes gegaan?
Wij hebben een iets oudere variant van deze trein en die stopt na een minuut of 2. (Gelukkig!!!)

Gisteravond ook pakjesavond gehad. Zoon (3) kreeg een werkbankje met gereedschap en dochter (1) wat dingen van little people. Simpel maar leuk en ze zijn er beiden heel blij mee.
Zaterdagavond doen we het nog een keer bij opa en oma, krijgen ze allebei nog 1 cadeau: zoon zo'n vissenspel en dochter een Vtech liedjesboek.
Alles op marktplaats of rommelmarkt gevonden dit jaar dus deze Geldbeheerpiet is ook weer blij;)
Hier is heel blij gereageerd op het gekregen speelgoed, fijn! Ook van elkaar vonden de jongens het speelgoed mooi en interessant.

Over speelgoedpistolen: hier wil ik ze bij voorkeur ook niet in huis hebben. Maar de interesse van mijn kinderen is er ook niet naar. In de zomer hebben ze wel een foamspuit waar ze water mee kunnen schieten. Al hebben ze daar ook niet zoveel mee gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van bijna 3 is vooral erg blij met haar dokterssetje en playmobil woonhuis.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
04-12-2018 11:30
En dan geen spel waarbij ze op elkaar schieten/elkaar dood maken. En misschien kijk ik er tegen de tijd dat het belangrijk wordt wel weer anders tegen aan (oudste is nu 3 dus verder dan waterpistool komen we nu toch nog niet qua wensen).
Mooi principe, maar hoe ga je dat voorkomen? Ze spelen toch wel wat ze willen spelen is mijn ervaring. Ik vind het niet leuk als mijn zoon dat soort dingen speelt en ik praat er ook wel over met hem (dat doodgaan niet iets leuks is en dat mensen dan juist verdrietig zijn), maar verbieden lijkt me nauwelijks te doen. Mijn ouders waren nogal pacifistisch en bij ons kwam er dus ook echt geen pistool in, maar alsnog stond mijn broer 'piew piew!' te doen met de stofzuigerslang. Heeft hij ook verder niks van gekregen, hij is inmiddels ongeveer net zo pacifistisch als mijn ouders destijds.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 6 heeft voor Sinterklaas gisteren een grote elektro set gehad (deze van Lobbes: https://www.lobbes.nl/speelgoed/bouw-en ... set-56dlg-) en is er helemaal weg van. En ik ook, vanmiddag kregen we bijna ruzie omdat we allebei zo graag ons eigen elektrische circuitje wilden bouwen. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Leuke set Nicole! Mijn zoon is nu nog wat te jong maar hoop dat ik t kan onthouden voor over 1-2 jaar.

Hier was pakjesavond ook een succes. Jongste zat beetje te zaniken over dat boek en puzzel stom waren ('geen speelgoed') maar is wel in de wolken met zijn echte speelgoedcadeau. Oudste had behalve een chocoletter geen specifieke wensen, en vond alles prachtig. Het is in tegenstelling tot zijn broertje een heerlijk dankbaar kind dat
alles leuk en mooi vindt 😊 Uitpakken ging redelijk rustig, eigenlijk wel zoals ik gehoopt had.

Verder wel blij dat t achter de rug is. Kinderen leken niet echt last te hebben van spanning ofzo maar merk nu dat ze enorm moe zijn en behoefte hebben aan rust. We hadden afgelopen weken ook meerdere verjaardagen en noodgedwongen logeerpartijen. Nu even rustig aan tot de kerstvakantie, en lekker spelen met de nieuwe spullen.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan iedereen die de Lidl-treinset heeft: is bij jullie de batterij van de zelfrijdende trein ook zo snel leeg?

Man en ik hebben hier gisteren een baan voor zoon gebouwd en een 'paar' proefrondjes gereden, maar nu is het ochtend, wil ik nog wat proefrondjes rijden (even aan dochter laten zien wat een trein doet :whistle: ), maar nu komt de trein de bruggen niet meer over :-?
Alle reacties Link kopieren
Dochter was blij met haar kerstkado's
Vooral met Just Dance 2019 en een dekbed overtrek met flamingo's erop ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
25-12-2018 07:14
Vraagje aan iedereen die de Lidl-treinset heeft: is bij jullie de batterij van de zelfrijdende trein ook zo snel leeg?

Man en ik hebben hier gisteren een baan voor zoon gebouwd en een 'paar' proefrondjes gereden, maar nu is het ochtend, wil ik nog wat proefrondjes rijden (even aan dochter laten zien wat een trein doet :whistle: ), maar nu komt de trein de bruggen niet meer over :-?
Vervelend! Ze gaan bij ons wel leeg, maar niet al na een paar rondjes. Meer na 50-100 rondjes ofzo. De losse trein met afstandsbediening is wel krachtiger en sneller dan de trein die bij de baan zit.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
25-12-2018 13:03
Vervelend! Ze gaan bij ons wel leeg, maar niet al na een paar rondjes. Meer na 50-100 rondjes ofzo. De losse trein met afstandsbediening is wel krachtiger en sneller dan de trein die bij de baan zit.
Het waren een 'paar' rondjes in 3 kwartier tijd, we vonden dat we het wel verdiend hadden nadat we die baan in een leuk parcour hadden gelegd :$
Waarschijnlijk hadden we een slechte batterij, zoon heeft dat ding net 2 uur laten rijden en hij doet het nog steeds.

Die trein met afstandsbediening staat hier voor volgend jaar op het lijstje. Die leek ons voor zoon nu nog wat te abstract, dus dat zou dan garant staan aan driftbuien.
Alle reacties Link kopieren
Meegeleverde batterijen zijn vaak demo batterijen met weinig capaciteit. Gewoon zodat je het ding kunt uitproberen/meteen kunt spelen, maar geen enkele garantie datze lang meegaan (kan wel, maar hoeft dus niet). Als je er zelf goede batterijen in doet gaan die vaak veel langer mee.

Wij hebben ook zelfrijdende lidl en brio treinen, en ik wissel de (oplaadbare) batterijen 3x per jaar ofzo. geen idee hoe lang ze er dan mee gespeeld hebben, maar zijn in mijn ogen zeker niet te snel leeg ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen?
Ik ben op zoek naar een speelset van Little People wat geen geluid maakt
(op verzoek van de ouders).
De site van FisherPrice zegt dat er twee sets zijn die niet op batterijen werken, maar ik kan geen verkopers vinden. Het gaat dan om troeteldierencentrum en dolfinarium

Alvast bedankt.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Die sets hebben best oude eancodes. Ik denk niet dat die nog nieuw leverbaar zijn. Misschien nog NOS via marktplaats.
Op MP staat nog een nieuw troeteldieren centrum. Verder lijken ze inderdaad te oud voor nieuw in de winkels nog. Maar zijn er maar twee sets van little people die geen geluid maken? Ik dacht dat dat altijd stil speegoed was.


Ik zoek trouwens en cadeautje voor een 6jarige jongen. Wat vinden die leuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven