Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren pakjesavond gevierd en de cadeautjes vielen erg goed in de smaak!

Toppers bij zoon van 7: Lego, Kapla, Stratego, een Lego boek (deze: https://www.bol.com/nl/p/lego-city-de-s ... 093051279/, met een paar Lego poppetjes en uit te klappen en rechtop te zetten als achtergrond bij het spelen met de Lego, erg leuk), een 'voetbalvaardigheidstrainer' (buikband met elastiek en elastisch ding waar je een bal in kunt doen, zodat de bal steeds weer naar je terugkomt en niet zo gauw onder een auto rolt) en een spel van Freek Vonk.

Toppers bij dochter van 4: knuffel, herbruikbaar stickerboek van Melissa & Doug (nogmaals dank voor de tips hierover!), dartbord met klittenband balletjes (deze: https://www.lobbes.nl/speelgoed/buitens ... and-oceaan, die vond ik er gezelliger uitzien dan de meeste andere en hij heeft lekker veel balletjes), eenhoorn kleurboek, hengelspel (met van die ronddraaiende happende visjes), squishy knuffeltje (van de Hema, die knijpen veel makkelijker en fijner dan Squeezamals) en een dierenboek.

Toppers bij dochter van 1: alles, ook de cadeautjes van de anderen en waag het niet om iets weer uit haar handen te pakken. ;-D

Al met al zeer geslaagd dus, die vermaken zich voorlopig wel. :D
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
04-12-2019 21:54
Weet iemand of we zoiets ook in Nederland hebben (of in ieder geval in een metrische eenheid?)

Afbeelding

Niet eens per sé voor nu, maar ik vind ze echt heel gaaf. Alleen die inches.... :D

Edit: hoeft niet eens heel erg te zijn trouwens, al is het ook wel cool als je óók nog eens leert hoe lang 10cm ongeveer is
Ik vind ze er lijken op de rekenendozen van school van vroeger. Mijn moeder heeft daar een aantal van thuis liggen zal volgende week eens kijken wat voor merk dat is
Alle reacties Link kopieren
De bilibo's waren uiteindelijk de moeite van het inpakken waard, ze zijn er gelijk in gaan draaien en spelen. Verder hadden ze toch andere cadeaus dan ik ooit gepost had, maar het waren allemaal hits :yes:

Zoon een treinremise (met stoomtrein, daar ging het om), mixer (beide van de lidl) en een kleine bus die gaat gaat rijden als je hem achteruit trekt (staat echt al sinds vorig jaar op zolder).
Dochter een broodrooster (lidl), nieuwe pop, en een magisch flesje (man kende dat niet, die was meer verbaasd dan de kinderen :facepalm: )

Dan allebei dus een bilibo, en een spaarpot die het geld wat je erin gooit sorteert.

Geslaagde avond dus, en bedankt voor de tips! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Leuk Maartje!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om de succesnummers te horen :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een groot succes,
Vooral het zelfrijdende treintje voor op de houten baan, de nijntje kassa em het dokterssetje van fisher price! (zoon is 2,5)
We hebben het heel leuk gehad. De komende tijd kan hij zich weer goed vermaken :)
Alle reacties Link kopieren
Grootste hit van mijn jongste zoon (7 jaar) waren een boksbal en boxhandschoenen, dat had hij op school gekregen
Thuis een koffertje met tekenspul en hotwheel monstertruck

Zoon (9 jaar) had ook hotwheels en een technisch lego set, die hij gelijk is gaan opbouwen

Van opa en oma hebben ze een envelop met geld gekregen, daar gaan we gravitrax van kopen.
Oudste is daar heel enthousiast over sinds hij bij een vriendje er mee gespeeld heeft.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog tips voor barbie uitbreidingen? Met welke dingen werd nou echt gespeeld?
Due-scimmie schreef:
06-12-2019 18:39
Iemand nog tips voor barbie uitbreidingen? Met welke dingen werd nou echt gespeeld?
De Barbie camper!
Ik denk dat dit de huidige versie is van die mijn dochter had: https://www.bol.com/nl/p/barbie-droomca ... 079252098/
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een succesvolle pakjesavond!

1 jarige: (praktische dingen voor de vorm.. ze is ook pas jarig geweest)
* Spaarpot
* Slaapzak
* Schoentjes
* Speelgoed game-controller
* Slab met opvangbakje

3-jarige: (ook pas jarig geweest)
* Dino-verkleedpak
* Kleuren met water setje
* Duplo plaat met rijbaan
* Duplo auto'tje met slagboom

4-jarige:
* Spiderman verkleedpak
* Spiderman horloge
* Spiderman projectie zaklamp
* Donald Duck Junior

Samen
* Houten treinbaan onderdelen (mannetje-mannetje stukjes en vrouwtje-vrouwtje stukjes)
* Nieuwe brug voor houten treinbaan
* Nieuwe spoorwegovergang voor houten treinbaan
* Zelfrijdende trein met poortjes voor houten treinbaan
* Bestuurbare trein voor houten treinbaan (blijkt defect :( )

De houten treinbaan onderdelen zijn een daverend succes. Peuter heeft er de hele dag mee gespeeld en het zelfrijdende gedeelte heeft vooral kleuters interesse. Verder moest de verkleedkleding direct aan en geshowd worden (met brul-geluid van dino en schietgeluid van spiderman), het horloge moest meteen om en mee naar school, de projectie zaklamp gaat nu al 2 nachten mee naar bed en de donald duck is al deels gelezen.
Echt álles vonden ze leuk, er heeft niemand gehuild en ze waren zo enthousiast :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
06-12-2019 23:51
Hier ook een succesvolle pakjesavond!

1 jarige: (praktische dingen voor de vorm.. ze is ook pas jarig geweest)
* Spaarpot
* Slaapzak
* Schoentjes
* Speelgoed game-controller
* Slab met opvangbakje
Die controller klinkt wel als iets voor onze baby. Heb je linkje?
In dit topic heb ik gelezen over de TipToi boeken. Had ik nooit van gehoord, maar het klonk erg leuk. Nou, ze zijn een onwijs succes!!
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hier valt Gravitrax voor zowel de 10 als 12 jarige (en papa) erg in de smaak!
Heel blij mee; het spelen was er een beetje af; lego en playmobil deden ze al tijd niks meer mee en nu dus weer iets gevonden. Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook basisset gravitrax een succes. Tips voor uitbreidingen iemand ? Er is zoveel keuze.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
07-12-2019 22:11
In dit topic heb ik gelezen over de TipToi boeken. Had ik nooit van gehoord, maar het klonk erg leuk. Nou, ze zijn een onwijs succes!!
:cheer:
Bij niet iedereen zijn ze een succes, als je eens extra boeken zoekt staan er vaak veel op marktplaats :)
Alle reacties Link kopieren
Beste cadeau voor 6 jarige dochter was iets dat niet op haar lijstje stond : dagboek van L.O.L. met slot en sleutel en onzichtbare pen (tekst wordt zichtbaar met lampje). 😍

Mbt Tiptoi: er zijn ook spellen van. Ook wel op mp te vinden. Je moet dan bestand van de website downloaden naar de pen (dus beter al vooraf doen)
Eva1977 schreef:
08-12-2019 08:23
Hier valt Gravitrax voor zowel de 10 als 12 jarige (en papa) erg in de smaak!
Heel blij mee; het spelen was er een beetje af; lego en playmobil deden ze al tijd niks meer mee en nu dus weer iets gevonden. Heel fijn!
Dat klinkt goed! Mijn zoon net zo en hij krijgt binnenkort Gravitrax voor zijn verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
08-12-2019 08:23
Hier valt Gravitrax voor zowel de 10 als 12 jarige (en papa) erg in de smaak!
Heel blij mee; het spelen was er een beetje af; lego en playmobil deden ze al tijd niks meer mee en nu dus weer iets gevonden. Heel fijn!
Haha, ik denk dat veel ouders het ook voor zichzelf kopen. Ik zit me al af te vragen wanneer je met goed fatsoen Gravitrax kunt kopen (ze wordt 3 in maart) :A: :A: :A:

Hier is de Brio treinbaan de huidige speelgoedhit na 5-12.
Caro_22 schreef:
08-12-2019 08:56
Bij niet iedereen zijn ze een succes, als je eens extra boeken zoekt staan er vaak veel op marktplaats :)
:lightbulb:
Goed idee!
Mugske schreef:
08-12-2019 09:37
Beste cadeau voor 6 jarige dochter was iets dat niet op haar lijstje stond : dagboek van L.O.L. met slot en sleutel en onzichtbare pen (tekst wordt zichtbaar met lampje). 😍

Mbt Tiptoi: er zijn ook spellen van. Ook wel op mp te vinden. Je moet dan bestand van de website downloaden naar de pen (dus beter al vooraf doen)
Oh, ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
07-12-2019 22:11
In dit topic heb ik gelezen over de TipToi boeken. Had ik nooit van gehoord, maar het klonk erg leuk. Nou, ze zijn een onwijs succes!!
:cheer:
Wat leuk om te horen!


Bij mijn dochter van bijna 5 is de Tiptoi sinds een paar maanden ook opeens helemaal aangeslagen. We hebben 6 verschillende boeken en elke dag speelt ze er wel een uur of langer mee. Het blijft leuk, omdat er zoveel verschillende dingen te ontdekken en spelen zijn. Heel fijn dat we eindelijk iets hebben waarmee ze zichzelf kan vermaken, want ze verveelde zich hiervoor altijd te pletter omdat het geen Playmobil/Lego/fantasiespel/bouw/knutselkind is.

Op één na komen onze boeken van Marktplaats en voor deze Sinterklaas hebben ze er beide nog een Tiptoi spel bij gekregen (ook van Marktplaats). Die moeten we nog uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Nog een Tiptoi vraag: heeft iemand al ervaring met de kleinere pocket boeken van Tiptoi? Is dat het geld waard of kun je er heel veel minder mee dan met een gewoon boek? Mijn dochter wil graag het boek van het menselijk lichaam voor haar verjaardag en dat is zo'n pocket.

En de Tiptoi quiz kaarten? Iemand die die heeft?
Alle reacties Link kopieren
We hadden hier een heel blije dochter op pakjesavond. Ze vond alles geweldig. De absolute topper van de avond waren een paar dikke, zachte huissokken. Dezelfde als die ik kreeg.

Qua speelgoed was ze superblij met de Gravitrax, lego friends en een kaarsenmaakset. Maar ook het fopcadeau van Malle Pietje vond ze geweldig.

Ze heeft absurd veel gekregen en ze heeft met volle teugen zitten genieten. Zowel van haar eigen cadeaus als van die van ons en van opa & oma.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
08-12-2019 13:45
Nog een Tiptoi vraag: heeft iemand al ervaring met de kleinere pocket boeken van Tiptoi? Is dat het geld waard of kun je er heel veel minder mee dan met een gewoon boek? Mijn dochter wil graag het boek van het menselijk lichaam voor haar verjaardag en dat is zo'n pocket.

En de Tiptoi quiz kaarten? Iemand die die heeft?
Ik heb die pocket bekeken in de winkel en vond het niets. Magertjes en al te simpel voor mijn 4-jarige.
Echt heel jammer dat ze niet gewoon een volwaardig boek hebben gemaakt, want er is toch genoeg te vertellen over dat thema lijkt me.
Wij hebben vrijwel alle boeken in huis en kunnen wel weer iets nieuws gebruiken maar er komt niks interessants.

Heb het idee dat Tiptoi hier in NL in de markt is gezet voor jongere kinderen, eerder 4 dan 6-jarigen zeg maar. In het Duits zijn er ook echt veel leukere boeken te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Welke tiptoi boeken raden jullie aan voor driejarige?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven