Het leed dat verjaardagen heet

06-10-2018 20:18 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch hier eens pijlen ik ben vrijgezel en woon samen met mijn katten. Geen kinder wens sterker nog ben kinderen na 2 uurtjes vaak wel zat.

Ik zit nu in de leeftijd waarop veel vriendinnen zwanger worden of al kinderen hebben.

Zelf vier ik mijn verjaardag nooit en op de verjaardagen van volwassen kom ik zelden tot nooit. Veel prikkels en vind er gewoon niks aan.

Terug naar de kinder verjaardagen inmiddels zijn dat er volgend jaar een stuk of 12 waar dus word verwacht. Ik zie dat gewoon niet zitten. Dus had bedacht om gewoon om het jaar te gaan dus een jaar die 6 verjaardagen en het andere jaar die 6 verjaardagen.
Deze gedachten heb ik nu aan 4 mensen verteld waarvan 1 positieve reactie van een vriendin die zich het kon voorstellen en het prima vind als ik besluit om niet elk jaar te komen.
Van de andere 3 kreeg ik nog al boze/negatieve reacties want zij snappen niet dat ik de verjaardag van *naam kind* niet elk jaar wil vieren onder deze 3 zit dus ook familie.
Ik schrok hier van en begin toch te twijfelen is mijn idee echt zo raar?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-10-2018 20:31
En die vriendin kan het vermoedelijk helemáál niet schelen of je komt. :proud:
Klopt die vind het veel leuker als ik eens mee ga met haar en de kids naar het strand of de dierentuin b.v.
En zij vind het ook niet erg als ik eerder kom om de drukte te vermeiden bied ze vaak ook zelf aan zo van het begint om 14.00 maar jij ben al welkom om 13.00 zodat ik met de drukte weer weg ben.
Alle reacties Link kopieren
De volgende keer zeg je: "sorry, ik had zó graag willen komen maar ik kan de laatste tijd zo slecht tegen al die prikkels die zulke gezellige avonden me geven, dus ik moet Lieke d'r verjaardag deze keer voorbij laten gaan. Wat wou ze eigenlijk voor haar verjaardag?" En dan reik je het cadeautje bij gelegenheid aan of anders komt ze het even halen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind verjaardagen ook niks aan. Ik ga alleen naar verjaardagen van familie en als het uitkomt ga ik naar verjaardagen van vrienden. Ik heb niet veel vrienden en die paar die ik heb ga ik wel want ik vind het belangrijk om die vriendschappen te onderhouden. Maar verjaardagen van kinderen van vrienden ga ik niet. Naar verjaardag van kinderen van broers /zussen ga ik wel. Vind het erg egoïstisch om dan niet te gaan. Je moet toch wel iets voor elkaar over hebben. De maatschappij wordt al individualistisch genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Dus voor komend naar de verjaardagen van die 3 die negatief hebben geregeerd gewoon gaan de mensen van niks weten even een selectie in maken en gewoon smoes verzinnen.

Naast deze 12 verjaardagen zullen er nog wel bij komen er lopen er nog wat zwanger rond of hebben plannen tot...
Voor bepaalde vrienden en familie heb je dat gewoon over om wat extra van jezelf te geven. In die gevallen is de vriendschap en het gunnen wederzijds.
Als je dat niet hebt of kunt, sla dan gewoon standaard alle verjaardagen over en vraag of je op een andere dag welkom bent. In sommige gevallen niet want het is voor die mensen wel zo fijn om verjaardagsgedoe op één dag te hebben. Bij andere zal het geen probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom is het zo egoïstisch om niet elk jaar naar de verjaardagen van neefjes en nichtjes te gaan?
Dat zijn juist de verjaardagen die ik het minst leuk vind :-$ Mijn schoonzus vind het b.v geweldig om met confetti canonnen te en ballonnen die de kinderen kapot moeten maken voor iets leuks en tel daar bij op dat ze een stukje taart krijgen bom vol suiker en je kan je voorstellen wat dit met kinderen en volwassenen doet.
Mijn ene vriend nodigt mijn kinderen eens per jaar uit. Dan heeft hij een kadootje voor ze en neemt ze mee lunchen bij hem in de buurt, of gaat iets met ze bakken of koken.
Als kado aan mij zodat ik een paar uurtjes kan winkelen ofzo. Hij wil de kinderen alleen hebben want dan leert hij ze beter kennen zegt hij.
De kinderen vinden het fantastisch.
Hij komt nooit op hun verjaardagen maar zingt ze toe via Whatsapp.
Helemaal goed.
Wat doe je jezelf aan, Kinderverjaardagen zijn ook gewoon niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Denk voor de lol eens andersom: nodig al die vrienden ook ieder jaar uit voor de verjaardag van jouw katten. En dan ook negatief en boos op ze worden wanneer ze niet naar jouw prinsjes komen he?
Alle reacties Link kopieren
Het is over het algemeen wat zachter om te zeggen wat je wel wil doen (thuis blijven omdat je iets wat voor jou belangrijk is gaat doen bijvoorbeeld rusten) dan zeggen wat je niet wil doen (naar hun toekomen) en dat al enige jaren van tevoren. Maar goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
06-10-2018 20:29
Waarom uberhaupt gaan? Ik vind kinderen ook helemaal niks. Dus toen m'n broer z'n kind 1 jaar werd heb ik 'm gebeld en gewoon eerlijk verteld dat het mij vet saai lijkt met al die moeders, dus als ik toevallig in de buurt was en zin in een stukje taart misschien langs zou komen, maar waarschijnlijk niet.

Hij wist wie het zei en vond het allemaal prima. Zorg dat er 0 verwachtingen zijn, dat maakt het leven een stuk makkelijker!
Mmm. Ik zou het toch wel heel rot vinden als ik zoiets zou horen van mijn broer of zus.
Verder bij vrienden is het voor mij prima om er eens een of twee over te slaan. Dan zeg ik gewoon dat ik verhinderd ben, geen probleem.
Ik zou eerder naar de volwassen jarigen gaan dan naar een kinderverjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
06-10-2018 20:57
Mijn ene vriend nodigt mijn kinderen eens per jaar uit. Dan heeft hij een kadootje voor ze en neemt ze mee lunchen bij hem in de buurt, of gaat iets met ze bakken of koken.
Als kado aan mij zodat ik een paar uurtjes kan winkelen ofzo. Hij wil de kinderen alleen hebben want dan leert hij ze beter kennen zegt hij.
De kinderen vinden het fantastisch.
Hij komt nooit op hun verjaardagen maar zingt ze toe via Whatsapp.
Helemaal goed.
Wat doe je jezelf aan, Kinderverjaardagen zijn ook gewoon niet zo leuk.
Dat is ook een leuk idee
Alle reacties Link kopieren
Je had het inderdaad niet moeten zeggen maar gewoon om het jaar zeggen dat je al iets anders hebt.
Wat je nu nog zou kunnen doen is zeggen dat je geen kinderverjaardagwn meer doet maar dat je natuurlijk wel dol bent op Jantje/Pietje/Priscilla/Djyvano en de andere en dat je ze daarom graag mee neemt voor een dagje speeltuin, zwembad of weet ik wat. Ben je met 1 of 2 dagen per jaar klaar. Kids blij, ouders blij, jij blij.
derooiekater schreef:
06-10-2018 20:55
Maar waarom is het zo egoïstisch om niet elk jaar naar de verjaardagen van neefjes en nichtjes te gaan?
Dat zijn juist de verjaardagen die ik het minst leuk vind :-$ Mijn schoonzus vind het b.v geweldig om met confetti canonnen te en ballonnen die de kinderen kapot moeten maken voor iets leuks en tel daar bij op dat ze een stukje taart krijgen bom vol suiker en je kan je voorstellen wat dit met kinderen en volwassenen doet.
Hier is het zo dat mijn kinderen een band hebben met al hun tantes en ooms. Dus mijn zoontje zou bepaalde familieleden ook echt missen, wat hij uiteraard bij mijn vriendinnen niet heeft. Het kan best zijn dat jij die band minder hebt met je nichtjes en neefjes, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat er misschien een oppervlakkigere band zal zijn dan met de tantes die wel op de verjaardagen komen.

Tenzij je inderdaad iets aparts doet met de kinderen. Maar ik zou niet snel hun verjaardag helemaal overslaan, als ze belangrijk voor je zijn.
anoniem_370133 wijzigde dit bericht op 06-10-2018 21:04
7.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
06-10-2018 20:58
Denk voor de lol eens andersom: nodig al die vrienden ook ieder jaar uit voor de verjaardag van jouw katten. En dan ook negatief en boos op ze worden wanneer ze niet naar jouw prinsjes komen he?
Ben bang dat ik het dan op de spits ga drijven. Heb het dit jaar wel op Facebook gezet maar heb in totaal 4 felicitaties gehad.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
06-10-2018 20:55
Maar waarom is het zo egoïstisch om niet elk jaar naar de verjaardagen van neefjes en nichtjes te gaan?
Dat zijn juist de verjaardagen die ik het minst leuk vind :-$ Mijn schoonzus vind het b.v geweldig om met confetti canonnen te en ballonnen die de kinderen kapot moeten maken voor iets leuks en tel daar bij op dat ze een stukje taart krijgen bom vol suiker en je kan je voorstellen wat dit met kinderen en volwassenen doet.
Nou ja, misschien ligt het aan de band. Ik ben dol op mijn neefjes en nichtjes, en andersom ook. Zij zouden het echt niet leuk vinden als hun tante niet komt. En dát zou het voor mij dus egoïstisch maken.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-10-2018 21:00
Het is over het algemeen wat zachter om te zeggen wat je wel wil doen (thuis blijven omdat je iets wat voor jou belangrijk is gaat doen bijvoorbeeld rusten) dan zeggen wat je niet wil doen (naar hun toekomen) en dat al enige jaren van tevoren. Maar goed.
Klopt maar ben een beetje sociaal onhandig :-$ vandaar ook dit topic om de lessen te leren en mee te nemen naar de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sowieso raar dat mensen hun eigen vrienden uitnodigen op de verjaardag van hun kinderen. Met opa's, oma's, ooms en tantes is het druk genoeg. Als de kinderen oud genoeg zijn om vriendschappen te sluiten dan kunnen ze hun eigen vrienden uitnodigen en tot die tijd houden we het klein.
derooiekater schreef:
06-10-2018 21:04
Ben bang dat ik het dan op de spits ga drijven. Heb het dit jaar wel op Facebook gezet maar heb in totaal 4 felicitaties gehad.
Ah, dat waren vast je 8 vrienden die je om het jaar feliciteren. :idee:
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
06-10-2018 20:55
Maar waarom is het zo egoïstisch om niet elk jaar naar de verjaardagen van neefjes en nichtjes te gaan?
Dat zijn juist de verjaardagen die ik het minst leuk vind :-$ Mijn schoonzus vind het b.v geweldig om met confetti canonnen te en ballonnen die de kinderen kapot moeten maken voor iets leuks en tel daar bij op dat ze een stukje taart krijgen bom vol suiker en je kan je voorstellen wat dit met kinderen en volwassenen doet.
Alleen op Viva gelezen dat mensen kinderverjaardagen oprecht leuk vinden. Irl ken ik niemand. Ik vind de verjaardag van kind (familiefeest en kinderpartijtje) een bezoeking. Ik ga niet omdat ik het leuk vind, ik ga omdat het jarige neefje of nichtje het leuk vinden. Ik wil niet zo’n ‘tante’ worden als een ‘tante’ van mijn vaderskant. En heel eerlijk, ik vier mijn eigen verjaardag ook niet. Maar ik vind het wel heel leuk dat neefjes en nichtjes dan toch een zelfgetekende kaart in de brievenbus gooien. Geweldig toch, zo’n kaart met “Liefe tantuh Lemoos, povisiat met je ferjaar dag. Je bent nu heel erg out. Veel plesier!”
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Die vrienden denken allemaal dat hun eerste kind zo bijzonder is dat kennissen wel op hun verjaardag willen komen (het kind zelf doe je er geen plezier mee op die leeftijd). Als ze een tweede hebben zijn ze inmiddels aan het idee gewend dat dit niet zo is en zijn de verwachtingen weer normaal.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
06-10-2018 21:06
Ah, dat waren vast je 8 vrienden die je om het jaar feliciteren. :idee:
Nee dat waren vriendinnen met katten zonder kinderen en mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-10-2018 20:36
Heel eerlijk, maar ook knap onaardig van je
Valt wel mee, hij kan er wel om lachen. Hetzelfde bij m'n zus, ze vind het verrassend leuk als ik wel kom naar één van haar kinderen maar ze verwacht het niet van mij. Bij de uitnodiging is het al "waarschijnlijk kom je niet, maar feestje van nichtje is op die datum."

Mijn eerlijkheid wordt wel gewaardeerd. Zoals ik zei; ze weten wie het zegt :D

Ik heb geen vriendinnen met kinderen, vroegere vriendinnen die moeder zijn geworden is het contact verwaterd. Waarschijnlijk omdat ze wel wisten dat ik niks met hun kind kan en wil. Gelukkig genoeg leuke vrouwen om me heen ook zonder kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
06-10-2018 20:33
Ik vind dat je verjaardagen van familie niet kan overslaan. Bij kinderen van vriendinnen vind ik het anders.
Eh, ik weet niet hoeveel familie jij hebt, maar ik heb 4 siblings + partners met in totaal 10 kinderen + 2 ouders en 2 schoonouders. Dat zijn 22 verjaardagen per jaar alleen van familie. Ik vind dat nogal wat.

Ik heb altijd veel gewerkt in de weekenden (en nog) en ben sowieso een tijd vrij afwezig geweest op familie-aangelegenheden. Wat er in geresulteerd heeft dat iedereen nog steeds aangenaam verrast is als ik er wél ben. Heerlijk, kan ik iedereen aanraden ;-D

Vrienden met kinderen gaan er in mijn omgeving eigenlijk sowieso niet vanuit dat de kinderloze vrienden naar verjaardagsfeestjes van hun kinderen komen. We worden wel uitgenodigd en zijn van harte welkom, maar als we er niet zijn vindt men dat ook heel normaal.

Je kunt dus al wel raden dat ik vind dat je een prima oplossing had bedacht voor t probleem TO. Jammer dat je omgeving t niet kan waarderen.
Gewoon structureel niet gaan, op gegeven moment word je niet eens meer uitgenodigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven