Heupdysplasie

02-02-2009 13:33 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat Minismollie heupdysplasie heeft. Donderdag hebben we een heupfoto laten maken, vandaag de uitslag gekregen en morgen (!) zitten we al bij de kinderorthopeed.

Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar ik ben altijd graag goed voorbereid. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met een baby met heupdysplasie.

Mini is nu 6 maanden, krijgt borstvoeding en daar wil ik niet mee stoppen. Ze kan zich sinds kort omdraaien van rug naar buik en speelt lekker met haar teentjes.

Hoe moet dat met aanleggen als ze een spreid- of een gipsbroekje krijgt? Wat voor invloed zal dit op haar ontwikkeling hebben? Omdraaien zal niet meer lukken, lijkt me, en met teentjes spelen ook niet meer. Waar moet ik nog meer aan denken of over nadenken?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje,heb me suf gezocht op internet afgelopen februari naar soortgelijke verhalen als dat van ons,.en nu vind ik er een!

Hoe gaat het daar met iedereen met de heupjes?

Afgelopen februari bij de kinderarts gezegd dat mijn dochtertje "raar" probeerde te lopen(14mnd)en een schok dat t was! Zelfde dag foto layen maken dag er Op de uitslag:Heupdysplasie met ernstige vorm van luxatie! 1week later naar t amc orthopeed.2wkn later,operatie heup plus gipsbroek 4 uur in zenuwen! 5 wkn geleden gipswissel (weer narcose ) en nu morgen nog 2 weken(gaat heeeeeeel langzaam) gipsbroek eraf,foto's.orthopeed,spreidbeugels aan meten(hilgenreiner.en campspreider ) en weer naar huis..gelukkig met beugels in plaats van die gips broek! we hopen zoooo dat die foto goed is!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven