Hoe nu verder?
vrijdag 27 december 2019 om 21:24
Zoals ik in een eerdere post had aangegeven komt mijn nichtje in de weekenden bij mij logeren.
Het was altijd erg gezellig en ze ging zich steeds meer thuis voelen. Dat thuis voelen gaat samen met een grote mond en ander gedrag dat ik niet leuk vind. Vooral als er een vriendinnetje bij is.
Nu heb ik vorig weekend dit besproken met haar ouders. Ik gaf aan dat ik dit met haar wilde bespreken. Haar ouders wilden dit graag zelf met haar bespreken en ook dat het vriendinnetje even niet meer mocht komen. Dit is dus deze week gebeurd. Ik was er op voor hand al niet blij mee, maar ik kon er weinig tegenin brengen.
Nu zou ze dit weekend weer komen. Vandaag werd ik gebeld dat ze weg gelopen was vlak voordat ik haar zou halen naar een vriendinnetje. Uiteindelijk heb ik een uur gewacht maar ze kwam niet terug. Ik vond dat we haar op moesten halen en dat ze dan alsnog mee zou moeten. Haar ouders vonden het wel goed zo en nu slaapt mijn nichtje dit weekend dus bij haar vriendinnetje omdat ze boos is op mij omdat het vriendinnetje even niet bij mij thuis mag komen.
Ik ben boos, voel mij enorm gebruikt en weet even niet hoe verder. Ben wel benieuwd naar jullie mening.
Het was altijd erg gezellig en ze ging zich steeds meer thuis voelen. Dat thuis voelen gaat samen met een grote mond en ander gedrag dat ik niet leuk vind. Vooral als er een vriendinnetje bij is.
Nu heb ik vorig weekend dit besproken met haar ouders. Ik gaf aan dat ik dit met haar wilde bespreken. Haar ouders wilden dit graag zelf met haar bespreken en ook dat het vriendinnetje even niet meer mocht komen. Dit is dus deze week gebeurd. Ik was er op voor hand al niet blij mee, maar ik kon er weinig tegenin brengen.
Nu zou ze dit weekend weer komen. Vandaag werd ik gebeld dat ze weg gelopen was vlak voordat ik haar zou halen naar een vriendinnetje. Uiteindelijk heb ik een uur gewacht maar ze kwam niet terug. Ik vond dat we haar op moesten halen en dat ze dan alsnog mee zou moeten. Haar ouders vonden het wel goed zo en nu slaapt mijn nichtje dit weekend dus bij haar vriendinnetje omdat ze boos is op mij omdat het vriendinnetje even niet bij mij thuis mag komen.
Ik ben boos, voel mij enorm gebruikt en weet even niet hoe verder. Ben wel benieuwd naar jullie mening.

vrijdag 27 december 2019 om 21:26

vrijdag 27 december 2019 om 21:28

vrijdag 27 december 2019 om 21:28
je zegt in de OP dat je je gebruikt voelt. dat slaat nergens op als degene die je misbruikt heeft een kind is

vrijdag 27 december 2019 om 21:29
Ik ga uit van puber-leeftijd.
Die houden niet zo van overleg

Maar meer van dat ouders / verzorgers vanzelf wel vast-stellen waar ze slapen.
Zeker als er een vriendin mee is gemoeid waar ze héél véél contact mee hebben.

vrijdag 27 december 2019 om 21:30
Eens. Waarom bespreek je het met de ouders? En hoe oud is het kind?
Verder vind ik je dramatisch en onredelijk met je “gebruikt” voelen. Als je voor dit logeergebeuren iets terugverwacht(te) van je nichtje, had je hier beter niet aan kunnen beginnen.

vrijdag 27 december 2019 om 21:30
Als jij zulke andere ideeen hebt over een kind opvoeden dan haar ouders, denk ik dat jij je moet afvragen if je wel zo’n grote rol wilt hebben om haar elk weekend op te vangen. Als het vaker zo gaat zou ik aangeven dat ki d voortaan elk weekend naar vriendinnetje mag, als jouw regels niet gerespecteerd worden omdat de ouders jou niet ondersteunen.
vrijdag 27 december 2019 om 21:31
Haar ouders zijn sinds een paar maanden een eigen zaak gestart en hebben daarom weinig tijd in het weekend. Zij hebben gevraagd of ik daarom de verzorgende taken wil overnemen in de weekenden.

vrijdag 27 december 2019 om 21:35
Heeft TO je al verteld.

vrijdag 27 december 2019 om 21:35
Waarom moet zo’n vriendinnetje er elk weekend bij zijn? Daar zou ik ook niet op zitten wachten.
En nu zou ik het gewoon aan haar ouders overlaten. Laat maar even in hun sop gaar koken.
Nicht is welkom, maar wel onder bepaalde afspraken. Jouw afspraken.
Kan ze zich er niet aan houden, dan dus maar niet..
En dat ouders een eigen zaak opstarten is geen reden om in het weekend niet naar je kind om te kijken.
En nu zou ik het gewoon aan haar ouders overlaten. Laat maar even in hun sop gaar koken.
Nicht is welkom, maar wel onder bepaalde afspraken. Jouw afspraken.
Kan ze zich er niet aan houden, dan dus maar niet..
En dat ouders een eigen zaak opstarten is geen reden om in het weekend niet naar je kind om te kijken.

vrijdag 27 december 2019 om 21:36
Waarom heb je het zelf niet eerst met haar besproken in plaats van haar ouders in te lichten?
En verder vraag ik me een beetje af, net als in je vorige topic, hoe leuk deze regeling nu echt voor je nichtje is. Een paar weekenden logeren bij tante is vast leuk maar grote kans dat ze daarna gewoon liever thuis is. En daarom misschien nu minder gezellig is.
En verder vraag ik me een beetje af, net als in je vorige topic, hoe leuk deze regeling nu echt voor je nichtje is. Een paar weekenden logeren bij tante is vast leuk maar grote kans dat ze daarna gewoon liever thuis is. En daarom misschien nu minder gezellig is.