Hoe oud is jullie oppas?
dinsdag 22 april 2025 om 17:33
De titel zegt het eigenlijk al: hoe oud is jullie oppas, en tot hoelaat past hij/zij op en ook weleens een nachtje?
De reden dat ik het vraag is onze puberdochter van bijna 13. Zij past namelijk zelf graag op onze jongste kinderen van 3 en 5. Overdag laat ik ze daarom weleens kort even alleen om naar de buren te gaan, en ‘s avonds zitten wij weleens achterin de tuin een paar uur en managed zij de boel binnen.
Ze wil alleen heel graag zelf echt oppassen, als in dat wij echt een paar uur de deur uitgaan. Qua verantwoordelijkheid zou ze dat makkelijk aankunnen. Maar ik merk dat ik, juist omdat het onze eigen dochter betreft, lastig in kan schatten wat nou een normale leeftijd is om tot later en wellicht ook uiteindelijk nachtje weg op te passen.
Ik snap dat het afhankelijk is van hoe verantwoordelijk een kind is. Maar het leek mij wel goed om eens te horen hoe oud jullie oppas is en tot hoe laat die blijft.
De reden dat ik het vraag is onze puberdochter van bijna 13. Zij past namelijk zelf graag op onze jongste kinderen van 3 en 5. Overdag laat ik ze daarom weleens kort even alleen om naar de buren te gaan, en ‘s avonds zitten wij weleens achterin de tuin een paar uur en managed zij de boel binnen.
Ze wil alleen heel graag zelf echt oppassen, als in dat wij echt een paar uur de deur uitgaan. Qua verantwoordelijkheid zou ze dat makkelijk aankunnen. Maar ik merk dat ik, juist omdat het onze eigen dochter betreft, lastig in kan schatten wat nou een normale leeftijd is om tot later en wellicht ook uiteindelijk nachtje weg op te passen.
Ik snap dat het afhankelijk is van hoe verantwoordelijk een kind is. Maar het leek mij wel goed om eens te horen hoe oud jullie oppas is en tot hoe laat die blijft.
woensdag 23 april 2025 om 11:38
Niet allemaal. Ik vond het heel stressvol om als 13/14 jarige op mijn (bijna) 5 jaar jongere zusje te passen. Er was/ voelde alleen erg weinig ruimte om dat aan te geven. En kreeg er verder ook niet voor betaald. Maar kreeg wel op mijn falie als er iets niet goed ging. Dus ben er wat overgevoelig voor. Wil niet zeggen dat het ergens anders niet goed gaat of niet leuk is natuurlijk.
woensdag 23 april 2025 om 19:22
woensdag 23 april 2025 om 22:17
Ja die jongste kids liggen in principe op bed maar er wordt nog weleens om drinken en plassen gevraagd ed. Of als het vroeg is zitten ze samen in ons bed nog een filmpje te kijken voordat ze gaan slapen.Wintertime16 schreef: ↑23-04-2025 19:22Kinderen van 3 en 5 liggen 's avonds toch in bed? Of bedoel je dat de oudste ze dan op bed legt?
Het echte op bed leggen is dan al door ons gebeurd, of ze al slapen is vers 2

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in