Hoevaak krijgt jouw kind een koekje/cakeje/etc

12-05-2021 22:05 380 berichten
Ik vraag me af hoevaak jullie kinderen een koekje of snoepjes krijgen.

Mijn 4 jarige eet heel gezond, is een echt buitenspeelkind, hyperactief en absoluut niet dik. Hij krijg eigenlijk elke middag wel een koekje, cakeje of een zoen (officiele term mag niet meer). Een familielid sprak me erop aan dat dit eigenlijk wel heel vaak is en dat dergelijke zaken bewaard dienen te blijven voor speciale gelegenheden. Zelf geloof ik daar niet zo in. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Doe ik het fout?

Hoevaak koekje/cakeje?

Totaal aantal stemmen: 304

1x per week (4%)
2x per week (4%)
3x per week (4%)
4x per week (4%)
5 keer per week (4%)
6x per week (1%)
dagelijks (75%)
anders (4%)
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:24
Eten jullie ook dagelijks koek en snoep?
Jazeker
Drop, handje chips, een waterijsje
Koekjes hebben we niet vaak in huis
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:24
Eten jullie ook dagelijks koek en snoep?
Ja.
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:24
Eten jullie ook dagelijks koek en snoep?

Ja!
Als ik thuis/vrij ben bij elk eerste kopje thee een koekje.

Dus rond 10:00 uur, rond 15:00 uur en rond 20:00 uur.

Als ik werk alleen om 20:00 uur want op school is geen koek.
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:24
Eten jullie ook dagelijks koek en snoep?
Koek meestal niet maar wel chocola en chips. En frisdrank. Lekker.
Vanmiddag nog een ijsje in de zon gegeten met mijn dochters.
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:24
Eten jullie ook dagelijks koek en snoep?
Ja, ik eet iedere dag wel wat dropjes of snoepjes. Ik hou gelukkig niet zo van koekjes en chocola kan ik ook goed laten liggen, maar als er dropjes in huis zijn dan moeten die op!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Mijn kind krijgt geen koekjes of snoepjes.
(Klinkt verantwoord hè)

Ze krijgt wel vier boterhammen met chocoladehagelslag en jam.
(Oh! Dat geeft ineens een ander beeld niet?)


Oftewel, het zegt niet zo veel.
Jufjoke schreef:
12-05-2021 22:13
Ik vind het dan weer wel een beetje gek dat jouw familielid hier zo'n uitgesproken afkeuring over kenbaar maakt.
Sommige mensen vinden hun eigen mening kennelijk heel waardevol. Ook als hier niet naar gevraagd wordt.
Persoon in kwestie vind een mandarijn al een traktatie, ik vind dat een normaal onderdeel van de voeding en zie dat niet specifiek als iets lekkers.
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:21
Wat zijn peuterkoekjes?
Dat zijn koekjes die gemaakt zijn van peuters. Wel illegaal dus moeilijk te verkrijgen
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:24
Eten jullie ook dagelijks koek en snoep?
Snoep niet, chips ook niet, wel vaak een paar chocolade biscuitjes.
Alle reacties Link kopieren
LientjeLindelaan schreef:
12-05-2021 22:34
Sommige mensen vinden hun eigen mening kennelijk heel waardevol. Ook als hier niet naar gevraagd wordt.
Persoon in kwestie vind een mandarijn al een traktatie, ik vind dat een normaal onderdeel van de voeding en zie dat niet specifiek als iets lekkers.
In het gezicht uitlachen wil wel eens helpen!
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:24
Eten jullie ook dagelijks koek en snoep?
Ja. Ik ben ook gek op chips. Ik snoep zelf eigenlijk iets te veel, maar zorg wel dat de kinderen dat niet zien dus voorlopig ben ik niet het verkeerde voorbeeld. Andersom kook ik ook altijd genoeg groenten en eet die zelf ook graag.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dagelijks wel wat lekkers en wij eten de hele zomerperiode een waterijsje na het eten, zon staafje met ranja wat je ontdooit koopt en dan thuis moet invriezen. Staat voor mij gelijk aan een glas ranja dus ik vind het prima. Kinderen zijn allemaal gezond en slank.

Wat ik wel belangrijk vind is om bepaalde situaties/emoties niet aan eten te koppelen. Dus niet bij pijn gedaan/huilen/verveling meteen wat lekkers erin, ik wil dat soort zaken liever niet aan elkaar koppelen (zie ik om me heen ook weleens, dus vandaar)
VANTA schreef:
12-05-2021 22:33
Mijn kind krijgt geen koekjes of snoepjes.
(Klinkt verantwoord hè)

Ze krijgt wel vier boterhammen met chocoladehagelslag en jam.
(Oh! Dat geeft ineens een ander beeld niet?)


Oftewel, het zegt niet zo veel.
Euhm.. mijn kind eet geen droog brood hoor :mrgreen: Daar zit ook gewoon beleg op als pindakaas, kaas, pasta, jam of vlokken.
Desayuno schreef:
12-05-2021 22:39
Hier ook dagelijks wel wat lekkers en wij eten de hele zomerperiode een waterijsje na het eten, zon staafje met ranja wat je ontdooit koopt en dan thuis moet invriezen. Staat voor mij gelijk aan een glas ranja dus ik vind het prima. Kinderen zijn allemaal gezond en slank.

Wat ik wel belangrijk vind is om bepaalde situaties/emoties niet aan eten te koppelen. Dus niet bij pijn gedaan/huilen/verveling meteen wat lekkers erin, ik wil dat soort zaken liever niet aan elkaar koppelen (zie ik om me heen ook weleens, dus vandaar)
Dat ben ik helemaal met je eens.
VANTA schreef:
12-05-2021 22:33
Mijn kind krijgt geen koekjes of snoepjes.
(Klinkt verantwoord hè)

Ze krijgt wel vier boterhammen met chocoladehagelslag en jam.
(Oh! Dat geeft ineens een ander beeld niet?)


Oftewel, het zegt niet zo veel.
Als je bewust geen koek/snoep geeft neem ik aan dat je niet allerlei suikers op brood geeft..
Sága schreef:
12-05-2021 22:42
Als je bewust geen koek/snoep geeft neem ik aan dat je niet allerlei suikers op brood geeft..
't Was een voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
12-05-2021 22:42
Als je bewust geen koek/snoep geeft neem ik aan dat je niet allerlei suikers op brood geeft..
Joh
Alle reacties Link kopieren
Uit school (14 uur) melk en koekjes (biscuitjes) of wat pepernoten.
Eind van de middag een paar stukjes chocola. Dat laatste mag ingewisseld voor een paar snoepjes, maar dat gebeurt denk ik maar eens per 2 weken ofzo.

Het gaat hier dan om jongste (groep 5). De oudere kinderen (16 +) pakken zelf wat als ze daar zin in hebben, maar dat is prima met mate.

Als jongste trek heeft neemt hij zelf soepstengels of fruit.
Alle reacties Link kopieren
Ja, elke dag
Alle reacties Link kopieren
LientjeLindelaan schreef:
12-05-2021 22:34
Sommige mensen vinden hun eigen mening kennelijk heel waardevol. Ook als hier niet naar gevraagd wordt.
Persoon in kwestie vind een mandarijn al een traktatie, ik vind dat een normaal onderdeel van de voeding en zie dat niet specifiek als iets lekkers.
Vermoeiende mensen zijn dat, die vinden dat ze hun heilige oordeel te allen tijde over je heen mogen storten.
Elke dag wel iets. Soms een koekje, soms zo'n minidoosje met Smarties. Kind krijgt hier thuis op af en toe een smoothie na nooit iets anders dan water of thee en eet verder prima, dus ik vind het wel best.
Alle reacties Link kopieren
Nou to, gezien de score denk ik niet dat wat jij doet zo afwijkend is.
Waarom denk je zo snel dat je het fout doet?
Jufjoke schreef:
12-05-2021 22:58
Nou to, gezien de score denk ik niet dat wat jij doet zo afwijkend is.
Waarom denk je zo snel dat je het fout doet?
Ik denk niet zo snel dat ik het fout doe hoor, maar elke ouder twijfelt weleens denk ik. Gezien de felheid van de persoon in kwestie twijfelde ik dus even of mijn manier echt zo afwijkend was.
Iedere dag.

Ik ben zelf het kind in deze kwestie
Alle reacties Link kopieren
Zoontje van een vriendin (3 jaar) had laatst zijn aller eerste biscuitje gehad. Toen ze ergens op visite waren, welteverstaan. Vriendin zat hier echt mee en voelde zich er erg rot over achteraf. Daar moest ik stiekem wel een beetje om gniffelen.

Ik gebruik lekkers vaak als een beloning. Dochter hier is een extreem slechte eter.
Ik beloon haar regelmatig met een stukje chocola of een lolly. In ruil daar voor wil ik dat ze ook gezonde dingen eet.
Dus ja, hier zéker elke dag wat lekker ongezonds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven