Hond en kind

03-07-2011 09:34 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee honden waarvan één engelse bulldog kruising. Hij is vrij groot, weegt 40 kilo en vrij lomp maar altijd wel heel lief geweest en nog steeds wel.

Alleen, mijn zoon kan sinds kort niks meer goed doen bij hem. Mijn zoon is 20 maanden oud en is er eigenlijk heel voorzichtig mee, met beide honden. Die andere vind hem wel leuk en laat zich ook aaien en knuffelen door mijn zoon. Ze zijn ook allebei gewend om veel aangehaald te worden, door onszelf.

Sinds kort is de engelse bulldog bij iedere aanraking van mijn zoon al aan het grommen. Ik hield het net eens in de gaten maar mijn zoon hoeft maar naar hem toe te lopen en hij begint te grommen en zijn haren staan een beetje overeind. Ik krijg er geen goed gevoel bij. Ik corrigeer eigenlijk altijd alleen maar mijn zoon als iets te lomp gaat, maar de laatste tijd ook de hond als hij om niks al begint te grommen.

Hij zit nu even buiten, maar er bekruipt me steeds vaker een naar gevoel. Ik ken dit gedrag ook niet van hem.

Iemand enig idee en wat zou jij hiermee doen? Wij verwachten ons tweede kindje in augustus dus hij zal er toch aan moeten wennen.

In zijn mand en bij zijn eten word hij al met rust gelaten, dat weet mijn zoon ook. Ook als hij rustig ligt te slapen mag mijn zoon van mij niet aan hem komen, maar hoe voorzichtig we ook zijn, ik zie de hond nu veranderen.
Het muilkorfidee moet niet open staan, dat had je allang moeten hebben.

Of vind je dat zielig voor de hond?
Zielig om de hond te muilkorven. Geef 'm weg aan mensen zonder kleine kinderen in huis.
Ik vind het sowieso geen combinatie honden en kleine kinderen.

Maar in jouw geval lijkt het me duidelijk toch!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En ik snap wel dat je niet over 1 nacht ijs wil gaan, maar zorg eerst dat het beest niet kan bijten en kijk dan verder.

Doe dat nou voor de veiligheid van je kind.
@Kriebelbeest, je word niet genegeerd. Deze reactie gaf ik meteen na je eerste bericht.

@kriebelbeest, zou kunnen. Maar ik corrigeer niet in die zin dat ik mijn zoon boos weghaal ofzo hoor. ik loop er dan heen en neem hem mee en zeg, laat maar even met rust, hond is nu een beetje moe ofzo. Want hij doet eigenlijk nooit iets lomps. Heel af en toe de oortjes pakken, maar ja dat mag ik van de hond zelf wel doen. Maar goed zelfs dat doet hij niet meer. Alleen zachtjes aaien, loopt er ook niet als een gek op af. Dus ik zie niet wat hij fout doet... Nu de laatste tijd als de hond begint te grommen, want hij heeft hiervoor ook nooit correctie nodig gehad, ging een half jaar geleden eigenlijk heel goed, dan zeg ik daar ook wat van, dat het niet mag. Maar ja... lastig.
quote:Star schreef op 03 juli 2011 @ 10:29:

[...]

Goh wat een rare dingen zegt jouw man

Niet dus. Hij heeft groot gelijk. Je moet nu iets doen en niet nog drie maanden wachten.

Zie jij jezelf straks ingrijpen als je hoogzwanger bent en er gebeurt iets met hond en kind?Straks verwijt je man het jou als er iets gebeurd, omdat dit voorkomen had kunnen worden.
Je zult toch echt actie moeten ondernemen. Nu. Niets doen is geen optie, dat is jou ook helder. Maar passief blijven en alleen zeggen dat er iets moet gebeuren, werkt niet. Het is bijna augustus, het lijkt me dat je nu moet doorpakken.

Niet twijfelen, afwachten, uitzoeken, twijfelen, navragen, ander opties bekijken, overleggen met jouw man, nadenken, telefoontjes plegen, prijsvergelijkingen maken, uitstellen, en uiteindelijk in de wachtkamer van het ziekenhuis bedenken dat je te laat gehandeld hebt.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:judith29 schreef op 03 juli 2011 @ 10:26:

@Confiture, hij wil de hond weg doen en ziet geen ander oplossing voor het probleem. Hij vind gedragstherapeuten en cursussen onzin. wij zitten nu ook in een verbouwing van een oud pand en verder heeft mijn man een baan en een eigen bedrijf dus als hij eens rust kan nemen, dan wil hij ook echt rust of even tijd doorbrengen met zijn zoon en zich niet nu ook nog met de hond bezig moeten houden. Het huishouden komt nu ook al op zijn schouders omdat ik zelf niks meer kan, dus ik begrijp zijn houding op dit moment wel. Hij zegt dat hij het risico gewoon niet wil lopen dat straks één van de kinderen gebeten wordt.

Ik ben er aan de andere kant wel boos om.

Heel dubbel.

Als ik dat allemaal lees, denk ik dat je veel minder aandacht voor de hond hebt de laatste tijd en veel minder energie over hebt om in hem te steken. Alle tips die gegeven worden, houden in dat je meer tijd en energie in de hond moet steken, maar die heb je niet.

Dan lijkt het me voor de hand liggen dat je man gelijk heeft en jullie de hond beter een baas kunnen bezorgen die wel de tijd en energie in hem steekt die nodig is.
En gelijk heeft 'ie.
quote:judith29 schreef op 03 juli 2011 @ 10:28:

jansen, hij heeft nog nooit gebeten en gromt alleen. Ik denk er wel aan om hem weg te doen, maar het lijkt me logisch dat dat niet over een nacht ijs gaat en je toch probeert andere oplossingen te zoeken en ervaringen en tips te vragen.

Kanonne, hoe dom ben je? Nee, hij heeft NOG niet gebeten nee, maar als je jullie situatie beschrijft dan loop je een verdomd groot risico dat ie dat wel gaat doen.

Jouw lichamelijke conditie zorgt ervoor dat je niet snel genoeg bent en ws ook niet sterk genoeg om zo'n bakbeest aan te kunnen.

Je man heeft geen tijd en geen zin om met de hond op cursus te gaan.

Je hebt 1 klein kind en straks een baby.

Je hebt een hond die naar gedrag vertoond.

Jij durft je hond niet eens een muilkorf om te doen, anders had je dat allang gedaan als je een beetje had nagedacht.

Tel dat ff bij elkaar op.
quote:judith29 schreef op 03 juli 2011 @ 10:32:

@Kriebelbeest, je word niet genegeerd. Deze reactie gaf ik meteen na je eerste bericht.

@kriebelbeest, zou kunnen. Maar ik corrigeer niet in die zin dat ik mijn zoon boos weghaal ofzo hoor. ik loop er dan heen en neem hem mee en zeg, laat maar even met rust, hond is nu een beetje moe ofzo. Want hij doet eigenlijk nooit iets lomps. Heel af en toe de oortjes pakken, maar ja dat mag ik van de hond zelf wel doen. Maar goed zelfs dat doet hij niet meer. Alleen zachtjes aaien, loopt er ook niet als een gek op af. Dus ik zie niet wat hij fout doet... Nu de laatste tijd als de hond begint te grommen, want hij heeft hiervoor ook nooit correctie nodig gehad, ging een half jaar geleden eigenlijk heel goed, dan zeg ik daar ook wat van, dat het niet mag. Maar ja... lastig.Je zoon corrigere4n? Wat dat je van de hond corrigeren?!?!?!?!
Lastig? Tjonge, dat is wel het understatement van het jaar.
Maar goed, neem jij vooral je hond in bescherming.
Verbouwing, nieuwe zwangerschap, jij kan niets meer, dus bent in de ogen van de hond zwakker...

Lijkt me duidelijk dat de veilige omgeving van de hond weggevallen is. En jij daar mogelijk ook wat gespannen over bent. Heeft ook zijn weerslag op je hond.

Ik zou ook zeggen weg doen, of tijdelijk een goede oppas zoeken, je zegt zelf dat je minder snel uit je stoel bent om hem te corrigeren. Je zal zomaar een keer te laat zijn, fijn idee voor je zoontje.

Is er niemand in je omgeving die de hond tijdelijk in huis wil nemen, tot er een goede oplossing gevonden is?
quote:Star schreef op 03 juli 2011 @ 10:35:

[...]

Je zoon corrigere4n? Wat dat je van de hond corrigeren?!?!?!?!Tja, dat is lastig blijkbaar.....
quote:Star schreef op 03 juli 2011 @ 10:35:

[...]

Je zoon corrigere4n? Wat dat je van de hond corrigeren?!?!?!?!Da's zielig.
Ik snap dat je het moeilijk vindt, maar hij moet weg. Ik geloof ook niet zo in die schijnveiligheid "maar ik ben er altijd bij", in een fractie van een seconde ligt je zoontjes gezicht aan flarden, maar gelukkig sta je er dan naast! Sorry Judith, maar je bent stom bezig als je dit zo laat aankabbelen.
anoniem_110497 wijzigde dit bericht op 03-07-2011 10:41
Reden: Goedemorgen...
% gewijzigd
Ik vind kindjes met een half armpje veel zieligerder.
quote:Star schreef op 03 juli 2011 @ 10:38:

Ik vind kindjes met een half armpje veel zieligerder.Of een half gezichtje. Ook zo iets.
Of met een kapotgebeten gezichtje.
Vraag me af wat je man doet als het fout gaat doordat jij zo eigenwijs bent.
Ik heb zelf een kind en een hond, als mijn hond zou grommen naar mijn kind zou ik toch echte en thuis gaan zoeken waar hij beter op zijn plek is en het niet aanzien, zeker omdat dit geen eenmalige gebeurtenis is. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je dan nog 'rustig' kunt zitten.
shit, hele reactie getypt en krijg een foutmelding.

Nog maar een keer.

Allereerst, mijn zoon gaat boven alles. Maar zoals ik eerder schreef, de hond heeft nooit gebeten, waarschuwt de laatste tijd en ik kom hier niet voor niets om tips vragen.

Ze komen sowieso niet meer samen voordat er iets geregeld is, de hond is nu in de tuin en mijn zoon binnen en dat blijft voorlopig zo, tot we iets wijzer zijn.

daarnaast neem ik de tips zeker ter harte, ik gaf alleen aan dat ik zelf momenteel niet actief met de hond kan trainen.

De hond in bescherming nemen... nee hoor, ik geef heel duidelijk aan wat hij op dit moment doet en dat ik me daar niet prettig bij voel.

De hond wordt sinds hij gromt wel gecorrigeerd, ook dat schreef ik al eerder.

Muilkorf in huis zal ik vanmiddag eens met mijn man bespreken. Hij moet ook af met drinken en eten. Ik doe hem nu liever even in de tuin tot wij er vanmiddag samen over gesproken hebben.

Maar ze komen dus niet meer samen hoor, daar en ik wel uit.
Half armpje? Dat kind is hartstikke dood (of tenminste levenslang beschadigd) als dat beest goed door het lint gaat. Mijn zoontje is 18 maanden, weegt krap aan 10 kg en heeft waarschijnlijk nog geen % van de spierkracht van zo'n engerd hond.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:Flowerfield schreef op 03 juli 2011 @ 10:40:

Of met een kapotgebeten gezichtje.Hond van 40 kilo bijt echt wel wat harder dan kapot gebeten gezichtje. 40 kilo, da's een flinke joekel hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven