Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Ik heb ook wel zo mijn vermoedens wie welke Sint is.

Wat zijn ze leuk, en lief, en grappig inderdaad! |

Echt een superidee

Wind, ik vind een andere ook prima!
Boeboeboe... iedereen is nu op de SG geweest/of hier en mijn gedicht staat er nog steeds niet
Nou Wind dat is gek! Misschien is er iets misgegaan?

Wanneer gaan we bekend maken welk gedicht van wie is? Jullie raden echt nóóit welke van mij komt .

Sinterklaas was superleuk! 's Ochtends een echte (heel grappige bijdehante) Sinterklaas op bezoek bij ouders van beste vriendin. Echt superschattig al die hyperende kindjes die helemaal stilvallen als ze bij de Sint moeten komen. En bij schoonouders was het zowaar ook heel gezellig. Ze hadden echt hun best gedaan en dat merk je meteen. Cadeau's vielen goed in de smaak, vooral de zwaarden die ik op het laatste moment nog bij de HEMA had gescoord. Groot succes.

Dan nog een beetje jammer nieuws: ik kan toch niet mee naar de sauna. Het was al een hoop gedoe, maar nu blijkt ook nog dat Sjaak maandagochtend de auto nodig heeft omdat hij moet werken. En als ik na al dat rijden ook nog de volgende ochtend om 7 uur met mijn poppetje in de auto moet zitten is me net iets te veel gedoe voor een avondje relaxen. Tis echt even wennen hoor, nog maar een auto. Maar van half januari tot eind februari kunnen we de auto van schoonouders lenen, das wel lekker.
Jammer LLL! Maar wel begrijpelijk

Hier vanmiddag Sint gevierd, kinderen slapen net een half uurtje. Het was erg leuk en gezellig. Nano zat zo enorm lief te spelen meteen met z'n eerste cadeau dat hij daarna amper meer taalde naar nog een pakje. Echt schattig! En Mini noemde toen ik vroeg naar wat ze het mooiste cadeau vond, in een adem al haar cadeautjes op

En Maxi hebben we sinds ze het laatste Hoe Overleef Ik -boek heeft uitgepakt niet meer gehoord, die ligt vast nog te lezen nu.

Nu even een klein beetje puinruimen nog, en dan lekker hangen met Millenium. Tot morgen
Dat klinkt leuk en gezellig, Mille en LLL!

Hier was het gisteren ook een succes. We waren binnen 20 minuten door de zakken heen maar dat mocht de pret niet drukken

KW is helemaal blij met zijn viltstiften want die wilde hij zo graag!

Fijn om te zien dat ze zo blij kunnen zijn met iets simpels.

Verder was het gezellig met de opa's en oma's en heerlijk met ouderwets lekkere uiensoep, warme choco met slagroom, gevulde speculaas etc.

Zelf ben ik verwend met twee goede nieuwe keukenmessen en een dienblad. Heel blij mee

Vammorgen lekker uitgeslapen tot 10.00 uur.

Even kijken wat het weer doet en dan vanmiddag uitzwaaien in Scheveningen.

Sint, nog bedankt voor het gedicht.

Het heeft de vertraging meer dan goed gemaakt

Sommigen denk ik zeker te weten:

Nathje heeft mijn gedicht geschreven

LLL heeft hem voor Morrie geschreven

Morrie heeft hem voor Nathje geschreven

en de rest denk ik ook te weten maar dan verraad ik wie ik had

Iedereen een heerlijk avondje gehad?
Klinkt gezellig Wind, jullie Sinterklaas. Ik heb de hele ochtend met de jongens met hun nieuwe playmobil en een nieuwe puzzel van 250 stukjes zitten spelen, zo gezellig. Sjaak is nu met ze de stad in, en als Poppetje zo gaat slapen duik ik mijn bed ook weer in. Ik blijf maar kwakkelen, irritant gedoe.

Aangezien iedereen toch al weet wie ik had kan ik mooi mijn lijstje maken. Ik had eerst Morrie en Wind omgedraaid, maar nu ik Winds lijstje lees kan dan niet kloppen (of je neemt ons in de maling).

Morrie --> Nathje

Ik --> Morrie

Mille --> Lien

Lien --> LLL

Wind --> Pebbles

Pebbles --> Mille

Nathje --> Wind
Ik had exact hetzelfde lijstje als jij bedacht LLL!

En ook ik had in eerste instantie Wind en Morrie omgedraaid Dus:

Morrie --> Nathje

LLL --> Morrie

Mille --> Lien

Lien --> LLL

Wind --> Pebbles

Pebbles --> Mille

Nathje --> Wind

Klopt ie?

Mini en Nano gaan zo even een uurtje met mijn moeder naar de kinderboerderij, zodat Millenium en ik een grote kast van boven naar beneden kunnen sjouwen, en nog wat van dat soort klussen. We gaan weer vrolijk verder dus
Ik heb hetzelfde lijstje. En had dus direct al bedacht dat Morrie het gedicht voor Nathje had geschreven.

Sint was hier ook leuk. Schoonouders toch erbij en deze keer maar weer een andere buurman gevraagd op de deur/ramen te bonzen en zakken klaar te zetten want voorgaande jaren deden ze het te suf. Beetje sensatie mag wel.

Ik heb boekje Ria Blom gehad, en Moshje na een ochtend huilen met hazenslaapje van 1/2 uur oververmoeid aan de borst gehangen en net weer wakker in bed gelegd. Het is stil. Sorry dat ik er zo mee bezig ben, maar ik merk dat ik me er niet prettig bij voel als hij overdag alleen maar 'op de arm' in slaap valt en dan slapend weggelegd na een half uurtje weer wakker wordt. As we speak, ik hoor hem nu alweer en ga proberen het even te laten gaan.

Verder ben ik emotioneel erg labiel. Ook moe natuurlijk, maar ook opeens een erg groot mama-gemis. Ik huil vanaf gisteravond, toen schoonouders wegwaren en Pebbeltjes op bed, en we gaan vanmiddag even naar begraafplaats. Heb nauwelijks geslapen vannacht. Komt het door decembermaand? Dat ze morgen jarig zou zijn? Of door de aanblik van schoonouders die zo enorm genoten gisteravond en zo enorm liefdevol met Moshje waren? Of een combinatie. We wisten 2 jaar geleden natuurlijk dat het waarschijnlijk de laatste Kerst was enzo, mama heeft toen zo genoten. Sinterklaas heeft ze nooit met de kleinkinderen gevierd. Dat wilde ze wel, als ze wat ouder waren, maar toen ze eenmaal ziek was was het teveel en dus is het er nooit meer van gekomen...
Ja, zo ziet mijn lijstje er ook uit!

En doordat er in het gedicht voor Nathalie op het woord "quatsch" gerijmd werd en over de Wii werd gedicht wíst ik dat het van Morrie moest zijn als doorgewinterde dichter

Wat een heerlijk weer voor 6 december!
Oh, Peb had mijn reageervenster al minstens een half uur openstaan en jouw reactie dus niet vooraf gelezen. Klote dat je je zo voelt, maar tegelijk ook logisch. En aan de ene kant toch ook mooi dat je je moeder zo mist. Helemaal met dit soort dagen en tijden (nieuwe zoon) en de dag voordat ze jarig is. Houd vol en leun lekker tegen je mannen aan. Ik hoop voor je dat je je overmorgen alweer beter voelt.
Zomaar uit een artikel dat ik vandaag las:

Maar is er dan zoiets als het ideale rouwproces? Dat bestaat niet, zegt Stroebe. En ook voor de duur

bestaan geen richtlijnen. ‘Vroeger zeiden we een jaar, maar het kan ook een maand of een paar jaar duren.

En vaak als je denkt dat je er overheen bent, kun je door een gelijkenis van iemand op straat of een geur

weer helemaal terug worden gesmeten in dat verlies.’

Ze heeft maar één vuistregel. ‘Rouw is onherroepelijk verbonden met de liefde. Hoe groter de liefde die je

voor iemand voelt, hoe groter het verdriet als je die persoon verliest.’

Pebb, dikke kus voor jou. 't Is toch niet niets, de zo welkome gezinsuitbreiding zonder je moeder .

Sint was hier leuk, maar ben enorm blij dat we vandaag weer beetje family time hebben. Vanochtend nog wel op een verjaardag geweest, maar vanaf nu echt alleen nog maar binnen beetje opruimen en kopjes thee drinken enzo.

Pebb, zijn jullie al druk in de kerstvakantie? Anders plannen we dan wat. Eerste week is hier schaatsles en theater enzo, maar tweede week is nog helemaal leeg.
Heftig Pebbles, maar ook logisch inderdaad. Je hebt er een heel nieuw leven bij gemaakt, en dat je moeder er niet is om dat mee te maken is gewoon stom. En verjaardagen en familiedecemberdagen maken het natuurlijk ook niet makkelijker. Over een paar dagen gaat het vast alweer veel beter.

Ria Blom werkt dus niet heel goed? Duurt meestal wel een paar dagen hoor, ze moeten het ritme even oppakken. Doe je het met inbakeren, of ga je het eerst zonder proberen?

Lekker Lien, dagje familytime. Ben je al met al de afgelopen dagen een beetje goed doorgekomen?
Zo daar ben ik ook weer even.

Sorry voor de vertraging Wind. Ik had het helemaal voorbereid maar opeens hadden mijn ouders even geen internet. Daarom kon ik pas posten toen ik weer thuis was.

Toen kon ik ook pas de gedichten lezen. Dank je wel voor mijn mooie gedicht,Sinterklaas! Gelukkig vonden jullie het wel leuk ondanks de rijmstress En grappig dat we elkaar toch herkennen!

Eerst even reageren op Pebbles: Wat vervelend voor je maar ook logisch wat de anderen ook zeggen. Het is ook niet niks met geboorte Moshje, verjaardagen en feestdagen.

Toevallig heb ik een vriendin die 1 week eerder dan jij een dochter heeft gekregen en zij is haar moeder verloren vorig jaar februari. Die is met vlagen ook zo verdrietig. Ik vroeg haar er ook naar toen we belden een weekje na de bevalling en zij voelde zich ook eenzaam. Omdat er ook veel mensen al dan niet bewust niet naar vragen. Ik was 1 van de eersten die er wel over vroeg. Dus met anderen praat ze er niet over en dat maakt het niet gemakkelijker.

Probeer het gewoon toe te laten het verdriet en stap er niet te snel over heen. En blijf hier erover praten, he?

Sinterklaasavond viel bij ons op vrijdag. Lekker bij mijn ouders draadjesvlees gegeten en toen belde Zwarte Piet aan (lees mijn ouders voerde een act op). Heerlijk om het snoetje van Apie zo blij verrast te zien. Japie snapte er niet veel van maar was helemaal enthousiast van alle pakjes. Ze zijn lekker verwend door de Sint en blij met alles.

Lekker bij mijn ouders blijven slapen en zaterdag waren we druk met spelen met het speelgoed. We kwamen 's avonds moe maar voldaan thuis.

Vandaag hier in huis wezen opruimen. Kindjes lekker spelen met kado's en Aap naar de hockey. Vanochtend wezen ontbijten bij schoonmoeder. En nu ben ik moe.

Ik twijfel ook over sauna voor volgende week want ik merk dat het wel erg druk is in mijn hoofd. Heel veel werk dat af moet voor de feestdagen en ook dan moeten we ook werken want er moet een project af voor Oud & Nieuw.

Kortom een zondagje gewoon niks met Aap klinkt ook wel erg aantrekkelijk...
Het lijkt onwaarschijnlijk, maar ik ben ongesteld. Geloof ik, ik verlies opeens weer bloed. Na 2 weken niet en dus 4 weken na bevalling. Vind ik niet leuk.

Ria Blom ga ik doen zonder inbakeren, en vanaf morgen consequent. Heb nu een huilend Moshje in de wieg, maar ook 2 Pebbeltjes net in bed en dat gaat dus niet. Zijn ze alledrie wakker.

En ik moet huilen van jullie lieve berichtjes. Ga nu maar even op de bank met Pebblo (waar ik vandaag niets aan heb gehad. Maar hij vroeg me aan te geven wat ik wilde en dat heb ik ook niet gedaan. Dus eigen schuld.)
Huh, das ook snel. En niet leuk, en waarschijnlijk ben je daardoor dan nog wiebeliger, of niet?

Ik heb Ria Blom bij Dim ook zonder inbakeren gedaan en merkte al heel snel verschil, echt met een paar dagen ging hij beter slapen en kwam ook makkelijker zelf in slaap. Ik weet nog dat ik het heel raar vond dat het zo goed werkte, ik geloofde er niet echt in.
Peb

Ik denk inderdaad dat ook nog ongesteld worden ook niet helpt

En dat je je moeder ineens zo mist; lieve Pebbles, het was natuurlijk te verwachten dat dat nog zou gaan komen na de bevalling. Nu de eerste hevige verliefdheid op je baby en de adrenaline-rush een beetje weg zijn, het gewone leven ook weer gewoon doorgaat, je moe bent, alles zich moet settelen met baby erbij en de feestdagen er weer aankomen, zou het wel heel raar zijn als je daar helemaal blij en happy doorheen rolt. Wat het natuurlijk niet minder naar maakt. Sterkte!

En dat geldt ook voor jou Lien, wilde ik nog zeggen n.a.v. je berichtje van gisteren
quote:Wind schreef op 06 december 2009 @ 13:34:

Ja, zo ziet mijn lijstje er ook uit!

En doordat er in het gedicht voor Nathalie op het woord "quatsch" gerijmd werd en over de Wii werd gedicht wíst ik dat het van Morrie moest zijn als doorgewinterde dichter

Jij wist gewoon dat het van Morrie moest zijn omdat je als enige van ons wist dat het niet van jou kon zijn

Wel grappig hoe het 'm soms in hele kleine details zit; zo wist ik zeker welke Lien geschreven had door het woordje 'neen' in dat gedicht
Ach Pebbje, het is toch allemaal zo begrijpelijk. Tuurlijk mis je je moeder deze dagen, en met die kleine Mosh erbij. Echt niet leuk. Was het nog wel fijn om naar de begraafplaats te gaan?

En ik denk niet dat je ongesteld bent, het is normaal dat je nog kan gaan bloeden ineens na de bevalling. Tenminste, de kraamverzorgster waarschuwde mij er voor, dat je denkt dat het over is, en dan bij wijze van spreke bij de bakker staat en ineens weer een bloeding krijgt.

Ik vond het echt leuk, de gedichten. Leuk om te weten dat iemand dat voor je doet. Ik ben het met de lijstjes eens trouwens .

Sint was hier echt heel erg leuk. Lekker bij schoonouders bij de houtkachel. Schoonvader zette de zakken neer en strooide strooigoed naar binnen. Schorrie had niet door dat het wel heel toevallig was dat schoonvader even later door een andere deur weer binnenkwam .

Het meest moest ik lachen toen hij bij een pakje zei: Hee, dit inpakpapier hebben wij thuis ook!

Schorrie was blij met alles, zelfs met de sloffen die hij als eerste uitpakte, dus dat was fijn. Na het uitpakken hebben we Knorrie op bed gedaan en zijn we gaan gourmetten.

Gisteravond thuisgekomen en nu ben ik weer eens aan het opruimen. Mijn leven bestaat uit opruimen lijkt wel.....

LLL, ben je opgeknapt? Vervelend, dat gekwakkel.

En Lien, opgelucht dat deze moeilijke dagen voorbij zijn?

Voor jou nog anderhalve week, dan ben je klaar, het eind is in zicht!! En dan gaan we lekker een keer koffie drinken. Eventueel met BNJMN en Knorrie, kunnen die elkaar leren kennen .
Ik ben nerveus! Mijn nichtje is as we speak aan het bevallen en volgens mij zijn ze voor het mooie een beetje laat naar het ziekenhuis vertrokken (weeën om de minuut, lengte minuut?). Dus de telefoon gaat steeds (nichtje, haar vriend en mijn moeder) en dat terwijl we om 13 uur een presentatie hebben. Jeetje, het lijkt wel of ikzelf weer een kind krijg.
Spannend Nathje!!
Zeker spannend Nathje!

Overigens zeggen die weeen ook niet altijd wat hoor. Ik had bij Maxi vanaf het begin om de 2 minuten weeen die dik een minuut aanhielden, dus bijna geen rust tussendoor.

Omdat ze 16 dagen te laat was moesten we naar het ziekenhuis, en die reageerden ook heel gestresst toen ex belde, dat we er NUNUNU zsm aan moesten komen. Dat was ergens rond 6.30u 's morgens, en ze was er pas om 17.43u
CB arts zei hetzelfde als jij Morrie. Menstruatie kan, maar is onwaarschijnlijk, en vaak komt er na 4 weken nog een bloeding. Dus zal het dat wel zijn.

Moshje is ongeveer 57 cm (groot!) en weegt 4850 gram (zwaar!). Was bij geboorte, 4 weken geleden dus, 3980 en afgevallen naar 3700. Ik vind het een explosieve groei.

Ik ga Ria Blom doen zonder inbakeren en als ik geen verbetering zie toch inbakeren. Kan instructie krijgen van wijkverpleegkundige en een week lang doeken lenen van cb om te zien of het wat is. Beperk uitjes deze week tot minimum (slechts hond uitlaten in de ochtend en kinderen uit school in de middag). Boodschappen zonder kind in de avond.
Spannend Nath. Is dat het nichtje dat als een zusje voor je is? Zoiets staat me bij, dat vertelde jij toch eens?
Ja, ze is als een zusje voor me. Heel spannend dus

Kreeg net een smsje, ze had een uur terug 5 cm en is gelukkig in het ziekenhuis en dus in goede handen. Kan nu weer ontspannen afwachten. Ze was 21 december uitgerekend dus twee weken eerder bevallen.

Moshje doet het goed dus Pebbles Lekker hoor! En fijn dat je even een tandje terug neemt. Voor jullie allebei wel lekker, denk ik?
Oh spannend Nathje! Leuk ook, blijft bijzonder hè? Is het haar eerste?

Sinterklaas klinkt gezellig Morrie, leuk dat jij het altijd zo gezellig hebt bij je schoonouders.

Wat is Moshje gegroeid Pebbles! Echt niet normaal hoe hard dat gaat.

Ik heb echt een heerlijke dag vandaag. Sjaak is werken en ik ben lekker in huis aan het keutelen met Sum en Poppetje. Heb al twee wassen gevouwen, twee tassen met strijk (die ik gisteravond gedaan heb, moest van Sint ) opgeruimd, nog een was erin gedaan, stofgezogen, boodschappen gedaan, en vast stoofvlees voor morgen opgezet. Dat is echt meer dan ik normaal in een week doe als Sjaak thuis is. Ik ben echt niet goed in de hele dag een man thuis hebben, word er bovendien harstikke kriegel van. Had echt even zo'n dagje nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven