Houdini-dreumes

14-08-2008 22:39 48 berichten
Jommetje (16 maanden) is een echt jongetje. Klimmen, klauteren, springen, rennen, etc, hij wil het allemaal en hij doet het allemaal.

(is even wennen voor iemand die een rustig meisje gewend is dat tot haar tweede niet doorhad dat je krukjes ergens naar toe kan schuiven en dan dus hoger kan reiken enzo, maar goed, I'm coping )

Hij houdt dus niet van stilzitten. Uit de meeste kinderstoelen is ie binnen 2 minuten los. Die van Ikea (met klikriempje!) houdt em nog wel tegen, maar de rest dus niet.

Nou heeft ie sinds gister een nieuw truucje waar ik echt niet blij mee ben: hij wringt zichzelf uit de bandjes van de bugaboo en probert daar uit te klimmen. Tot nu toe was ik steeds op tijd om een rotklap met bijbehorend letsel te voorkomen, maar dat gaat natuurlijk niet altijd goedkomen.

Iemand tips hoe ik het joch in z'n zitje hou?

Anti-houdini-tips

Totaal aantal stemmen: 22

* duct tape (55%)
* kettingen (14%)
* opvoeding (14%)
* hopeloos (18%)
Alle reacties Link kopieren
Van een moeder van een houdini dreumes heb ik begrepen dat het tuigje van de baby winkel beginnend met een P wel werkte.

Je schrijft dat je de bugaboo hebt. Hiervan kun je de zitjes toch omdraaien. Dus laat hem naar je toe zitten ipv van je af dan ben je er bijna altijd op tijd bij.

Succes.
Flinterke, ik wil em ook wel eens ergens neer kunnen zetten terwijl ik met mijn dochter bezig ben, en dan ben ik dus niet op tijd.

Kan je dat prenatal tuigje ook in een bestaande kar monteren?
Je kan een gewoon tuigje ook achterstevoren omdoen, met de sluiting op de rug dus.
quote:yette schreef op 14 augustus 2008 @ 22:59:

Je kan een gewoon tuigje ook achterstevoren omdoen, met de sluiting op de rug dus.

?

In een kinderwagen?

Dan zit ie toch gewoon los? Of zie ik dat scheef?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zit het te overwegen, Bgb.

Waar verkopen ze die in dreumesmaatjes?

(Wel opvallend dat iedereen voor tape stemt, maar met andere adviezen komt
Ik heb niet gestemd

Bedoel zo'n ouderwetsch los tuigje, geen idee waar je die krijgt, waarschijnlijk overal wel? Er zit een lange riem bij, waar sommigen hun Minihoudini's aan laten lopen, maar daarmee kan je je kind natuurlijk aan werkelijk alles vastleggen.
Tjee dat is lastig....

Ik weet dat mijn broertje dat vroeger ook deed en dat mijn moeder hem dan met een extra riem vast zette.....

Maar zoiets heb je vast al geprobeerd....
quote:Cherise1981 schreef op 14 augustus 2008 @ 23:11:

Tjee dat is lastig....

Ik weet dat mijn broertje dat vroeger ook deed en dat mijn moeder hem dan met een extra riem vast zette.....

Maar zoiets heb je vast al geprobeerd....

Ik zou niet weten hoe ik em extra vast zu kunnen zetten zonder de bugaboo te doorboren, en vooralsnog wil ik die kar en beetje heel houden...

Ik heb alle bandjes superstrak aangetrokken, en tòch weet ie zich los te wurmen. dan heeft een extra riem niet zoveel nut, toch? Of mis ik nu een invalshoek?
Kun je op halshoogte een dwarsbandje op de bandjes bevestigen, waardoor het moeilijker wordt voor hem om zich los te wurmen?
anoniem_37392 wijzigde dit bericht op 14-08-2008 23:31
Reden: Doe maar borsthoogte. Het hoofdje moet er wel tussendoor passen.
% gewijzigd
Mamzelle, da's een optie.

Op borsthoogte dan he, op halshoogte is sielug
Hij staat niet in de poll, dus ik noem 'm even los: Schurk, de jongste telg hier, heeft ook van die fratsen. Wurmt zich uit wagens en fiets- en autostoeltjes (kinderstoel lukt 'm niet, dat is een triptrapp). Ik heb van mijn zwager 2 meter tie raps (schrijf je dat zo? Die lange stukken klitteband) gekregen en snoer daarmee de banden achter zijn schouders bij elkaar. Hij kan ze dan niet lospulken en zit te strak om zich los te wurmen. Los van de frustratie aan zijn kant werkt het briljant.

Is misschien nog een idee voordat je aan kettingen of duct tape begint?
O, deels mosterd zie ik nu ineens (beter le-zen, athena!), want mamzelle noemt ook zoiets. En als je het aan achterkant van het koppie doet, kan het dus inderdaad wel op halshoogte zonder dat wij Jeugdzorg moeten gaan bellen voor je .
Ha wat grappig zo noem ik mijn kleintje ook altijd Houdini!

Hij wurmt zich ook werkelijk overal uit, wandelwagen, fietsstoeltje tripptrapptuigje en zelfs het autostoeltje. Bij het auto-stoeltje heb ik nu idd een dwarsbandje geplaatst. Je moet het wel vrij hoog plaatsen anders kan hij nog steeds zijn armpjes erdoor halen en is hij weer vrij!

Mijn kleine ontsnappingsartiest kan ook met gemak het traphekje openkrijgen, ondanks de 2 extra sloten die ik er op heb gezet. Vind het ook wel weer knap van hem, maar lastig is het wel (als hij bv tijdens het fietsen besluit dat hij het zat is en zichzelf uit de riempjes begint te wurmen).

Dat dwarsbandje werkt denk ik het beste.
volgens mij moet dat dwarsbandje wel echt vooraan, op de rug kan hij zijn armpjes voor nog steeds door de riempjes wurmen, met een bandje voor lukt dat niet.
Fachat, ik weet niet welk traphekje je hebt, maar gezien je verhaal over 2 sloten een andere dan wij, denk ik.

Wij hebben deze en zelfs mijn houdini's is het nog nooit gelukt om hem open te krijgen, omdat de 'pistoolgreep' gewoon echt te zwaar voor ze is. Zelfs wij moeten echt kracht zetten met onze handen om 'm open te krijgen en dat is nu, na een jaar of 3 gebruik, nog steeds zo.

quote:fachat schreef op 14 augustus 2008 @ 23:46:

volgens mij moet dat dwarsbandje wel echt vooraan, op de rug kan hij zijn armpjes voor nog steeds door de riempjes wurmen, met een bandje voor lukt dat niet.

En dat lukte mijn draak nu juist wel, omdat hij die zelf kon lospeuteren.

Misschien is een harnasje wel een idee, dan kan hij in elk geval geen kant meer op ;).
We hebben zo'n hekje:

Aangevuld met de volgende sloten:

Die laatste door het gat van de 2e.
Tja en om nou het hele traphekje te vervangen.. en het is we fijn als zijn broer van 5 het hekje wel zonder onze hulp open krijgt!

Maar athena wat voor riempje had je dan vooraan?
Godzijdank krijgt ie het traphekje nog niet open.... hij probeert er wel overheen te klimmen, maar dat lukt niet Tot zijn grote frustratie

Ik ga morgen eens pielen met extra bandjes enzo. Heb nog kleine spanbandjes met musketonsluitingen van de draagbare dvdspeler, wie weet helpen die.
O nee, in dat geval is het geen handig hekje, want ik betwijfel of een 5 jarige dat openkrijgt. Gok zomaar van niet.

Euh, riempje vooraan heb ik dus niet. Ik trek de boel goed strak aan (zodat riemen net de bloedbaan niet afknellen, zeg maar ) en dan strak tegen de nek aan de schouderbanden bij elkaar gebonden met tie rap. In den beginne, toen hij nog niet goed kon peuteren, deed ik ook weleens hetzelfde op borsthoogte, maar eigenlijk volstond alleen achterkant steeds wel. Schouderbanden zitten dan aan de achterkant zo dicht bij elkaar dat hij zichzelf er niet uit kan wurmen.
En dan, heb je alles voor elkaar (denk je) en kom je op een ochtend van de wc af, en staat je houdini op een zelf opengeklapte ovendeur te proberen de gaspitten aan te draaien.

Jongens...je blijft ermee aan de gang!
Jij hebt het over een tie-rap, dat is deze:

Die bedoel je toch niet denk ik (die moet je dan elke keer losknippen). Volgens mij had je het over klittenband toch, voor het eetstoeltje is dat denk ik wel een goede tip, ga ik eens proberen! maar voor de wandelwagen werkt dat denk ik niet (aangezien de riempjes door de wagen heen gaan). Ik heb trouwens bij het autostoeltje zo'n "klik-riempje" gezet (moet wel snel los te maken zijn!).
Haha Athena, dat kleintje van jou heeft wel spierballen zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven