Hulp bij vernoemen

02-09-2010 23:17 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Heel graag zou ik wat ideetjes van jullie willen horen voor het vernoemen van ons kindje mocht het een meisje zijn...

Voor een jongen zijn we er uit, voor een meisje nog niet helemaal. We hebben voor een meisje de roepnaam klaar maar willen de naam van mijn moeder er in een tweede naam in hebben.

Haar naam is Alie. We vinden dit niet zo'n mooie naam en zouden en graag iets moois van maken....

Heeft iemand een leuk idee voor ons? We zijn zelf aardig blanco...

Alvast bedankt!
quote:chocolatelover schreef op 02 september 2010 @ 23:48:

Fleurtje, tijd dat je gaat slapen denk ik, je wordt vervelend. Of ben je altijd zo?

You ain't see nothing yet

quote:fleurtje schreef op 02 september 2010 @ 23:47:

[...]

Nee hoor. We gaan TO toch niet martelen enzo als zij die naam verneukt?

Sinds wanneer maak je trouwens deel uit van een ballotage-commissie als je gewoon je mening geeft?Een naam verneuken doordat je het iets moderner wil maken? Wow... daar spreekt totaal geen oordeel uit verder hoor.... Ik vind dat jullie wel een beetje ver doordraven met jullie mening, dat mag van mij best, maar mijn mening is dan weer dat de posts wel wat lichter mogen en niet zo veroordelend naar de mening van de TO.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik zou ook Alie doen.

Vernoemen is vernoemen. Als je Aline of Alice gaat doen vind ik het absoluut niet lijken op Alie.

Als je moeder belangrijk voor je is en je wilt je kind naar je moeder vernoemen, dan toch gewoon de hele naam?
@ zwup

Nu je dat hebt gezegt, lees k t ook...
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Want jij bent helemaaaaal niet veroordelend jegens Fleurje en mij, he Hasse?
Sorry, van Alie naar Alice, is het niet verneuken, dan is het wel verkrachten. Puur semantiek.
quote:MereldeMus schreef op 02 september 2010 @ 23:50:

@ zwup

Nu je dat hebt gezegt, lees k t ook...
Ik veroordeel niemand, beste dames. Ik stel een vraag....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:fleurtje schreef op 02 september 2010 @ 23:51:

Sorry, van Alie naar Alice, is het niet verneuken, dan is het wel verkrachten. Puur semantiek.Het lijkt er gewoon allemaal niet op. Het begint met dezelfde letter(s) en dan houdt het wel weer op ook.
Oh oh, nu gaat Fleurtje los.....

Of moet ik Fleurine zeggen? Flora? Fleuzelke?
Ik knip en plak nog even door:

Alia

Alian

Alian

Aliana

Alianne

Alianora

Alica

Alice

Alicea

Alicia

Alicja

Alid

Alida

Alide

Alidea

Alidia

Alieda

Aliede

Alieja

Alieke

Aliene

Alieneke

Alienor

Alieske

Aliet

Aliette

Alijd

Alijda

Alika

Alike

Aliki

Alima

Alina

Alinda

Alinde

Aline

Alineke

Alinka

Alinta

Aliona

Alionka

Alique

Alis

Alisa

Alisana

Alisanne

Alischa

Alise

Alisey

Alisha

Alisia

Aliska

Alison

Alisonn

Aliss

Alissa

Alissandre

Alisse

Alissia

Alisson

Alissya

Alistrina

Alisz

Alita

Alitha

Alithia

Alitza

Aliuska

Alivia

Alix

Alixandra

Aliya

Aliyah

Aliz

Aliza

Alizah

Alize

Zit er iets tussen TO?
The time is now
quote:Hasse88 schreef op 02 september 2010 @ 23:53:

Ik veroordeel niemand, beste dames. Ik stel een vraag....Wij veroordelen toch ook niet. Geven alleen onze mening en zeggen daarbij dat wij nooit een vernoeming zouden verbasteren tot iets wat er totaal niet op lijkt.
quote:pantalaimon schreef op 02 september 2010 @ 23:53:

Oh oh, nu gaat Fleurtje los.....

Of moet ik Fleurine zeggen? Flora? Fleuzelke?Doe maar Frederik.
Alienor? Dan hebben je ouders echt een probleem met spellen...
quote:Zwup schreef op 02 september 2010 @ 23:54:

[...]

Wij veroordelen toch ook niet. Geven alleen onze mening en zeggen daarbij dat wij nooit een vernoeming zouden verbasteren tot iets wat er totaal niet op lijkt.Nou dan, opgelost!
Nou, Aliki dan......
Ik vind een verbastering juist gepaster dan het handhaven van de originele naam. Je kind is toch geen kloon van degene naar wie het wordt vernoemt?

(En stel je trouwens voor dat kleine Alie later een hekel heeft aan grote Alie. Dan zal ze het helemaal niet leuk vinden dat ze altijd daarmee wordt geassocieerd. Maar dat terzijde)
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:fleurtje schreef op 02 september 2010 @ 23:54:

[...]

Doe maar Frederik.Ah, gelijk een geslachtsverandering. Dat kan natuurlijk ook nog
Maar als je je kind geen kloon vindt, dan kun je toch beter helemaal niet vernoemen, Dejavu? (leuke nick in dit verband )
quote:Dejavu schreef op 02 september 2010 @ 23:56:

Ik vind een verbastering juist gepaster dan het handhaven van de originele naam. Je kind is toch geen kloon van degene naar wie het wordt vernoemt?

Daarom heb je roepnamen
quote:pantalaimon schreef op 02 september 2010 @ 23:57:

Maar als je je kind geen kloon vindt, dan kun je toch beter helemaal niet vernoemen, Dejavu? (leuke nick in dit verband )

Eensch. Want ok, straks heet kind van TO Milka Ajax. Mama, waarom heet ik ook Ajax?

Ja schat, je bent vernoemt naar oma Alie.

Vernoemen blijft vernoemen, dus klonen voor sommige mensen hier. Als je dat als klonen ziet, dan moet gewoon niet vernoemen. Want met de naam Ajax is ze echt niet minder kloon dan wanneer het Alie wordt.
Een verbasterde roepnaam is dus geen probleem? Dus roepnaam Alice en doopnaam Alie is dan geen belediging voor oma?
quote:Dejavu schreef op 03 september 2010 @ 00:00:

Een verbasterde roepnaam is dus geen probleem? Dus roepnaam Alice en doopnaam Alie is dan geen belediging voor oma? Nee, want dan noem je het geen vernoeming maar een roepnaam. Dus.
Milka Ajax

Dejavu, volgens mij ontgaat het principe van een roepnaam jou een beetje...
Een roepnaam krijg een kind meestal als ouders de doopnaam eigenlijk niet zo mooi vinden, is mijn ervaring. Ik vind roepnamen dus eigenlijk beledigend, ja.

Maar misschien heb ik het helemaal mis, Zwup. Enlighten me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven