Hulp bij vernoemen
donderdag 2 september 2010 om 23:17
Dag,
Heel graag zou ik wat ideetjes van jullie willen horen voor het vernoemen van ons kindje mocht het een meisje zijn...
Voor een jongen zijn we er uit, voor een meisje nog niet helemaal. We hebben voor een meisje de roepnaam klaar maar willen de naam van mijn moeder er in een tweede naam in hebben.
Haar naam is Alie. We vinden dit niet zo'n mooie naam en zouden en graag iets moois van maken....
Heeft iemand een leuk idee voor ons? We zijn zelf aardig blanco...
Alvast bedankt!
Heel graag zou ik wat ideetjes van jullie willen horen voor het vernoemen van ons kindje mocht het een meisje zijn...
Voor een jongen zijn we er uit, voor een meisje nog niet helemaal. We hebben voor een meisje de roepnaam klaar maar willen de naam van mijn moeder er in een tweede naam in hebben.
Haar naam is Alie. We vinden dit niet zo'n mooie naam en zouden en graag iets moois van maken....
Heeft iemand een leuk idee voor ons? We zijn zelf aardig blanco...
Alvast bedankt!
donderdag 2 september 2010 om 23:49
quote:fleurtje schreef op 02 september 2010 @ 23:47:
[...]
Nee hoor. We gaan TO toch niet martelen enzo als zij die naam verneukt?
Sinds wanneer maak je trouwens deel uit van een ballotage-commissie als je gewoon je mening geeft?Een naam verneuken doordat je het iets moderner wil maken? Wow... daar spreekt totaal geen oordeel uit verder hoor.... Ik vind dat jullie wel een beetje ver doordraven met jullie mening, dat mag van mij best, maar mijn mening is dan weer dat de posts wel wat lichter mogen en niet zo veroordelend naar de mening van de TO.
[...]
Nee hoor. We gaan TO toch niet martelen enzo als zij die naam verneukt?
Sinds wanneer maak je trouwens deel uit van een ballotage-commissie als je gewoon je mening geeft?Een naam verneuken doordat je het iets moderner wil maken? Wow... daar spreekt totaal geen oordeel uit verder hoor.... Ik vind dat jullie wel een beetje ver doordraven met jullie mening, dat mag van mij best, maar mijn mening is dan weer dat de posts wel wat lichter mogen en niet zo veroordelend naar de mening van de TO.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 2 september 2010 om 23:53
donderdag 2 september 2010 om 23:53
donderdag 2 september 2010 om 23:54
Ik knip en plak nog even door:
Alia
Alian
Alian
Aliana
Alianne
Alianora
Alica
Alice
Alicea
Alicia
Alicja
Alid
Alida
Alide
Alidea
Alidia
Alieda
Aliede
Alieja
Alieke
Aliene
Alieneke
Alienor
Alieske
Aliet
Aliette
Alijd
Alijda
Alika
Alike
Aliki
Alima
Alina
Alinda
Alinde
Aline
Alineke
Alinka
Alinta
Aliona
Alionka
Alique
Alis
Alisa
Alisana
Alisanne
Alischa
Alise
Alisey
Alisha
Alisia
Aliska
Alison
Alisonn
Aliss
Alissa
Alissandre
Alisse
Alissia
Alisson
Alissya
Alistrina
Alisz
Alita
Alitha
Alithia
Alitza
Aliuska
Alivia
Alix
Alixandra
Aliya
Aliyah
Aliz
Aliza
Alizah
Alize
Zit er iets tussen TO?
Alia
Alian
Alian
Aliana
Alianne
Alianora
Alica
Alice
Alicea
Alicia
Alicja
Alid
Alida
Alide
Alidea
Alidia
Alieda
Aliede
Alieja
Alieke
Aliene
Alieneke
Alienor
Alieske
Aliet
Aliette
Alijd
Alijda
Alika
Alike
Aliki
Alima
Alina
Alinda
Alinde
Aline
Alineke
Alinka
Alinta
Aliona
Alionka
Alique
Alis
Alisa
Alisana
Alisanne
Alischa
Alise
Alisey
Alisha
Alisia
Aliska
Alison
Alisonn
Aliss
Alissa
Alissandre
Alisse
Alissia
Alisson
Alissya
Alistrina
Alisz
Alita
Alitha
Alithia
Alitza
Aliuska
Alivia
Alix
Alixandra
Aliya
Aliyah
Aliz
Aliza
Alizah
Alize
Zit er iets tussen TO?
The time is now
donderdag 2 september 2010 om 23:54
donderdag 2 september 2010 om 23:56
quote:Zwup schreef op 02 september 2010 @ 23:54:
[...]
Wij veroordelen toch ook niet. Geven alleen onze mening en zeggen daarbij dat wij nooit een vernoeming zouden verbasteren tot iets wat er totaal niet op lijkt.Nou dan, opgelost!
[...]
Wij veroordelen toch ook niet. Geven alleen onze mening en zeggen daarbij dat wij nooit een vernoeming zouden verbasteren tot iets wat er totaal niet op lijkt.Nou dan, opgelost!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 2 september 2010 om 23:56
Ik vind een verbastering juist gepaster dan het handhaven van de originele naam. Je kind is toch geen kloon van degene naar wie het wordt vernoemt?
(En stel je trouwens voor dat kleine Alie later een hekel heeft aan grote Alie. Dan zal ze het helemaal niet leuk vinden dat ze altijd daarmee wordt geassocieerd. Maar dat terzijde)
(En stel je trouwens voor dat kleine Alie later een hekel heeft aan grote Alie. Dan zal ze het helemaal niet leuk vinden dat ze altijd daarmee wordt geassocieerd. Maar dat terzijde)
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
donderdag 2 september 2010 om 23:59
quote:pantalaimon schreef op 02 september 2010 @ 23:57:
Maar als je je kind geen kloon vindt, dan kun je toch beter helemaal niet vernoemen, Dejavu? (leuke nick in dit verband )
Eensch. Want ok, straks heet kind van TO Milka Ajax. Mama, waarom heet ik ook Ajax?
Ja schat, je bent vernoemt naar oma Alie.
Vernoemen blijft vernoemen, dus klonen voor sommige mensen hier. Als je dat als klonen ziet, dan moet gewoon niet vernoemen. Want met de naam Ajax is ze echt niet minder kloon dan wanneer het Alie wordt.
Maar als je je kind geen kloon vindt, dan kun je toch beter helemaal niet vernoemen, Dejavu? (leuke nick in dit verband )
Eensch. Want ok, straks heet kind van TO Milka Ajax. Mama, waarom heet ik ook Ajax?
Ja schat, je bent vernoemt naar oma Alie.
Vernoemen blijft vernoemen, dus klonen voor sommige mensen hier. Als je dat als klonen ziet, dan moet gewoon niet vernoemen. Want met de naam Ajax is ze echt niet minder kloon dan wanneer het Alie wordt.
vrijdag 3 september 2010 om 00:07