Hypo-Allergene flesvoeding

09-12-2010 20:10 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een vraagje over flesvoeding. Ons kindje krijg nu Nutrilon Hypo-allergeen 0-6 maanden. Ik vind deze best duur... Helemaal nu de verpakking vernieuwd is.

Nu ben ik aan het kijken of deze hypoallergene voeding ook van een eigen merk te krijgen is, maar ik kan het niet helemaal vinden. Er mag helaas geen reclame voor gemaakt worden (en abortus mag dan weer wél.. sorry, andere discussie maar t komt wat vreemd over). Hierdoor kan ik er weinig over vinden.

Ik zie wel dat AH de AH comfort 1 dieetvoeding voor medisch gebruik verkoopt. Geen idee wat dat inhoudt?

Weet iemand een soortgelijke voeding van een eigen merk die kwalitatief natuurlijk even goed moet zijn?

Alvast bedankt!
Voor die 8 euro schud ik wel wat harder :-)
hoe duur is die nieuwe verpakking HA nutrilon dan? En why issie nu inene 2 euro duurder?

Dat van die 2 euro las ik trouwens ergens anders.
quote:erne schreef op 09 december 2010 @ 20:15:

Ik heb altijd hetzelfde gebruikt als wat jij nu gebruikt. Mijn verloskundige zei destijds (2 jaar geleden) dat dit wel echt bewezen de beste hypo-allergene melk was. Dat geloof ik dan maar

die van mij zei dat fr*so de beste is. Beter tegen darmkrampjes.

Heb later ergens op internet een onderzoek gevonden waarin stond dat friso HA aan te raden is als je van beide ouders allergien hebt, nutri'lon HA als 1 van de ouders allergien hebben.

Schrik ook elke keer van de prijs. Maar goed, na zes maanden kan je overgaan op gewone voeding. Nog iets meer dan twee maanden de ogen dicht doen bij de kassa.
Wij probeerde pasgeleden gewone etos voeding uit, 1 schepje gewoon met 5 HA en dat was nog geen succes.... want dat scheelt ook weer 4 euro geloof ik. Maar ja, dochter heeft onbewezen koemelkallergie, dus je moet iets.
Mag ik vragen waarom je die Ha nutrilon gebruikt? Ben jij zelf en of je man allergisch voor van alles? Wij kregen het nl. Vergoed van de verzekeraar een jaar lang ivm allergie. Bij de tweede heb ik borstvoeding gegeven dus het is wel een tijdje geleden..
Becky, wij hebben ook even gemengd, en gemengd ging wel goed, helemaal standaard ging meteen fout, dus wij geven ha en gaan deze maand, dan is ze zes maanden, naar ha 2 overstappen. Ik ga voorlopig geen standaard geven, eerst maar eens gewoon eten proberen eind deze maand.
dubbel (via viva mobiel)
Wij hebben HA 1 bijna niet gebruikt ivm borstvoeding, HA 2 gaat prima. Gewoon eten nu ook. Wel heb ik eens gewone halfvolle melk op haar huidje en lippen geprobeerd en dat ging ook goed dus ik ga toch binnenkort weer wat proberen.
Toen ik niet meer mocht kolven op het werk na negen maanden ben ik overdag Etos huismerk gaan geven. Scheelt ook nog eens euro's met Nutrilon, terwijl het prima voeding is. Ik zou het wel weten...
Meesje, mijn moeder heeft veel zware allergieën, het zit bij mij in de familie behoorlijk. Ikzelf heb het niet echt, mijn man ook niet. Maar het leek ons toch goed om de HA te gebruiken. Van de verzekering terugkrijgen klinkt niet verkeerd :-)
Bij Nutrilon betaal je puur en alleen voor het merk. Waarom denk je anders dat Nutricia zo'n blad als 'Wij Jonge Ouders' gratis verspreiden. Dat geld moet ergens vandaan komen...

FV moet voldoen aan een bepaalde standaard in Nederland, dus je zal wel gek zijn om in het marketingplaatje te trappen. Toch?
Er zijn allerlei regels voor voeding vergoed krijgen, dat gaat niet zomaar. Kan je bij je huisarts of verzekering vragen.

Becky, ik ben hier benieuwd, wat is het doel van melk op huidje of lippen? kan je dan ook testen?
Tja, da's wel waar. Het beste voor je kind kan dus ook prima in eigen merk voedingen zitten. Duur is het allemaal toch, dus als je op deze manier iets kan besparen is het zeker aan te raden.

Dat idee van met pen en papier door de winkels vind ik wel leuk, ga ik ook maar eens doen. Jammer alleen dat je een heel pak moet kopen om er vervolgens misschien achter te komen dat je kindje het er niet goed op doet...
O ja, verloskundigen zijn ook niet altijd geheel onpartijdig. Zij zullen ook artsenbezoekers krijgen met marketingpraatjes. En daardoor misschien iets adviseren wat helemaal niet beter is.
Er zijn allerlei regels voor voeding vergoed krijgen, dat gaat niet zomaar. Kan je bij je huisarts of verzekering vragen.

Becky, ik ben hier benieuwd, wat is het doel van melk op huidje of lippen? kan je dan ook testen?
sorry, weer dubbel
chocolatelover, dochter heeft KMA en wij krijgen niets terug van de verzekering, volgens kinderartsen waar we zijn geweest krijg je HA voeding niet vergoed, wel voeding die nog veeeeeel specifieker is.

Soep, klopt, gewone melk op huidje en lippen is een soort van provocatie. Dat moesten we ook doen toen we van bv overgingen op fv.
Melk op het huidje zegt niks Becky, waarom zou je dat doen? Je kan daarmee niet testen of er sprake is van een allergie. Dat kan alleen door het daadwerkelijk te geven.
Volgens onze kinderarts, en die geloof ik dan maar, moest ik het eerst op het huidje testen (ze heeft ook meer eczeem en droge huid wat normaal is bij KMA kindjes), daarna op lippen, daarna een heel klein slokje, een groter slokje etc etc.

Ik ga ervan uit dat ie geen onzin uitkraamt, hij 'zit' er tenslotte op.
Ja natuurlijk moet je doen wat de kinderarts zegt. Ik werk zelf alleen op dermatologie, doe veel testen (ook op koemelk) en puur door het op de huid te doen krijg je doorgaans geen reactie. Wel als je er dan nog een krasje in geeft, met een lancet. Door die beschadiging werkt de stof goed in op de huid en kan het gaan reageren. (De huid is van nature waterdicht, er komt niet zomaar wat doorheen.)
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 09 december 2010 @ 21:12:

Melk op het huidje zegt niks Becky, waarom zou je dat doen? Je kan daarmee niet testen of er sprake is van een allergie. Dat kan alleen door het daadwerkelijk te geven. Dat is niet waar. Als je echt allergisch bent geeft je huid ook echt een reactie hoor. Doorslikken geeft misschien wat meer effect, maar is zeker bij jonge kinderen niet altijd snel meetbaar. Zij zeggen tenslotte niet meteen of ze er beroerd van worden o.i.d.
ik vraag me ook af hoe dat dan werkt met een eczeemhuidje, zoals bij die van ons. DIe huid is niet meer dicht. Ze reageert zeker op kleding die niet in neutral gewassen is, het is niet in me opgekomen dat te testen met melk. Voorlopig gewoon geen koemelk hier.
Kleine nuance trouwens... Als je twee weken lang op precies dezelfde plek dezelfde stof zou smeren kan het reageren als je allergisch bent. Zo kan je bijvoorbeeld ook parfumallergie testen.

Misschien heeft de kinderarts van Becky het ook zo verteld?!
Nee klopt, een eczeemhuid is beschadigd. Maar je zou stoffen nooit mogen testen op een al kapotte huid, dan krijg je geen betrouwbare uitslag.
Ehm neej, maar dat maakt ook niet uit, mocht ze echt mega

overgevoelig zijn voor koemelk dan moesten we dat ook uit een reactie van de huid/lippen merken.

Vond het al zo bijzonder dat wanneer ik een stuk kaas at, dat dochter daar zo'n last van had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven