Hypo-Allergene flesvoeding

09-12-2010 20:10 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een vraagje over flesvoeding. Ons kindje krijg nu Nutrilon Hypo-allergeen 0-6 maanden. Ik vind deze best duur... Helemaal nu de verpakking vernieuwd is.

Nu ben ik aan het kijken of deze hypoallergene voeding ook van een eigen merk te krijgen is, maar ik kan het niet helemaal vinden. Er mag helaas geen reclame voor gemaakt worden (en abortus mag dan weer wél.. sorry, andere discussie maar t komt wat vreemd over). Hierdoor kan ik er weinig over vinden.

Ik zie wel dat AH de AH comfort 1 dieetvoeding voor medisch gebruik verkoopt. Geen idee wat dat inhoudt?

Weet iemand een soortgelijke voeding van een eigen merk die kwalitatief natuurlijk even goed moet zijn?

Alvast bedankt!
Enniewee, ik ga gewoon binnenkort weer gewone voeding mengen met de HA voeding en dan zien we het wel weer. Ik heb in het opperdepop boek leuke recepten gezien met kaas...die mag ik nu nog niet geven maar wie weet straks wel. En boter op d'r bammetje, arm kind zit op droog brood te kauwen. Met smaak trouwens
Gelukkig maar.

Is er geen soja alternatief? Volgens mij heeft mijn buurjongetje (bewezen KMA) allerlei vervangers. Ik weet het niet zeker...
Soja, of nog beter: voeding op basis van geiten- of kamelenmelk (excuus, kunnen ook andere beesten zijn, in ieder geval andere dan koeien). Bij de natuurvoedingswinkel schijnt van alles te krijgen te zijn op dat vlak.

Niet dat ik iets van flesvoeding weet, maar ik las toevallig iets over schudden en er schoot me iets te binnen. Iemand vertelde laatst dat haar kind enorme krampjes kreeg als de fles geschud was, en nergens last van had als het geroerd werd. Ik had dat wel eerder gehoord. Hoe zit dat dan met schudden?
Wen, volgens mij heeft het met luchtbellen te maken. Als je roert of zwenkt dan heb je minder lucht. Net als magnetronwater, kunnen ook sommige kindjes niet tegen. Wij hebben in het begin ook heel zachtjes geschud, ga nu gewoon normaal, nu blijkt dat ze er geen last van heeft.
Magnetronwater?

't Voelt als een parallelle wereld
Hier trouwens afgelopen week nog AH HA1 voeding gekocht, dus die wordt nog wel gewoon verkocht. Misschien alleen plaatselijk niet meer als de verkoop tegenviel? (that's AH tenslotte)
Krampjes na hard schudden komt inderdaad meestal doordat er dan meer lucht in de melk geschud is. Er wordt dan aangeraden om goed te roeren in plaats van te schudden.

Magnetronwater is voor mij ook nieuw als probleemgebied
Ah, gelukkig Erwt

En dat van het schudden is goed om te weten in verband met je weet maar nooit.
*vraagt zich nu af of Doperwtje wél zou omrollen als hij géén magnetronwater zou krijgen*
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 09 december 2010 @ 21:41:

Gelukkig maar.

Is er geen soja alternatief? Volgens mij heeft mijn buurjongetje (bewezen KMA) allerlei vervangers. Ik weet het niet zeker...Soja wordt zeker bij kinderen afgeraden omdat er een verhoogd risico op kruis-allergieen bestaat en als je een soja-allergie hebt ben je nog veel verder van huis dan met alleen een kma
Becky, er is koemelkvrijeboter hoor! Zonnepond. Hier een kind met flinke KMA en wij smeren zonnepond op z'n brood.

Soja of melk van andere dieren dan een koe mochten wij pas geven na een jaar.
majeba, ik weet het, heb het zelf ook gehad toen ik nog aan de bv zat. Dochter eet pas sinds deze week echt goed brood zonder beleg dus ga van het weekend die zonnepond eens halen.
quote:Becky26 schreef op 09 december 2010 @ 21:11:

chocolatelover, dochter heeft KMA en wij krijgen niets terug van de verzekering, volgens kinderartsen waar we zijn geweest krijg je HA voeding niet vergoed, wel voeding die nog veeeeeel specifieker is.

Soep, klopt, gewone melk op huidje en lippen is een soort van provocatie. Dat moesten we ook doen toen we van bv overgingen op fv.

Bij bewezen KMA krijg je dat toch gewoon vergoed van je verzekering? Tenminste, wij wel... Het wordt netjes opgestuurd in blikken (nutramigen)

Alle light boters zijn trouwens KM vrij (volgens dietiste)
nutramigen wel ja, maar dat is wel wat anders dan Hypoallergene voeding volgens mij. En veel duurder toch? Als dochter echt heftige KMA had zou ze ook niet tegen die hypo allergene kunnen wat daar zit wel lactose in.
Nutrimagen is inderdaad wat anders, en veel duurder. Hier niet nodig, gelukkig. Wij betalen dus zelf voor de ha-voeding, maar ik ben wel blij dat ze daar verder geen last van heeft.
Nutramigen is inderdaad veel duurder en voor kindjes met KMA. Ik heb er voor de rest geen verstand van, maar heb wel gelezen dat Hypoallergene melk vaak niet afdoende is voor kindjes met echte KMA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven