ijzersmaak

27-09-2010 09:59 24 berichten
Hoi dames,

Ik ben 32 weken zwanger en heb de afgelopen weken regelmatig een sterke metaalsmaak in mijn mond..

Herkent iemand dit? en weet er misschien iemand wat de oorzaak ervan is? (ik kan er op internet zo geen antwoord op vinden)

Ik ben het vergeten te zeggen tegen de vk vorige keer, zal het volgende keer wel even zeggen..

het is natuurlijk geen weredramp, maar wel irritant..
Alle reacties Link kopieren
Misschien door vullingen of kronen in je mond? Als je die hebt dan, ik heb een keer gehoord dat het daardoor kan komen..

Op internet staat dat het ook door bloedarmoede kan komen...
hoi,

Ik herken het. daarnaast had ik ook veel dorst. niet teveel suikers eten.
hoi Michelle,

Thanks voor je reactie, ik heb helemaal geen kronen (en maar 2 kleine witte vullingen) dus dat kan het niet zijn...

Ach er valt ok zeker mee te leven hoor, ben vooral nieuwsgierig of anderen het herkennen
Toevallig pijnboompitjes gegeten afgelopen tijd?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijnboompit
nee geen pijnboompitjes..

Maar wel last van veel dorst sedroow (word vandaag ook geprikt voor zwangerschapsdiabetes, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?)
Ik had het eens van een bepaald type antibiotica.

Heb je nieuwe medicatie?
vaag verhaal van die pijnboonpitjes zeg! haha weer wat geleerd..

En nee, geen nieuwe medicatie, wel anatgel voor maagzuur, ik kan eens bij de bijwerkingen daarvan kijken...
hmmm, er staat niks bij bij de bijwerkingen van antagel..
ja klinkt bekend. had ik ook tijdens mijn zwangerschappen. Heb je ook bloedend tandvlees tijdens het tandenpoetsen? Je tandvlees wordt extra gevoelig tijdens je zwangerschap en kan daardoor sneller gaan bloeden.
Ik heb het ook sinds een paar weken weer. Ben nu 39 weken zwanger. Ik drink veel water en eet veel kauwgom. Ik heb er niet eens bij stil gestaan eigenlijk. Ik weet wel dat ik verder niks mankeer, geen diabetes of zo.
Ik had het toen ik erge bloedarmoede had.
Ik had het ook heel sterk, het was overigens geen fijne smaak vond ik. Na de bevalling was het direct over .

Ik heb geen idee waar het vandaan kwam, overigens.
Goed te lezen dat ik niet de enige ben (alhoewel: niet dat ik het jullie toe wens ofzo ), en dat het na de bevalling weer over gaat..

Ik heb wel last gehad van bloedend tandvlees, maar dat lijkt juist over te zijn de laatste tijd.

Ook heb ik last van ijzertekort, misschien heeft dat er wel iets mee te maken..
Denk niet dat het door pijnboompitjes komt :-)

Ik kan zelf niet tegen chinese pijnboompitjes (wel Europese, tis ene ander soort). Als ik die krengen eet smaakt alles 3 dagen lang naar kots.. zou die smaak graag willen ruilen voor metaalsmaak

TO, je zou je VK even snel kunnen bellen, op dit soort zaken kunnen ze heel gemakkelijk telefonisch antwoord geven.
ik haal deze maar weer eens omhoog.

Ik ben (al lang) niet meer zwanger en de smaak is weer terug (vies!)..

Vullingen kunnen het niet zijn, en medicatie heb ik ook niet.

Pijnboompitten ook niet, die lust mijn vriend niet dus daar kook ik nooit mee..

iemand een idee?
nu staat dit topic onder kinderen omdat ik destijds zwanger was, maar het leek me onnodig om een nieuw topic te openen op de gezondheidspijler..
Ben je niet ongemerkt weer zwanger
quote:odi schreef op 23 augustus 2011 @ 16:38:

Ben je niet ongemerkt weer zwanger

Daar had ik nou eens helemaal niet aan gedacht

Dat kan haast niet trouwens want ik heb een mirena..
Je weet het maar nooit...

Maar waar ikzelf een vieze smaak van krijg is ontstoken tandvlees. Op te lossen door te flossen. Als je ruikt aan het flosdraadje (I know iiiiew!) dan ruik je snel genoeg of het daaraan ligt.
Het zal toch niet!?

Nee joh, een mirena is erg betrouwbaar. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik niet zwanger ben..

En ik weet wat je bedoelt met flossen (dat kan zo stinken!), maar het ligt zeker niet aan mijn tandvlees, was wel ontstoken tijdens mijn zwangerschap dus dat zou ik herkennen. Gelukkig gaat het nu juist heel goed met mijn tandvlees, geen bloed tijdens poetsen/flossen..

Ik heb morgen toch een afspraak bij de HA voor een uitstrijkje, meteen maar even vragen..
Ik heb die nare smaak al gedurende de hele zwangerschap (nu 24 weken). In de eerste 3 maanden het ergst en nu is t iets wat in vlagen af en toe terug komt. Niets helpt, behalve gewoon de hele dag eten zodat ik een andere smaak in mijn mond heb! Echt waardeloos... tanden poetsen, kauwgom kauwen, wel of juist niet pijnboompitten eten Maakt niet uit!

Dorst heb ik ook trouwens, vooral 's nachts... ook niet handig. Maar ik zal wel gewoon te weinig drinken overdag.
vervelend zeg missschaap, ik heb er ook lang last van gehad tijdens mijn zwangerschap, zó vies.

Maar waarom het nu terug is? geen idee!

Niets helpt inderdaad, tanden poetsen, pepermunt, alles al geprobeerd en ik word er behoorlijk misselijk van :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven