Ik vind het zwaar

16-03-2010 20:15 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 4 maanden en waar ik mijn oudste fluitend voedde en daarbij werkte en van alles deed, vind ik het nu heel pittig.

Al maanden slaap ik niet meer dan 2 uur achterelkaar. Mijn kind komt om de 2,5 a 3 uur voor een voeding en dat sloopt me.

Ik werk 32 uur, heb een peuterdochter, een man en een huishouden. Kolf me suf op mn werk en maak ondertussen domme fouten van vermoeidheid.

Daarbij gaat het kolven maar moeizaam, ik heb amper tot geen stuwing, ook niet als er veel uur tussenzit.

Meer dan 2x kolven op een werkdag lukt simpelweg niet.

Ik vind het gewoon echt zwaar om het allemaal te regelen.

Herkenbaar?
Als je zo graag bv wilt geven, gaat overstappen op flesvoeding je vermoedelijk ook geen rust geven, want dan heb je alleen maar een schuldgevoel erbij.

Kun je, tot je ouderschapsverlof in gaat, af en toe een vrije dag nemen, zodat je een klein beetje bij kunt tanken, of zit je daarvoor te krap in je vrije dagen?
Mijn idee.... overstappen op flesvoeding!

Waarom wil je perse bv blijven geven?

Mijn kindje is ook vier maanden en ik geef fv. Dit geeft mij veel rust. Okay ik heb makkelijk praten; ze slaapt al vanaf 5 weken door. Maar maak het jezelf niet zo moeilijk. Voor je het weet is de kleine groot en ben jij kapot. Kan je dan terugkijken en zeggen dat genoten hebt van haar eerste halfjaar/jaar?

Ik denk dat je moet accepteren dat bv niet meer gaat.
Tja Rosa, dan is het idd accepteren en proberen zoveel mogelijk slaap te pakken in de vrije uurtjes die je hebt. Maar zo te lezen valt dat dus niet mee.

Ik vind het overigens niet zo gek dat je er ff dorheen zit, want je verwacht wel erg veel van jezelf... Wordt het niet tijd bepaalde keuzes te maken, dus of/of i.p.v. en/en?
quote:RosaP schreef op 16 maart 2010 @ 20:30:

oh, maar ik denk niet dat iemand in mijn gezin er onder lijdt... (behalve ik dan zo af en toe

....

Die drang om zes maanden te voeden..geen zin in discussie over fv/bv.

.

En jij bent niet belangrijk???

Het gaat niet om de discussie wel of geen vb/fv, het gaat om jou!
Dank voor het meedenken. Vind het alleen jammer dat veel adviezen stoppen met bv zijn. Het is echt niet alleen kommer en kwel. En kv is geen toverdrank lijkt me zo.

Ik ga idd wat daagjes vrijnemen. maar gaat het bij jullie allemaal dan zo vlekkeloos? Puur nieuwsgierigheid.
Flesvoeding is zeker geen garantie voor doorslapen, maar dan kan je partner ook voeden. Kan het niet zijn dat je zo ontzettend moe bent dat je even niet helemaal helder de alternatieven op een rijtje kan zetten? Ik word al moe als ik je verhaal lees. Ik had een baby die prima doorsliep, maar zelfs toen vond ik het soms wel vermoeiend. Ik gaf borstvoeding en kolfde toen mijn dochter een maand of vier was, maar ik kolfde echt niet genoeg, dus ze kreeg soms al een fles erbij op de opvang. Ik ben langzaam maar zeker met een maand of 4/5 overgestapt op flesvoeding. Ik heb respect voor je echt waar, maar ik vraag me af of je er zelf niet aan onderdoor gaat. Wat vindt je partner ervan?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zal wel weer maffia zijn, maar ik word er eerlijk gezegd een beetje boos van dat de allereerste optie die meerdere keren genoemd wordt, stoppen met borstvoeding is. Alsof borstvoeding de oorzaak is van alle vermoeidheid. En dan stop je, en blijken de problemen in veel gevallen toch niet opgelost, dan kun je niet of nauwelijks meer terug.

Het 'probleem' lijkt me dat je nu twee kinderen hebt in plaats van één in combinatie met een flink aantal uren baan, waar je pas een maand (denk ik) weer mee bezig bent.

Wat Singalala zegt, zoveel mogelijk uitbesteden, niet proberen superwoman te zijn. Kan het zijn dat het kolven slecht gaat doordat je je te druk maakt over de opbrengst? Al eens Syntocinon neusspray geprobeerd?
Hm, op de een of andere manier schijn je toch niet te ontkomen aan een BV/FV discussie....
quote:RosaP schreef op 16 maart 2010 @ 20:34:

Het is nu toch echt overleven. Maar dit klinkt toch behoorlijk negatief? Ik snap echt wel dat elke moeder moe is en er af en toe doorheen zit (ik ook!). Maar overleven vind ik best serieus klinken. Mijn dochter is 12 weken oud en ik doe inmiddels echt wel weer leuke dingen alleen (zonder vriend en/of dochter), anders zou ik het niet volhouden denk ik...
quote:RosaP schreef op 16 maart 2010 @ 20:34:

Het is nu toch echt overleven. Pffff, wat doe je jezelf aan....
quote:jackie23 schreef op 16 maart 2010 @ 20:30:

[...]

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben....ik durf soms niet eens te zeggen dat ik gekozen heb voor flesvoeding (zit nu alweer bibberend te wachten op de komende reacties...).

Waarom durf je dat niet te zeggen jackie? Is toch jouw keuze en t is geen misdaad toch??

Ik heb bij mijn kind bv gegeven, maar ik vond t héél erg zwaar. En overal die tiet eruit moeten halen, brrrr. Ik doe t niet meer. Mócht ik een 2e krijgen( ) dan vanaf begin fv.

Maar goed, dat is hier de discussie niet.

Tja rosa, t is de enige keuze die je kunt maken omdat je baan etc. geen optie is, maar goed, je wilt dat dus niet.

Dan maar even stoom afblazen hier? Want meer keus is er niet toch?

Sterkte hoor, t valt ook niet mee die 1e maanden met een baby.

Hou de weekenden in ieder geval lekker rustig!
inderdaad op de overlevingstand, zoveel mogelijk gebruik maken van man (en als het kan opa en oma etc om wat bij te tanken), denken het is een fase etc.

Eventueel combi fles en bv?

Ik moest en zou ook bij alledrie minimaal 6 maanden bv geven. Is ook gelukt en langer zelfs en daar ben ik heel tevreden en blij mee. Ze zijn immers maar zo kort klein en je wilt het beste geven. Maar ik zou anderen niet willen overhalen om koste wat kost door te gaan hiermee, want de realiteit haalt je soms in.

Herhaal voor jezelf 'het is een fase', want dat is het...

En niet van jezelf verwachten dat je superwoman bent en te hoge eisen stellen. Misschien verlang je wel teveel van jezelf. Alhoewel je heel stoer bent, ben je ook gewoon maar mens... toi toi toi voor de komende tijd.
quote:mandje29 schreef op 16 maart 2010 @ 20:38:

[...]

Pffff, wat doe je jezelf aan....

hahaha mosterd!

Maar of het echt om te lachen is Rosa...
quote:RosaP schreef op 16 maart 2010 @ 20:37:

Dank voor het meedenken. Vind het alleen jammer dat veel adviezen stoppen met bv zijn. Het is echt niet alleen kommer en kwel. En kv is geen toverdrank lijkt me zo.

Ik ga idd wat daagjes vrijnemen. maar gaat het bij jullie allemaal dan zo vlekkeloos? Puur nieuwsgierigheid.

Nee kv is geen toverdrank, maar het stelt je wel in staat een nacht door te slapen, je hoeft niet te kolven, je lichaam hoeft geen melk te maken (wat ook een hoop energie vraagt).

Vlekkeloos hier? Grapje zeker. ?

Kinderen zijn al wat ouder, maar dan komen er weer hele andere zorgen in de plaats.
quote:wen schreef op 16 maart 2010 @ 20:38:

Ik zal wel weer maffia zijn, maar ik word er eerlijk gezegd een beetje boos van dat de allereerste optie die meerdere keren genoemd wordt, stoppen met borstvoeding is. Alsof borstvoeding de oorzaak is van alle vermoeidheid. En dan stop je, en blijken de problemen in veel gevallen toch niet opgelost, dan kun je niet of nauwelijks meer terug.

Het 'probleem' lijkt me dat je nu twee kinderen hebt in plaats van één in combinatie met een flink aantal uren baan, waar je pas een maand (denk ik) weer mee bezig bent.

Wat Singalala zegt, zoveel mogelijk uitbesteden, niet proberen superwoman te zijn. Kan het zijn dat het kolven slecht gaat doordat je je te druk maakt over de opbrengst? Al eens Syntocinon neusspray geprobeerd?Je weet het precies goed te verwoorden. zo voelt het ook. Ik baal gewoon even van alles bij elkaar, maar zie het echt nog wel zitten. Ik doe ook leuke dingen, mijn vent is geweldig en genieten doen we ook. Maar die nachten zijn heel zwaar, maar ik red het wel.
quote:wen schreef op 16 maart 2010 @ 20:38:

Alsof borstvoeding de oorzaak is van alle vermoeidheid. En dan stop je, en blijken de problemen in veel gevallen toch niet opgelost, dan kun je niet of nauwelijks meer terug.

Maar is het niet zo (geen idee hoor, gewoon een vraag) dat kindjes met fv langere tijd tussen de voedingen door laten zitten? Dochter laat altijd minstens 4 uur tussen de voedingen zitten, dus dan heb je wel meer rust/tijd tussendoor. En doordat Rosa elke 2 á 3 uur moet voeden, komt ze zelf amper aan slapen toe lijkt me...
Oja, even op reactie van anderen. Ieder mens is anders en heeft andere belangen/keuzes. Als juist het geven van borstvoeding to een goed gevoel geeft, zou ze zich misschien wel ongelukkiger voelen als ze meer ruimte voor zichzelf opeist (lees stoppen met borstvoeding). Ze kan zelf die keuze maken, wat voor haar /haar omgeving het belangrijkste is/voelt. En voor een ander zou dat anders zijn...
Rosa, heb je een co-sleeper al eens overwogen? Dan hoef je er niet meer uit 's nachts, kind aanschuiven en na de voeding terugleggen, en klaar.
Oh nee, zeker niet vlekkeloos. Ik lag elke avond ook om 19.00 a 20.00u in bed, door kind dat heul slecht sliep s nachts. Dus ik herken de vermoeidheid en dat gevoel willen delen wel.

Maar verlies jezelf niet uit t oog!
Nero, dat kan, maar hoeft absoluut niet. Als je voedt op verzoek (wat ook met fv immers wordt aangeraden) kan het heel goed zijn dat een kind om de twee uur kleine beetjes vraagt.
quote:nero schreef op 16 maart 2010 @ 20:41:

[...]

Maar is het niet zo (geen idee hoor, gewoon een vraag) dat kindjes met fv langere tijd tussen de voedingen door laten zitten? Dochter laat altijd minstens 4 uur tussen de voedingen zitten, dus dan heb je wel meer rust/tijd tussendoor. En doordat Rosa elke 2 á 3 uur moet voeden, komt ze zelf amper aan slapen toe lijkt me...

In mijn geval iig niet!

Mini kwam met BV iedere 3/4 uur, ben om medische redenen gestopt, hij komt nu met FV iedere 2/3 uur
En gebruik de mantra 't is tijdelijk-t is tijdelijk- t is tijdelijk'
Ze ligt nu in wiegje naast me (in bed dan)en we vallen vaak allebei in slaap. Heb dan ook geen idee of ze lang heeft gedronken of niet.

Voor mij is bv inderdaad belangrijk. Niet kostte wat kost, maar te kostbaar om er nu mee te stoppen. Ik heb nog een kind en zij is net zo kostbaar. Dus mezelf slopen, nee dat echt niet.

Maar ik vind mezelf wel sterk, als ik dat zo mag zeggen, maar af en toe dus even niet.

Ik hoopte ook stiekem opr eacties van moeders die het ook wel eens zwaar vinden en ook geen doorslapers hebben. Oudste sliep mét bv na 7 weken door en is dat altijd blijven doen.
_69_ ik vind dat je een goed punt hebt; alle andere variabelen (werk etc.) kunnen kennelijk niet gewijzigd worden, fv/bv wèl. Misschien 's nachts fv geven? Mijn dochter sliep op die leeftijd van 7 tot 7 en mijn productie liep echt niet terug omdat zij zo lang niet dronk. Je vraagt of andere moeders het ook zo zwaar vonden, om een antwoord op je vraag te geven; als ik maar 2 uur achter elkaar zou slapen zou ik het niet volhouden. Dus ja, het lijkt me dat je het heel zwaar hebt. Maar het lijkt ook alsof je een soort tunnelvisie hebt (wellicht van de vermoeidheid/hormonen?) en niet meer realistisch over andere optie's kan nadenken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dames, laat de fv/bv discussie maar zitten aub!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven