In eigen bedje slapen
zondag 28 april 2019 om 15:56
Hallo allemaal,
Ons zoontje van 2 weken wil nog niet in zijn eigen bedje slapen. Wanneer wij hem hier in leggen begint hij meteen te huilen. Als we hem dan bij ons pakken os het goed. Tussen ons in slaapt hij perfect. We leggen hem soms overdag in zijn bedje maar ook dit lukt niet.
Tips? Hoe ging dit bij andere mama's?
Ons zoontje van 2 weken wil nog niet in zijn eigen bedje slapen. Wanneer wij hem hier in leggen begint hij meteen te huilen. Als we hem dan bij ons pakken os het goed. Tussen ons in slaapt hij perfect. We leggen hem soms overdag in zijn bedje maar ook dit lukt niet.
Tips? Hoe ging dit bij andere mama's?
zondag 28 april 2019 om 16:02
Absoluut not done op het Viva forum, maar wij hebben onze baby vanaf de tweede of derde nacht in zijn eigen bed gelegd. Bij huiltjes wachtten we een paar minuten, vaak stopte het na een minuut of drie en viel de baby in slaap. Ik kijk hier erg positief op terug en hoop dat ik het bij een eventuele tweede weer zo kan doen.
zondag 28 april 2019 om 16:03
Kleine baby s hebben vaak nog moeite om zelf in slaap te vallen. Je legt ze weg en ipv te slapen gaan ze huilen. Wij hebben geleerd dat we ons kind moeten helpen met in slaap vallen. Dat betekent pink in de mond totdat kindje in slaap valt...
Truc is om goed signalen van moeheid te herkennen en vervolgens snel kindje in bed te leggen
Truc is om goed signalen van moeheid te herkennen en vervolgens snel kindje in bed te leggen
zondag 28 april 2019 om 16:04
En dit inderdaadLabrujajoder schreef: ↑28-04-2019 16:03
Let op met je baby bij jullie in bed laten slapen.
Het kan heel gevaarlijk zijn.
Tralalalala
zondag 28 april 2019 om 16:05
Hij is pas 2 weken!!!! Natuurlijk slaapt hij nog niet in zijn eigen bedje!!!
Lekker bij je houden, daar wil hij slapen, daar is hij veilig, daar ruikt hij jou.
Zo'n jonge babytjes zijn helemaal niet gemaakt om alleen te slapen in een apart bedje. Dus heel logisch dat hij huilt!
Lekker bij je houden, daar wil hij slapen, daar is hij veilig, daar ruikt hij jou.
Zo'n jonge babytjes zijn helemaal niet gemaakt om alleen te slapen in een apart bedje. Dus heel logisch dat hij huilt!
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 28-04-2019 16:05
2.44% gewijzigd
Zo deden ze dat vroeger ook hoor.AaltjeR schreef: ↑28-04-2019 16:02Absoluut not done op het Viva forum, maar wij hebben onze baby vanaf de tweede of derde nacht in zijn eigen bed gelegd. Bij huiltjes wachtten we een paar minuten, vaak stopte het na een minuut of drie en viel de baby in slaap. Ik kijk hier erg positief op terug en hoop dat ik het bij een eventuele tweede weer zo kan doen.
Helemaal niks mis mee.
Tja. En als dat niet werkt?AaltjeR schreef: ↑28-04-2019 16:02Absoluut not done op het Viva forum, maar wij hebben onze baby vanaf de tweede of derde nacht in zijn eigen bed gelegd. Bij huiltjes wachtten we een paar minuten, vaak stopte het na een minuut of drie en viel de baby in slaap. Ik kijk hier erg positief op terug en hoop dat ik het bij een eventuele tweede weer zo kan doen.
zondag 28 april 2019 om 16:07
Euh nee hoor, toen hadden ze niet eens een eigen bed!
Tenzij je met vroeger de jaren 50/60 bedoeld natuurlijk.
Maar vroeger sliepen vader en moeder in de bedstee met de baby en de peuter. Is altijd heel normaal geweest.
Hoe ging dat bij ons? Nou gewoon, baby tot 8 maanden bij ons op de kamer. Als zo’n hummel van 2 weken aangeeft dat ie ongelukkig is/wordt als je hem alleen laat dan doe je dat toch niet?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Welk vroeger? Die paar jaar dat dat in bepaalde kleine delen van de wereld heel misschien de norm was?
Gewoon bij je nemen als baby niet in een bedje apart wil slapen. En ja je kan prima veilig slapen met kind naast je. Coosleeper of google op veilig slapen met baby.
Zat tips. En je kan ook nog het bedje in dezelfde kamer zetten. Ook nog een optie.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 16:08
0.61% gewijzigd
zondag 28 april 2019 om 16:08
Ik zou hem sowieso niet tussen jullie in leggen, dat kan gevaarlijk zijn. Je hebt twee keuzes: toch in zijn eigen bed leggen en dan eventjes laten huilen, of toch bij jullie (maar dan in een cosleeper of het ledikantje naast je bed). Ik zou kiezen voor het laatste, omdat hij nog zo klein is. Hij wil graag bij je zijn, waarom zou je hem dan alleen laten liggen?
In mijn tijd sliepen alle baby's vanaf dag 1 gewoon in hun eigen wiegje en kamertje.LAgirl82 schreef: ↑28-04-2019 16:05Hij is pas 2 weken!!!! Natuurlijk slaapt hij nog niet in zijn eigen bedje!!!![]()
Het zijn allemaal prima mensen geworden.
Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 16:03Je hebt van die bedjes die je tegen je eigen bed aan kunt zetten ( ze zijn aan 1 kant open)
Zo ligt je baby toch in zijn eigen bed maar ook nog heel dicht bij mama.
Let op met je baby bij jullie in bed laten slapen.
Het kan heel gevaarlijk zijn.
Succes ermee.
Een co-sleeper inderdaad.
zondag 28 april 2019 om 16:10
Alle baby's? Haha.Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 16:08In mijn tijd sliepen alle baby's vanaf dag 1 gewoon in hun eigen wiegje en kamertje.
zondag 28 april 2019 om 16:10
Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 16:08In mijn tijd sliepen alle baby's vanaf dag 1 gewoon in hun eigen wiegje en kamertje.
Er was een (korte) tijd dat men inderdaad dacht dat dat beter was. Dat je baby's kon verwennen en dat huilen goed voor de longen was.
Gelukkig zijn we daarvan terug gekomen. Baby's hebben verder altijd bij de moeder geslapen als je kijkt naar de geschiedenis en de rest van de wereld.
zondag 28 april 2019 om 16:11
En antwoord op je vraag hoe dat bij anderen ging:
mijn oudste heeft tot een maand of 6 bij ons op de kamer geslapen, bedje vlak naast ons bed. Overdag in de box tot een maand of 3, daarna hield ze zichzelf wakker en is ze aan haar eigen bed gewend.
Jongste en ik hielden elkaar wakker toen ze vlakbij me lag, die is met 2 weken naar haar eigen kamer gegaan, maar dat vond ze zelf fijn.
Kortom: luister naar je baby. Met twee weken moet je ze nog niet iets opleggen wat ze zelf heel vervelend vinden. Dat is tenminste mijn mening.
mijn oudste heeft tot een maand of 6 bij ons op de kamer geslapen, bedje vlak naast ons bed. Overdag in de box tot een maand of 3, daarna hield ze zichzelf wakker en is ze aan haar eigen bed gewend.
Jongste en ik hielden elkaar wakker toen ze vlakbij me lag, die is met 2 weken naar haar eigen kamer gegaan, maar dat vond ze zelf fijn.
Kortom: luister naar je baby. Met twee weken moet je ze nog niet iets opleggen wat ze zelf heel vervelend vinden. Dat is tenminste mijn mening.
zondag 28 april 2019 om 16:13
Maar zo'n kleine baby's willen gewoon bij mama zijn. Mama ruiken en mama's hartslag en warmte voelen. Dat is vertrouwd en veilig.
Dus zo'n kleintjes gewoon zoveel mogelijk dichtbij je houden, dat is ook heel goed voor een veilige hechting. Ze zijn echt niet gemaakt om apart te slapen!
Google eens op 'veilige hechting van baby'.
Dus zo'n kleintjes gewoon zoveel mogelijk dichtbij je houden, dat is ook heel goed voor een veilige hechting. Ze zijn echt niet gemaakt om apart te slapen!
Google eens op 'veilige hechting van baby'.
zondag 28 april 2019 om 16:15
Welk vroeger???Lucifer2018 schreef: ↑28-04-2019 16:07Welk vroeger? Die paar jaar dat dat in bepaalde kleine delen van de wereld heel misschien de norm was?
Gewoon bij je nemen als baby niet in een bedje apart wil slapen. En ja je kan prima veilig slapen met kind naast je. Coosleeper of google op veilig slapen met baby.
Zat tips. En je kan ook nog het bedje in dezelfde kamer zetten. Ook nog een optie.
Dat is altijd zo geweest, vraag maar eens aan oudere mensen (40+) of zij of hun ouders de kinderen bij hun in bed lieten slapen.
Dat bij de ouders in bed slapen is nu juist de trend.
Ook dat betuttelen en nooit consequent zijn en kinderen niet terecht wijzen.
Dat is nu allemaal blijkbaar "hip" want kindje zal eens niet d'r zin krijgen.
Vandaar dat de kinderen van tegenwoordig een grote mond hebben en zich respectloos gedragen.
En dan nu weer ontopic graag.
zondag 28 april 2019 om 16:15
Ik heb de ervaring dat dit soort discussies hier vaak ontsporen, en iedereen moet vooral doen wat hem het prettigst lijkt... maar ik geloof dat een baby kan wennen aan structuur en in onze structuur hoorde bij de eerste signalen van vermoeidheid in zijn eigen bed. Niet gelijk oppakken bij een huiltje maar het even aanzien. Ik wil niet met een baby in mijn kamer, bed of op mijn buik slapen. Ik heb dat als uitgangspunt genomen en daar naar gehandeld.
Als dat niet lukt... of je vindt het onacceptabel om een baby even te laten huilen, dan zou ik er naast gaan zitten. Proberen of je kunt troosten door hand op hoofd of buik te leggen. Maar niet oppakken en niet praten.
zondag 28 april 2019 om 16:16
zondag 28 april 2019 om 16:18
Eh, nee. Echt niet.Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 16:15Welk vroeger???
Dat is altijd zo geweest, vraag maar eens aan oudere mensen (40+) of zij of hun ouders de kinderen bij hun in bed lieten slapen.
Dat bij de ouders in bed slapen is nu juist de trend.
Ook dat betuttelen en nooit consequent zijn en kinderen niet terecht wijzen.
Dat is nu allemaal blijkbaar "hip" want kindje zal eens niet d'r zin krijgen.
Vandaar dat de kinderen van tegenwoordig een grote mond hebben en zich respectloos gedragen.
En dan nu weer ontopic graag.
Wat een kul.
En het is ontopic hoor. Jij zit nu ook nog TO aan te lullen, dat bij je nemen van een 2 weken oude baby die huilt, je kind dan iets slechts aan doet.
Doe effe normaal.