In eigen bedje slapen
zondag 28 april 2019 om 15:56
Hallo allemaal,
Ons zoontje van 2 weken wil nog niet in zijn eigen bedje slapen. Wanneer wij hem hier in leggen begint hij meteen te huilen. Als we hem dan bij ons pakken os het goed. Tussen ons in slaapt hij perfect. We leggen hem soms overdag in zijn bedje maar ook dit lukt niet.
Tips? Hoe ging dit bij andere mama's?
Ons zoontje van 2 weken wil nog niet in zijn eigen bedje slapen. Wanneer wij hem hier in leggen begint hij meteen te huilen. Als we hem dan bij ons pakken os het goed. Tussen ons in slaapt hij perfect. We leggen hem soms overdag in zijn bedje maar ook dit lukt niet.
Tips? Hoe ging dit bij andere mama's?
zondag 28 april 2019 om 16:59
Nou inderdaad. Ik herken het helemaal niet. Ja, we laten ons kind niet huilen. Al mag hij best even huilen als hij zijn zin niet krijgt. Leven is geen ponykamp.Lucifer2018 schreef: ↑28-04-2019 16:56Nee hoor. Echt wat erg als je dit echt denkt.![]()
Dat soort kinderen komen door ouders die ze later niet opvoeden. Vaak die ouders die apart moesten slapen.
We voeden ook best streng op, of nouja streng. We zijn gewoon heel duidelijk. Dus hij wordt echt niet verwent. Maar hij voelt zich het fijnste bij ons in bed. En dat is prima. Wij vinden het zelf ook fijn. Hij moet zich veilig en geborgen voelen. Samen slapen heeft niks met verwent zijn te maken.
zondag 28 april 2019 om 17:00
Google maar eens op veilig samen slapen en vraag beetje rond bij leeftijdsgenoten hoe zij dat doen. En kijk dan wat je kind aangeeft, daar moet je naar luisteren. Niet naar wereldvreemde rellerts op Viva.
Je kan het ook eens bespreken op CB. En dan kijken wat werkt voor jou en je baby. En je kan ook je partner de babyfoon geven, kan hij eruit als toch apart slapen wil proberen. Of coosleeper aan die kant. Ook zijn kind, kan jij een beetje bijtrekken als het te erg word.
Sterkte!
zondag 28 april 2019 om 17:02
Ah ok.
Wij lagen vroeger in een wieg, maar dat zal tegenwoordig wel ouderwets zijn :p
stampertje12 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 17:06
0.00% gewijzigd
zondag 28 april 2019 om 17:02
Dit is toch al het bewijs. Jij bent zo geworden omdat je ouders je aan je lot overlieten. Je huilde maar er kwam niemand. Nu ben jij zo geworden. Vind ik oprecht rot voor je. Ik gun nieuwe mensen op de planeet meer liefde. Je relaas raakt kant noch wal. Ik ken heel wat kleuters. Geen van allen hebben het gedrag wat jij beschrijft. Je bent zuur. Dat snap ik na zo een liefdeloze opvoeding. Maar projecteer dat niet.Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 16:52Daar krijg je mensjes van die denken dat de hele wereld om hun draait.
En die niet gewend zijn om ook eens iets te doen wat ze minder leuk vinden.
Ik zie het toch dagelijks om me heen: kinderen met grote bekken en respectloos gedrag.
Kleuters die met K dit en K dat lopen te schelden en tegen eenden aan lopen te slaan met een stok.
Is dat empathisch en opgevoed????
Dat moest ik vroeger niet proberen hoor.
Maar tegenwoordig mogen ze alles.
Nee is geen Nee meer maar wordt na even krijsen gewoon een Ja.
zondag 28 april 2019 om 17:04
Als je kind bij je in bed laten slapen of vanaf dag 1 alleen laten slaap heel slecht zou zijn dan zouden we heel veel ontspoorde mensen hebben. Ik geloof niet dat wat je ook doet heel traumatisch is. Tebminste als je ziet dat het werkt bij jou en je kind. Als een baby goed inslaapt en uitgerust wakker wordt dan doe je het goed. Een voorwaarde daarbij is dat je als ouder ook je rust moet kunnen pakken.
Doe wat goed bij je voelt! En werkt het niet dan probeer je wat anders.
Advies vragen op dit forum vind ik zelf geen top idee. Je krijgt tegenstrijdig advies.
Doe wat goed bij je voelt! En werkt het niet dan probeer je wat anders.
Advies vragen op dit forum vind ik zelf geen top idee. Je krijgt tegenstrijdig advies.
zondag 28 april 2019 om 17:05
Een babynestje is geen veilige slaapplek voor de nacht vanwege rebreathing. Als ze met het hoofdje draaien kunnen ze met het gezicht in/tegen de rand gaan en kunnen dan stikken.
Ik raad het echt met klem af, want het is niet veilig zo.
zondag 28 april 2019 om 17:06
Natuurlijk heeft het met de opvoeding te maken.
Maar mijn mening is dat de opvoeding begint zodra de baby geboren is.
En natuurlijk ga je bij een baby kijken wat er aan de hand is.
En als tip heb ik ook zo'n cosleeper genoemd.
Maar ook een baby weet heel goed hoe hij zijn zin moet krijgen.
Vandaar dat het belangrijk is dat je de verschillende huiltjes van je baby leer herkennen zodat je weet wanneer er echt iets aan de hand is.
Als je een baby bij elk huiltje op pakt dan went hij er aan en dat gaat ten koste van zijn eigen nachtrust, van die van jouw, je partner en je eventuele andere kinderen.
zondag 28 april 2019 om 17:07
zondag 28 april 2019 om 17:07
Net even gegoogled wat het is. Lijkt me inderdaad praktisch om je baby in te leggen overdag.
Toch zou ik het niet durven te gebruiken als zowel fabrikanten en professionals het afraden om je kind in zo'n babynestje in het ouderlijk bed te laten slapen ivm stikgevaar.
Leuk dat een individuele kraamzorger iets anders zegt, maar dan ga ik toch echt voor het advies waar onderzoekers mee komen. Al is het maar: bij twijfel niet inhalen... het zal toch misgaan.
zondag 28 april 2019 om 17:08
Je gaat niet op je kind liggen joh. Waarom zou je dat doen?! Nooit gedaan hoor. Ook nooit op man. Wel eens express maar dan wou ik gewoon seks. Word nooit per ongeluk wakker boven op man of man onder de deken. Bij baby’s ook nooit gehad. Katten ook niet... t is druk in mijn bed. Nooit ergens op gelegen.Stampertje12 schreef: ↑28-04-2019 16:52Lekker bij je houden??... je wil als ouder zelf toch ook slapen? Hoe zie je dat voor je? Je kind tussen je in in je bed zodat ie 's nachts stikt van de deken of je er bovenop gaat liggen? Of om-en-om nachten doorhalen om wakker te blijven bij je kind?
Oja wel. Pas op snoep wat mijn man in bed at. Het was een pinball. Werd er wakker van!
zondag 28 april 2019 om 17:10
Ik projecteer niks.SjakS schreef: ↑28-04-2019 17:02Dit is toch al het bewijs. Jij bent zo geworden omdat je ouders je aan je lot overlieten. Je huilde maar er kwam niemand. Nu ben jij zo geworden. Vind ik oprecht rot voor je. Ik gun nieuwe mensen op de planeet meer liefde. Je relaas raakt kant noch wal. Ik ken heel wat kleuters. Geen van allen hebben het gedrag wat jij beschrijft. Je bent zuur. Dat snap ik na zo een liefdeloze opvoeding. Maar projecteer dat niet.
Ik zie het dagelijks om me heen.
En ja ik heb een liefdeloze opvoeding gehad maar er is niks mis met mijn ogen en oren.
zondag 28 april 2019 om 17:12
Jouw ervaring en kijk is niet meer waard dan andere ervaringen en andere zienswijzen van andere mensen.Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 17:10Ik projecteer niks.
Ik zie het dagelijks om me heen.
En ja ik heb een liefdeloze opvoeding gehad maar er is niks mis met mijn ogen en oren.
zondag 28 april 2019 om 17:14
Neem aan dat je man een ander formaat heeft dan een baby toch?SjakS schreef: ↑28-04-2019 17:08Je gaat niet op je kind liggen joh. Waarom zou je dat doen?! Nooit gedaan hoor. Ook nooit op man. Wel eens express maar dan wou ik gewoon seks. Word nooit per ongeluk wakker boven op man of man onder de deken. Bij baby’s ook nooit gehad. Katten ook niet... t is druk in mijn bed. Nooit ergens op gelegen.
Oja wel. Pas op snoep wat mijn man in bed at. Het was een pinball. Werd er wakker van!
Dus dan is het toch logisch dat je niet zomaar bovenop je man rolt (en als je baby in bed ligt rol je ook niet meer expres bovenop je man
Maar goed, als je het verschil tussen een kat, een baby en je echtgenoot niet in ziet is dit denk ik een lastige discussie :p
zondag 28 april 2019 om 17:14
poeziewoezie schreef: ↑28-04-2019 17:09Op dit forum word je meteen in gesmeerd met pek en veren en in een bolderkar door het dorp getrokken maar;
Vanaf dag 1 gingen mijn kinderen 'gewoon' in hun eigen bed, op hun eigen kamer.
Nooit een probleem met slapen gehad, en ik dus ook niet.
Nee hoor. Als dat werkt is dat toch top?
Volgens mij reageren de meeste op beweringen dat je er verwende kinderen van krijgt Of van die opmerking die jij ook maakt. Of dat alle baby's vroeger allemaal apart sliepen. Want echt grootste kul ooit is.
Daar is de pek en veren voor, Raar slachtoffergedoe is het.
zondag 28 april 2019 om 17:16
poeziewoezie schreef: ↑28-04-2019 17:09Op dit forum word je meteen in gesmeerd met pek en veren en in een bolderkar door het dorp getrokken
Mensen die hun kleuters scheldend en trappend naar eenden laten rondlopen, zijn voor mij nog minder waard dan het afvoer in het rioolputjeLucifer2018 schreef: ↑28-04-2019 17:12Jouw ervaring en kijk is niet meer waard dan andere ervaringen en andere zienswijzen van andere mensen.
Opvoeden word zwaar overschat. Zelf het goede vb geven en voorleven is zoveel nuttiger dan “opvoeden” Als iemand verdrietig is en alleen/ eenzaam/ koud er voor hem zijn. Liefde geven. Dan komt het wel goed. Nee tetteren omdat jij geen zin in troep of herrie hebt is niet opvoeden. Is je eigen zin doordrijven. Krijg je dus dito volwassenen van. Je bent niet de baas en je kind is een persoon met gevoelens. Zijn “zin” geven is prima. Als jij honger hebt of moe bent gaat ook niemand voor jou bepalen wanneer je mag eten of slapen.Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 17:06Natuurlijk heeft het met de opvoeding te maken.
Maar mijn mening is dat de opvoeding begint zodra de baby geboren is.
En natuurlijk ga je bij een baby kijken wat er aan de hand is.
En als tip heb ik ook zo'n cosleeper genoemd.
Maar ook een baby weet heel goed hoe hij zijn zin moet krijgen.
Vandaar dat het belangrijk is dat je de verschillende huiltjes van je baby leer herkennen zodat je weet wanneer er echt iets aan de hand is.
Als je een baby bij elk huiltje op pakt dan went hij er aan en dat gaat ten koste van zijn eigen nachtrust, van die van jouw, je partner en je eventuele andere kinderen.
zondag 28 april 2019 om 17:17
Oke. Heb je iemand die je kan bellen?Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 17:16Mensen die hun kleuters scheldend en trappend naar eenden laten rondlopen, zijn voor mij nog minder waard dan het afvoer in het rioolputje
zondag 28 april 2019 om 17:18
Denk je serieus dat dat jouw verdienste is dat je kinderen gelijk in de wieg alleen sliepen? Nee toch?poeziewoezie schreef: ↑28-04-2019 17:09Op dit forum word je meteen in gesmeerd met pek en veren en in een bolderkar door het dorp getrokken maar;
Vanaf dag 1 gingen mijn kinderen 'gewoon' in hun eigen bed, op hun eigen kamer.
Nooit een probleem met slapen gehad, en ik dus ook niet.
zondag 28 april 2019 om 17:18
Onze baby van twee weken slaapt best goed in zijn eigen wiegje op onze slaapkamer. Wel verwarmen we het wiegje met twee kruiken, en die vullen we tijdens een voeding en verschoning opnieuw met heet water. Als het wiegje koud is, dan valt hij niet in slaap en meestal valt hij bij mij of bij mijn man op de borst in slaap en leggen hem daarna pad in zn wiegje, in plaats van er wakker in te leggen. Misschien dat het op deze manieren ook voor jullie werkt?
Ook al een paar keer gehad dat hij niet sliep hoor... ja, bij ons op de borst en dan slapen wij inderdaad niet
en zoek eens op white noise babygeluiden, dat maakt hem hier ook rustig!
Ook al een paar keer gehad dat hij niet sliep hoor... ja, bij ons op de borst en dan slapen wij inderdaad niet
zondag 28 april 2019 om 17:19
TO; hier nog even een linkje over babynestjes en rebreathing & warmtestuwing. Je kan ook zelf even googlen over de (schijn)veiligheid van een babynestje.
http://samenslapen.nl/veiligheid/babynestjes/
http://samenslapen.nl/veiligheid/babynestjes/