Incident op school

12-06-2020 09:20 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
De leekracht van kind (4) sprak mij aan. Er was schijnbaar een incident op school geweest tussen twee kinderen. Mijn kind was er volgens andere kind bij betrokken. Leekracht heeft niks gezien of gehoord en kent alleen het verhaal van andere kind. Die moest naar de dokter omdat mijn kind iets had gegooid. Mijn kind gaat net naar school. Vindt het hartstikke leuk en gaat met plezier. Zoals wij kind kennen is het een rustig, wat verlegen en afwachtend kind. Lief en zal er niet zomaar op timmeren. Dat wil niet zeggen natuurlijk dat mijn kind niets heeft gedaan. Dat kan altijd natuurlijk. Ik ken kind alleen niet zo. Ik schrik er wel van dat het zodanig was dat andere kind naar de dokter moest. Mijn kind heeft er thuis niets over gezegd, wil overigens nooit echt vertellen over hoe het was. Leerkracht gaat vandaag in gesprek. Ik wil dat zelf ook doen. Op welke manier pak ik dat aan? Ik wil ruimte geven dat alles gezegd kan worden en veiligheid bieden. Maar ik wil eigenlijk ook precies weten wat er is gebeurd en hoe dan. Als mijn kind iets heeft gedaan wil ik erop aanspreken en ook excuses gaan aanbieden samen. Maar ook voor mijn kind wil ik eigenlijk dat duidelijk wordt wat er is gebeurd want niemand heeft wat gezien en misschien krijgt hij nu de schuld. Het houdt me erg bezig. Waarschijnlijk zal dit vaker gaan gebeuren maar het is nu de eerste keer en ik wil het graag goed oplossen wat er ook gebeurt is.
Bloemetjefresia schreef:
12-06-2020 15:22
Ik heb de leerkracht gesproken nadat die contact heeft gehad met ouders andere kind. Kind heeft letsel opgelopen maar gelukkig geen last van en geneest vanzelf. Het valt gelukkig mee.
Ik vertel leerkracht het verhaal wat mijn kind thuis tegen mij vertelde. Leerkracht geeft aan dat dat verhaal bekend is. Die was hiervan op de hoogte en heeft dit samen met de kinderen opgelost. Dit was een klein akkefietje en leekracht weet zeker dat er toen nog geen letsel was.
Het blijkt dat er nog iets is voorgevallen later die dag op een andere plek, bij de kapstok. Ik heb kind gevraagd maar die zegt er niets vanaf te weten. Leekracht geeft aan dat betreffende kind ook nog een andere naam heeft genoemd ( die weet er overigens ook niks van).
Het blijft dus niet duidelijk wat daar is gebeurd en wie er bij betrokken was. Ouders geven aan dat dit kan gebeuren, hoort bij kleuters en dat het wat hun betreft oke zo is.
Wat zouden jullie doen? Alsnog contact zoeken en vragen hoe het gaat ( ondanks dat mijn kind er mogelijk niks mee te maken heeft)? Maar voor t geval dat wel zo blijkt te zijn is dat wel netjes.
Ik zou als je ze maandag op school treft of in de loop van de week aanspreken maar meer uit interesse over het hoe of wat.
Kan je gelijk kennismaken, ik ben de moeder van ...

Jammer dat de juf je zo het gevoel heeft gegeven dat jouw kind letsel heeft veroorzaakt en nu blijkt dat er later op de dag nog iets anders voorgevallen is.

Goed opgelost toch zo...

Ik lees net je berichtje dat je niet weet wie de ouders zijn, dan word het lastig inderdaad.

Je zou nog kunnen vragen aan de juf wie het is en meer kun je niet doen.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 12-06-2020 15:33
5.17% gewijzigd
Bloemetjefresia schreef:
12-06-2020 15:29
Ik denk dat ik deze ouders niet irl tegenkom want ik ken het kind en ouders niet gezien hij nog maar 2 weken op school zit.

Ik zou dan dus eerder denken aan een bericht sturen. Maar dat is misschien too much? Ik heb geen appgroep dus zou het telnr bij school moeten achterhalen
Ik vind dat persoonlijk te ver gaan.
School gaat je geen nummer geven als het goed is en dat is ook echt niet nodig hoor. Zo te lezen is er niets noemenswaardigs gebeurd.
Het is zoals het is
Bloemetjefresia schreef:
12-06-2020 15:29
Ik denk dat ik deze ouders niet irl tegenkom want ik ken het kind en ouders niet gezien hij nog maar 2 weken op school zit.

Ik zou dan dus eerder denken aan een bericht sturen. Maar dat is misschien too much? Ik heb geen appgroep dus zou het telnr bij school moeten achterhalen

School gaat jou dat nummer echt niet geven. Ze kunnen wel jouw nr evt aan de andere moeder geven als jij dat wil.
Ik zou het laten rusten TO. Laat de schrik even zakken. Je maakt zoiets voor het eerst mee, maar het zal vast niet de laatste keer zijn. De leerkracht heeft het afgehandeld. Maandag zijn de kleuters het allang weer vergeten.
Oh ja dat is tuurlijk ivm de privacy. Nou ja... leekracht gaf wel aan dat het voor ouders goed was. Misschien moet ik daar op vertrouwen. Ik kan volgende week bij het ophalen nog vragen wie kind en moeder is om nog iets te zeggen.

Natuurlijk weet ik wel dat dit kan gebeuren maar het voelt toch vervelend allemaal. Zou het ook niet fijn vinden als mijn kind nu als ‘ dat kind’ wordt gezien.

Ik ben denk ik wel bovengemiddeld geneigd om erover te blijven malen waar een ander het allang heeft losgelaten. Eens moet de eerste keer zijn...
Bloemetjefresia schreef:
12-06-2020 15:38
Oh ja dat is tuurlijk ivm de privacy. Nou ja... leekracht gaf wel aan dat het voor ouders goed was. Misschien moet ik daar op vertrouwen. Ik kan volgende week bij het ophalen nog vragen wie kind en moeder is om nog iets te zeggen.

Natuurlijk weet ik wel dat dit kan gebeuren maar het voelt toch vervelend allemaal. Zou het ook niet fijn vinden als mijn kind nu als ‘ dat kind’ wordt gezien.

Ik ben denk ik wel bovengemiddeld geneigd om erover te blijven malen waar een ander het allang heeft losgelaten. Eens moet de eerste keer zijn...

Als het letsel is wat jij hier net meldde dan herken je het kind vanzelf, want dat kan pimpelpaars met gele randjes worden. ;)
Ik zag ooit bij de ingang dat Pietje een ander kind met de deurstok sloeg. Allemaal getuigen uit groep 3, de juf kreeg dus minstens zes verschillende verhalen te horen. Toen ze de kindrren de klas in had heb ik haar in het kort verteld wat er nou eigenlijk gebeurd was.

Hoe dat verder is verlopen weet ik niet, en gaat me ook niet aan, mijn kind was er niet bij betrokken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven