Inleiden hoe werkt dat? bevalling

03-04-2011 09:28 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben al 4 dagen overtijd en heb met de vk besloten om met 41 weken ingeleid te worden. Woensdag dus. Ik ben erg bang en hoop dat het nog zelf op gang komt.

Maar goed, hoe gaat dit in zijn werkt, direct aan een infuus of eerst gel?

Hoe gaat dat met een ruggenprik(die ik graag wil) kan je die direct krijgen of pas later?Hoorde nl dat deze weleens kan stoppen met werken als de bevalling lang duurt.

Tot slot, wanneer had je je kleintje in je armen?

Groetjes
Ik ben ingeleid met een veter. Dat is dus een soort veter met een hormoon erin.

Bij mij ging het toen super snel. Ik kreeg om 16,00 uur de veter en de weeen kwamen toen snel. Om 11.00 uur had ik mijn zoontje in mn armen! Maar moet wel zeggen dat zo'n veter normaal 2x ingebracht word. Ik reageerde er snel op.

Ik heb geen ruggenprik gehad. Als je met veel vragen zit gewoon je vk vragen. Daar zijn ze ook voor!

Heel veel succes!!
Inleiden was voor mij de hel op aarde.

De hormonen die je lichaam te verwerken krijgt is geen pretje, ook kan de bevalling een stuk heftiger zijn dan normaal. Om nog maar te zwijgen over hoe je kindje het onnatuurlijke geweld KAN ervaren.

Ik wil je niet bang praten, maar dit was MIJN ervaring.

Sterkte!
Om mijn bevalling op weg te helpen heeft de Vk me eerst gestript.. Daarna kwam het vrij snel op gang dus geen hormonen!

Heb jij het met de Vk over strippen gehad?
quote:Schilderspalet schreef op 03 april 2011 @ 09:34:

De hormonen die je lichaam te verwerken krijgt is geen pretje, ook kan de bevalling een stuk heftiger zijn dan normaal. Om nog maar te zwijgen over hoe je kindje het onnatuurlijke geweld KAN ervaren.

Sterkte!al wás dit mijn ervaring he, dan nog zou ik die niet op een topic neerzetten van een vrouw die binnenkort ingeleid wordt. Echt niet. Ik zou dan liever gewoon mijn mond houden. Ik vind dit bangmakerij die niets toevoegt.
Ingeleid, 2x, allebei de keren hield ik 4.5 uur na het zetten van het infuus mijn kinderen in handen.

Het was snel en heftig, maar o wat was ik trots dat ik die klus had geklaard! En omdat ik daardoor zoveel vertrouwen kreeg (was er van overtuigd dat ik geen kind uit kon persen ) had ik een jaar en 11 dagem later nummero 2 in handen.

Bevallen is voor de meeste vrouwen heel heftig, maar goddank maakt dat hormonen er voor zorgen dat je het achteraf al weer bagataliseerd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Meesje, jij hebt het niet over inleiden.

TO, er zijn volgens mij 2 scenario's die afhankelijk zijn van feit of je baarmoedermond al verweekt is en iets open staat (ontsluiting). Heb je dat niet dan zal dat eerst moeten, met een veter of vaginale tabletten. Dit kan maar zo twee dagem duren. Het kan, zoals Blink schrijft ook sneller gaan maar dat is volgens mij niet gebruikelijk.

Heb je wel al iets ontsluiting dat start een inleiding met het breken van je vliezen met een soort haaknaald en het plaatsen van een elektrode op het hoofdje van je baby. Hierna krijg je een infuus met weeenopwekkers. Wat er daarna gebeurd is echt niet te voorspellen, net als een gewone bevalling. Bij sommige mensen valt het mee, bij anderen niet.

Ik zou morgen nog even vk bellen om je gerust te laten stellen. Ik wens je een fijne bevalling!
Als je al ontsluiting hebt prikken ze je vliezen door en ga je aan het infuus om de weeen op te wekken. Als je nog geen ontsluiting hebt krijg je eerst zo'n veter waardoor je baarmoedermond open gaat. Dit kan snel gaan maar dit kan ook een paar dagen duren.

Ik ben ingeleid en vond het op zich meevallen. Ik heb wel pijnbestreiding gehad. Ik had al wat ontsluiting dus de vliezen werden meteen doorgeprikt en het infuus kon aan. Dit was denk ik rond 9:00. Rond een uur of 3 vond ik het erg zwaar worden en heb ik een pompje gekregen (tegen vier uur denk ik zat ie er in). De ontsluiting was echt nog bijna niet opgeschoten (van 1 a 2 centimeter en niet verstreken naar 2 centimeter en wel verstreken in al die tijd!) en met het pompje ging het ineens supergoed. In 2 uur tijd schoot de ontsluiting naar bijna 10 centimeter. Ik heb hier heel weinig van gemerkt. Uiteindelijk maar 20 minuten hoeven persen en toen was Kootje er al!! Hij is om 19:00 geboren dus al met al zo'n 10 uur.

Ik was 38 weken en 3 dagen zwanger, volgens mij kan dat ook nog wel schelen. Probeer er niet bang voor te zijn. Bevallen moet je toch en misschien gaat het wel heel snel en heb je dezelfde dag nog je kindje in je armen!

Wij hebben trouwens alleen onze ouders en mijn oma verteld dat ik ingeleid zou worden. Ik was veel te bang dat ik geen ontsluiting zou hebben en dat het een paar dagen zou duren. Dan heb je de hele tijd iedereen aan de telefoon hangen of je nou al bevallen bent of niet. We hebben het dus maar stil gehouden.
Ik vond de weeen heftiger dan bij mijn vorige bevalling. Ik heb een infuus gehad waardoor de toppen van de weeen beter te doen waren. Dat was prettig. Verder kan ik het niet beoordelen omdat ik bij mijn eerste een ks heb gehad. Ik ben toen in korte tijd naar 7 cm gegaan zonder het echt door te hebben. Hierna een ks ivm stuitligging. De 2e keer was het dus wel heftiger, maar nog prima te doen met het infuus.

verder ervaart iedereen het weer anders.
infuus niet maar pompje...

ik ben om 07.00 uur ingeleid en 12.05 was mijn dochter geboren. het kan snel gaan.

Om nog maar te zwijgen over hoe je kindje het onnatuurlijke geweld KAN ervaren.

Sterkte!

Doe dat dan ook niet.

En hoe weet je hoe je kind het heeft ervaren? Hebben jullie er naderhand over gesproken?
Stressed is just desserts spelled backwards
.
@ Suze 2,

Ik heb het over strippen van de baarmoeder. Bij mij zouden we het ook misschien gaan inleiden, dit was ook niet echt mijn favoriete optie. Vandaar dat de Vk voorstelde om eerst te strippen en te kijken of dat wat hielp.. Ja dus.

En TO lees ik goed dat je woensdag een week overtijd bent?? Je mag toch twee weken overtijd zijn

Sterkte!Verder alles goed met je?
Bij mij zijn de vliezen gebroken om 21.00 's avonds, daarna meteen ruggenprik gezet en toen het weeenopwekkend infuus erop. Dit infuus werd telkens verhoogd. Door de ruggenprik heb ik weinig tot niks gemerkt van de ontsluitingsweeen. Wel van de ontsluitingsweeen met persdrang, omdat toen de ruggenprik werd uitgezet, omdat je anders niet voelt hoe je moet persen. Althans in het ziekenhuis waar ik lag.

Mijn zoon bleek te groot voor mijn bekken, dus het is een spoedkeizersnede geworden. Vond de weeen in het begin goed te doen, later toen er persdrang bij kwam was het pittig, maar dat is denk ik in het algemeen zo bij een bevalling.

Wel een tip, net als bij Luna, als de weeen te heftig voor je zijn vragen of het infuus wat lager mag. Doen ze niet graag, maar gewoon eisen. Het is jouw bevalling.

Iedere bevalling is anders. Rot dat je nog zo angstig bent, maar het is de eerste he.

Het komt echt wel goed. In het slechtste geval heb je het zwaar, maar als je kind er eenmaal is, stoppen de weeen ook en is de pijn weg. Het komt echt goed.
Wat zijn sommige moeders weer aardig voor aankomende moeders.

Hadden jullie dit soort verhalen fijn gevonden om te horen tijdens je zwangerschap? En heeft het überhaupt nut voor de TO om die horrorverhalen te horen? Heeft ze niets aan.
Bij mijn tweede bevalling ingeleid dmv gel.

Had 2 cm ontsluiting bij aanvang. Ongeveer een anderhalve dag gerommel gehad in mijn buik, dat bleek een cm erbij te hebben geweekt.

Vliezen zijn toen doorgeprikt, en het weeen opwekkend infuus is aangesloten.

Op 5 cm heb ik een ruggeprik gevraagd, ik vond het te heftig worden en begon persdrang te krijgen.

Binnen het uur was ik weer terug op de afdeling met heerlijke pijnbestrijding.

Daarna was het snel gepiept. Uitdrijving was voor mij ook een makkie ondanks het verminderde gevoel van de persweeen.

Heel veel succes! Een ingeleide bevalling kan wel iets pittiger zijn dan een natuurlijke bevalling. Ik was blij dat ik op tijd een ruggeprik heb gevraagd. (is dus echt een aanrader )
Ja, dat vind ik echt.
Jezus, wat een bangmakerij hier. Luister, feit is dat je lijf in principe vanzelf gaat bevallen als het daar klaar voor is. Feit is ook dat bevallen meestal veel pijn doet.

TO, bespreek je angsten met je vk maar onthoud wat ik al eerder zei: je kan niet voorspellen hoe een vaginale bevalling zal verlopen. Ook niet hoe een ingeleide bevalling zal verlopen.

En vraag haar hoe het ziekenhuis van je keuze bekend staat als het gaat om pijnbestrijding. Sommige zkh zijn daar helaas nog steeds makkelijker in dan anderen.
Ik ben ook ingeleid, zonder pijnbestrijding oid. Mijn vliezen waren gebroken, maar er volgenden geen weeën.

Om 09.00 uur ging het infuus erin en eerst merkte ik niks. D'r zat een dopje op het hoofd van mijn baby en daar kon je de harttonen mee horen. Pas na een uur ofzo voelde ik wat en daarna ging het vrij snel. De ontsluiting van 2 cm naar 10 cm voltrok zich binnen anderhalf uur en na 40 minuten persen is toen om half 1 onze dochter geboren. Bij mij ging het dus lekker vlot. Helaas hebben ze wel een knip moeten zetten, maar dat kwam meer omdat ik (zoals achteraf bleek) een 9 ponder eruit moest persen. Had niks met het inleiden te maken. Uiteindelijk heeft het hele proces bij mij dus 'maar' 4 uur geduurd.

Iedereen ervaart het anders. Achteraf hoorde ik dat de weeën heftiger kunnen zijn dan bij een 'normale 'bevalling, maar aangezien ik geen vergelijkings materiaal had (dit was mijn eerste bevalling) heb ik dat niet zo ervaren.

Bevallen is pijnlijk. Dat is geen geheim. Maar het gaat voorbij.

Lees niet te veel horror verhalen. Vrouwen die een soepele bevalling hebben gehad zullen dit minder snel rondbazuinen dan zij die een nare ervaring hebben gehad.
Mijn inleiding begon met het breken van de vliezen. Een uur later werd het infuus aangezet en langzaam werd de pomp aangezet. 3 uur later zat ik op 6cm ontsluiting. Tot 6cm vond ik de weeën goed te doen. Na 6cm kreeg ik er persdrang bij. Met hulp van de VK alles goed kunnen doen. Ik heb geen pijnstilling gehad.

Ik had mijn kindje na 8 uur in mijn armen.
Eens met jou kriebelbeest. Ik word misschien ook wel ingeleid, en ik zat net al met de tranen in de ogen.

Natuurlijk hoef je geen rozengeur en maneschijn te vertellen als het niet zo was, maar het de hel op aarde noemen is niet echt bemoedigend.

Pop, mijn VK zei dat als je al wel wat ontsluiting hebt dat het dan veel makkelijker kan gaan. Kun je nog eens extra bij haar langs gaan om nog voor het inleiden te strippen? Nou ja, ik wens je een fijne bevalling toe!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:meesje2010 schreef op 03 april 2011 @ 09:53:

@ Suze 2,

Ik heb het over strippen van de baarmoeder. Bij mij zouden we het ook misschien gaan inleiden, dit was ook niet echt mijn favoriete optie. Vandaar dat de Vk voorstelde om eerst te strippen en te kijken of dat wat hielp.. Ja dus.

En TO lees ik goed dat je woensdag een week overtijd bent?? Je mag toch twee weken overtijd zijn

Tja, ik neem voor het gemak maar even aan dat de vk daar ook al aan gedacht heeft... En ook strippen is alleen een optie bij .

En ook dat geeft geen garantie dat de bevalling gaat beginnen.
quote:dutchsuzanne schreef op 03 april 2011 @ 09:58:

Lees niet te veel horror verhalen. Vrouwen die een soepele bevalling hebben gehad zullen dit minder snel rondbazuinen dan zij die een nare ervaring hebben gehad.Helemaal eens met bovenstaande.
.
Ik ben ook ingeleid. Ik kreeg weeenopwekkende gel. Voor de zekerheid hadden ze ook alvast een leeg infuus aangelegd, maar die heb ik nooit nodig gehad. Om 9 uur 's ochtends de eerste laag, ergens in de middag de tweede laag. Daarna kreeg ik ook nog pijnstilling (geen ruggenprik) en heb ik heerlijk liggen slapen tot om half 9 's avonds mijn vliezen braken en ik mocht gaan persen. Twee uur later is Uk geboren. Geen idee hoe ze dat "onnatuurlijke" geweld heeft ervaren, maar het is een tevreden meisje en ze was en is kerngezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven