Inleiden hoe werkt dat? bevalling

03-04-2011 09:28 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben al 4 dagen overtijd en heb met de vk besloten om met 41 weken ingeleid te worden. Woensdag dus. Ik ben erg bang en hoop dat het nog zelf op gang komt.

Maar goed, hoe gaat dit in zijn werkt, direct aan een infuus of eerst gel?

Hoe gaat dat met een ruggenprik(die ik graag wil) kan je die direct krijgen of pas later?Hoorde nl dat deze weleens kan stoppen met werken als de bevalling lang duurt.

Tot slot, wanneer had je je kleintje in je armen?

Groetjes
Die regie heb je toch ook niet bij een natuurlijke bevalling? Het overkomt je dan toch ook, of zie ik dat verkeerd?

Bij mij had mijn lijf de regie.
Die regie heb je toch ook niet bij een natuurlijke bevalling? Het overkomt je dan toch ook, of zie ik dat verkeerd?

Thanks voor de reacties, ben blij dat ik een topic heb gestart. Had dus niet gedacht dat het in sommige gevallen zolang kan duren, dagen zelfs. Ik heb geen idee of ik ontsluiting heb, ik vroeg er donderdag naar maar de vk zei dat het geen nut had om te kijken en dat het onnodig pijnlijk zou zijn, had het nu wel graag geweten.

Eerlijk gezegt zie ik het niet zitten als ik nog helemaal dicht zit zeg. Strippen heb ik nooit besproken, heb de afspraak gemaakt om morgen te bellen zodat zij een afspraak kunnen maken in het ziekenhuis.

Ik vraag me eigenlijk af of het niet mogelijk is om altijd een infuus te geven. dat klinkt een stuk effectiever als een veter ed, of kan dit niet?

Ik twijfel of ik ingeleid wil worden, kan idd nog een week doorlopen maar wie zegt dat de baby dan komt, bovendien ben ik het erg zat, kan ivm bekken amper meer lopen en heb een megabuik en hormonen pfoeii haha:P

Enge verhalen vind ikzelf niet erg om te lezen, die heb je ook als het gaat om een natuurlijke bevalling of een keizersnede.

Meer verhalen zijn meer dan welkom
Ik had ook geen moeite met regie enzo. Maar ik ben nogal makkelijk met loslaten
Nessemeisje, ik heb er geen psychische klachten aan overgehouden, hoor! Weet niet waar je dat leest, ik heb het alleen over het gevoel TIJDENS de bevalling.
Je bent inderdaad wel meer aan bed gebonden dan met een gewone bevalling. Maar als je een ruggenprik wilt ben je toch al aan bed gebonden dus dat maakt geen verschil.

Ik moest inderdaad als ik naar het toilet wilde eerst vragen om losgekoppeld te worden. Ik ben wel nog in bad geweest, dat mocht gewoon. Toen ik het zaaaaaaaaalige pompje had mocht ik nergens meer heen. Wilde ik ook niet want ik lag heerlijk te trippen . Nee, zo erg was het niet hoor. Maar het was wel een lekker gevoel waarbij ik af en toe wat wegzakte. De bevalling zelf heb ik weer heel bewust mee gemaakt want toen stond het pompje weer uit.
Ik heb 2 kindjes en bij allebei ben ik ingeleid. Nr 1 was 1 dag voor de uitgerekende datum.

Om half 9 vliezen doorgeprikt en aan t infuus...pijnstilling gehad om de toppen van de weeën af te halen wat wel werkte ( alleen begreep ik later dat mijn zoontje die stof ook binnen kreeg en als ik dat eerder wist dan had ik het niet gedaan) 10 voor half 5 was hij er.

Nr 2. Ingeleid na 40+ 4... Half 9 vliezen prikken en infuus. 10 uur de eerste echte wee, kwart over 11 was ze er..

Bij beide had ik al wel een paar cm ontsluiting..

Een ingeleide bevalling kan heftig zijn maar ik vond het beide keren een hele fijne ervaring en zou tekenen voor nog zo'n keer mocht ik nog een kindje willen krijgen ( maar dat denk ik niet hoor)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Pop, er moet eerst ontsluiting zijn voor het infuus aan kan. Ik hoorde op woensdagavond dat ik de volgende dag ingeleid zou worden. Ze keken bij mij ook niet of ik ontsluiting had. Ik dacht dat ik echt nog geen ontsluiting zou hebben en dat het nog wel een paar dagen zou duren. Maar niet dus: Kootje kwam op donderdag.
Tanneketover 'controlfreak' hex, aangenaam Ik vond het dus niet prettig om niet zelf te kunnen beslissen of ik op m'n rug of op handen en voeten zat. Ik wilde graag op de baarkruk bevallen (bij beide natuurlijke bevallingen ook gedaan) en dat kon niet bij de ingeleide bevallingen. Tja, dan vind ik het niet leuk meer zeg maar

Overigens duurden de natuurlijke bevallingen bij mij langer dan de ingeleide. Ingeleide bevallingen waren 7 en 12 uur, natuurlijke bevallingen 14 en 26 uur.
Tanneke, dat is echt afhankelijk van waar je bent hoor... Ik mocht alles doen.. Lopen, op mijn knieën, buik/rug/hoofd als ik dat wilde ( Al is dat laatste niet echt handig ivm zwaartekracht)

Ik heb ook nog gewoon onder de douche gestaan...even loskoppelen en gewoon doen..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik mocht ook alles, als vriend infuus maar meekon. Op de baarkruk mocht ik ook.
quote:biol schreef op 03 april 2011 @ 10:38:

Tanneke, dat is echt afhankelijk van waar je bent hoor... Ik mocht alles doen.. Lopen, op mijn knieën, buik/rug/hoofd als ik dat wilde ( Al is dat laatste niet echt handig ivm zwaartekracht)

Ik heb ook nog gewoon onder de douche gestaan...even loskoppelen en gewoon doen..Buiten het douchen, idem.
Ja, dat vind ik echt.
Ik vond het positieve aan een ingeleide bevalling juist dat ik een deadline had. Ik hoefde niet eventueel midden in de nacht die weeen te gaan tellen, te bellen met het ziekenhuis of ik al mocht komen, een taxi te bellen (we hadden nog geen auto), etc. Ik kon nu keurig in de laatste week mijn dingetjes regelen. Ben nog naar de kapper en de nagelstyliste geweest, heb nog enkele feestjes gehad en ben nog twee keer uit eten geweest. En op maandagochtend door mijn ouders met mijn man naar het ziekenhuis gebracht. Ik heb me gemeld bij de balie: "ik ben mevrouw Nessemeisje en ik wilde graag een baby op de wereld zetten. Vandaag, als het kan".

Ik vond dat heerlijk. En rustgevend.
Ik stond onder de douche ( of zat eigenlijk) met mijn arm leunend op het infuus wat niet nat werd omdat ik gewoon met mijn andere hand de douchekop vast hield en echt alleen over mijn lijf sproeide.. T was heerlijk..
Ik vond het ook wel fijn dat de vliezen in het ziekenhuis braken. En niet thuis
@ nessemeisj, dat trok mij ook erg aan bij het plannen dat je gewoon zekerheid hebt, maar nu is het gevoel een beetje weg bij mij aangezien het dus nog dagen kan duren.

Heeft er iemand nog ervaring met inleiden zonder ontsluiting en hoelang het duurde.

Heb wel regelmatig harde buiken, 20 op een dag misschien, denken jullie dat dit genoeg voor ontsluiting kan zijn?
Ik zou inleiden alleen fijn vinden omdat ik dan weet dat ik niet met vliegende spoed weg moet van huis misschien. We hebben een zoontje thuis die vanwege epilepsie echt in goede handen achter moet blijven. Maar mijn back-ups zijn natuurlijk allebei niet binnen een minuutje bij mij thuis
Stressed is just desserts spelled backwards
Pop, er is helaas voor jou, echt niets zonnigs door ons over te zeggen. De een heeft heel veel harde buiken en heeft daardoor helemaal geen ontsluiting. De andere heeft geen krampje en al 6 cm ontsluiting. Dat kan allemaal.

Wanneer moet je weer naar de verloskundige?
Hoi TO. Wil je nog een positieve ervaring horen?

Vrijdags 7u braken mijn vliezen vanzelf. Na 24uur nog geen wee gevoeld, dus op zaterdag om 7 melden wij ons in het ziekenhuis. Bleek 1cm ontsluiting en kreeg om 8u infuus.

Om 14u is mijn dochter geboren, met een knip omdat haar hartslag omlaag kelderde. Hierdoor heb ik slechts 5 minuten hoeven persen.

Heftig, weeenstorm etc. Maar goed te doen.

Wat ik je zou advieseren is om duidelijk de regie te vragen! Je kan gewoon vragen stellen. Ik ben tussendoor gewoon losgekoppeld van het infuus omdat ik wilde poepen. Hoefde dus niet op dat bed. Op een gegeven moment gevraagd of ze het infuus lager wilden zetten zodat mijn lijf even rustiger aan kon doen. Geen punt. Duidelijk zijn naar degene die je begeleidt is echt heel belangrijk. Je bent niet patient omdat je opeens in het ziekenhuis ligt. Bij het hechten heb ik 3x om extra verdoving gevraagd. Doen ze blijkbaar niet vanzelf, maar als je het vraagt dus wel.

Je lijf kan je kindje baren. Een infuus of weekmakende gel gaat je er bij helpen. Laat van je horen daar!

Oja, ik heb tijdens de bevalling geen pijnbestrijding gehad. Maar ook daar kan je om vragen. Het voordeel van het inleiden is dat je vooraf met de verloskundige kan bespreken wat je wensen zijn. Anders moet dat tussen de weeen door en zit je misschien al in je 'bubbel'.

De verpleegkundige wilde steeds dat ik ging liggen, maar dat was echt niet te doen. Ik heb heel de bevalling (tot het persen) in kleermakerszit gezeten. Lekker heen en weer wiebelen, af en toe even staan en lopen. Die verpleegkundigen vonden mij maar vreemd, maar lieten me mooi mn gang gaan.

Laat je niet gek maken door dingen 'hoe het hoort' je moet naar je lijf luisteren.

Komt goed!
quote:pop9000 schreef op 03 april 2011 @ 09:28:

Hoi dames,

Ik ben al 4 dagen overtijd en heb met de vk besloten om met 41 weken ingeleid te worden.

Veel succes.

Ben ik trouwens de enige die dacht waarom iemand al naar een VK gaat als ze slechts 4 dagen over tijd is? En ik dus ook het hele probleem zeer voorbarig vond

Maar goed, ben er nu achter hoe het zit....
@ bebje jaa regie is idd heel belangrijk., het is jou bevalling en jou manier:D

ben ook van plan om nog het een en ander met vk te bespreken, ik heb helaas geen afspraken meer behalve morgen bellen en woensdag de inleiding, maar daar zijn hun niet bij neem ik aan?

Voor de dames die al wat ontsluiting hadden, hebben jullie veel harde buiken gehad of andere symptonen?

Ben erg benieuwd
hahahaa Pearle, ja idd, klinkt of ik overtijd in combi met een zwangerschapstest bedoel, heb eig geen idee hoe dit heet, over de datum misschien dan?hihi
Ik ben ingeleid met 41+2.

Niet met een veter, maar bij mij hebben ze 2x een gel ingebracht. Bij mij duurde het heel lang voordat ik genoeg ontsluiting had om mijn vliezen te breken (2cm), na het breken van de vliezen hebben we eerst afgewacht of mijn lichaam zelf iets ging doen, maar helaas... toen aan het infuus. Was voor mij een eerste keer dus ik weet niet of de weeen anders voelen als "normaal"

Ik vond inleiden niet echt leuk, ik had er alles voor gegeven om s'nachts wakker te worden met weeen... vind het heel jammer dat het niet spontaan gegaan is...
Ik ben ingeleid met 41+3 omdat mijn vliezen meer dan 24 uur gebroken waren en er niks gebeurde. Ik kwam het ziekenhuis binnen met 5cm ontsluiting (jeeehheee zonder een wee gevoeld te hebben) en ging dus aan het infuus. Om 11.15 eraan en 11.30 eerste weeen. Het was heftig. Vrij snel op elkaar maar was wel te doen. Toen het echt even te hard ging vroeg het ziekenhuis zelf of ik iets tegen de pijn wilde. Dus kreeg prik in bovenbeen. Maar een vvordeel binnen 4 uur had ik mijn kindje in mijn armen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven