inwonend oppas

11-06-2009 18:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

in de zomervakantie ga ik 4 weken oppassen ik zal daar 4 weken in huis gaan wonen krijg eigen verdieping met badkamer. ik ga daar op 2 kinderen passen van 5 en 7. dit zal gaan over 4 dagen van kwart over 8 tot half 2. wat zal dan een beetje een normale vergoeding zijn om te ontvangen, iemand een idee?

groetjes
Ok, je werkt dus 26 uur per week....daar zou ik ongeveer ¤5 per uur voor neertellen....dat zou ¤130 per uur zijn...dat keer 4 is ¤520...als je volledig kost en inwoning krijgt...zou ik er ¤300 vanaf trekken....hou je ¤220 over....dat lijkt me redelijk....waarom woon je in voor zo weinig uren per week? Hoe oud ben je? Doe je naast oppas ook huishoudelijk werk? pas je ook wel savonds of in het weekend op? dat vind ik ook nog wel bepalend....Dat bedrag van ¤220 ongeveer baseer ik op 26 uur werken, zonder verder iets te doen (en dus veel vrije tijd overhouden)
is het trouwens in Nederland of in het buitenland (zomer aupair)
hoi, zelf ben 18 en pas ik onwijs veel op. ik verdien er gewoon me geld mee en vind het fantastisch om te doen. ik doe het al vanaf me 15e en wil niks anders meer. het is niet te doen om heen er weer te reizen en daarom verblijf ik er wat ik erg leuk vind. in de vrije tijd ga ik samen met de moeder als de vader aan het werk is leuke dingen ondernemen met de kids, de stad, pretparken, zwemmen en ga zo maar door. ook kan ik in het bedrijfje van de vader komen werken als ik dit wil wat erg aansluit op mijn opleiding. dus de vrije tijd daar zit ik niet over in. want ik vind het geweldig om kleine kids om me heen te hebben en daar vermaak ik me dus wel mee.

is 300 euro er vanaf trekken niet een beetje veel? zelf zat ik namelijk te denken aan 80 euro per week. maar dan is dan in vergelijk met de reactie van gelukkigmeisje wel erg veel?? iemand nog ideeen?

groetjes
het is in nederland!
tsja...bij vrienden vind ik het altijd lastig..als je met de familie mee eet en drinkt en leuke dingen doen...zijn ze al snel wat geld aan je kwijt...een 'gewone aupair krijgt ook kost en inwoning en 'zakgeld' dan is 200 per maand niet slecht hoor...want wat moet je met dat geld doen? alleen je eigen uitgaven etc. rest wordt allemaal voor je betaald...
dus als ik het goed begrijp is 80 euro per week erg veel??

groetjes
Als je je eerste baantje hebt en 26 uur per week werkt en je eigen kost en inwoning zou moeten betalen, hou je echt geen 200 euro over....en 80 euro per week zou 320 euro zijn....maak er dan 275 van...
Ik vind 300 eraf wel heel veel hoor. Ik zou wel minimaal 300 euro willen verdienen, sterker nog, voor minder zou ik het niet doen. En wat is je relatie met het gezin? Dat maakt ook nog wel uit.
ik ken het gezinnetje nog niet zo heel goed, ik ga er binnekort kennismaken. we hebben wel al veel contact gehad. maar dat contact dat gaat natuurlijk allemaal veranderen want je krijgt op een gegeven moment wel een goede band.

ik vind zelf 300 euro eraf ook veel. maar dat kan ook aan mij liggen. wat vind jij een normaal bedrag om te vragen ambriosia9?
25 euro per dag lijkt me redelijk als je er 4 volle weken intern beschikbaar moet zijn maar er wel te eten krijgt
Voor mij ligt het misschien wat anders. Ik ben 23, ga bijna afstuderen als hbo pedagoog, heb veel werkervaring (ook professioneel, niet alleen als oppas), ik verdien bij mijn oppasgezinnen minimaal 8 euro per uur, afhankelijk van het aantal kinderen en de tijden, dus ik zou minimaal 150 euro per week willen verdienen. Meegenomen dat je het grootste deel van de week mee eet en dat ze alles voor je betalen, dan zou ik zeggen 100 euro per week. Dus ik vind het lastig om te zeggen hoeveel jij moet verdienen. Ik vind 80 euro per week wel netjes denk ik.
maar ze werkt 'maar' 26 uur per week...en is pas 18...terwijl ze wel dag in dag uit mee eet met het gezin en (op hun kosten neem ik aan) leuke dingen gaan doen zoals pretparken etc. Dat moet dan ook allemaal voor haar betaald worden...en ik ging er wel van uit dat het om 'goede' vrienden zou gaan...anders zou ik niet opeens een maand bij ze gaan wonen, maar ja...dat is alweer een heel ander verhaal
elninjo....jij gaat ervanuit dat ze dus daar 'moet' zijn voor het geval dat? Ik ga ervanuit dat buiten die 26 uur om, haar eigen dingen mag/kan doen....als ze regelmatig savonds ook nog oppast, dan is 25 per dag niet meer dan redelijk.....
Reken ik nou anders, ik kom nl. op 21 uur per week.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 11 juni 2009 @ 20:30:

Reken ik nou anders, ik kom nl. op 21 uur per week.Jij kan gewoon WEL rekenen.
quote:gelukkigmeisje schreef op 11 juni 2009 @ 20:26:

elninjo....jij gaat ervanuit dat ze dus daar 'moet' zijn voor het geval dat? Ik ga ervanuit dat buiten die 26 uur om, haar eigen dingen mag/kan doen....als ze regelmatig savonds ook nog oppast, dan is 25 per dag niet meer dan redelijk.....

maar ze moet wel daar blijven slapen (te ver van waar ze zelf woont af?)

dus ook al is ze 's avonds vrij, ze is toch wel voor 4 weken gebonden en dan vind ik de bedragen die jullie noemen toch wel laag ook al is ze nog maar 18

zou wat anders zijn als het 'n soort vriendendienst zou zijn, maar ze is gewoon in dienst als 'n soort aupair bij onbekenden
Eerlijk gezegd zou ik het gezin een voorstel laten doen over het geld en kijken waar ze mee komen. Misschien dat dat al zo riant is dat je er zelf niet mee over na hoeft te denken.

Mochten ze dat niet willen doen dan zou ik ook gaan voor zo'n 4 a 5 euro per uur als er weinig tot geen huishoudelijk werk bij zit. Over het aftrekken van kost en inwoning vind ik lastig, als dat gezin voor jou ook de uitjes zou betalen (een middagje dierentuin kost toch al snel 20 a 25 euro pp) zou ik er wat meer vanaf halen dan wanneer het alleen gaat om een slaapplek, eten, drinken en douchen enzo.

Overigens klinkt het mij als een goed bemiddeld gezin als je een eigen verdieping met badkamer tot je beschikking krijgt. Ik denk dat daar de hoogte van je uurloon ook wel een beetje vanaf kan hangen.
te prive mss
anoniem_86902 wijzigde dit bericht op 12-06-2009 07:46
Reden: prive
% gewijzigd
quote:Lala1979 schreef op 12 juni 2009 @ 01:02:

Eerlijk gezegd zou ik het gezin een voorstel laten doen over het geld en kijken waar ze mee komen. Misschien dat dat al zo riant is dat je er zelf niet mee over na hoeft te denken.

Mochten ze dat niet willen doen dan zou ik ook gaan voor zo'n 4 a 5 euro per uur als er weinig tot geen huishoudelijk werk bij zit. Over het aftrekken van kost en inwoning vind ik lastig, als dat gezin voor jou ook de uitjes zou betalen (een middagje dierentuin kost toch al snel 20 a 25 euro pp) zou ik er wat meer vanaf halen dan wanneer het alleen gaat om een slaapplek, eten, drinken en douchen enzo.

Overigens klinkt het mij als een goed bemiddeld gezin als je een eigen verdieping met badkamer tot je beschikking krijgt. Ik denk dat daar de hoogte van je uurloon ook wel een beetje vanaf kan hangen.

Ze gaat mee als oppas tijdens uitstapjes, ze is niet vrij, dus dat die uitjes worden betaald lijkt me niet meer dan logisch en zou geen invloed moeten hebben op het verdere salaris.

Ik zou ook die familie met 'n voorstel laten komen, want als het bemiddelde mensen zijn kan ik me niet voorstellen dat ze een oppas die bij hen moet inwonen zouden afschepen met een paar tientjes per week.
Ik zou ook de familie een voorstel laten doen en kijken of je daar tevreden mee bent. Zo niet dan zou ik 20/25 euro per dag voorstellen.

In het opzicht van 's avonds niet vrij zijn om te doen wat je wil en dus gebonden zijn ook al ben je vrij ben ik wel eens met Elninjoo.

Daarbij kan je ook afspraken maken over het betalen van dingen, en aan de hand daarvan nog iets van het bedrag afhalen. Of afspreken dat je bijvoorbeeld een ding per week zelf betaald ofzo..
Ik vind 100 euro p.w. ook heel redelijk. En dan geen huishoudelijke taken erbij. Je kunt wel zeggen dat je kost en inwoning krijgt, maar persoonlijk zou ik dat inwonen zwaarder vinden dan wanneer het uitwonend zou zijn.
Cum non tum age
haha ja, ik las 5 dagen van 5,25 uur...mij fout!

Tsja, een eigen verdieping etc. lijkt idd wel of ze bemiddelde mensen zijn...Maar ja, stel dat het een gezin in amsterdam is en TO allemaal leuke dingen in haar vrije tijd kan doen...vind ik al anders dan een boerderij 20 km van de eerste de beste stad af....en ik vind idd dat het inkomen van de ouders ook wel scheelt....(zo paste ik met regelmaat op een kindje vroeger, waarvan ik wist dat de alleenstaande moeder chronisch ziek was....geen haar op mijn hoofd daar ook maar een cent voor te vragen, aan de andere kant heb ik ook opgepast in een rijk gezin en dan irriteerde het mij dat ze mij op de minuut betaalde en ik 'aftrek' kreeg van het totaalbedrag als ze 5 minuten eerder terugkwamen....of per ongeluk, jaja, naar beneden afronden...)

Hebben zij zelf geen voorstel gedaan trouwens? vind t idd een beetje flauw een meisje van 18 dat te laten doen....
Pffff, ik vind het best wel wat hoor om inwonend te zijn. Ik zou liever uitwonen en dan minder krijgen? Ik zou voor het inwonende aspect al meer willen 'verdienen' omdat ik de last op een of andere manier anders vind. Ik bedoel, echt vrij om te gaan en staan en doen wat je wil ben je bepaald niet. Het gezin zal toch 'dicteren' wat je eet en wanneer je eet. En als dat bij hen aan tafel is, ook al ben je officieel niet meer in dienst omdat je uren erop zitten, verwachten ze dan nog wel bemoeienins van jou over de kinderen? Als je 's middags met moeders op stap mag, verwacht ze dan ook bemoeienis van jou over de kinderen? waarschijnlijk wel, want je bent een handig extra handje. Dat klinkt voor mij niet als vrije tijd. Maar goed, voor jou misschien wel? Ligt er maar aan hoe dol je bent op constant met kleine kinderen rondhangen (btw, ken je die kinderen uberhaupt? Zijn ze leuk of rasechte ettertjes ?)

Ik zou wel iets zakelijker zijn op meerdere fronten (mits je daar behoefte aan hebt). Als jij van te voren geen heel duidelijke afspraken maakt, kan het gezin jou makkelijk overbluffen als je niet heel erg ad rem bent aangelegd.

Maar goed, ik heb de indruk dat je het vooral doet omdat het je erg leuk lijkt toch? Dus de hoeveelheid cash die je over houdt is voor jou minder belangrijk? En de voorwaarden van je "werk"uren ook?
Een au pair in NL kijgt tussen de ¤300 en ¤450 per maand 'zakgeld' (mag geen salaris heten officieel), voor 30 uur werken. Hiernaast krijgt ze/hij kost en inwoning.

Ik zou afwachten waar het gezin mee komt (kan inderdada veel hogre zijn dan je denkt) en deze marge in je achterhoofd houden.

Ik zou verder geen rekening mee houden dat ze je meenemen op uitjes e.d. Dat is hun afweging. Bovendien gaat het niet om uitjes die je zelf kiest... en zijn ze natuurlijk vrij om je niet mee te nemen als ze het de duur vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven