is het raar?

dinsdag 24 december 2019 om 16:15
Lieve mensen, ik zit met het volgende. Ik en mijn partner hebben al 10 jaar relatie. geen eigen kinderen, daar is het niet van gekomen. mn partner heeft er wel 2. Eentje van 20 en een zoon van 18. Zoon van 18 woont bij moeders, dat hebben ze altijd al gedaan. Ik heb ze tijdens die 10 jaar opgevangen met normale verzorging, verder heb ik niet bijgedragen aan hun opvoeding. Zoon heeft nu een financiele issue met zijn moeder en wil dit op te lossen door hier te komen wonen. Ik ben daar op tegen en zit hier echt niet op te wachten om eerlijk te zijn. Mijn partner zeg "nou hij is zometeen 18 en mag bepalen waar hij gaat wonen". Maar houdt dit dan in dat ik mijn mond moet houden en maar toe moet laten wat er gaat gebeuren? Zoon en dochter komen hier regelmatig logeren voor week, 2 weken en dat is dan echt niet grappig. ik ben 48 en mijn partner bijna 50. ik zit echt niet te wachten op hele heisa om met nog iemand anders te gaan samen wonen. Mijn partner zegt dat ik negatief ben en ik vind dat ik ook grenzen heb. In het verleden heeft mijn partner diverse dingen doorgedramd en ik heb het toegelaten omwille van vrede, ik ben altijd conflict vermijdend. Heb ik een punt of vinden jullie dat ik niet moet tegenstribbelen?
dinsdag 24 december 2019 om 20:50
Serieus? En jij vond dat een goed idee omdat?regina1971 schreef: ↑24-12-2019 20:45ik vraag niet aan mijn partner dat hij zijn zoon laat vallen. wat ik vraag is dat er ook rekening met mij gehouden wordt. financieel in een noten dop => omdat er nog eerste kwartaal kinderbijslag is, is er geen studiebeurs. het alimentatie geld van vader aan zoon is niet genoeg om huur van mamahotel te betalen en andere verplichte rekeningen zoals ziektekosten, telefoon, reiskosten.
ik heb altijd klaar gestaan voor mijn partner zijn gezin. 10 jaar lang zo goed en zo kwaad als ik kon. moeders heeft mij altijd ontkent, er is nooit communicatie geweest. en weet ik veel hoe ik met kinderen van 10 en 8 moet omgaan? mijn partner heeft 10 jaar geleden gedaan "hier zijn mijn kinderen, je bent een vrouw dus je weet hoe het moet'
Wat een ontzettend onaantrekkelijke uitspraak. je zou van minder droogvallen.
Waarom verwacht je in vredesnaam dat deze man nu wel rekening met je zou houden? Dat heeft hij toch nooit gedaan? Blijkbaar zit jullie relatie zo in elkaar. Je gaat er in ieder geval al 10 jaar mee akkoord.
Hoog tijd om daar mee te stoppen, maar niet door de verandering van je man te verwachten.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 24-12-2019 20:52
13.70% gewijzigd

dinsdag 24 december 2019 om 20:51
+1patchouli_ schreef: ↑24-12-2019 20:33Waarom heeft zoon bijbaan opgezegd?
Zoon zal eerst het probleem met zijn moeder op moeten lossen. Er voor weglopen en vader faciliteert dat zal alle verhoudingen vertroebelen. Zoon houdt een onopgelost conflict met moeder en moeder zal (terecht) pissig zijn op vader dat hij daar aan bijdraagt. Als zoon vervolgens bij vader woont zal zich ook daar al snel een conflict aandienen, want ook daar zal het niet hotel papa zijn, plus dat het de relatie tussen jou en vader (en zoon) op scherp zet.
Ik denk dat jullie er goed aan doen het probleem eerst los te zien van of jij er nu wel of niet zin in hebt zoon in huis te nemen.
Vader kan wel aanbieden om samen met zoon en moeder naar een oplossing te wIllen zoeken en daar ook aan bij te willen dragen. Als zoon studeert of naar school gaat is vader nog alimentatieplichtig, rechtstreeks aan zoon te voldoen.
Als dan alsnog de beste oplossing lijkt dat zoon bij vader gaat wonen, zal vader met jou in gesprek moeten of en hoe dat te realiseren is.

dinsdag 24 december 2019 om 20:52
Zeg dat wel.patchouli_ schreef: ↑24-12-2019 20:50Serieus? En jij vond dat een goed idee omdat?
dinsdag 24 december 2019 om 20:52
En toch is TO een relatie aangegaan met deze man waarvan ze wist dat hij kinderen had.patchouli_ schreef: ↑24-12-2019 20:50Serieus? En jij vond dat een goed idee omdat?
Niet gaan miepen als vader dan ook vader gaat zijn.
dinsdag 24 december 2019 om 20:54
Dat het een bestaand probleem is ben ik met je eens.
Dat vader op eens vader gaat zijn niet. Wat vader nu doet heeft weinig met vaderschap te maken. Die is zijn ex lekker een hak aan het zetten en zijn overwinning aan het binnen slepen. Komt ie nog wel van terug.
dinsdag 24 december 2019 om 20:56
Dus vader moet zoon maar weigeren?patchouli_ schreef: ↑24-12-2019 20:54Dat het een bestaand probleem is ben ik met je eens.
Dat vader op eens vader gaat zijn niet. Wat vader nu doet heeft weinig met vaderschap te maken. Die is zijn ex lekker een hak aan het zetten en zijn overwinning aan het binnen slepen. Komt ie nog wel van terug.
Misschien wilde de vader vanaf her begin wel co-ouderschap maar heeft de moeder dat tegen gehouden. Dat weten we niet, net zomin als we weten of de vader dit doet om ex den hak te zetten.
granny71 wijzigde dit bericht op 24-12-2019 20:59
20.04% gewijzigd
dinsdag 24 december 2019 om 21:03

dinsdag 24 december 2019 om 21:05
Ik ben het er gewoon niet mee eens dat het "een hak zetten" verhaal Zou zijn.patchouli_ schreef: ↑24-12-2019 20:58Waar staat dat?
Lees de rest van mijn reacties en dan zie je hoe ik er over denk.
Dat weet je namelijk niet

dinsdag 24 december 2019 om 21:05
Nee vriendin van zoon.

dinsdag 24 december 2019 om 21:06
Precies. Ik heb dit van heel dichtbij gezien, vader nam kind met veel bombarie onder zijn hoede want hij zou het wel even regelen (iets andere situatie dan deze, maar toch). Bij de eerste de beste tegenslag kwam het toch allemaal niet zo handig meer uit en werd kind net zo makkelijk weer bij moeder op de stoep gezet.patchouli_ schreef: ↑24-12-2019 20:54Dat het een bestaand probleem is ben ik met je eens.
anoniem_390828 wijzigde dit bericht op 24-12-2019 21:06
3.36% gewijzigd

dinsdag 24 december 2019 om 21:10
Zoon heeft vriendinregina1971 schreef: ↑24-12-2019 20:19financiele kant in het kort. moeders wil dat zoon bijdraagt in de huur, dat vind hij niet fair omdat moeders de kinderbijslag nog krijgt van het eerste kwartaal en dat wil ze niet afdragen. zoon heeft al zijn bijbaan opgezegd, heeft vriendin en doet hier alsof het mama hotel is.

dinsdag 24 december 2019 om 21:11
regina1971 schreef: ↑24-12-2019 20:45ik vraag niet aan mijn partner dat hij zijn zoon laat vallen. wat ik vraag is dat er ook rekening met mij gehouden wordt. financieel in een noten dop => omdat er nog eerste kwartaal kinderbijslag is, is er geen studiebeurs. het alimentatie geld van vader aan zoon is niet genoeg om huur van mamahotel te betalen en andere verplichte rekeningen zoals ziektekosten, telefoon, reiskosten.
ik heb altijd klaar gestaan voor mijn partner zijn gezin. 10 jaar lang zo goed en zo kwaad als ik kon. moeders heeft mij altijd ontkent, er is nooit communicatie geweest. en weet ik veel hoe ik met kinderen van 10 en 8 moet omgaan? mijn partner heeft 10 jaar geleden gedaan "hier zijn mijn kinderen, je bent een vrouw dus je weet hoe het moet'
Als er geen kinderbijslag meer binnenkomt en zoon nog niet studeert dan krijgt hij toch een tegemoetkoming voor scholieren?
En waarom zegt zijen zijn bijbaan op? Is het werk hem te veel naast school of omdat hij niet wil bijdragen? Hier zou 18+en geen bijbaan geen optie zijn. Uitzonderingen daargelaten, dan gaan we in overleg.

dinsdag 24 december 2019 om 21:14
daar heb je een punt...SallySpectra* schreef: ↑24-12-2019 20:49Een lot uit de loterij dus. Dit speelt al 10 jaar. Waarom verwacht je dan dat er nu wel ineens rekening met je wordt gehouden?!

dinsdag 24 december 2019 om 21:16
zijn moeder moet dit regelen. moeder wil geen alimentatie betalen, maar ze wil wel huur betaald krijgen. vader wil wel allimentatie betalen als zoon nog bij moeders woont maar dat is dan niet genoeg voor alle kosten.
dinsdag 24 december 2019 om 21:16

dinsdag 24 december 2019 om 21:18
wat ik wil is dat er duidelijk een plan A is en voor het geval dat een schaduw van plan B. en niet "we zien het wel", zoon is 18 dus hij mag bepalen, ex is aan het zeiken en drama, dus dan maar voor makkelijke weg omdat ik mij toch moeilijk kan verzetten. vader was altijd een pretpark papa, moeders had regels en struktuur thuis.

dinsdag 24 december 2019 om 21:19
dit klinkt wel erg hard. ik doe mijn best voor werk. ik heb net mijn eigen bedrijf na 5 jaar moeten opheffen, dus het is niet zo dat ik van mijn partner alleen aan het profiteren was.patchouli_ schreef: ↑24-12-2019 21:16Om niet in verdere discussies te belanden terug naar TO:
TO, je zat al in een zinkend schip en deze situatie doet hem kapseizen.
Ik zou me er op gaan richten hoe je zo goed mogelijk weg komt uit de relatie en op zoek gaan naar andere woonruimte en werk. Dit gaat hem niet meer worden.
dinsdag 24 december 2019 om 21:20
Wat jij niet wilt in zien is dat dit voor man en zoon plan A is.regina1971 schreef: ↑24-12-2019 21:18wat ik wil is dat er duidelijk een plan A is en voor het geval dat een schaduw van plan B. en niet "we zien het wel", zoon is 18 dus hij mag bepalen, ex is aan het zeiken en drama, dus dan maar voor makkelijke weg omdat ik mij toch moeilijk kan verzetten. vader was altijd een pretpark papa, moeders had regels en struktuur thuis.
Plan B is voor hen waarschijnlijk dat ze het dan wel samen gaan doen zonder jou.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 24-12-2019 21:21
0.18% gewijzigd