Issues met ex
donderdag 12 maart 2020 om 13:07

donderdag 12 maart 2020 om 13:11
Toch de vraag; hoe erg is je depressie en angststoornis?
Belemmerd dit jou zoon?
Zit je zoon vaak op de ipad omdat jij niet de puf hebt om dingen te ondernemen?
Ik denk dat dat behoorlijk kan meespelen. Een kind heeft structuur en geborgenheid nodig. Kan jij hem dat geven?
Je bent geen slechte moeder als je een stapje terug doet. En zorgt dat je zoon krijgt wat hij nodig heeft, ook al betekend het dat hij wat vaker bij zijn vader is.
Misschien kan je via de mediator bespreken dat jullie even veel dagen hebben en dat om de week je zoon een extra dag bij zijn vader is zodat jij even kan opladen?
Er zijn genoeg dingen te doen samen. Maar belangrijk is trek jij dit ook?
Geef hem aandacht, ga erop uit zodat de ipad even aan de kant gelegd wordt.
Belemmerd dit jou zoon?
Zit je zoon vaak op de ipad omdat jij niet de puf hebt om dingen te ondernemen?
Ik denk dat dat behoorlijk kan meespelen. Een kind heeft structuur en geborgenheid nodig. Kan jij hem dat geven?
Je bent geen slechte moeder als je een stapje terug doet. En zorgt dat je zoon krijgt wat hij nodig heeft, ook al betekend het dat hij wat vaker bij zijn vader is.
Misschien kan je via de mediator bespreken dat jullie even veel dagen hebben en dat om de week je zoon een extra dag bij zijn vader is zodat jij even kan opladen?
Er zijn genoeg dingen te doen samen. Maar belangrijk is trek jij dit ook?
Geef hem aandacht, ga erop uit zodat de ipad even aan de kant gelegd wordt.

donderdag 12 maart 2020 om 13:16
Hoe lang duurt deze regeling al? Hoe lang ben je al herstellende? Misschien wat meer tijd geven. Is misschien voor jezelf ook beter dan om nu steeds in de vechtstand te staan. Ga er vanuit dat je ex het beste met je kind (en zijn kind) voorheeft, en werk nog meer aan je herstel.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk vooral om wat het beste is voor je kind, en als dit nu voor je kind een goede regeling is, dan zou ik er vooralsnog niet teveel aan gaan tornen.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk vooral om wat het beste is voor je kind, en als dit nu voor je kind een goede regeling is, dan zou ik er vooralsnog niet teveel aan gaan tornen.
donderdag 12 maart 2020 om 13:16
Begrijp me niet verkeerd, ik ben aan de ene kant juist blij dat hij daar goed wordt opgevangen. Dankjewel voor jouw reactie en tips. Daar kan ik wat mee.
donderdag 12 maart 2020 om 13:26
LAAT HET RUSTEN!
JE WEET ECHT NIET WAAR JE AAN BEGINT!
Ik snap echt dat jij je zoon meer bij je wil hebben. Maar het gaat maar om 1 dag verschil.
Ook als je naar een mediator gaat zal ex het zelfde zeggen.
Als je heel veel geluk hebt geeft hij toe.
Als je pech hebt gaat hij uitgebreid jouw
Medische verleden met depressies en angstoornis bespreken om aan te tonen dat zoon niet nog een dag naar je toe kan.
Dan kan je naar de rechter gaan maar beland je alsnog in een vechtscheiding die schadelijk is voor je zoon.
En wat er gebeurd als je naar de rechter gaat is onzeker.
De rechter kan zeggen ja mevrouw u krijgt uw dag. De rechter kan zeggen een goed schema waar zoon aan gewend is gaan we niet overhoop hopen u krijgt uw dag niet
En in bovenstaande gevallen heb je mazzel.
Je maakt je ex boos dit kan erg nasty gaan worden
Voordat je het weet wordt je hele medische verleden besproken in de rechtbank om na te gaan of je wel capabel genoeg bent. Krijg je hulpverleners over de vloer waaraan je moet bewijzen of je wel capabel genoeg bent. Wordt jeugdzorg betrokken. Moet jij psychologisch getest worden.
Echt ga niet strijden voor 1 extra dag.
Als jij hem maar 1 weekend in de 14 dagen mocht zien en jij de rest dan was het misschien de strijd waard geweest maar voor die ene dag echt niet.
JE WEET ECHT NIET WAAR JE AAN BEGINT!
Ik snap echt dat jij je zoon meer bij je wil hebben. Maar het gaat maar om 1 dag verschil.
Ook als je naar een mediator gaat zal ex het zelfde zeggen.
Als je heel veel geluk hebt geeft hij toe.
Als je pech hebt gaat hij uitgebreid jouw
Medische verleden met depressies en angstoornis bespreken om aan te tonen dat zoon niet nog een dag naar je toe kan.
Dan kan je naar de rechter gaan maar beland je alsnog in een vechtscheiding die schadelijk is voor je zoon.
En wat er gebeurd als je naar de rechter gaat is onzeker.
De rechter kan zeggen ja mevrouw u krijgt uw dag. De rechter kan zeggen een goed schema waar zoon aan gewend is gaan we niet overhoop hopen u krijgt uw dag niet
En in bovenstaande gevallen heb je mazzel.
Je maakt je ex boos dit kan erg nasty gaan worden
Voordat je het weet wordt je hele medische verleden besproken in de rechtbank om na te gaan of je wel capabel genoeg bent. Krijg je hulpverleners over de vloer waaraan je moet bewijzen of je wel capabel genoeg bent. Wordt jeugdzorg betrokken. Moet jij psychologisch getest worden.
Echt ga niet strijden voor 1 extra dag.
Als jij hem maar 1 weekend in de 14 dagen mocht zien en jij de rest dan was het misschien de strijd waard geweest maar voor die ene dag echt niet.
donderdag 12 maart 2020 om 13:30
donderdag 12 maart 2020 om 13:37
Focus je energie lekker op de dagen die je wel met je zoon hebt i.p.v. energie te verspillen aan een gevecht met je ex (die zo te horen ook alleen maar de best interest van je zoon nastreeft).
Kans is dat als je dat doet en je het oprecht heel leuk en gezellig krijgt met je zoon, deze dan veel enthousiaster zal zijn over de tijd bij jou. En dat je ex dan gaat bijdraaien.
Kans is dat als je dat doet en je het oprecht heel leuk en gezellig krijgt met je zoon, deze dan veel enthousiaster zal zijn over de tijd bij jou. En dat je ex dan gaat bijdraaien.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 12 maart 2020 om 13:40
Ook al heb je de intentie om er samen uit te komen, jullie willen allebei iets anders.
Gaat het om meer dagen dan kan je allebei de ander iets tegemoet komen. Dit gaat maar om 1 dag.
En je zoon gaat echt niet meer van zijn vader houden omdat hij daar een dag langer is. Bij kinderen die alleen om het weekend naar hun vader of moeder gaan zie je dat ze van allebei evenveel houden.
En het is ook niet zo dat je nu veel minder mee krijgt van de dagelijkse dingen van zoon omdat het Masr 1 dag minder is. Dat is bij een weekend regeling wel zo. Dan krijgt die ouder veel mee van de dagelijkse dingen en de dingen die het kind bezig houden.
Gaat het om meer dagen dan kan je allebei de ander iets tegemoet komen. Dit gaat maar om 1 dag.
En je zoon gaat echt niet meer van zijn vader houden omdat hij daar een dag langer is. Bij kinderen die alleen om het weekend naar hun vader of moeder gaan zie je dat ze van allebei evenveel houden.
En het is ook niet zo dat je nu veel minder mee krijgt van de dagelijkse dingen van zoon omdat het Masr 1 dag minder is. Dat is bij een weekend regeling wel zo. Dan krijgt die ouder veel mee van de dagelijkse dingen en de dingen die het kind bezig houden.
donderdag 12 maart 2020 om 13:48
Volgens mij heeft je zoon een stabiele basis bij je ex, daar zou je gewoon blij om moeten zijn in plaats van er een strijd van te maken. Je ziet 'm 1 dag minder en dat was conform afspraak. En nu wil je eenzijdig de afspraak weer terugdraaien, maakt daar een strijd van en maakt ruzie aan de telefoon.
En vervolgens vraag je wat je met je zoon moet als hij wel bij je is. Weet je heel zeker dat je op de goede weg bent? Kun je niet beter wat meer tijd nemen?
En je topictitel dekt de lading niet, jij maakt issues, je ex is gewoon een goede vader en was en is er voor jullie zoon toen die hem nodig had.
En vervolgens vraag je wat je met je zoon moet als hij wel bij je is. Weet je heel zeker dat je op de goede weg bent? Kun je niet beter wat meer tijd nemen?
En je topictitel dekt de lading niet, jij maakt issues, je ex is gewoon een goede vader en was en is er voor jullie zoon toen die hem nodig had.

donderdag 12 maart 2020 om 13:51
Wat gaat er dan allemaal anders zijn als jij hem een extra dag krijgt? Het is toch geen wedstrijd wie hem het meeste ziet heeft gewonnen, of is de beter ouder of daar zal zoon dan wel meer van houden dan van de ander. Of dat jij er maar een beetje bijhangt en pa op 1 staat.
Kijk naar de positieve dingen. Het gaat goed met zoon, hij heeft het fijn bij zijn vader, zijn vader is er echt voor hem en heeft een lieve partner en vooral het gaat nu veel beter met jouw!! Nou steek die allemaal in je zak en hij is 10!. Wat ga je allemaal dan doen met zoon van 10 op die extra gewonnen dag dan? Hij krijgt zijn eigen leventje met zijn eigen vrienden. Hoeveel extra uren denk je dat je dan straks meer met hem heb.
Zorg dat je de uren die hij bij je is gewoon leuk en gezellig zijn. Dat kan toch ook in de kleine dingen zitten.
Kijk naar de positieve dingen. Het gaat goed met zoon, hij heeft het fijn bij zijn vader, zijn vader is er echt voor hem en heeft een lieve partner en vooral het gaat nu veel beter met jouw!! Nou steek die allemaal in je zak en hij is 10!. Wat ga je allemaal dan doen met zoon van 10 op die extra gewonnen dag dan? Hij krijgt zijn eigen leventje met zijn eigen vrienden. Hoeveel extra uren denk je dat je dan straks meer met hem heb.
Zorg dat je de uren die hij bij je is gewoon leuk en gezellig zijn. Dat kan toch ook in de kleine dingen zitten.

donderdag 12 maart 2020 om 15:02
Denk aan het belang van je kind.
De eerste jaren na de scheiding hebben mijn 2 jongste kinderen doordeweeks helemaal niet bij mij kunnen wonen. Ik moest uit financiële noodzaak werk met flexibele uren (nacht!) doen zodat ik een leven op kon bouwen waarin ik alleen genoeg kon verdienen om 4 personen op oude, riante levensstandaard te onderhouden. Dat betekent niet dat ik een slechtere of mindere ouder was dan mijn ex. Andersom ook niet nu alle kinderen bij mij wonen en in het weekend bij hun vader zijn, dat ik nu ineens beter ben. Zo kijken kinderen er ook niet tegenaan.
De eerste jaren na de scheiding hebben mijn 2 jongste kinderen doordeweeks helemaal niet bij mij kunnen wonen. Ik moest uit financiële noodzaak werk met flexibele uren (nacht!) doen zodat ik een leven op kon bouwen waarin ik alleen genoeg kon verdienen om 4 personen op oude, riante levensstandaard te onderhouden. Dat betekent niet dat ik een slechtere of mindere ouder was dan mijn ex. Andersom ook niet nu alle kinderen bij mij wonen en in het weekend bij hun vader zijn, dat ik nu ineens beter ben. Zo kijken kinderen er ook niet tegenaan.

donderdag 12 maart 2020 om 15:37
Dat jij je best doet maakt niet dat je ‘jouw’ dag moet terugkrijgen. Het klinkt alsof je zoon prima zit bij je ex en dat er geen enkele reden is waarom hij een dag meer bij jou zou moeten zijn dan bij zijn vader. Dus waarom wil je je dag terug? Het zijn toch niet jouw dagen? Het gaat om je kind. Laat het zoals het is, is beter voor je zoon, legt minder druk op jou en het voorkomt discussie

donderdag 12 maart 2020 om 17:05
Je bent nog herstellende en de kans bij depressie op terugval is best groot. Je ex zorgt goed voor hem en er is rust. Er is geen een reden behalve dat jij dat wil om dit aan te gaan. Ik snap je wel, je wilt je kinderen het liefst altijd bij je. Dat is nu eenmaal niet zo als je gescheiden bent en co hebt. Laat het rusten. Richt je energie op jezelf en 3 fijne dagen met je zoon. Later denkt hij niet: ik was bij ma een dag minder. Hij denkt wat heerlijk dat mijn ouders nooit strijd hadden en mijn belang voorop zette....