Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Dier - Mijn huisarts is op z'n zachtst gezegd 'wat bijzonder', maar met een beetje geluk hoef ik daar nu niet meer naartoe en doet het ziekenhuis de rest. Hij weet nog niet dat ik hem ga inruilen als de baby er is .

Was net bij mijn Ierse buurvrouw op de thee en zei dat ik haar en haar zoon uit zou nodigen op kraamvisite. Ze zei: 'Oh, nee, dan heb je het veel te druk, we gaan dan wel naar een koffiebar ofzo '. Heerlijk cultuurverschillen . Heb gezegd dat het een Dutch tradition is om mensen uit te nodigen om de baby te komen zien... zodat ze zich niet al te bezwaard zullen voelen .

Rebbel - volgens mij heb jij een echte droombaby . Ga je de tweede naam nog onthullen op Hyves?

Star - een rubberen hamer .
quote:Dierewier schreef op 20 augustus 2009 @ 16:25:

Arme star en om de rubberen hamer. Wist niet dat dat zo lang duurde, jammer zeg. Ken ook mensen die mediteren met muziek voordat ze gaan slapen en ondanks dat ze nuchter zijn het hier heel goed op doen. Dat nog overwegen waard? Ben net een kerel hoor, denk gewoon in oplossingen

Ik word al driftig als ik het woord mediteren alleen al hoor
Zou Pipi toch gisteren vruchtwater verloren zijn? Waar is Lala, verdachte toestanden hier.

Haha mooi die cultuurverschillen! Ik vind het zo grappig om dat soort verhalen te lezen. Dat is het enige wat ik zo'n beetje leuk vindt aan de Viva Mama de verloskundige in de Bijlmer.

Haha Star daar was ik al bang voor....Als je er agressief van wordt dan werkt het niet of je moet na een agressieve bui heel moe worden dan is missie geslaagd.
Lala zou best vandaag ingeleid kunnen zijn natuurlijk.
Daar zeg je me wat van Lala, Dier. Zij zou toch ingeleid worden? Dat doen ze meestal toch met een week of 38? In dat geval...... Lala kom je eens melden!
Lees niet goed!
Inleiden inderdaad naar mijn weten altijd in week 38.....

Hoeeeeeee spannend!
Ze gingen van de week ook nog samen uit eten he. Heb zelf het idee dat dat een reden had . Of is het niet leuk als ik aan het meedenken ben?

Hoe is het bij jullie Aruba? Noodweer of al geweest? Hier gaat het bijna beginnen....
Zit ze nu dan niet in week 39?(snap die telling nooit) Ze is nu 38 weken en een paar dagen dus week 39 al. Ja dan moet het haast wel vandaag of morgen he.
Noodweer? Nee dat was aanstelleritus van Piet. 2 flitsen en wat gebrom dat was het.

Zal je wel overleven hoor Dier!
Nee, ze is nu 38+aantal dagen. Alleen Babybrabbel zegt dan je bent in de 39e week

O dat vind ik eigenlijk wel een heel lekker idee, nog even met vent uit eten voordat tweede geboren wordt.
Ja doei Star, wat insinueer jij hier nou mee....? Hehe
Dat jij ook stiekem op Babybrabbel kijkt hoever je bent. Net als ik
Kijk Rebbel, das nou eens leuk om te horen van je kraamverzorgende.

Ja, nu dat jullie het zo zeggen, waar zijn Lala en Pipi?

Inad, fijne laatste werkdag gehad? Dat was toch vandaag?

Ik heb het ook zoooo warm. Ben 2 keer buiten geweest, om de hondjes uit te laten. Daarna weer snel naar binnen.

Helaas is het terrein voor het bedrijf nog niet bestraat, dus helaas zandstormen gehad hier!

En mijn schuifpui stond open. Hadden we binnen dus een zandbak. Was ik niet echt blij.

Kon ik met deze luchten nog eens gaan stofzuigen en dweilen.

Petekind was er vanmiddag. Wat is dat een ventje zeg. Lekker dwars hihi. Ik ben 2 en zeg nee.

Stond 'ie op een gegeven moment de gieter te legen op de keukenvloer.

Gelukkig wilde die wel slapen.

Wij hebben hier 3 spettertjes regen gehad, meer niet. Helaas, had wel ff wat regen willen hebben.

Morgenochtend aan de sop met mijn schoonmams in het oude huis. 's Middags ff op kraamvisite bij een vriendin en naar de braderie.
Wauw, wat zijn jullie oplettend hier met z'n allen. Volgens mij hebben jullie helemaal gelijk en is Lala inderdaad aan het bevallen.

Star, die thee hebben ze hier bij de natuurwinkel, ook wel gewoon bij speciale koffie/theewinkeltjes. Maar je hebt van Pickwick ook wel van die rustgevende thee enzo, misschien helpt 't?

Ik bedenk ineens nog een tip, gewoon gezellige vijrpartij, val je daar niet van in slaap? Of doen jullie daar niet meer aan in laatste maand?

Dier, ik was de eerste keer niet ingeleid, hoor. Wel ook beginnende zw.schapsvergiftiging, maar toen braken mijn vliezen de ochtend nadat ik was opgenomen in zh en ben ik spontaan bevallen. En ik vond er wel degelijk verschil inzitten. Hoewel ik van tevoren dacht dat tweede nog beter te doen zou zijn dan eerste bevalling, vond ik achteraf eerste bevalling echt beter te doen dan tweede.

O ja, die stukjes van vk in Bijlmer vind ik ook leuk, maar das de Wij Jonge Ouders toch waar het in staat? Das dan ook echt het enige interessante in dat blad, want de rest is echt zo'n pulp.

Nala, knap hoor, nu nog op petekindje passen. Of was hij niet alleen, maar met papa/mama?
Scherp zijn jullie allemaal mbt Lala... Of praat iedereen ons medium Dierewier na?

Ik kom er net achter dat ik onze spruit al meteen na de geboorte in moet schrijven op een school, omdat we liever niet hebben dat hij/zij naar een school gaat die gerund wordt door de katholieke kerk (en dat worden bijna alle scholen hier... en de paar niet-katholieke scholen zijn heel erg populair). Wel een beetje bizar, zeker aangezien we geen idee hebben waar we tegen die tijd wonen. Anyway, ik heb inschrijfformulieren gedownload voor scholen in 5 verschillende plaatsen... Alle scholen hebben een ander beleid mbt het tijdstip dat de kinderen kunnen beginnen. Voor enkele scholen is 1 september de grensdatum... als de baby dus nog in augustus geboren wordt kan hij/zij een jaar eerder naar school dat als ie blijft zitten tot september...

Denk dat ik ook maar wat uitdrijvingsrituelen moet gaan doen
Extra vroeg opgestaan om me te melden met vruchtwater en baby.

Maar ik vind Lala ook wel verdacht... Ben weer even kwijt waarom ze zou worden ingeleid, maar dan zullen ze idd niet wachten tot 40 weken..... En heeft Momo zich wel gemeld gisteren?

Rebbel klinkt perfect dat jochie van jullie. Wat is er zwaarder aan inleiden? dat de weeen snel heftig worden?

Elyane, kan me voorsellen dat je niet zoveel tijd hebt voor forum met kleine en nog 3 andere kids. We horen je verhaal nog wel als het weer wat rustiger is.

Vis, belachelijk van die scholen. Nog ff en je moet je eventuele kleinkinderen die je ooit gaat krijgen ook al inschrijven. Maar ik weet niet of het hier beter is. Ik hoorde bij een van de kdv dat er bij de bso in deze wijk ook wachtlijsten zijn van 4 a 5 jaar. En dat er een paar populaire scholen zijn met evenlange wachtlijsten. Belachelijk toch.

Aapje, klinkt nu alsof je iets meer steun krijgt van vlos. Voel je dat ook zo? je kan hier gewoon van je afschrijven hoor en ego verhalen mogen best.

Verder weet ik het niet meer

Ik duik mijn bed nog even in.
Ik zag net dat Momo zich gisteren keurig gemeld had. Vandaag maar weer in de gaten houden. Maar sommige hier hebben volgens mij alles door.
Iemand beschuit met roze muisjes???

Gisterenmiddag is het zusje van Alissa geboren, helemaal gezond!

Hopelijk is Lala snel genoeg hersteld om hier zelf verslag te komen doen!!!
Lala!! Gefeliciteerd!

Dank voor het melden Tess!
Jeeeee zie je wel Lala is bevallen!!! Gefeliciteerd Lala.
anoniem_62199 wijzigde dit bericht op 21-08-2009 09:20
Reden: LEZEN
% gewijzigd
Joepie!! Dat is nog eens geweldig nieuws op de 'vroege' ochtend!! Gefeliciteerd Lala!!!

@ Pipi: Heel sociaal van je dat je extra vroeg bent opgestaan om je te melden

Maar het klopt dat ik nu idd meer steun ervaar van de vk. Kan ook komen doordat ik nu voor het eerst echt helemaal eerlijk ben geweest, ik moet dus ook de hand in eigen (gigantische ) boezem steken... Maar het voelt wel fijn. En sinds ik de nega. gevoelens van mezelf ook meer toesta, zijn ze ook beter te handelen. Dat is dus ook wel ok!

@ Nala: veel succes met de kijkers vandaag!!! Zou toch super zijn als het deze keer gewoon hele enthousiaste mensen zijn die jullie huis graag kopen! Ik duim voor jullie.

Hier vandaag 37 weken! jEEJ (stomme capslock). Dus laat de kleine maar komen!! Moeten nog wel het bed op klossen zetten, die we nog moeten halen

Nu douchen en dan richting fysio voor rug en bekken. Zal ik de fiets of de auto pakken? mmmhhh... de keuzes in het leven he.
Ja weer een baby erbij!!!! Lala van harte gefeliciteerd met je dochter
HOERA!!!! Lala, gefeliciteerd met jullie dochter! Hoop dat alles goed is gegaan en dat je een heerlijke kraamtijd tegemoet gaat.

En de oplettende ladies hier voor jullie alertheid.

Daar gaat mijn theorie die ik op hyves had gezet, 't is geen jongen...

Pipi, ik vond de weeën heftiger en het duurde dit keer ook langer voordat ik volledige ontsluiting had. Ik hoor het ook overal om me heen, vk, kraamverz., schoonmoeder, schoonzusje, enz. Iedereen vond inleiden heftiger dan spontaan bevallen.

Aapje, wat een keuzes hè. Zo zit ik hier te dubben of ik zo'n in de draagdoek zal doen of in de kinderwagen tijdens uitje naar speeltuin en park.
anoniem_66875 wijzigde dit bericht op 21-08-2009 10:06
Reden: Nala, Lala, jullie namen lijken teveel op elkaar
% gewijzigd
Haha Dier, je eerste goede voorspelling!

GEFELICITEERD LALA!!!!! Hoop dat alles goed is gegaan!

Nala, inderdaad succes met de kijkers....

Aapje, wat goed van je dat je meer hebt verteld over je gevoelens en wat fijn dat de VK daar zo goed op inspringt!

Pipi, heldhaftig om zo vroeg je bed uit te komen om je te melden...

Er staan nu veel meiden op het punt van bevallen he, volgens mij? Ik zie dat Aruba, Dier, Vis en Star ook al (bijna) 39 weken zijn....

Vandaag is in ieder geval mijn uitgerekende datum. Eens kijken of mijn baby daar wat mee gaat doen.

O ja als je 38+3 dagen zwanger bent zit je ook daadwerkelijk in je 39ste week. Als je namelijk 3 dagen zwanger bent zit je in je eerste week... Snappie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven