Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Hey Momo, zwaai!

Ik heb gister trouwens 3 longshirts gekocht voor bevalling en daarna. (Lala, ik heb ze bij de C&A vandaan)

Hopelijk kan ik ze straks dan wel aantrekken, zo jullie verhalen te lezen.

Inad, das ff schrikken van de buurman. Gelukkig is ‘ie er weer goed uitgekomen.

Heb op mijn werk veel met epileptie te maken. Kan er heftig uitzien.

Scheelt dat wij 2 weekenden open huis hebben. Zal wel genoeg bier doorheen gaan om 4 lege kratten te hebben voor onder logeerbed.

Heb met mannetje ook afgesproken dat hij vanaf ongeveer 5 weken voor de bevalling niet meer veel drinkt. Kan die me altijd naar het zh brengen.

Alleen de feestweek in ons oude dorp zal wel een onderbreking zijn. Kan ik die arme stumper niet aan doen. Schoonmoeder wil dan al taxi zijn.

Vis, nog gelukt met het kaartje?

Leuk Elyane, proefdruk besteld.

Dier, ik heb ook alle babykleren gestreken hoor. Maar zal idd de eerste en de laatste keer zijn.

Ga hier van te voren ook geen zeiltje of zo onder hoeslaken leggen. Hebben toch waterbed. Breken ’s nachts dan echt mijn vliezen, kan ik eindelijk een nieuw hoeslaken kopen.

Super Aapje, geen suiker!

Lief van je moeder Pauwie, dat ze jullie zo aan alle kanten helpt.

Zo, hehe. Ben bijgelezen. Ga nu snel naar bed. Hoop dat we allemaal een beetje goed kunnen slapen vannacht!
Hey Nala, ook weer hier. Fijn dat het toch lekker opschiet allemaal, met veel hulp. En anders idd gewoon laten liggen. Heb je nog wat te doen in verlof na de bevalling

Wij hebben ook een waterbed, maar er zit toch zo'n tijk omheen, hoe doe je dat dan als die nat is? Kun je er niet meer op slapen toch?

Pauwie, hoe waren jouw eerste bevallingen eigenlijk? Ging dat een beetje snel of niet? Lief van je moeder dat ze zo bijspringt.

Dier, goed bezig met die gangkast. Doet me eraan herinneren dat onze schuur nodig opgeruimd moet worden. Er is nu alleen een paadje naar de vriezer en verder staan er overal spullen... niet echt handig, want ergens staat de reiswieg ook verstopt.

Ik denk dat ik zo maar eens een bootje ga bouwen, men, wat een regen hier. Weet ook even niet wat met dochter te doen... Ik heb haar de laatste tijd ook geheel tegen mijn principes in achter de computer gezet met zandkasteel op uitz. gemist. O, ze is nu de beebie aan het 'voewe', niet dat ze ook maar echt iets voelt, haha.

Nou, als ik nog iemand mee moet nemen in m'n bootje, hoor ik het wel...
Inad, hier ook kratjes geleend bij de super. Statiegeld zit vooral op de flesjes want een kratje kostte me maar 1,50 per kratje.
Super dat het geen suiker is Aapje!
Ja mag ik mee in je ark Rebbel? Het houdt hier niet echt op met regenen

Nala, voel je jouw ribben of de ribben van je dochter?
Mogen wij ook mee in de Ark? Dochter en ik? Zonet even samen boodschappen gedaan (even een niet zo grote supermarkt opgezocht) en ze heeft heel schattig voor de eerste keer zelf zo'n karretje gereden, ging prima. Maar een paar keer nee hoeven te zeggen toen ze net wat teveel initiatief nam met boodschappen inladen. Voordeel is dat ze nu totaal afgenokt al in haar bedje ligt voor het middagdutje . En ik dus zo meteen ook even in bed ga kruipen.

Ik ben trouwens klaar met enveloppen schrijven...alleen nog postzegels kopen en plakken. Dat word denk ik ons plan voor van middag. Denk dat ik dochterlief wel zover krijg om de postzegels enigszins op de juiste plaats te plakken.
Ze gooide hele karretje vol met boodschappen dus Lala? Dat Ceetje ook, alles op oog-/grijphoogte ging het karretje in
Hé, gezellig hier

Wandeltherapie heeft goed geholpen hier. Heb tot 11 uur vanmorgen geslapen en heb niet wakker gelegen . We hebben gisteravond eerst op het strand gelopen en toen hebben we een rondje gereden door een heel woest heuvelachtig gebied hier vlakbij. Onderweg een paar keer uitgestapt om een klein stukje te lopen. Het was superstil en je hebt vanaf de hogere stukken prachtig uitzicht op zee en op een groot meer... Tot nu toe deden we dat eigenlijk nooit 's avonds. Zeker voor herhaling vatbaar .

Star, ik denk dat onze op 5-9-'09 komt . Zet op Hyves wel even waarom.

Wow Lala, jij bent echt al ver met de geboortekaartjes. Dat van ons (eigen ontwerp) lag alweer een paar maanden stof te vangen na de slechte proefdruk. Achteraf waren we toch niet helemaal tevreden met de tekst en lettertype aan de binnenkant, dus daar heb ik gisteren nog even mee zitten spelen. We zijn heel blij met het resultaat. Nu hopen dat de drukker er niet zo'n zootje van maakt als de vorige . Handig dat je dochter je eindelijk wat kan gaan helpen met dingen :-D Daar neem je kinderen voor toch?

Aap, gelukkig geen suiker! Zou wel heel vervelend zijn.

Ik moet zo weer naar mijn antenatal class (ontbijt net achter de kiezen ).. Laatste keer nu. Hoop het plactic schaaltje mysterie op te kunnen lossen :-D.

Doewie
O ja, vraag even naar dat schaaltje ja, ben reuze benieuwd
Rebbel, ik wil wel mee Lief, dat 'voewe'. Chica voelt ook steeds van alles, juist op momenten dat de baby niet voelbaar beweegt

Fijn van nieuwe auto, Star Dak kon er ook af toch, voor t geval je in de auto moet bevallen en t warm is

1,50 is niet veel, Aruub. Ik moet nog informeren bij Super hier, maar neem aan dat het ongeveer zelfde prijs is.

Kraampakket is echt duur! 29 euro bij Prenatal en verder overal (heb geïnformeerd, ook bij Thuiszorg, daar 22 euro, maar dan nog). Duurste onderdeel heb ik al (matrasbeschermer) en zus heeft ook nog wat (o.a. kraamverband) dus ik ga lekker zelf wat losse dingen halen. Op zich is t niet zoveel geld maar vind het veel voor wat er in zit = nauwelijks iets. Watten en alcohol heb ik hier ook gewoon in EHBO doos zitten dus niet nodig.

Verder net naar de kapper geweest. Is een heel stuk af (dode punten) en in laagjes. Ben er erg blij mee. Tis nog wel over mijn schouders qua lengte dus niet schokkend veel eraf.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Rebbel : Hadden tot voor kort een bootje hier in de tuin liggen (vletje, Kleine Beer). Toen we nog op de boot woonden (tot 3 jaar geleden) voelden we ons bij die stortbuien echt heerlijk!!!

Onze beiden koters zijn aan boord van de Grote Beer (Tjalk) geboren. Beiden waren er binnen 3 uur (vanaf de eerste sientjes), supersnel dus. Het begon bij beiden rond een uur of 3 's nachts en ze waren er voordat het echt ochtend werd.

De een was er op 38 en 2 dagen en de ander op 39 weken en 1 dag. Geen zware grote baby's, rond de 3100 gram.

Bij de tweede was de vk te laat en hebben we het samen gedaan. Daar had de vk ons al een beetje op voorbereid. Dit ging heel soepel en was heel bijzonder!

Geen scheuren, knippen, vacuumpompen etc.. redelijk ideaal allemaal. De derde keer weer , hopen we hier.

Lijkt of onze kinderen even in het vakantieritme moesten komen. Ze vermaken zich heel erg goed samen. Hebben vanochtend hun poppen eten gegeven en in bed gelegd etc. Daarna hutten gebouwd en ze zijn nu met de playmobiel aan het spelen. Daar keken ze eigenlijk nooit naar om.

Ik heb vanochtend de badkamer een hele goede beurt gegeven. Nu ga ik lekker de rest van de middag uitrusten.

Belde trouwens mijn moeder vanochtend op d'r werk, blijkt dat ze ziek is.. Heftige diarree, hadden ze bij mijn zus ook allemaal al gehad. Ik hoop dat ik dit oversla!!

Inad : Kraampakket stelt inderdaad niet al te veel voor.

Misschien kun je zelfs bij vriendinnen de rest wel krijgen, zeker als ze in het zh zijn bevallen, blijft er erg veel over.

Kratjes staan hier al onder het bed. Bevalt prima.. Kan nu beter uit bed opstaan. Zeker als er een van de kids 's nachts wakker wordt.

Lala : Enveloppen schrijven dat is best een handige .... Dat kunnen we ook alvast doen. Zeker met dit weer...

Inad : Naar de kapper lijkt me ook nog wel even prettig, ook de kids nog maar even een korte coupe. Ik ga kijken of dat volgende week nog ergens in te plannen is.

Ik lig trouwens op het moment pas na twaalf uur in bed en kan dan nog een uur liggen draaien. Best vervelend..
Inad, dak kan er niet af, wel hebben we een zonneraam, kan buik nog even bijkleuren als ik in de auto ga bevallen

Wow Pauwie, samen doen zonder VK, dat is stoer! Lekker op tijd dus jouw kinderen, ben benieuwd wat deze gaat doen dus
Lief, zo'n meisje met een eigen karretje hè Lala. Jouw dochter is toch ook nog geen 2? Hier gaat het ook wonderbaarlijk goed, zelf met een karretje lopen. Af en toe even aan de vlag trekken om de juiste richting te bepalen...

Ik liet gisteren een kaartje zien aan man en hij vond het gewoon mooi! Ik ook, dus ipv nog een hoop gesteggel wat ik had verwacht, gaan we er miss wel heel gemakkelijk uitkomen. Alleen ontdekte net weer wat anders http://www.sfeerkaart.nl Vind de ontwerpen niet zo mooi, maar kan je ook zelf maken. Dus nu eerst daar nog even mee puzzelen.

Hier zijn we weer uit de ark gestapt. Dochter slaapt nu lekker en ik ga denk ik zo ook nog maar even, voordat het alweer te laat is.

Tot 11 uur slapen, Vis! Wat heeeerlijk, voor mij is dat echt iets uit een ander leven. Vraag me af of ik het nog zou kunnen.

En kom gauw posten wat dat rare schaaltje te betekenen heeft, ben nieuwsgierig!

Hier hetzelfde Inad, sch*t aan kraampakket, gewoon wat dingen bij elkaar scharrelen, komt goed!

Nou, dat komt vast goed met jouw bevalling, Pauwie. Wel goed voor ons om te beginnen met makkelijke, schrikt niet te erg af. Hier was de eerste er ook in 4 uur vanaf eerste serieuze wee. Vandaar dat vk zo positief was over geen tijd om naar zh te gaan. Als ze zelf maar wel op tijd is dan.

Hier ook van 12 tot 1 liggen draaien, om vervolgens om half 3 eruit te moeten voor een plas en later nog eens en nog eens rechtop vanwege maagzuur... ik kan me niet meer herinneren dat de nachten zo terrible waren de vorige keer.

Aapje, fijn dat het geen zucker is.. alleen een groot kind.

Aruba, woon je toevallig op Walcheren? Wij zijn daar volgende week en nu komt zusje langs met haar labradorpup, dus ben benieuwd op welk strand we dan welkom zijn. Kan zelf natuurlijk ook ff zoeken, maar dacht, wie weet heb jij een tip?
Rebbel, ik weet wel zo goed als zeker dat die nachten bij mij de vorige keer een stuk beter waren, zeker de tweede termijn. Het is nu echt drama, het hoogtepunt vannacht was slapen van 02.00 tot 04.15, twee uur en een kwartier whoeeeeeee
Nee wij wonen niet op Walcheren. Het enige strandje wat ik ken waar je met de hond mag is op het industrieterrein bij Vlissingen-Oost en op de boulevard in Vlissingen. Voor de rest kom ik nooit zoveel aan die kant.

Inad, vond het een goeie van je. Ik ga morgen ook eens lekker naar de kapper. (mag ook wel aangezien het minstens een jaar geleden is)
Ik zwaai even want zo een feestje!

(dit is gewoon ezelsoor, dan weet ik wat ik heb gelezen ).

Geen date he vannacht? SLiep om half 1 tot 6 uur en daarna weer even, best aardige nacht.

Reageer later op jullie!
En, hoe waren jullie nachten? Hier wel redelijk geslapen, werd maar één keer wakker omdat kindje enorm aan het draaien was. Vanochtend merkte ik direct al dat het lager zat en ja hoor, wat de vk al zei, verloor weer een stukje van de slijmprop. Ga ik jullie al vervelen met m'n slijmprop (wat een vies woord eigenlijk)?

Nu dus irritante druk op onderkant vanwege ingedaald kind. Maarrrrr... nog één dagje alleen met dochter en dan twee weken gezellig met z'n drieën (vieren)!
Lag om half een in bed en heb toen nog een uurtje liggen woelen... Dan slaap ik gelukkig wel tot 6.00 uur. Dan moet mijn man eruit om aan het werk te gaan. Dan val ik meestal redelijk snel nog even in slaap om dan rond 8.30 uur gewekt te worden door de koters.

Slijmprop klinkt inderdaad erg vies. Is het ook zo vies? Ik heb geen ervaringen met dit fenomeen.. Wel heel vereveldn als je kindje zo op die onderkant drukt. Hier nog steeds niet!

Ben vanochtend voor de allerlaatste keer naar mijn schooltje geweest. Moets nog even wat cijfertjes op papier zetten. Ze zijn daar hard aan het werk. De binnen- en buitenboel wordt geverfd en er wordt nieuw marmoleum gelegd. Het wordt erg mooi. Voelde heerlijk om de deur daar echt even dicht doen...

Dit weekend staat er helemaal niets op het programma. Dat is ook wel eens lekker. Ik zal even een lijstje maken met dingen die we in huis echt nog even willen doen. Ik denk dat we dan na dit weekend (week 37) helemaal op schema liggen.
3.5 uur achter elkaar geslapen vannacht

Nee hoor, vertel maar lekker door over je slijmprop

Betekent dat er een baby onderweg is, dus goed nieuws
Ik heb hele slijmprop gemist, dus vind het wel interessant hoor, Reb

Hier goed geslapen, werd wel paar keer wakker maar dat ben ik gewend inmiddels. Ik word echt elke keer dat ik (normaalgesproken slaap ik daar doorheen) omdraai wakker nu.

Net bij jongere zus geweest. Was leuk. Ze heeft nog heel veel babyspul, dus op badcapes na (die hebben mijn zussen/broer zelf nog in gebruik) zijn we voorzien. Ga badcaes gewoon als kraamkado vragen

Broer doen we zondag want werd na gemeente erg laat. IEr heeft kind trouwens succesvol erkent inmiddels. En we hebben al papieren mee gekregen voor t regelen van t ouderlijk gezag. We gaan ook gezag voor Chica voor hem aanvragen, maar dan kan pas als ik t eerst 3 jaar alleen heb gehad. Wel kunnen we vast voogdij regelen in testament. Dat gaan we nog voor de geboorte doen. Mocht er dan tijdens bevalling iets met mij gebeuren, dan kan ze tenminste bij haar stiefpapa en broertje blijven.
3,5 uur.... hier een uur of 10... Sliep je voor de zw. wel altijd goed Star?

Fijn dat dat gedaan is Inad. Ik vond dat een fijn iets om van mijn to do lijstje af te schrappen.

To do lijstje is trouwens leeg... Hele huis schoonmaken bleek minder leuk en minder nodig aangezien we er net 2 maandjes inzitten.

Zwangerschapsgymdame vertelde over iemand die de doppen en hengsels van de pannen losschroefde om daaronder schoon te kunnen maken.
Ja nogal Aruub, kon rustig 12 uur of langer slapen

To do lijstje leeg? Wow Mijne wordt alleen maar langer.

Vanavond maar even wat boodschappen doen met mijn vader, vinden we gezellig
Ik ga weer een nieuwe maken!

Punt 1: verzinnen wat er nog op mijn to do lijstje moet.

Zeker gezellig. En dan iets nieuws/culinairs koken?
Ik moet nog bedenken wat te eten, wil iets met lamsvlees doen, maar geen idee wat nog.

Hier ook enorm to do lijstje.
Hier ook nog een meterslang todo-lijstje. Maar denk dat ik het maar tot na de vakantie bewaar allemaal, heb nog geen zin. Alleen wc en badkamer schoonmaken doe ik nog van 't weekend.

Hier ook bij elke keer omdraaien wakker. En dat terwijl ik normaal bijna niet omdraai, dankzij waterbed.

Het woord is trouwens viezer dan ding zelf, Pauwie. Ziet er (bij mij tenminste) gewoon uit als een balletje lijm

Wel goed om te regelen allemaal, Inad. Gaat Chica helemaal niet meer naar haar eigen vader toe eigenlijk?

Ik heb gisteren nog met vrienden gehad over voogdij regelen in geval van overlijden. Hebben we nu nog niet officieel geregeld, maar vind het ook erg moeilijk. Maar zou toch wel fijn zijn als het ergens op papier staat. Man is notabene druk met een klus op een notariskantoor, dus stap naar notaris is zo gezet.

Heeft iemand een idee wat een beetje normaal is qua prijzen voor geboortekaartjes? Ik kom op +/- 200 euro uit, best veel... of niet??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven