Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Grappig Nala, jouw baby die nu al warmloopt voor een frietje

Ik ben trouwens helemaal nog niets aangekomen, waarschijnlijk omdat ik in een half jaar voor mijn zwangerschap 7 kilo ben aangekomen, geen trek heb in zoetigheid en geen lekkere Ierse biertjes mag drinken. In mijn gezicht ben ik echt afgevallen. Ik krijg hier ook zo af en toe bezorgde vragen over. Denk dat ik mn lol opkan als ik van het weekend in NL ben. Iedereen die ik daar tref heb ik op z'n minst sinds maart niet gezien, dus het zal wel opvallen...

Nou ja, ik eet echt wel wanneer ik honger heb en als ik geen honger heb zorg ik in elk geval dat ik mijn maaltijden + fruit + melkproducten goed eet. Zal volgende week vrijdag voor de zekerheid even aan de gyn vragen of het kwaad kan. Misschien moet ik ook maar op een McFlurry dieet
Hier in Nederland doen ze volgens mij geen standaardcontrole op aanleg voor zwangerschapsdiabetes. Gelukkig niet, want ik voel er weinig voor om nuchter bloed te moeten prikken (met gewoon bleodgeven moet je juist van te voren goed eten i.v.m. flauw vallen) hoewel ik er wel goed tegen kan. Anyway (om er maar eens een engelse term tegenaan te gooien) volgens mij wordt hier gewoon op het moment dat je klachten hebt gekeken of je last heb van diabetes en wordt er op dat moment actie ondernomen.
Mcflurry dieet, hahaha. 4 van die dingen en je zit al op het aantal calorieen wat je mag op een dag.
Met 30 weken krijg je wel nog een bloedonderzoek op o.a. HB. weet niet of suiker er ook bij zit, dacht het wel.
Met 30 weken krijg je wel nog een bloedonderzoek op o.a. HB. weet niet of suiker er ook bij zit, dacht het wel.
3x maar liefst, Star

Ja daar zit ook suiker bij.

Mac Flurry dieet

Naar dat onderzoek, Vis. Hoop dat de uitslag goed is.

Hier alles goed, druk met hele huizengebeuren. Zal even een update doen op Hyves binnenkort.

Baby beweegt lekker goed en ik voel me prima. Echt de fijnste maanden dit. Vandaag wel weer duizelig, zal ook wel het warme weer zijn. En, mijn dropjes zijn op
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Naaa da's raar. Kwam bij mij niet op het scherm tevoorschijn
Het zou best kunnen dat ze nog een keer bloed moet prikken, maar dan is het niet zo'n uitgebreid onderzoek als bij Visotsky. Ik neem aan dat het dan net zo is als bij de eerste keer bloedprikken (1 buisje bloed) en dan mag je ook gewoon eten voordat je geprikt wordt.
Ben ik weer! Voel me nog steeds niet opperbest maar heb drastisch geschrapt in mijn agenda en hoop straks weer wat fitter te zijn!

Vis jeetje wat een onderzoek en wat een verhaal dat er af en toe gecheckt werd of jullie niet onderuit gingen, bizar! Hoop dat uitslag goed is..

Inad lekker dat het bij jou zo goed gaat. Jammer van duizeligheid enne zorg je wel goed voor jezelf, drop hoor jij in huis te hebben .

Dat was ik alweer vergeten Star. Dat betekend dat we straks weer mogen bloedprikken. Met 30 weken moeten we nog maar 10 weken, sjees wat gaat het snel. Maar dat terzijde

Gympy leuk van je nieuwe kleren enne ik ben benieuwd wat je van vanavond vindt? Doe je gewoon zwangerschapsgym of iets van yoga? Zijn er trouwens meer die binnenkort gaan? Ik heb het dit keer niet gedaan maar had wel graag yoga gedaan. Helaas waren de tijden heel lastig.

Nala wat leuk dat je zo geniet van je pretecho en kleine neuzen kunnen groeien he (kidding ). Fijn dat je nu echt zeker weet voro je gevoel dat het een meisje is en je dus los kunt gaan op roze. Huis schiet ook al op heerlijk!

Pauwie heb je het leuk gehad in Laage Vuursche? Huis komt nog wel toch? Snap het hoor, is best pittig met die kleintjes op je heen en dan nog van alles ondernemen.

Hoe is het met de rest?
quote:gympy77 schreef op 26 mei 2009 @ 08:46:

Het zou best kunnen dat ze nog een keer bloed moet prikken, maar dan is het niet zo'n uitgebreid onderzoek als bij Visotsky. Ik neem aan dat het dan net zo is als bij de eerste keer bloedprikken (1 buisje bloed) en dan mag je ook gewoon eten voordat je geprikt wordt.1 buisje? Bij mij waren het er 8 de eerste keer. Eerste zwangerschap ook trouwens.
Hier 6 de eerste keer. Bij Chica weet ik niet meer.

Ijzer doen ze ook weer neem ik aan, dus vast in elk geval 2.

Ik vind het raar dat ze bloedgroep en Resusfactor bij elke zwangerschap opnieuw doen trouwens, dat verandert namelijk niet, als het goed is

Dier Hoop dat agenda schrappen goed werkt.
Nee lijkt me ook niet nee van die bloedgroep.

Ik vroeg dus aan verloskundige waarom ze die twee zaken opnieuw onderzoeken - lees: ervoor prikken. Scheelt twee hele buisjes = slok op een borrel. Maar schijnt dat het nogal eens fout gaat. Uitslagen verwisseld e.d. Dus voor de zekerheid over.
Bij mij in het ziekenhuis testen ze sinds kort ook niet meer op eiwit in de urine. Wel met de bloeddrukmeter. Hoe is dat bij jullie? Ben benieuwd of ik die bloedonderzoeken ook nog krijg aangezien ik het idee heb dat het bij een gyn. lopen betekent: langs elkaar heen lopen met van alles. Ja hier ook een aantal buisjes.

Fijn dat je aan de beterende hand bent Dier.
Eiwit in de urine testen ze alleen als daar aanleiding toe is volgens mij Aruba. Als je bloeddruk dus veel te hoog is bijvoorbeeld. Had ik op het laatst bij Ceetje ook en dan moest ik elke controle weer over zo'n dipstick plassen en kijken of ie uitsloeg
De gym ging niet door gisterenavond, omdat degene die de gym geeft was. De eerste les is dus pas volgende week. Ik vond het niet zo heel erg, had een paar nachten slecht geslapen en ben een keer op tijd mijn bed in gegaan (de eerste les is pas om 21.00 uur en de lessen daarna beginnen om 19.00 uur, geen idee waarom).
Jammer Gymp. Maar kwam wel goed uit dus. Nog een paar weekjes en dan ga ik ook naar de gym. Ben erg benieuwd wat voor dames het zijn.

Idd Star. Zo doen ze dat nu ook in ons ziekenhuis. Maar voorheen moest ik elke keer een potje meenemen. Van die rare dipsticks die de smaakpolitie ook gebruikt.
Ja de smaakpolitie inderdaad. Zo'n stom programma. Kan echt niet tegen die dweil.
die man die alles verkleint. Dan gaan we nu even bloedje prikje...oh oh daar word ik niet vrolijk van. Moet stiekem wel erg om hem lachen. Bij ranking the stars werd hij vorige keer ook met de grond gelijk gemaakt!

Gym volgende week mag je dus los op de gym en nu weer bijgetankt!

Shocking Inad dat ze voor de zekerheid nog een keer prikken omdat het verkeerd gegaan kan zijn. Wel eerlijk :-)
ha meiden, ben ik weer. Lekker vakntie gehad. Ging heel goed, dus lekker veel gedaan en gezien.

Vandaag naar vk geweest en alles goed. Moet nu om de 3 weken.

Vis, hier doen ze alleen glucose test als je verhoogd risico hebt op zwangerschapsdiabetes (in ieder geval bij 1e graads fam lid met diabetes/ diabetes in fam en ik dacht ook bij te zware mensen). Ik ga morgen denk ik. Alleen moest ik een glucose dagcurve laten maken (nuchter , 11 uur en na lunch). Alhoewel ze het hier ook verschillende doen, want wilde in ander ziekenhuis dan vk voorstelde (een dicht bij werk) En daar zeiden ze dat je dan ergens in de ochtend moest komen (niet nuchter, dan wat te eten of te dirnken kreeg en dan weer bloedprikken). Maar ze wilde dan ook bij mij wel doen wat mijn vk me heett opgedragen.

Gymp, ik was al met zwangerschapsgym begonnen (1x voor vakantie). Was een beetje vroeg omdat ik eigenlijk net tussen 2 groepen inzit (de groep hierna eindigt net in de week dat ik moet bevallen). Vond de eerste keer idd niet zoveel voorstellen, daarna niet meer geweest ivm vakantie, dus ben benieuwd naar volgednde keer.

Arba en Nala, hoop dat opknappen huis een beetje opschiet. Ik zou het zelf heel meoilijk vinden om niet maar door te gaan. Hoop dat jullie dat wel kunnen (en jullie mannen ook aan jullie lijf denken). Mijn vriend heeft net als die van vis nu ook neiging om veel voor me te doen. Mocht bv nooit tas dragen op vakentie (meestal heb ik altijd de rugzak als we bv gaan wandelen, ben gewoon sneller dan hem . Verer ben ik dus echt 2 x gevallen op vakantie en val anders nooit (niet ernstig hoor en ook niet op buik) en heeft vriend nu neiging om me ook op elk kiezeltje te wijzen. Begint bijn irri te worden. Volgens hem komt vallen door zwnagerchap en ander evenwicht. ik blijf volhouden dat ik pet ophad en meer naar voren moet kijken om onder klep door te kijken en daardoor minder naar grond kijk

Inad, hier heeft vriend week geleden denk ook vooor eerst baby gevoeld. leuk hhoor.

verder beetje hal bijgelezen, dus reageer niet op iedereen
Wat een gedoe zeg Visotsky, dat onderzoek.

Wanneer krijg je de uitslag?

Sjit Dier, dat je je nog steeds niet toppie voelt.

Goede berichten bij jou vandaan dus Pipi!

Hier gaat het verder allemaal ok.

Helaas wel 3 nachten slecht geslapen. Door de hooikoorts, onweer en vannacht een hele vervelende koppijn.

Dus wel een beetje verrot.

Ga vanaaf ook niet klussen. Wordt ws zaterdag weer.

Het schiet gelukkig wel op in het huis. De keuken staat helemaal, veel tegels zijn al gelegd, met beide wc's zijn de mannen bezig en ik ben druk aan het verven met mijn hulptroepen.

Tot nu toe gaat alles volgens planning!
Als ik gevoelig ben voor zwangerschapsdiabetes krijg ik de uitslag volgende week telefonisch. Als alles goed is krijg ik 'uiteindelijk' (woorden van de zuster) een brief. Denk dat ik die brief na de bevalling krijg . Volgende week vrijdag moet ik weer naar de gyn. Denk dat ze daar dan de uitslag ook sowieso wel bekend is.

Hoop dat jouw test iets minder belasted is Pip!

Ik neem me al heel lang voor om naar zwangerschapsyoga te gaan (je kunt hier per keer betalen en ze raden aan om al in de 12e week te beginnen), maar op één of andere manier komt het er maar niet van. Neem het me weer voor voor volgende week woensdag ;)

Morgen reis ik af naar NL. Heb een brief van de huisarts dat het verantwoord is om te vliegen. Ben benieuwd of ze daar naar gaan vragen.

Geniet van jullie Pinksterweekend! Dat het maar prachtig weer mag worden!

Groetjes
Mooi motto Vis!
Bij ons is de zwangerschapsgym gratis. Mooi geregeld toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven